על הסכת: גיקונומי פרק #199 – ערן סגל, חיידקים וסוכר

אבי519

New member
אולי נכון היה לכתוב למדע עתידני ( ולא לבדיוני\דמיוני )

חוץ מזה בתור חובב מדע עתידני \ בדיוני \דמיוני, ומעריץ של סופרי מדע בדיוני כמו זול ווררן , קורט וונגוט ואסימוב קלארק ועוד, אני רואה בעיסוק בזה רק מחמאה ולא עלבון.
&nbsp
&nbsp
 

אבו זקן

New member
לא שיש לי חשק מיוחד להתערב...

אבל זה כבר באמת מוגזם.
&nbsp
אני חובב גדול של בדיחות, אבל אם הייתי כותב שההודעות שלך הן בדיחה אני לא בטוח שהיית מקבל את זה כמחמאה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל זה גם לא עתידני, כי זה כבר קיים כמה שנים...


אז גם זו טעות או סתם שקר. שוב ושוב אתה מתעלם ממה שכתוב מפורשות ולא לוקח אחריות על דברים שאתה עצמך כתבת מפורשות. אתה לא שם לב?
&nbsp
גם אני חובבת מד"ב, מה הקשר? אין שום מחמאה במה שכתבת, עכשיו אתה סתם מעליב את האינטליגנציה שלנו במקום לקחת אחריות על דבריך. להזכירך, תקפת אותי אישית שאני "מציגה" את דבריך באופן לא הוגן מ"טיפשות או מרשעות" והוכחתי לך שלא הצגתי דבר, התייחסתי במדויק לטקסט שכתבת. אבל חס וחלילה, לא התנצלת. אם כך, הטיפשות או הרשעות שהאשמת אותי בהן הן שלך בלבד.
 

אבו זקן

New member
שאלה

איך את מצליחה לכתוב עוד כמה וכמה הודעות לאחר שהרמת ידיים? את מחזיקה את המקלדת מעל לראש?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מפסיקה לחזור כמו תוכי על ההסבר התוכני בפעם המאה...

ויש קרן אור קטנה: אומנם הוא לא מוכן לקבל ממני שום מידע, חלילה, אבל הוא הפסיק להתעקש שכל הדגנים אותו הדבר, יש התקדמות... אולי אחרי שהוא "גילה" שלא כל האורז או תפוחי האדמה הם אותו הדבר ושיש הבדל בין פסטה ללחם, אולי מתישהו הוא "יגלה" גם את מה שדיברנו עליו כאן ובעוד כמה חודשים נשמע זמירות אחרות. אפשר רק לקוות.
 

אבי519

New member
בקשר לפירות - אני ממליץ על שתיים שלש מנות פרי ביום

ולא יותר מזה .
זאת ההמלצה המקובלת על הממסד הרפואי .
ובקשר להקפצת, הסוכר - מי שאוכל אוכל בריא כמו שאני אוכל ולכן גם שומר על משקל נמוך ולכן גם אין לו בעיה של תסמונת מטבולית , ההתנגדות לאינסולין אצלו נמוכה, והוא לא "קדם סוכרתי" ולכן יכול להרשות לסוכר שלו לקפוץ , הגוף שלו יתגבר על הקפיצות האלה בלי שום בעיה .
מחקרים בסדרי גודל גדולים תמיד הראו שתזונה מבוססת פירות וירקות מונעים את התסמונת המטבולית .
ציטוט:
",דיאטה טבעוניתהביאה לשיפור גדול יותר בשומני הדם בהשוואה לדיאטה שוות קלוריות על פי הנחיות ה-American Diabetes Association (ADA) .רמות LDL-Cירדו בדיאטה הטבעונית ב 13.5מ"ג/ד"ל (12%-)לעומת 3.4מ"ג/ד"ל (3%-)בדיאטה הרגילה 11.במחקרים נוספים נמדדה ירידה גדולה יותר ב-HbA1C(1.23מ"ג/ד"ל לעומת 2.31מ"ג/ד"ל )ובמשקל(1.5ק"ג לעומת 3.1ק"ג)בדיאטת הטבעונית לעומת דיאטת ADA ,בהתאמה12,13 ,וכן שיפור בתנגודת לאינסולין ובעקה החימצונית.השיפור הגדול יותר באיזון הסוכרת ,סייע להורדת תרופות בקרב 53%מקבוצת ההתערבות לעומת 5%בקבוצת הביקורת 14.מנגנונים אפשרייםבאופן כללי ,לצמחונים וטבעונים יש אורח חיים בריא יותר הכולל פחות עישון ויותר פעילות גופנית ,שמשפיעים על הסיכון למחלות קרדיוואסקולריות .דיאטות צמחוניות וטבעוניות מאוזנות הן עשירות בפירות ,ירקות ,דגנים מלאים ,קטניות ואגוזים ועל כן מכילות יותר סיבים תזונתיים ,מגנזיום ,חומצה פולית ,ויטמין C ,ויטמין Eופיטוכימיקלים ,בהשוואה
24 |מסמכי עמדה לדיאטה מערבית .דיאטות אלו מכילות מעט ,אם בכלל ,מזונות מעובדים .כתוצאה מכך הן דלות יותר בקלוריות ,שומן רווי וכולסטרול.גורמים תזונתיים אלה משפיעים לטובה על גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם כמו משקל גוף ,לחץ דם ,רבדים טרשתיים בכלי הדם ועקה חמצונית 1,15-12.דיאטות טבעוניות וצמחוניות מאוזנות יכולות לשפר גורמי סיכון קרדיוואסקולריים.חשוב לוודא שהדיאטות אכן מאוזנות ,כדי למנוע חסרים בוויטמין 12B ,ויטמין D ,חומצות שומן מסוג אומגה-3 ,סידן (במיוחד באנשים הנמנעים ממוצרי חלב) ,ברזל ואבץ"

לינק: עמוד 23 - במסמך:
http://his-files.com/pdf/המלצות%20סופי%20מתוקן%204.6.15.pdf
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בקיצור, סתם כתבת

"אותי יותר מעניין הרקע למחקר הזה והעובדה הבסיסית שיש כאלה פחמימות שגורמות
לעליה פתאומית של סוכר בדם וזה מה שגורם לסוכרת ולתסמונת מטבולית וכ"ו ."
&nbsp
בפועל לא באמת מעניין אותך, כי כשמספרים לך שהמחקר שלהם גילה שאלה לא בהכרח הפחמימות שאתה חושב, כי יש שונות גדולה בין אנשים, שהמצב יכול להיות שונה מכפי שמחקרים ישנים הראו, אתה ממהר לבטל זאת בהינף יד. לא באמת מעניין אותך ללמוד משהו חדש, מעניין אותך לנאום את אותו נאום ישן. תמשיך בשלך. אין שום טעם לנסות לנהל איתך דיון.
 

אבי519

New member
לא התכוונתי "שזה לא מעניין מבחינה מדעית" אלא זה לא ישים לגבי

כשאני כותב לא מעניין אני לא מתכוון שזה לא מעניין מבחינה מדעית טהורה, זה מעניין אותי כמו שמעניין אותי מתי גלקסיית אנדרומדה תתנגש בגלקסיית שביל החלב , אני מתכוון שזה לא ישים מבחינתי.
אז בכל מקום שכתבתי "לא מעניין אותי" יותר נכון היה לכתוב "לא ישים"
כמו שכתבתי קודם לי קל יותר וזול יותר ( לפי מה שאבו זקן כותב על המחיר של זה) לוותר על פחמימות עם אינדקס גליקמי גבוה מראש ולכן אני לא צריך אלגוריתם שעולה כלכך הרבה .
חוץ מזה שבבדיקות דם שלי מאז שהתחלתי לשמור על תזונה בריאה, אני רואה בפועל שהצלחתי להוריד את הסוכר בפועל ממצב של בסביבות הגבול העליון (סביב ה 100) לרמה של הגבול התחתון ( סביב ה70) .
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סליחה, אבל הדיון הזה לא עליך אלא על מכון ויצמן.

אם זה לא ישים מבחינתך זה עניין פרטי שלך, מה הקשר למידע או לדיון?
זה פורום תזונה ודיאטה, לא פורום אבי519.
כבר הבנתי שמצאת את התזונה האידאלית מבחינתך, אחלה, מעולה, כל הכבוד (באמת).
יש עוד אנשים מלבדך שזה אשכרה כן ישים ורלוונטי להם, או לכל הפחות מעניין אותם, ולכן פתחתי את השרשור הזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז תפסיק להתווכח בבקשה עם דברים שאינם אתה.

 

אבי519

New member
אני מתיחס לעצמי בעיקר ולמה שמעניין אותי ,זה טיבעי מאד.

וכיוון שאני הכותב היחידי כמעט כאן, אני מתייחס למה שבא לי.

וכיוון שישי כבר מנהלת פורום תפני אליה אם לא נראה לך מה שכתבתי, והיא יכולה למחוק הודעות.
 

אבי519

New member
אני לא מבטל את זה אני לא הבנתי מהמאמר את מה שאת כותבת

(אני מתכוון למחקר שבמאמר שצרף אבו זקן.)
&nbsp
המחקר מתבסס על זה שידוע שעודף הפחממות שגורמות לעליית סוכר מהירה אחרי הארוחה הם הגורם לסוכרת ולתיסמונת מטבולית ( לא השומן כמו שחשבו פעם ולא סיבות אחרות)
המחקר מתבסס על זה שפחממות עם אינדקס גליקמי גבוה הוא הבעיה.
הדבר שהם מחדשים זה שיש שונות אצל בני אדם בצורה שבה הם מגיבים לנוכחות הפחממות הלאה בגלל השונות הגנטית , ובנוסף שאפשר למתן או לשנות את הקצב של עליית הסוכר בדם בגלל הפחממות האלה ע"י תיכון מותאם אישית של הארוחות .
&nbsp
אבל זה ברור שמי שלא אוכל בכלל פחממות כאלה לא משנה איזה גנטיקה יש לו
וגם לא משנה באיזה ארוחות הוא לא אוכל אותם, רק בגלל העובדה הפשוטה שהוא לא אוכל אותם בכלל . או אוכל לפי הגרוע ביותר - כלומר אם הם ימליצו לי לאכול לחם רק ביחד עם אגוזים ואני הרי בכלל לא נוגע בלחם ממילא, או שימליצו לי לא לאכול חומוס ( כמו שהמליצו לאבו זקן) ואני ממילא לא נוגע בחומוס ... אז אני לא זקוק להם.
וחוץ מזה לי יש את המחקר שלי שעשיתי על עצמי והוא מאד מוצלח.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא כתבתי על המאמר, כתבתי על מכלול הדברים של הפרופסורים

כולל מידע שאולי הם לא כתבו במאמר או שהם גילו מאז.
&nbsp
"אבל זה ברור שמי שלא אוכל בכלל פחממות כאלה לא משנה איזה גנטיקה יש לו"
לא, זה לא ברור בכלל!
זו כל הנקודה! גם הם חשבו שזה "ברור" עד שהתברר להפתעתם שאולי בעצם לא. לכן הם ערכו את המחקר, כי הם גילו שזה לא המצב אלא הוא הרבה יותר מורכב.
&nbsp
בפעם האחרונה: הם גילו שבניגוד לאינדקס הגליקמי הממוצע, אותן פחמימות "רעות" יכולות לא להעלות את הסוכר בכלל (גם לא זמנית) לאנשים מסוימים (ולכן אין שום סיבה שהם יתנזרו לחינם מהמזונות האלה) או להעלות אותו הרבה יותר, גם במזונות שנחשבים לבריאים כמו פירות או קטניות.
&nbsp
זה שזה לא רלוונטי אישית לך כי מצאת את הדיאטה האידאלית עבורך לא רלוונטי למחקר שלהם. אתה לא נושא הדיון. יש עוד אנשים בעולם מלבדך שזה כן רלוונטי להם. אם לך זה לא משנה, דלג הלאה ואל תחטוף לי את השרשור, כפי שביקשתי כבר כמה וכמה פעמים.
 

אבי519

New member
פני למנהלת הפורם בתלונה ש"חטפתי" לך את הפוסט שאף אחד

טרח לצפות בו. כי לאף אחד אין זמן לצפות בסרטון ארוך ויגע, כשאפשר לקרא מאמר בחמש דקות.
ונכון שמי שעושה את התהליך של ניתוח גנטי יקר כלכך אין סיבה שלא יתנזר מהפחמות מזיקות, אבל מצד שני לכל מי שממילא לא אוכל את הפחממות המזיקות האלה, אין שום סיבה לבצע ניתוח גנטי כל כך יקר.
במיוחד שכמו שראית במקרה של אבו זקן הוא כן נדרש להתנזר ממאכלים שונים בעקבות היעוץ הזה.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לצערי לא נראה לי שזה מעניין אותה. גם אותך לא, מתברר.

ביקשתי ממך בקשה פשוטה בין בן אדם לבן אדם; אם אתה לא מסוגל להיות "בן אדם", זו בחירה שלך. לגבי "אף אד לא טרח לצפות", דבר בשם עצמך, בבקשה. המלצתי לרבים והם טרחו ועוד איך. לרבים הרבה יותר קל להקשיב להסכת בעברית פשוטה מלקרוא מאמר באנגלית, למשל.
&nbsp
ולגבי "לכל מי שממילא לא אוכל את הפחממות המזיקות האלה, אין שום סיבה לבצע ניתוח גנטי כל כך יקר" שוב, זה שתמשיך לחזור על השקר הזה ותתעלם מהתיקונים שלי בפעם הלא-יודעת-כמה, לא יהפוך אותו לאמת. הבנו שלך זה לא רלוונטי, אז סבבה, דפדף הלאה, תודה ושלום.
 
למעלה