אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי

N i X

New member
לא הבנתי...

איך אני אצהיר על הוצאה? הלקוח קנה את הציוד ואני משתמש בו, אין לי הוצאה. החשבונית לפקודת הלקוח.
 
הטבה מלקוח

היי,
לגבי שימוש בציוד של הלקוח - כמובן שאתה לא צריך לדווח על זה, ההוצאה היא של הלקוח שלך

לגבי רכישת הציוד בתום הפרוייקט - מדובר במכירה של ציוד, אתה צריך לקבל חשבונית מהחברה בגין רכישת ציוד משומש, החברה תצטרך לשלם את המעמ, אתה תוכל להתקזז על המע"מ וכמובן על הציוד
יש לשים לב אם מדובר בעסקאת ברטר, במקרה כזה גם אתה תצטרך להפיק חשבונית כנגד
בהצלחה
 
מפטור לחיים האמיתיים

אני עובר בימים אלו מעוסק פטור לעוסק מורשה ומתחיל גם כנראה ובעזרת השם להעסיק עובדים.
מה אני צריך לדעת?
 
מעבר לעוסק מורשה

קודם כל מזל טוב :) מאחל לך לשלם גם הרבה מיסים - זה אומר שאתה מרוויח

לגבי המעבר לעוסק מורשה, יש לשים לב להוסיף מע"מ לסכומים שדרשת עד עכשיו (אין בעיה אם מדובר בשירות לעוסקים מורשים או חברות בע"מ), אם אתה נותן שירות ליחידים זה מורכב יותא וייתעם ותאלץ לספוג את המע"מ.
במקביל יש לזכור לאסוף חשבוניות הוצאות על מנת להתקזז במע"מ.

לגבי עובדים, מדובר בנושא עצום. יש לשים לב לנושא הפנסיות, רישום שעות עבודה, ימי חופשה ומחלה כחוק.

אם יש משהו ספציפי בנושא השכר אתה מוזמן לשאול

בהצלחה
 
חישוב ימי חופשה במשרה חלקית

זה משתנה מעט באם העובד עובד כל יום מספר מצומצם של שעות (נניח 4) לבין אם הוא עובד יומיים בשבוע

במקרה הראשון החישוב הוא לפי טבלת הוותק לבדיקת מספר ימי חופשה בשנה
אם מדובר במקרה השני והוא עבד פחות מ-200 ימים בשנה החישוב הוא:
מספר ימי עבודה בפועל חלקי 200 כפול טבלת הוותק

מקווה שזה יצא ברור
 
הוא אמור לעבוד

פעמיים או שלוש בשבוע שש שעות ביום.
אםם אני מבין נכון אני אמור לשלם לו על חגים גם אם זה לא לפי הימים שהוא אמור לעבוד אבל ביחס לאחוז המשרה שלו. הבנתי נכון?
 
הכל תלוי במה תסגור מולו

אם תסגור שהוא עובד לפי שעות בפועל לא תצטרך לשלם
אם תסגור מולו משכורת חודשית כן תצטרך לשלם
 

vinney

Well-known member
העסקה בארץ על ידי גורם בחו״ל

מה המשמעות עבור ישראלי בארץ שמועסק ישירות על ידי מעסיק זר שאין לו נוכחות בארץ?
&nbsp
&nbsp
 
העסקה על ידי גורם זר

היי,
על מנת חברה זרה תוכל להעסיק עובדים בארץ היא צריכה להרשם כמעסיק במחלקות ניכויים (מ.הכנסה וביטוח לאומי), ברגע שהם נרשמו הם ידווחו וינכו את תשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי עבורך - כעובד זה לא צריך לשנות לך.

מניסיון - יש לבדוק שכל חוקי התעסוקה מיושמים
 

moco10

New member
מה שהרו"ח ענה לך זה שהם צריכים נוכחות בארץ, מכיוון שאין

להם אתה צריך להתנהל מולם כעוסק מורשה או חברה בע"מ, ולהוציא להם חשבוניות ללא מ.ע.מ. (אין מע"מ, או מע"מ הוא אפס בעסקאות ייצוא).
את החשבוניות תדפיס באנגלית (Invoice).
תכלס, אתה צריך שירות של רואה חשבון והוא/היא ידריכו אותך לגבי הפרטים.
יש עוד אופציה, שיחסית יותר פשוטה לך מנהלתית אבל יקרה משמעותית. אני השתמשתי בה בהתחלה כי לא הייתי בטוח שההעסקה תהיה לטווח ארוך ויותר מאוחר, פתחתי חברה בע"מ.
האופצייה הזו זה להיות מועסק על ידי חברת כוח אדם בינלאומית. חברת כוח האדם תתחשבן מול ההחברה שמעסיקה אותך, ואותך היא תעסיק כמעסיק ישראלי לכל דבר.
למה זה יקר? מכיוון שחוץ מהעמלה שהם כמובן ישתו עבור השירות, הם חייבים על פי החוק (הקצת מוזר לדעתי) להוסיף מע"מ לחשבוניות והמעסיק הזר שלך לא יכול להתקזז על זה. זאת כי החוק בארץ מחייב מע"מ על שירותים שניתנים בארץ .
במילים אחרות, אם אתה עצמאי/חברה ומוציא חשבוניות ישירות אז אתה יצואן במקרה זה ואין מע"מ. אם דרך חברת כח אדם שכזו, העסקה שלה מול המעסיק הזר לא נחשב לייצוא.
לסיכום עלות ההעסקה שלך גבוהה למעסיק הזר ב17% עוד לפני שמתיחסים לעמלה של חברת כח האדם עצמה.
 

בן497

New member
פנסיית נכות חלקית

שלום,עקב תאונת עבודה אני מקבל פנסיית נכות חלקית של 50%.אני עובד באותה עבודה ובאותן שעות,רק נוספו לי לעקויין רפואיים רבים,שבגינם אני מקבל את הפנסיה.אני לקרן עתודות הותיקה .כלומר פנסיה ותיקה. שאלותיי,האם אמשיך לקבל פנסיה זו גם עם יציאתי לפנסיה? האם תשלום סכום הפנסיה החודשית לאחר יציאתי לפנסיה,יקוזז,כך שאקבל פנסיה מוקטנת חודשית?
 
פנסיית נכות חלקית

היי,
מדובר בנושא שהוא פחות בתחום עיסוקו של רו"ח
אענה לך מניסיון שלי - אבל מומלץ לפנות ליועץ פנסיוני

עם יציאתך לפנסיה אתה תפסיק לקבל את פנסיית הנכות
סכום הפנסיה החודשית לא ייקטן בעקבות התשלומים שקיבלת

נא לבדוק את הנושא מול יועצים פנסיונים
בהצלחה
 

dikla tavori

New member
שאלתי לרו"ח אלירן הררי

לאדם בעל אזרחות ישראלית (ושהוא גם תושב קבוע-רגיל בישראל) יש חברה שנרשמה במדינה זרה בחו"ל (שאין לו שום קשר אליה מלבד רישום החברה ברשם החברות באותה מדינה זרה בחו"ל) שמעסיקה בישראל מתכנתים בעלי אזרחות ישראלית (ותושבי ישראל).

1. האם לחברה כזאת יש חבות לשלם אגרות שנתיות לרשם החברות בישראל ?

2. האם חלה על חברה כזאת חבות לשלם עלות כלשהי (דיווחים, תצהירים, אגרות או כל דבר אחר) לרשם החברות בישראל ?

3. האם חלה על חברה כזאת חבות לספק דיווחים כלשהם לרשם החברות בישראל ?

4. כאשר רשומה בעלות בנכס מקרקעין (משרד) בישראל על שם חברה כזאת, והחברה הזאת שנוצרה בחו"ל והפעילות שלה בישראל (בעלת הנכס) מוכרת את הנכס, אז חוץ ממס שבח על מכירת הנכס, איזה עוד מיסים והוצאות למדינה היא אמורה לשלם (במסגרת אירוע המס הזה שנוצר בגלל מכירת הנכס) למדינה במכירת הנכס שלה בישראל (משרד) ?
האם בגלל שזו חברה שרשומה במדינה זרה בחו"ל (אבל הפעילות שלה בישראל) אז חלים עליה מס נוסף או חבות כלשהי (דיווחים) שלא חלים על חברה שרשומה בישראל ?

5. האם חברה שנרשמה במדינה זרה בחו"ל, שרוצה לפתוח בבנק בישראל חשבון בנק שיירשם על שם החברה הזרה, חייבת להירשם גם ברשם החברות בישראל ? האם היא חייבת בחבות כלשהי (דיווחים, תצהירים כלשהם, אישורים כלשהם, אגרות, עמלות ומיסים כלשהם) כתנאי לכך שבנק בישראל יסכים לפתוח לה חשבון בנק ?

אודה לך על תשובות לכל שאלותיי בנפרד.
 
חברה זרה - אזרחות ישראלית

היי,
שאלת הבהרה, כיצד החברה הזרה מעסיקה עובדים בישראל ?

חשוב לי להדגיש כי חברה זרה שהניהול והשליטה שלה הם מישראל נחשבים לחברה ישראלית לכל דבר ועניין ויש חובה להגיש דוחות ולשלם מס כאילו היא פעלה בישראל - מיסוי פרסונאלי

1. מדובר בשאלה משפטית - לדעתי אין לחברה הזרה חבות לשלם אגרות שנתיות לרשם החברות
2. גם כן נושא משפטי - לדעתי אין צורך לדווח לרשם החברות
3. גם כן נושא משפטי - לדעתי אין צורך לדווח לרשם החברות
4. חוק שבח הוא חוק מורכב מאוד צריך לקבל פרטים נוספים, יש אולי עניין מע"מ.
5. מדובר בנושא שהתשובה לו היא ברגלוציות של הבנקים הנושא לא קשור לרשם החברות

לצערי מדובר בנושאים קצת מורכבבים לדיון בפורום
 

user32

Well-known member
מנהל
שכיר שהוא גם עוסק מרושה עם הוצאות גבוהות מהכנסות

* שואל בשביל חבר *

מישהו שעבודתו העקרית היא כשכיר (מתכנת) אבל יש לו תיקים פתוחים של עוסק מורשה מעסק שהיה לו בעבר. הוא מוציא אולי חשבונית או שתיים בשנה ומכניס נגיד 7000 ש"ח. הוא קנה מחשב + סלולרי ורשם כהוצאה מוכרת.

האם יש בעיה עם זה שההוצאות שלו גבוהות מההכנסות על אף שבוודאות הם הכרחיים בשביל ליצור את ההכנסה (כאמור, מחשב וטלפון)? בפועל הוא לא ישלם מס כלל על ההכנסות מהעסק.

באותו עניין: והיה והעסק שלו במקור היה נגיד צילום אירועים, ועכשיו שהוא מתכנת הוא מוציא חשבוניות על שעות פיתוח תוכנה. האם זה יוצר בעיה ללקוחות שלו? האם זה עלול לעורר חשד שהשירותים שניתנו הם לא כפי שדווחו?

תודה
 
הפסדים עסקיים

שלום,
בהחלט קיימים מצבים שהעסק מפסיד - ההוצאות גדולות מההכנסות
יש להקפיד שההוצאות הן עסקיות (מחשב וטלפון למתכנת נשמע לי כהוצאה עסקית)
הערה קטנה: גם המחשב וגם הטלפון הן רכוש שמשמש את העוסק לתקופה של יותר משנה ולכן ההוצאה מוכרת באמצעות מערכת הפחת על פני מספר שנים

תכנון מס: את ההפסד העסקי ניתן לקזז מהכנסותיו כשכיר ולקבל החזר מס (אם שולם מס כמובן)

לגבי עיסוק נוסף: יש לפנות למע"מ בבקשה להוסיף עיסוק משני בכדי למנוע בעיות עתידיות
 

hammer2014

New member
לרואה החשבון אלירן הררי

הבעלות במגרש חקלאי רשומה על שמי בטאבו.
עורכי דין המליצו לי להעביר את הרישום בטאבו ממני לאישיות משפטית כלשהי שתהיה רשומה כבעלים של המגרש החקלאי ותחזיק בבעלות במגרש החקלאי בנאמנות עבור הבת שלי (שהיא כיום פעוטה).
עורכי הדין לא ידעו להגיד לי איזה אישיות משפטית לפתוח על מנת שהיא תשמש כנאמן (כמובן שהכל ידווח לרשות המיסים שמדובר בנאמנות על פי הטפסים המקובלים בחוק). הם לא ידעו להגיד איזה אישיות משפטית לפתוח (לצורך שמירת מגרש בנאמנות עבור בתי "הנהנת") כי הם אמרו לי שהם בסך הכל עורכי דין ולא יועצי מס ולא רואי חשבון.
הם אמרו לי שרק רואי חשבון יכולים לענות לי איזה סוג של אישיות משפטית כדאי לפתוח לצורך רישום בעלות במגרש חקלאי על שם אותה אישיות משפטית (בטאבו).
הם אמרו לי שאישיות משפטיות יכולות להיות עם הוצאות אגרות שנתיות שונות בין אחת לשניה, למשל אם פותחים חברת אחזקות ברשם החברות, או עמותה ברשם העמותות אז יש אגרות שנתיות ודיווחים שנתיים ותצהירים שנתיים שצריך להגיש, וזה לא מתאים לאנשים רגילים ופשוטים ובנוסף אגרות שנתיות מיותרות. ולכן הם אמרו לי שהם לא יודעים לכוון אותי לגבי השאלה איזה סוג של אישיות משפטית כדאי לפתוח.
בעקרון, האישיות המשפטית הזאת שאני צריכה לפתוח אמורה לקבל ממני בטאבו את רישום הבעלות בקרקע והיא תירשם כבעלים ואני צריכה למסור לטאבו מסמכים משפטיים (שטר נאמנות שבו נתתי את הבעלות בקרקע לאישיות המשפטית שנקראת נאמן, ומגדיר את הקרקע כנכס נאמנות) והנאמנות תהיה רשומה.
האישיות המשפטית הזאת תהפוך להיות "נאמן" ואז במשך 20 שנים לפחות המגרש החקלאי יהיה רשום בטאבו על שם אותה אישיות משפטית (נאמן).
עורכי הדין אמרו לי לפתוח אישיות משפטית (נאמן) מסוג כזה שבמהלך ה 20 שנים לא יקרה מצב שיהיו הוצאות מיותרות כמו אגרות שנתיות.
והשאלה שלי לרואה החשבון אלירן הררי היא איזה סוג של אישיות משפטית היא המשתלמת ביותר למטרה הזאת של חיסכון בהוצאות התפעוליות והניהוליות של קיומה של אישיות משפטית בתקופת ה 20 השנים הקרובות (שבהם הבעלות בקרקע חקלאית תהיה רשומה על שם אותה אישיות משפטית בנאמנות) ?
אודה לך אם תכתוב לי תשובה מפורטת עם הסברים פשוטים כדי שאני אבין אותך לגבי סוג האישיות המשפטית המשתלמת ביותר שכדאי לפתוח לצורך המטרה הזאת (לרשום על שמה מגרש חקלאי ולהחזיק אותו על שמה במשך למעלה מ 20 שנה עבור התינוקת שלי שכיום היא פעוטה).
 
בעלות במגרש חקלאי

היי,
מדובר בשאלות מתחום מס שבח ואני ממש לא מומחה לתחום
קשה לי להבין את ההמלצה הזו מכיוון שעלול להתווסף לנושא מע"מ בעת המכירה

בהחלט מומלץ לבצע תכנון נאות אצל מומחים בתחום השבח שימליצו על הדרך הנכונה להתנהל
אשמח לתת המלצות למומחים בתחום בפרטי
 
למעלה