על הסכת: גיקונומי פרק #199 – ערן סגל, חיידקים וסוכר

אבו זקן

New member
הם חקרו, לא נתנו עצות

מה שקיבלתי מהם הוא דו"ח מפורט מאד של מצב הסוכר בדם לאורך השבוע בו נערך הניסוי. מאחר ובאותו שבוע ניהלתי יומן אכילה מסודר (כחלק מהמחקר) ושמרתי פחות או יותר על התפריט הרגיל שלי (*) קיבלתי תאור לא רע של התגובות הגליקמיות בגוף שלי.

כפי שכבר סיפרתי, לא אהבתי את מה שראיתי שם כך שמיד בתום השבוע עברתי לדיאטה מעוטת פחמימות על דעת עצמי. הפיק הגבוה בתמונה המצורפת הוא התגובה שלי על מזון הבדיקה - במקרה הזה שתי פרוסות לחם.

לצערי לא קיבלתי מהם שום משוב לגבי חיידקי המעי שלי, למרות שהם הבטיחו שכאשר המחקר יסתיים הם יספקו את המידע הזה. כנראה מרוב להיטות להזדרז ולהקים חברת הזנק ולעשות קצת כסף קל הם לא טרחו.

אם עוד משהו מסקרן אותך תרגישי חופשיה לשאול. לכל היותר לא אשיב.
_____________
(*)- במסגרת המחקר התבקשתי לאכול מזון ספציפי (לחם, גלוקוז וכאלה) כארוחה הראשונה בבוקר, ולאחר שעתיים לצרוך את האוכל כרגיל. השעתיים האלה בהן היה אסור לי אפילו לשתות קפה היו החלק הקשה של המחקר...

 

trilliane

Well-known member
מנהל
כלומר היית חלק רק מהמחקר הראשון שלהם? (גם במאמר היו כמה)

במחקר הראשוני של 800 אנשים הם כתבו שהם לא בדקו חולי סוכרת אלא דווקא אנשים בריאים או במצב של טרום-סוכרת. כתבת שאתה חולה סוכרת, כבר היית חולה כשהשתתפת, לא היית מאובחן, או שאתה מתייחס למצב של טרום-סוכרת?
&nbsp
אני מבינה שהקפיצות אצלך היו רק מפחמימות? והן התאזנו לבד או באמצעות תרופות? כתבת שגם כיום אתה לא מצליח לאזן את רמות הסוכר באופן מספק באמצעות תזונה בלבד.
&nbsp
חבל שלא סיפקו את המידע שהתחייבו לספק, לא יפה. מצד שני, אני מניחה שמידע על החיידקים עצמם, לפני שפותח האלגוריתם או הסבר מה הוא אומר, קצת פחות שימושי לאדם מן היישוב. כלומר זה לא המידע עצמו שרלוונטי כאן אלא הפענוח שלו. אם יש סיכוי לקבל מהם דבר כזה הייתי מתעקשת.
 

אבו זקן

New member
אנשים בריאים?

ככל הנראה הרעיון לסנן סוכרתיים הגיע רק אח"כ, אולי בעקבות התגובות החריגות שלי ושל עוד משתתף אחד באותו מדגם (אני יודע כי הם סיפקו גם נתונים בקשר למצב שלי יחסית לאוכלוסיית המדגם כולו, ואני הייתי "רק" במקום השני). אין לי מושג אם הם השתמשו בכלל בנתונים שלח או שהחליטו להוציא אותי מהמחקר. מכל מקום, לפני תחילת המחקר הם ידעו שאני סוכרתי (הם עצמם מדדו לי את ה A1C).
&nbsp
לא ברורה לי השאלה בקשר לאיזון. כשעתיים שלוש אחרי האכילה רמות הסוכר חוזרות לרמה נורמלית (פחות או יותר. "נורמלי" אצלי גבוה מ"נורמלי" אצל אדם בריא).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה מה שהם כתבו...

הם הצהירו במחקר שמדובר באנשים בריאים או במצב של טרום סוכרת אבל לא כאלה שאובחנו כחולי סוכרת בעבר. אין לי כוח לבדוק כרגע מה ההגדרה המדויקת, אבל זה כתוב במאמר.
&nbsp
איך בכלל הגעת אליהם למחקר? הבנתי שיש "תור" רציני של מעוניינים למחקרים שלהם... (אולי לא היה למחקר הראשון, כשהנושא לא היה מוכר).
&nbsp
לגבי איזון, להבנתי כל הרעיון בסוכרת 2 הוא שהגוף מפתח תנגודת לאינסולין ולכן באדם סוכרתי הגוף מתקשה לאזן בעצמו את הסוכר ללא התערבות. אתה בעצמך הזכרת תרופות באחת התגובות לעיל.
 

אבו זקן

New member
אם כך כנראה ניפו אותי

אני לא זוכר, אבל בהחלט ייתכן שהיתה הודעה על המחקר בפורום "סוכרת" כאן או בפורומים אחרים.

לגבי האיזון אני עדין לא מבין. אם את שואלת על איזון המצב הכללי, כלומר על ממוצע רמות הסוכר בדם במשך היממה, אכן קשה מאד (אם בכלל אפשרי) להגיע אליו בלי תרופות, אם נשים בצד סיפורי ניסים של מרפאים שרלטנים וצאן מרעיתם. אבל אם את מתכוונת לכך שלאחר עליה ברמות הסוכר הן יורדות בחזרה (הרי שאלת איך לאחר הקפיצות "התאזנתי") הרי התשובה היא זאת שנתתי לך.
 

אבי519

New member
לא אמרתי שזה לא משהו מוצלח או לא טוב...

אבל אלגוריתם לחולי סכרת לא כלכך מעניין אותי כי אני בדעה שעדיף להימנע מהסוכרת לפני שצריך את האלגוריתם.
ושוב האלגוריתם הזה (בהנחה שזה כבר עובד ומרפא אנשים כו"ו וכ"ו כמו שאת כותבת) בשורה התחתונה הוא אלגוריתם שעוזר להכניס לארוחות את הפחמימות הרעות בלי שהן יזיקו או כך שהן פחות יזיקו ...
אני בדעה שיותר כדאי להימנע מהן לגמרי ,ולשמור על אורח חיים בריא מראש ואז לא מגיעים למצב שבכלל צריך את האלגוריתם.
בקשר לשירשורים ולחוקי הפורום- יש עכשיו מנהלת פורום - זה תפקיד של מנהלת הפורום לקבוע חוקי שירשור בפורום, לא נראה לך השירשורציה פני אליה בתלונה.
לדעתי התוספת שלי רק עוררה התעניינות בהודעה שלך ולא להפך.
 

אבי519

New member
כשאת רושמת הודעה עם המון נושאים

אני מעדיף לענות לכל נושא בנפרד.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבתי כמה הודעות עם אותו מידע, אתה לא ענית אלא התעלמת והמשכת

בשלך, באותו נאום מוכר תוך התעלמות מהמידע והפצת שקרים על הדברים של מכון ויצמן. תיקנתי אותך שוב ושוב אך ללא הועיל. זה כמו לדבר לקיר, הרמתי ידיים.
 

אבי519

New member
נכון מאד. גם שקרים גם מילים רעות וגם הכפשות .

הכל מתועד כאן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ההכפשות כולן שלך. אתה כתבת "זה רק מדע בדיוני, זה לא מעשי"

אחרי שכבר כתבתי תיאור מעשי לחלוטין של הדברים. או שהזכרתי פרופסורים שפרסמו מחקר, אבל בלי לבדוק במה מדובר מיהרת לכתוב על "סטודנטים שכותבים עבודות גמר".
&nbsp
אתה קודם כל פוסל ושולל וגם כשמראים לך שוב ושוב שאתה טועה אתה ממשיך בשלך. העיקר שאח"כ אתה מקשקש שאתה לא מזלזל...
אבל זה דפוס קבוע אצלך, וכל מי שקורא בפורום יכול לראות שדבריי אמת, אני עומדת מאחוריהם ב-100% ומוכנה להביא כהוכחה ציטוטים נבחרים מדבריך, אין שום בעיה להראות זאת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מוציאה שום דבר, הכול מתועד ממש כאן מעל, כולם יכולים לקרוא

 

אבי519

New member
זה שאת אומרת שאני חסיד של כרס של חיטה למשל זה שקר גדול מאד

זה שאת אומרת שאני מזלזל במדענים ממכון ויצמן זה שקר גדול מאד.
יש עוד הרבה.
פינוקיו|
פינוקיו|

אבל לא אכפת לי מהדימוי , כמו שכתבתי הרבה פעמים אני לא רץ לרשות הממשלה כאן
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא אמרתי שאתה חסיד, אמרתי שהוא הגורו שלך כי אתה מזכיר אותו

שוב ושוב בלי סוף ובלי שום סיבה, אף שעליית הסוכר בדם ואינדקס גליקמי הם נושאים ידועים ומוכרים שלא מצריכים שום אזכור של הספר הנ"ל (ועוד בשם שגוי
).
&nbsp
וכשאתה כותב "מדע בדיוני" על דבר שקיים ועובד, או מזכיר "סטודנטים שעושים עבודות גמר" כשמדובר במחקרים של פרופסורים, זה זלזול, נקודה. זו לא הפעם הראשונה שעשית זאת, זו תופעה חוזרת אצלך. גם באנשי מקצוע אחרים (כמו דיאטניות בכירות) כבר זלזלת.
&nbsp
בקיצור, אלה לא שקרים אלא הדברים שאתה כותב. אולי אין לך שום מודעות למה שאתה כותב (לא יפתיע אותי, הרי גם אין לך כ"כ הרבה מודעות למה שאתה קורא, ע"ס התגובות הלא-רלוונטיות שלך
).
 

אבי519

New member
גם אלה שקרים

כי כתבתי ש לגבי אני -אבי519 - זה כמו מדע בדיוני .
זה מה שכתבתי והפירוש של זה הוא שמבחינתי ומבחינת האפשרות שלי ליישם דבר כזה זה מדע בדיוני ולכן אני לא חושב שאי פעם אשתמש בזה ולכן זה לא מעניין אותי כי יש לי פתרון יותר מעשי ופשוט.
מעולם לא התכוונתי וגם אי אפשר להבין את מה שכתבתי כמו שחוקרי מכון ויצמן עוסקים במדע בדיוני.
הסיבה שלך להציג את זה כך יכולה לנבוע משני דברים - או מטיפשות או מרישעות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ולא. זה אולי מה שעבר לך בראש, זה לא מה שכתבת בפועל

'החידוש במחקר של ויצמן בשלב זה " מדע בדיוני" ולא מעשי'
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1148/183267132
"הם מחפשים אלגוריטם שיקשר בין תכולת הפחממות בארוחה לבין מהירות עלית הסוכר אצל אנשים שונים במטרה ליצר נוסחה שתעזור לתכנן דיאטה מיוחדת אישית לכל אחד שתאפשר לו לאכול ארוחה עם פחממות בלי שהסוכר יעלה מהר אחרי הארוחה... (ואני מדבר על המאמר שהביא אבו זקן)"
&nbsp
אז לא סייגת שלגביך זה מדע בדיוני, התייחסת לחידוש שלהם.
ולא, הוא לא מדע בדיוני.
ולא, הם לא מחפשים אלגוריתם, כי הם כבר מצאו, וזה נכתב מפורשות במאמר.
והאלגוריתם אינו מה שכתבת לעיל אלא הקשר בין חיידקי המעיים לעליית הסוכר בדם.
&nbsp
ואפשר להמשיך ולהמשיך, אבל חלאס, כבר תיקנתי אותך די והותר לאורך השרשור וכלום לא עזר.
&nbsp
"הסיבה שלך להציג את זה כך יכולה לנבוע משני דברים - או מטיפשות או מרישעות."
לא ולא.
הסיבה שלי להתייחס למה שאשכרה כתבת היא שאני אדם שמתייחס למה שאשכרה נכתב.
 
למעלה