זה אילנק´ה
חן חן על התשבוחות אבל... גם היום שאני מסתכל על התמונות שהעלתי לראשונה פה בפורום אני קצת מתבייש. עם האימונים בא הגובה. טיפ קטן לבעלי המצלמות למיניהן, את התמונות הלא טובות תשאירו אצלכם או תעבירו אותן מאחד לשני לא על גבי הפורום, תאמינו או לא אבל גם לי מפילם של 36 תמונות אם יוצאות לי 5 תמונות טובות אני מה זה מבסוט... ככה זה. אני למען השם הטוב והמוניטין, לא מפרסם תמונות לא טובות. אז אני לא אומר לא לצלם, אני לא אומר לא להעלות לפורום פשוט לסנן יותר טוב, זה הקו שמנחה אותי. ועכשיו בקשר לאיך מצלמים... ככה: 1. עדשת זום טובה (כל עדשה מ100מ"מ ומעלה תספיק). 2. פילם "מהיר" (400 ASA או יותר) 3. שהרוכבים יגידו לכם באיזה סיבוב משכיבים הכי טוב וסעו לשם. 4. עמדו אחרי הסיבוב. אם הסיבוב לא במישור עמדו בצד הגבוה יותר. 5. שהחבר´ה רוכבים חפשו את האייפקס שם ההשכבה היא מקסימלית. 6. מקמו את עצמכם בנוחות כוונו את הפוקוס ידנית לנקודה בכביש שבה אתם מתעדים לצלם, חכו שיעברו האופנועים ותראו שהאופנועים ממלאים את כל הפריים של המצלמה. 7. במידה וזה לא קורה, הגדילו זום או התקרבו לסיבוב. 8. הזום מכוון? הפוקוס מכוון? עכשיו מכוונים מהירות תריס. מופיעה במספרים 50 100 250 500 800 1000 (בניגוד ל 5.6, 6.7 שמתייחסים לגודל הצמצם...) לתמונה חדה המהירות צריכה להיות כפול מהזום של העדשה (העדשה על 100? מהירות לפחות 200... זום על 200? מהירות לפחות 400.. וכו.) 9. עכשיו סבלנות. הכל מכוון והאצבע על ה SHUTTER... שהאופנוע ממלא את הפריים לוחצים. מחכים לעוד אופנוע... לוחצים. מחכים לעוד אופנוע.... 10.חלק מהתמונות יהיו תמונות כביש ריק, בחלק יהיה חצי אופנוע, חלק עדיין (!) יהיו מטושטשות אבל כמה מהן... יהיו מצויינות. אם למישהוא יש עוד שאלות בנושא יותר ממוזמן לשאול אותי, במסרים אישיים בבקשה כי הפורום הזה הוא בכ"ז פורום אופנועים ולא פורום צילום. מקווה שעזרתי. בתמונה המצורפת, צלם משכמו ומעלה שרוכב משכמו ומעלה. בברכת וווווורום ווווווורום וכמובן קליק קליק. גיZמו.