The Crimson Horror

Oukami Kun

New member


לא עפתי מהכסא, אבל לא היה פרק מזעזע כמו שאחד מחברי הפורום אמר שיהיה...
אם זה לא היה דוקטור הו אז הייתי אומר שזה באק-דור פיילוט לספין-אוף של וסטרה ושות', כי לקח כל כך הרבה זמן (14 וחצי דקות, התסכלתי), עד שנראה את הדוקטור. לצערי, סטראקס היה מעיק, וסטרה לא הייתה מספיק חריפה והבחור המתעלף היה צפוי ומעצבן. ג'ני הייתה היחידה מהחבורה שהייתה פאקינג אוסום לאורך כל הפרק (החל מלשלם לבחורה כדי שתיצור הסחה וכלה בלהכנס אחת לדוקטור אחרי שנישק אותה), אבל עם זה לא יוצרים ספין-אוף.
בכל מקרה, העלילה קצת היית הזויה. יותר מדי דברים קרו ופחות מדי הסברים. והמפלצת הייתה ממש אבל ממש עלובה, תולעת אדומה שמייצרת סוג-של רעל וניזונה מחיבור לבת-אדם (מה?) שמשתמשת ברעל כדי להרוס את העולם (מה?) ומעוורת את הבת שלה בתהליך (מה??) וכו וכו... בקיצור העלילה לא החזיקה.
ואגב זה שהדוקטור היה כלוא בחדר היה ברור לי מהשניה הראשונה.

מה שמפצה על זה היה המשחק של האם והבת, האם במיוחד שיחקה מצוין, אבל הסצנה האחרונה שלהן ביחד היו מנקודות האור היחידות בפרק.

וכמובן הסצנה האחרונה! שאישית אני לא אתפלא אם לא גאטיס כתב אותה, כי היא מתקשרת ישירות לפרק הבא של גיימן האהוב עליי. למרות שהקונספט נראה לי דומה מדי לאסיילום (Savior of the Cyberman, כפי שנאמר בטריילר), והלונה פארק מזכיר לי טיפה את הספריה (הכי גדול ביקום, ננטש, אנשים נעלמים בו...), אני עדיין סומך על גיימן שיעשה משהו טוב מבליל הרעיונות הזה. וסייברמנים זה תמיד טוב, לא?
 

Ayelet 363

New member


אהבתי.
כשקראתי שגם הדוקטור וגם קלרה בקושי יהיו בפרק ממש חששתי, אבל אני חושבת שזה היה פרק מעולה.

הקטע בסוף ממש שימח אותי. אני שמחה שקלרה מתחילה לגלות. אני בכללי מאוד אוהבת שדמויות מגלות סודות שקשורים אליהם\דמות שהם מכירים טוב ונמצאים להם "מתחת לאף" ובעיקר סודות כאלה שקשורות לדברים על טבעיים, וזה סוג של "על טבעי".

כהרגלי, יש לי תהיה קטנונית- קלרה ראתה תמונה של קלרה הויקטוריאנית...
היא לא הייתה יכולה לחשוב שזו תמונה שלה, מהעתיד, מבקרת בעבר (או שאולי בגלל זה היא אמרה שהיא לא רוצה ללונדון בתקופה ההיא?)?
 

נטאשKה

New member
מחשבות על הפרק, בלת"ק


(שרשרתי לשרשור לא נכון מרוב עייפות, אז מחברת שוב לכאן ועמכם הסליחה).

לא היה לי זמן אתמול בלילה לכתוב כי התחלתי לעבוד היום בחמש (
), אז אני מצטרפת עכשיו.

נתחיל מהשורה התחתונה - כפרק פילר היה יופי של פרק חמדמד. פילר זה לא משהו רע בעיני ואני לא מתכוונת אליו כאל מילת גינוי, הכוונה היא לפרק שאמור להוות סיפור בפני עצמו שלא מקדם את העלילה הגדולה, או, אם תעדיפו, למשוך זמן עד שהעלילה הגדולה מתניעה מחדש (כי נאמר שומרים את הגילויים החשובים לפרקי הפינאלה).

זה לא היה פרק גאוני ומבריק שישאר לעד בזכרוני ואני אחזור ואצפה בו שוב ושוב ושוב, אבל בתור פילר זה היה פרק חמוד ואלגנטי ביותר ואם כל הפרקים של גאטיס יראו ככה מעכשיו, אז יש תקווה.

חצי פרק בלי דוקטור וקלרה - מוצלח מאוד. לא עושים את זה כמעט ואני חושבת שכל עוד לא עושים את זה כמעט זה מאוד מענג שזה קורה. זה מאוד מעניין לראות את הדמויות האחרות פועלות עצמאית בלי שהדוקטור מפעיל אותן (אפילו מפעיל מעצם ההמצאות שלו ולאו דווקא ישירות, אולי המילה משפיעה מתאימה יותר).

אני מאוד אוהבת את ג'יני וסאטרה (אני זוכרת את שמה נכון?). היה לי חבל שלא הראו את האחרונה יותר. הסונטארן ממשיך להיות סייד קיק קומי מיותר בעיני. אבל הקטע שהוא מתפרץ עם הטומי גאן הענק בהתלהבות עזה היה משעשע.

ג'יני הייתה אדירה! אדירה! אני ממש מקווה שנראה אותה עוד. היא עצמאית, אסרטיבית, לא מתעלפת ליד הדוקטור או אף אחד אחר ותופסת פיקוד. גוד פור הר!

כן, אני יודעת, אני יודעת, אני "לא אמורה להתלהב מזה שמראים לי אישה שיש לה שכל משלה", אבל מה לעשות שבדוקטור, באופן טבעי, היות והוא תמיד הבחור הכי חכם בחדר וגם זה שיש לו הכי הרבה ניסיון וידע ובד"כ גם הכי הרבה כריזמה, אז בד"כ מקשיבים לו ובד"כ מתעלפים ממנו (ובוא נודה באמת, הדוקטור, על אחת עשרה גילגוליו, הוא גבר די מעלף
You are mad! I can see why she likes you).

לא הבנתי מה היה הקטע עם הילד הקטן, חוץ מאשר להראות את הפרשי הגבהים הלא קיימים ולא הבנתי בשביל מה צריך את האידיוט המתעלף בצורה צפויה, אבל... נו, גאטיס.

אגב, גם לא ממש הבנתי למה בסוף הן מחליטות לשמור את הרעל, במקום לעשות משהו הגיוני כמו נאמר לשפוך אותו לאיזה מקום שהוא לא יוכל להזיק בו. עכשיו אני תוהה אם הרעל הזה אמור להופיע שוב. אני תוהה על זה כי זה הו וזאת סדרה של מופאט, אם כי ברמה הסבירה הריאלית, לא נראה שהוא יתן עוד הופעה. אבל היי, דוקטור הו מעולם לא הייתה סדרה סבירה או ריאלית


האמת? ניחשתי שהמפלצת היא הדוקטור, אבל בכל זאת אהבתי את הרעיון, אהבתי את איך שג'ני מצילה אותו (פעמיים), אהבתי את איידה (הבת) והערצתי את עבודת המאפר/מאבזר שעשה לה את העיניים והפנים. בכלל אהבתי את הסיפור שלה ואהבתי שזה לא נגמר באיזה קיטש שהדוקטור משחרר קצת אנרגיית התחדשות ומרפא אותה, אלא היא קבלה/לקחה את הצ'אנס לבנות את החיים שלה בעצמה.

אהבתי מאוד את הדרך שבחרו לסיים את הסיפור שלה עם זה שהיא דווקא לא סולחת לאמא שלה (כלומר מפסיקה להיות קדושה מעונה) והורגת את השרץ.

בעיני זה היה אדיר והנה דמות משנה, שהסיפור שלה בנוי יפה מאוד.

הגברת גיליפלאוור האיומה והשחקנית המהממת שמשחקת אותה - בדיוק כמו שציפיתי. לא מתרגשת מזה שהתכנית שלה מטורפת ומטופשת להחריד. אני לא חושבת שכל נבל צריך להיות סופר חכם עם מניעים עמוקים. לפעמים יש אנשים מטורפים וזהו.

לא ממש אהבתי את החיידק/וירוס/שרץ הזה (אם כי הוא היה ממש חמוד) והקטעים אתו היו מטופשים בעיני. אבל... נו, גאטיס.

כן אהבתי את האווירה השרלוק הולמסית שמתחילה מהשם של הפרק וממשיכה בהרבה דברים בתוכו, כולל הדוקטור עם המבחנות. מחווה יפה. הכל כמובן מרפרר לסוכנות הבלשית.

ועכשיו סוף סוף לקלרה ולדוקטור - הם היו מצוינים, למרות ששניהם והדוקטור במיוחד תפסו מושב אחורי בפרק הזה (וזה בסדר גמור מפעם לפעם). ההתנהלות שלהם והתגובה לכל מה שקורה הייתה מאוד אמינה בעיני.

אהבתי את זה שהדוקטור מנסה לחשוב איך להסביר לאחרים את הקטע עם קלרה ולא מצליח, כי גם הוא בעצם לא יודע את התשובה ולכן הוא מסתפק ב"זה מסובך" וב"זה סיפור ארוך".

Wait, i've got a screwdriver!
And i've got a chair!

 

נטאשKה

New member
ועוד מחשבות ותיאוריה בנוגע לסיום


לא ממש אהבתי את זה שהילדים מצאו את התמונות שלה. זה היה מביך, מגושם, מוזר ולא אמין.
מה, הם ישבו וחיפשו באינטרנט תמונות של האומנת שלהם לאורך ההיסטוריה? ולמה התמונות האלה בכלל מופיעות באינטרנט?

עד עכשיו כשתמונות של הדוקטור הופיעו באינטרנט תמיד היה לזה הסבר הגיוני, כמו משהו שהיה באיזה ארכיון ישן ומישהו מצא וסרק את זה, כחלק מהתחקיר שלו על הדוקטור (כמו בפרק עם רוז למשל), אבל היות ולא נראה מהתגובה של קלרה שהיא העלתה את התמונות האלה לאינסטגרם, אז לא ממש ברור מה הקטע.

אני משהה את השיפוט שלי על זה עד לסוף העונה לפחות, כי אולי עוד יהיה לזה הסבר. אם לא יהיה לזה הסבר זאת בעיני פאשלה רצינית של חוסר אמינות.

לגבי זה שהיא רואה את עצמה בלונדון הויקטוריאנית - שוב, זה מה שגורם לי לחשוב שאולי בכל זאת יש מטרה בזה שהתמונות מופיעות ככה במרשתת פתאום ומישהו עומד מאחורי זה. המישהו הזה יודע מה הסיפור של קלרה.
 

Ayelet 363

New member


כל מה שאמרת עד המשפט האחרון הפריע גם לי.

מה שאמרת בסוף- לא חשבתי על זה קודם, אבל זה רעיון הגיוני ומאוד מעניין.
 

נר2

New member
דווקא הסיום היה החלק הכי טוב

סוף סוף ילדים נורמלים סקרניים.. בטח עשו גוגל על המטפלת שלהם וזה מה שמצאו
 

נטאשKה

New member
ועוד תיאוריה קטנה

זה לא ממש הגיוני שתמונות כאלה של קלרה עולות בחיפוש פשוט על השם שלה, היא לא העלתה אותם לאינסטגרם או לפייסבוק שלה, כך שמה שכתבת פשוט לא אמין, בצורה שגוגל עובד. מישהו היה צריך להעלות את התמונות ולקשר אותן לקלרה.

אחרת, מחיפוש פשוט על השם שלה בגוגל אין שום סיכוי בעולם שהילדים האלה היו מגיעים לתמונות.

כמו שכתבתי כן בהחלט יתכן שיש פה יד מכוונת. אני מקווה שיש פה יד מכוונת וזאת לא סתם כתיבה גרועה, אלא שמישהו אכן שתל את התמונות שם וקישר אותן אליה (אולי אפילו היא עצמה מהעתיד, מי יודע)
 

נר2

New member
תתפלאי מה אפשר למצוא בגוגל..

צריך רק לדעת איפה ואיך ומה לחפש..
חוץ מזה שזה אולי מקרב לפרק האחרון "the name of the doctor"
אולי קלרה היא כמו רוז עם ה"bad wolf", בנסיון להציל את הדוקטור היא מפזרת את עצמה במרחב-זמן והמשפט האחרון שלה זה "run you clever boy and remember"
השאלה עכשיו היא רק איך זה מתחבר לספיישל ה50..
 

נטאשKה

New member
היות ולמצוא דברים בגוגל זה המקצוע שלי

בין השאר, אני יודעת בדיוק איך ובאיזו צורה אפשר למצוא דברים ואני אומרת לך בתור אשת מקצוע - לא אמין. נקודה.
 

John the Savage

New member
נו, עושים reverse image search

במנוע חיפוש שכולל גם אלגוריתם של זיהוי פנים. הטכנולוגיה הזו כבר קיימת.
 

נטאשKה

New member
די, מה אתה אומר

תודה רבה שלימדת את העבודה שלי שאני מרוויחה עליה כסף. הבוס שלי יהיה אסיר תודה לך...

חוזרת שוב פעם אחרונה - היות ונמאס לי להסביר את זה-

אי אפשר למצוא את התמונות האלה מתוך הקשת שם פשוטה בגוגל שזאת התגובה שהגבתי לה כשכתבתי שאי אפשר.
אני לא מאמינה ששני הילדים האלה הריצו חיפוש מורכב.
אי לכך סיום הפרק היה לא אמין בעיני.
אני משהה את המחשבה שלי על חוסר אמינות כיוון שאולי זה מכוןן ומישהו, קלרה עצמה, או מישהו אחר, כן העלה את התמונות תוך כדי קישור אליה.

אם אתה או כל אחד אחר רוצה לחשוב שאפשר להקיש את השם שלך בגוגל ולהעלות תמונה שלא תויגה בשום הקשר אליך אז תחשוב. עניין שלך.
 

John the Savage

New member
איפה כתבתי שאפשר להקיש את השם בגוגל

ולהעלות תמונה שלא תוייגה?

דיברתי על חיפוש תמונה הפוך, כלומר חיפוש תמונה אחת על פי תמונה אחרת עם מאפיינים דומים. ואגב, אני מבין שאת מידענית, וברור לי שחיפוש זה המקצוע שלך, אבל מדעי המחשב זה המקצוע שלי. את מומחית במה שהכלים בשטח כיום מאפשרים, אבל אני יודע מה הטכנולוגיה הקיימת מסוגלת לעשות, וטכנולוגיה של תיוג אוטומטי על פי זיהוי פנים כבר קיימת, ואפילו מיושמת במקומות מסויימים אם כי אכן לא משולבת במנוע החיפוש של גוגל (ולא דווקא בגלל מגבלות טכנולוגיות, אלא גם בגלל סיבות אחרות), כך שאני יכול לומר לך שהיום בו תוכלי להקיש שם במנוע חיפוש ולקבל תמונות של אותו אדם גם בלי שיתוייגו לא רחוק.

מכיוון שהטכנולוגיה לעשות את זה כל כך קרובה, אני לא רואה בעיה לסספנד את העניין. בעיני הרבה יותר גרוע השטויות שמראים בתוכניות כגון CSI שבחלקן הגדול בלתי אפשריות אפילו תיאורטית.
 

נטאשKה

New member
אסביר לך למה אני מתעצבנת

אני כתבתי שלא היה אמין בעיני שהילדים מצאו את התמונות שלה, כי מהתגובה שלה ברור שלא היא העלתה אותן, מן הסתם לא הדוקטור העלה אותן ולכן בחיפוש פשוט בגוגל לא ימצאו אותה (אלא אם כן מישהו אחר העלה אותן וקישר אותן אליה ויש כאן איזו יד מכוונת והעלתי את האופ' הזאת). לכן סיום הפרק לא היה אמין בעיני.

אחרי שכתבתי שבחיפוש פשוט (הקשת שם) בגוגל לא ימצאו אותה ככה, כל העולם ואשתו התחילו להסביר לי שכן אפשר למצוא אותה. בשום מקום לא כתבתי שאי אפשר למצוא אותה. כתבתי שאי אפשר למצוא אותה בחיפוש פשוט של הקשת שם בגוגל. ובאמת אי אפשר. ולכן סיום הפרק לא אמין בעיני, כי אני לא מאמינה שהילדים האלה הריצו חיפוש מורכב.

בגלל זה התעצבנתי ואם זה יצא עליך אני מתנצלת.

אגב, לסיפא שלך, דווקא מכירה קצת את הטכנולוגיה של תיוג אוטומטי והיא מרתקת. אתה מתעסק בה ישירות?
 

John the Savage

New member
אני אישית לא מתעסק בזה

אלא בנושא מאד שונה, אבל אחת השותפות שלי למשרד היא דוקטורנטית שעוסקת בנושא של טכנולוגיות זיהוי פנים, כך שאני שומע די הרבה על העניין.

אני בהחלט יכול להבין איך נושא שנוגע ישירות לתחום העבודה שלך נהיה הרבה יותר קשה לסיספונד, אבל העניין הוא שזה לא כזה ביג דיל בשביל הקהל הרחב. שימוש מופרך בטכנולוגיה (מהסוג שמי שמבין בעניין יכול לומר ישר שזה בלתי אפשרי) הוא כל-כך נפוץ בסרטים וסדרות שכבר מזמן הפסקתי להתרגש מהעניין. מידי פעם אני נוהג להרוס לאנשים שצופים איתי כשאני מסביר למה מה שמראים לחלוטין בלתי אפשרי, אבל אני משתדל לא לעשות את זה יותר מידי.
 

נטאשKה

New member
כן, יש לי פרטנר שסובל מאותה בעיה

והוא נוהג להרוס לי כל תכנית מד"ב שקיימת


באופן עקרוני זה תלוי, אין לי בעיה עם דברים, אפילו מופרכים, כל עוד זה לא אמור להיות במציאות הקיימת. רק כשזה כביכול כאן ועכשיו זה מתחיל לעצבן בטירוף.
 

ailag

New member
מפריע לי בטורצ׳ווד

הזלזול התהומי בבמ״מ..

״אני יודע שלא סיפרתי לך בחיים אבל אני עובד עם חייזרים!״ וכמות האנשים שהם מכניסים לאזורים מסווגים..
או שהם לא סגורים על אם זה סודי להגיד שאתה בטורצ׳ווד או לא..

נראה לי שכל מי שהיה בצבא יתפלץ
וזה קצת פוגע בסיספונד.
 

נטאשKה

New member
אני מבינה למה זה מפריע לך

הסיבה שזה לא מפריע לי, היא שזה לא ארגון צבאי רשמי (כמו יוניט נגיד) וכל מי שמנהל אותו מקנה לו אופי אחר. בימי ג'ק יש לו אופי הרבה יותר בלגניסטי ופרוע, כמו המנהיג שלו. אז זה מסתדר לי בראש
ג'ק (קצת כמו הדוקטור) די סומך על זה שהוא יוכל לצאת מכל מצב ע"י קסם אישי, אומץ וטכנולוגיה.
 
למעלה