סקר
איך את מדמיינת/ רוצה את הלידה שלך?

עונה תוך כדי צירים בשבוע 42

אז יש לי צירים קצרים כל 5-7 דקות.
מדמיינת שהילדים הגדולים יהיו במסגרות.. אני מגיעה למרכז לידה טבעית, המיילדת מחכה לי, בודקת אותי, פתיחה 6-7. מקלחת, עיסוי, נשימות, פתיחה מלאה. 2-3 לחיצות והתינוקת מחליקה לי לידיים. לוקחת לעצמי ללידה כוחות, בטחון, אמונה בגוף שלי ובסובבים אותי. לא לוקחת פחד, לחץ, ואקום..אמירות שליליות. אחהצ הילדים באים לבקר אותי, אני כבר אחרי לידה...לוקחת זרימה, עכשיו שיהיה לאט ונעים, בבית חולים שיהיה אפקטיבי. בהצלחה לי, מחכה לילדה שלי
 

newmama14

New member
מדהימה!

כתבת כל כך יפה, מקווה לזכור את זה וגם לשנן לעצמי את מה שכתבת כשיתקרב הרגע!

המון בהצלחה לך!! מקווה שיתגשם לך בדיוק כמו שאת רוצה :)
 

newmama14

New member
יאללה, עונה גם...

סקר נחמד! אני כל הזמן מנסה לדמיין את הלידה, אבל גם מנסה להשתחרר מבחירה של תסריט אחד שהוא "הלידה המושלמת" ולזכור שיש הרבה דרכים אפשריות ללידה טובה, ולכן חשוב לשמור על ראש פתוח ...

- בבית חולים , מאיר בגלל שהוא הכי קרוב למקום מגורינו...
- טבעית (מקווה) (ובכלל מה ההגדרה לטבעית, אם זה ללא אפידורל, אבל עם וואקום נגיד, זה נחשב טבעי? עם פיטוצין אבל בלי אפידורל? תוהה באמת. כי כששואלים אותי אם הלידה הראשונה הייתה טבעית אני לא יודעת מה לענות. אני ילדתי בלי אפידורל אבל עם וואקום ועונה בד"כ שלא, אבל חברה ילדה עם פיטוצין, וואקום ובלי אפידורל ומגדירה את הלידה כטבעית... זה כנראה סובייקטיבי...)
- קורס הכנה - לא עושה. עשיתי לפני לידה ראשונה אצל שרון צ'רקהם המקסימה, הפעם מסתפקת בקריאה חוזרת של לידה פעילה, הזמנתי את הספר של היפנו בירתינג מחו"ל (מקווה שיגיע מספיק מוקדם), וקוראת סיפורי לידה...
- תוכנית לידה - בדיוק עוסקת בניסוחה.. העליתי אותה להתלטבויות ולשמוע המלצות בפורום המקביל, לידה פעילה וביתית..
- עיסוי פירינאום- עדיין לא התחלתי, מקווה לעשות. פעם שעברה בן הזוג עזר בזה, אבל לא מאוד התמדנו. (ולא, זה לא עזר.. בסוף חתכו...)
- מה הכי מפחיד אותך בלידה - ההתמודדות עם חוסר הידיעה מה יהיה, איך יתפתח, בעיקר כל הדברים שאין לי שום שליטה עליהם... מאוד קשה לשחרר שליטה...
- הפחד הוא גם בגלל ניסיון העבר, שאני יודעת שכמה שלא אגיע מוכנה יכולות להיות הפתעות לא צפויות, משולב עם זה שניסיון העבר מלמד שהלידה כולה היא לא נודע... מקווה שאני מצליחה להבהיר את עצמי.
- מה הייתי לוקחת מהלידה הקודמת? את ההתמודדות היפה שלי עם הצירים ובכלל..
- על מה הייתי מעדיפה לוותר - על כל מה שקרה מרגע שהסכמתי לשכב במיטה... הפעם פשוט מתכננת להיות סרבנית שכיבה..
 

mitmit11

New member
ההגדרות הן עניין נזיל

טבעי זה ללא משכחים לטעמי, לידה טבעית ופעילה היא גם כזו שאת עושה בה דברים על מנת להקל על הכאב ולקדם את הלידה (לי היתה לידה ראשונה טבעית - גם ואקום ללא אפידורל, ושניה ושלישית טבעיות ופעילות).
&nbsp
מסכימה איתך עם השחרור מתסריט כי באמת כל לידה מתנהלת אחרת. אני בעד שכן תהיה תוכנית אבל גם הבנה שבכל רגע יכולה להיות סטייה מהתוכנית הזו. לכן לטעמי ידע זה כוח כי אם את מבינה מה קורה את יכולה לקבל בחירה מושכלת יותר וגם להשלים עם הסטיה מהתכנון.
 

חיפאית88

New member
עונה מהצד השני- לאחר לידה

מה הייתי לוקחת איתי- אמונה עיוורת של המלווה בי, בכוחות שלי, בגוף שלי ובתינוק.
מאוד עזר לי בלידה, בעיקר שלב הלחיצות שנמשך כשעה, האימרות המחזקות, האנרגיות הטובות והחזקת האמונה בי כשאני לא יכולתי באותו שלב להחזיק לעצמי. במקרה שלי זו הייתה בעיקר הדולה שליוותה אותנו, בעלי גם היה נוכח אבל היה חיוור לגמרי ואחרי זה התברר לי שחשב שאני במצב לא טוב ושאני הולכת למות (הכל היה איתי ועם התינוק בסדר גמור). יכול להיות שאם הדולה לא הייתה הוא היה נכנס לתפקיד, אבל היא כמי שבאמת מאמינה בכוחן של נשים ללדת ממש הרגשתי את הכנות ממנה במה שאמרה ושידרה וזה מאוד עזר לי.
&nbsp
מה לא הייתי לוקחת- הגעתי עם ירידת מים שלא התקדמה לשום מקום ואחרי 18 שעות ביקשתי זירוז כיוון כשכבר הייתי מותשת ועצבנית (גם הגעתי באמצע הלילה כך שזה כבר היה אחרי שני לילות בלי שינה). אם זה יקרה שוב אני מעדיפה לבקש להתאשפז בהיי-ריסק במקום להיכנס לחדר לידה ואם אין אפשרות לא לחכות כל כך הרבה זמן עם זירוז. בקיצור, אני בן אדם די לחוץ, להיכנס לחדר לידה ולמעשה אין שום סימן שהלידה מתקרבת עשה לי לא טוב וכנראה רק דיכא אותי והכניס עוד לחץ אז למצוא דרכים לפתור את זה, בכיוונים שונים.
&nbsp
עוד משהו קטן- אני רואה שהרבה פה מתכננות על לידה טבעית- מאחלת לכולן בהצלחה מכל הלב ורק מדגישה שגם אם אתן מבקשות אפידורל זה לא הופך אותכן לנשים חלשות יותר או פחות טובות ובטח שלא לאמהות פחות טובות, הכל בסדר (לי באופן אישי האפידורל עשה נהדר וקידם מאוד את הלידה).
 

מקקה10

New member
מזל טוב!!!

ראשית, שתזכו לגדלו/ה מתוך שמחה!!
בקשר לסוף, אני ממש לא נגד אפידורל, רק מפחידה אותי הפרוצדורה והכאבי גב שלפעמים יש אחר כך. אני ממש לא נגד הרעיון של שיכוך כאבים, להפך
 
אני חושבת על זה כל הזמן


יולדת באיכילוב, כבר הזמנתי את המלונית..
התכנון הוא עם אפידורל, אבל זו לידה ראשונה ואני לא יודעת לצפות איך אתמודד עם הכאב. אם יהיה נסבל, לא אתעקש על אפידורל.
לקראת סיום של קורס במכבי, היה.. לא משהו, בלשון המעטה. יועצת הנקה שהטיפה ולא הסכימה לדבר על תמ"ל, פיזיותרפיסטית הזויה שלא רצתה לדבר כ"כ על תנועתיות בצירים.. בקיצור, מאעפן. יכול להיות שנלך גם לזה של איכילוב.
הכנתי תוכנית לידה ראשונית, אבל אני גם מעדכנת אותה כל הזמן.
לא רוצה דולה
בקרוב נתחיל עיסוי פרינאום (עוד שבוע, הבקבוק עם שמן השקדים בידינו..)
אני קונטרול פריק, וכל החוויה של ההיריון עד כאן והלידה המתקרבת היו בשבילי תרגול בשחרור שליטה. אני חושבת שקראתי על כל תרחיש אפשרי, אבל תמיד יכול להיות שלא, ויקרה משהו מפתיע. אני גם לא יודעת למה לצפות מבחינת כאב, תחושות גופניות וכו'.. יהיה מעניין
 
קחי בחשבון שגם באיכילוב יטיפו לך על הנקה


כמה זה חשוב וכמה תינוקות של תמ"ל הם שמנים ועצלנים ולא עירניים ושלל הפחדות שכאלה.
המיילדת בסיור אמרה לנו שאפשר לקבל מרשם לכדורים לייבוש החלב במקום, אבל הבנתי שיש מצב שבדרך לקבלת המרשם ינסו להפעיל עליך עוד לחצים, אז אם את לא בעניין של להניק - תבקשי מרשם כזה מהרופא שלך מראש.
 
אני רוצה להניק, או לפחות לנסות להניק.

אמא שלי לא הצליחה איתי ועם אחי, שנינו שתינו שאוב מתרומות של אחרות ועם תמ"ל מחדר הלידה. גדלתי עם "לא היה לי חלב, כנראה גם לך לא יהיה", כך שאני מראש מקלה על עצמי בסאגת הניסיונות כי שנינו יצאנו בסדר גם עם ההנקה המינימלית שהייתה.
מה גם שאני חוזרת לעבוד אחרי חודשיים וחצי מהתל"מ ואין לי כוונה לשאוב. כך או אחרת הוא יעבור לתמ"ל בשלב די מוקדם, אשמח לנסות לשלב כמה שיצליח.
 

josie1986

New member
אני פה רק להגיד

שזה שלאמא שלך היו בעיות בהנקה לא אומר שלך יהיו ולא אומר שלא תוכלי למצוא להן פתרונות אם תרצי.
&nbsp
אמא שלי סיפרה לי שאיתי היא ניסתה להניק ולא הצליחה, עם אחי הקטן כבר לא ניסתה. אני הנקתי בהצלחה במשך למעלה משנה... היו קצת קשיים בהתחלה אבל בסיוע של יועצת הנקה התגברנו עליהם.
 
את צודקת לחלוטין!


באוקראינה של לפני 28 שנים גם לא היו יועצות הנקה, כך שאין לדעת אם אפשר היה לפתור את הבעיות שגרמו לאמא שלי לא להניק אותי.
&nbsp
אני אנסה כי חשוב לי לנסות, אבל לא הולכת "להתאבד על זה" ולהלחיץ את עצמי בנושא. אם זה לא ילך ו\או שלא יתאים לי - אז לא נורא.
 

pinkkit

New member
ואני חייבת להוסיף שאני אוהבת את הגישה שלך

אבל כן חשוב לבוא עם ציפיות ריאליות כי לרוב הנשים זה לא הולך בהתחלה וזה כן דורש מאמץ (אפילו עילאי).
מי שמאד רוצה לרוב תצליח (זה דורש מאמץ, התמדה, התגברות על קשיים וכאבים, יועצת הנקה....) ומי שקצת פחות בעניין, תעזוב את זה אחרי יומיים או שבועיים בטענה ש"אין לה חלב" (שאין דבר כזה אגב. החלב נוצר במעגל של היצע וביקוש. רק במקרים חריגים מאד כמו מחלות מאד קשות לא עלינו, יכול להיות מצב שהגוף באמת לא מייצר חלב. הגוף תמיד מייצר חלב אחרי לידה, רק צריך לדעת איך לעודד את הייצור ואיך להצליח לחבר את התינוק ליניקה כמו שצריך).
&nbsp
גילוי נאות: הכותבת מאד מאד רצתה להניק ולא הצליחה

שאבתי באופן בלעדי 9 חודשים.
 
רק לתקן אותך בקטנה- יש מצב בו הגוף לא מייצר מספיק חלב,

יש אחוז קטן באוכלוסיה שגם בלי להיות חולות במחלות קשות אין להן מספיק חלב.
חברה מאוד טובה שלי כזו והאמיני לי שהיא נלחמה על ההנקה פעמיים.
 
יודעת שזה דורש מאמץ, כמו כל דבר בהורות...

יש לי כמה חברות וקרובות משפחה שהניקו הרבה זמן (ולכולן היו קשיים בהתחלה*, וכאלה שלא הצליחו והחליטו לוותר בשביל לשמור על השפיות. בקרוב נגלה מה יהיה המקרה פה

גם לשאוב במשך 9 חודשים זה סופר משמעותי ולא טריוויאלי, אז
!
 

mitmit11

New member
לגבי הקורס

תבדקי מול מאמי ליס. הבנתי שיצאו בהצעת החזר כספי על הקורס ליולדות הקיץ אם הן יולדות באיכילוב.
 

Expecting1now

New member
גם בשיבא זה ככה.

ברישום לקורס לוקחים מס' אשראי לביטחון ומחייבים רק אם לא ילדת אצלם.
 
יודעת, מחכה שיחזרו אליי לגבי תאריכים.

ומצד שני - לא יודעת אם אני רוצה לעשות עוד קורס...
קודם זה היה כלי לאיומים על בעלי, שאם לא יתנהג יפה, אסחוב אותו לעשרה קורסי הכנה ללידה

&nbsp
 
למעלה