נפתח פורום אולימפיאדה ריו 2016

דיברגנט חדש

Well-known member
איזו אומנות לחימה חדשה נכנסה השנה לאולימפיאדה?

מה צפוי להיכנס באולימפיאדה הבאה?
 

ש מים

New member
Ju-Jutsu

או Jujutsu.
בנוסח "Jiu-jutsu" ודומיו נוהגים להשתמש "הברזילאים" וכן אנשי "דור המייסדים" (לרדעתי, בהסתמך אל "העיברית הישנה", של ד"ר משה פלדנקרייז, שכתב את המילה בספריו כ- "ג'יו-ג'וצו" וכדומה.
 

yishain11

New member
יש כמה דיונים מעניינים מאוד ברשת על למה BJJ לא יהיה אף פעם

אלא אם ישתנה משהו מהותי.
הסיבות המרכזיות שאני ראיתי ללמה BJJ לא יהיה מקצוע אולימפי:
1. זה לא פופולרי מספיק מסביב לעולם (כמעט כל האלופי עולם בתחום הם ברזילאים, או ברזילאים שהיגרו לאמריקה. אין הרבה מתחרים ברמה ממש גבוהה שהם לא משתי המדינות האלה).
2. אין לIBJJF (הפדרציה הבינלאומית של הBJJ) מדיניות נגד סמים. ההנחה היא שכל המתחרים שמתחרים ברמות הגבוהות באמת הם על סטרואידים וסמים דומים, שאסורים בתחרויות אולימפיות.
3. אין עדיין מערכת סגורה לגמרי (בעיקר כי זה ספורט צעיר) של חוקים, כללי תחרות, ככלי התקדמות בדרגה בBJJ, וצריך שדברים יהיו אחידים וברורים כדי ליצור תקן בין לאומי.

בנוסף, ראיתי עוד נקודה מעניינת. הרבה מתחרים אמרו שהכניסה של ג'ודו לאולימפיאדה אומנם העלתה מאוד את הפופולריות של הספורט, אבל גם צמצמה לא מעט את אומנות הלחימה. פתאום נכנסו הרבה חוקים והגבלות, קרבות הפכו להיות הרבה יותר טקטים וטכניים מאשר לוחמניים (כל הסיפור של הוצאות עונשים, התקפות סרק שייראו כאילו הן לא התקפות סרק, דחיפה מחוץ למזרן). הרבה אנשים חושבים שאם BJJ ייכנס לאולימפיאדה, במקום תנועת גראפלינג חופשית והכנעות מגוונות, יתחילו להגביל טכניקות, קרבות יהפכו להיות קצת מה שקורה באליפות העולם - מישהו עובר גארד ופשוט נשאר שם כי הוא קיבל ניקוד ולמה להסתכן.
מה אתם חושבים?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אכן, באמת מעצבן ההגבלות של הג'ודו המודרני, כמו למשל הפסילה

של שירה שלפני 20 שנה זה היה תקין לחלוטין וחלק מאסטרטגיית ההטלות.
&nbsp
מצחיק אותי היום שמטילים מישהו, הוא נעמד עמידת שש והמטיל לא מקבל ניקוד, במקום להיכנס בו ולרתק אותו, מה שהיה מותר פעם ומותר עדיין ב-BJJ.
 
למעלה