בועז בר
New member
מטה המאבק כ-ן היה נציג הרוכבים הרשמי?
כי אני לא זוכר אף אחד שם שנבחר מטעם מישהו, אלא פשוט קבוצה של אנשים שאכפת להם, שלקחו את הנושא הזה כמטרה לטובת כלל הרוכבים, קיבלו רוח גבית ותמיכה של אלפים(!) ועשו את מה שעשינו. דוקא ניסים, כחלק מאותו מטה, הציע את מהלך ההתפקדות וקיבל את תמיכת המטה בהצבעה רשמית, שאאל"ט גם אתה היית שותף לה. מכאן נובע שניסים בנימין הוא כ-ן הנציג הרשמי, אבל זה בכלל לא הענין לדעתי. העניין האמיתי והחשוב הוא המעשים! הוא היחיד שמסוגל, שעושה - ושמביא תוצאות. אנחנו צריכים את תמיכת שר התחבורה כדי להסיר את ההתנגדויות לחוק שלדעת רבים בממשל יכול לגרום לעליה במספר הנפגעים, מתוך המשוואה הפשוטה של יותר רוכבים על הכביש = יותר נפגעים בתאונות. הפרוייקטים שניסים יוזם ומקדם אותם הם בדיוק אלה שהוגדרו בישיבות מטה המאבק כ"שלב ב' " - זה שיבוא אחרי הוזלת התעריפים. בפועל - יש לקדם את הנושאים האלה ע"מ לאפשר יישום מלא של חוק ההעמסה וליצירת הכרה ממלכתית בחיוניות והלגיטימיות של הדו"ג בישראל.
אלה הנושאים בהם מטפל ניסים נכון להיום, מול שר ומשרד התחבורה ומול משרדי ממשלה רלוונטיים אחרים: 1. הקלות בנושא מבחני התיאוריה במעבר מדרגת רשיון אחת לאחרת. 2. קידום שיטת ומערך לימודי הרכיבה מהשיטה המנדטורית הנוכחית לרמת לימוד שמתאימה למאה ה-21: מורי הרכיבה יעברו הכשרה של הוראת רכיבה מתקדמת, יִלְמדו ויְלַמדו בלימה נכונה, חשיבות המבט, פניה נכונה וכו' בנוסף ללימוד מקיף יותר מסיבובי המגרש ו"שיירת הברווזים" הנהוגים היום. 3. סימוני הצבע בכבישים: בניגוד לטוקבקים ולדעות שנשמעות פה ושם, שר התחבורה מבין ותומך בחשיבות השימוש בצבע בעל מקדם חיכוך גבוה ופועל לשינוי הקיים ע"י תיקצוב וסנקציות מול הרשויות העירוניות ומע"צ. 4. שיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: הרשות שנמצאת ת"פ שר התחבורה תקבל ראשונה בתולדות המדינה תקציב של כ-6 מיליון ש'ח לטובת קידום הבטיחות של רוכבי הדו"ג וליצירת הכרה בזכויותינו כשותפים לכביש בקרב נהגי המכוניות. לראשונה בתולדות [שוב...] נוסדה משרה מיוחדת לנושא הדו"ג בתוך הרשות. 5. מטפל מול מע"צ [או איך שלא נקרא הגוף הזה היום...] בנושא מעקות הבטיחות המסוכנים לדו"ג והסבה של חלקם לגדרות סופגות אנרגיה, בנוסף להתחשבות כללית בדו"ג בנושאים כגון הפרדה מפלסית וסימוני צבע בכבישים הבינעירוניים. 6. בוועדת השרים לענייני חקיקה עלו שאילתות בנושא ההשלכות של הוזלת תעריפי הביטוח. תמיכת משרד ושר התחבורה בעמדותינו חשובה לקידום הנושאים הנ"ל ואכן שר התחבורה תומך ומכיר רשמית בחשיבות הדו"ג במפת התחבורה בארץ מבחינת הפחתת הגודש בכביש ובחניה, זיהום אויר וכו'. 7. "חישוק" שר התחבורה להכרה רשמית בחשיבות הענף הדו-גלגלי בישראל. באירוע ההשקה הגדול של מטרו שנערך בהאנגר11 בחודש מאי השנה הצהיר שר התחבורה, רשמית ופומבית, שהוא מכיר ותומך בחשיבות והחיוניות של הענף. 8. בתגובה לשאלה של יובל creth למעלה: ניסים שותף להחלטת השר התומכת ביישום מסקנות ועדת זליכה בנושא היבוא האישי והיבוא המקביל.
כי אני לא זוכר אף אחד שם שנבחר מטעם מישהו, אלא פשוט קבוצה של אנשים שאכפת להם, שלקחו את הנושא הזה כמטרה לטובת כלל הרוכבים, קיבלו רוח גבית ותמיכה של אלפים(!) ועשו את מה שעשינו. דוקא ניסים, כחלק מאותו מטה, הציע את מהלך ההתפקדות וקיבל את תמיכת המטה בהצבעה רשמית, שאאל"ט גם אתה היית שותף לה. מכאן נובע שניסים בנימין הוא כ-ן הנציג הרשמי, אבל זה בכלל לא הענין לדעתי. העניין האמיתי והחשוב הוא המעשים! הוא היחיד שמסוגל, שעושה - ושמביא תוצאות. אנחנו צריכים את תמיכת שר התחבורה כדי להסיר את ההתנגדויות לחוק שלדעת רבים בממשל יכול לגרום לעליה במספר הנפגעים, מתוך המשוואה הפשוטה של יותר רוכבים על הכביש = יותר נפגעים בתאונות. הפרוייקטים שניסים יוזם ומקדם אותם הם בדיוק אלה שהוגדרו בישיבות מטה המאבק כ"שלב ב' " - זה שיבוא אחרי הוזלת התעריפים. בפועל - יש לקדם את הנושאים האלה ע"מ לאפשר יישום מלא של חוק ההעמסה וליצירת הכרה ממלכתית בחיוניות והלגיטימיות של הדו"ג בישראל.