ברשותך אתייחס רגע למקרה שתיארת
קשה מאוד לנתח מקרי כמעט או תאונה על-פי תיאור הרוכב. לרוב, משום שמדובר במצב חירום, המוח שלך לא צלול מספיק כדי לספק דו"ח אמין על שתרחש. מהסיפור שלך אפשר להסיק שמדובר בגלגל אחורי. קדמי היה מפיל אותך לקרקע כמעט מיידית, והרגל לא הייתה עוזרת. אני בספק גם לגבי עזרת הרגל באחורי. לא הגיוני שהרגל הצילה אותך ב-45-55 קמ"ש, במהירות כזו, הורדת רגל תוביל בדרך כלל לפרידה מהרגל לצמיתות. או שלא היית במהירות הזאת, או שהרגל הורדה לקרקע אחרי שסיימת את הבלימה. על-כל פנים, העיקר שנצלת, והרי התשובות: 1. אין טכניקת קסמים לרכיבה על כבישי חלקים. כביש חלק דורש פעולות רכיבה חלקות והדרגתיות ככל האפשר, במיוחד בלימה והגוי. המפתח להישרדות הוא שיוט במהירות המאפשרת בלימה עדינה והדרגתית או הגוי העדין והדרגתי. תכ'לס מרווחי בטחון גדולים יותר מהרגיל, ובמיוחד מבט עירני קדימה כדי לחזות את הצרות מראש. 2. אין דרך לתרגל בלימת חירום. אתה צריך לתרגל את הבלימה הנכונה בתקווה להטמיע אותה. אבל, וזה אבל גדול, גם מיומנות גבוהה אנה יכולה למחוק אינסטינקט! שים לב! אם הנהג מצליח להפתיע אותך, זה קודם כל פאק שלך, וחוץ מזה ממש אל תצפה להגיב כמו מקצוען. מקצוען רוכב בריכוז מלא ומכין את עצמו גם לבלתי צפוי ביותר. כשאתה במצב מוכנות תמידי שום הפתעה לא תהיה הפתעה במלא מובן המילה (כי ציפית להפתעה). רק כך יש לך סיכוי להגיב נכון, כשהשכל פועל בפול ווליום. האינסטינקט הוא תגובה של הגוף שלא ממש תלויה בשכל שלך. לכן מומלץ לך, על כבישים חלקים, יותר מכל דבר, לא להיות מופתע מהתנהגות הנהגים!!! 3. בשום אופן אני לא ממליץ לנקוט באלימות, ולא רק בגלל שאני ידוע כחסיד ברסלב טהור כפיים ומצפון (דא?). רוב הסכויים שהנהג באמת לא ידע על קיומך, רוב הסכויים שהפתעת אותו במהירות וכושר התמרון שלך. אתה חייב להאמין לו שהוא לא התכוון. אתה חייב להבין שאתה מתארח בעולם שלו ולא הוא בעולם שלך (2.5 מיליון מכוניות מול 80 אלף כלים דו-גלגליים). תגובה אלימה וברוטלית תקלקל גם לך את הרכיבה, תשפיע על העצבים שלך מעבר לזמן הסיטואציה, וזה לא בריא. וחוץ מזה, מה תעשה אם יום אחד, הנהג הצנום הזה שפיצצת בצומת, הוא קרוב משפחה של ההוא מהמדור הפלילי בעיתון, זה שאני אפילו מפחד להזכיר את השם שלו שחס וחלילה לא ישימו לי מטען בקטנוע...