Hide

Outplay

New member


פרק ממש נחמד, אבל העונה (אני מחשיב את העונה החל מפרק הכריסמס) לא ממש מתרוממת ולא מתקרבת בכלל ל7א .
הפרק היה מאד מעניין, פתרון הגיוני ונחמד וללא דאוס אקס מכינה תודה לאל.

אם בשלושת הפרקים הראשונים שלה קלרה עיצבנה אותי, ובפרק הקודם היא עוד איכשהו השתפרה הפרק אני בכלל לא צריך להבין אותה. יש בה משהו מאד לא עקבי. היא מתנהגת כמו הדוקטור, היא מעריצה אותו, היא תלותית בו, היא לא צריכה אותו, היא כן צריכה אותו, היא שוב לא צריכה אותו, היא מצילה אותו... מה נסגר?


אבל מאט כרגיל פשוט מעולה! ובאופן כללי הפרק היה מאד קומי עם המון פאנצ'ים שזה היה נחמד אבל מזוית כלשהי גם מוגזם מדי
 

BloodyRose

New member
סמויה יוצאת מהמסתור

(טוב, לא 100% סמויה, בכל זאת כתבתי פה הודעה לפני שבוע-שבועיים)

מה לעשות, הפרק הזה הוציא אותי מהמסתור (זהירות, חפירה אפשרית לפנייך)

אני אולי בעמדת מיעוט פה, אבל אני חושבת שזה אחד הפרקים הטובים של הסדרה (כן, כתבתי סדרה, לא עונה).

הוא לא היה מטופש (וכולנו יודעים שהיו פרקים מטופשים בסדרה, למרות שגם אותם נראה 3-4+ פעמים). הוא לא היה צפוי (גם כאלה היו), והוא לא היה ממוחזר.

חבר טוב התחיל לאחרונה לראות את העונה הראשונה (2005, כריסטופר אקלסטון), ויצא לי לראות איתו כמה פרקים. זה הזכיר לי כמה הצפייה בעונות הראשונות הייתה מהנה בשבילי. א. כי היה כריסטופר אקלסטון, והוא מלך. ב. כי הרבה יותר כייף לראות את הסדרה הזו בלי לשקוע בתיאוריות (טוב, מותר, אבל רק אחרי סוף העונה, בצפייה בדיעבד). פשוט לראות פרק ולהנות ממנו, בלי לנתח כל מילה שנייה או כל בגד שנזרק הצידה.
מי זו קלרה? אני יודעת שמתפתחת פה שנאה כלפי מופאט, אבל אני סומכת עליו בעיניים עצומות שהוא יפתור את זה בצורה הרבה יותר טובה ואלגנטית ממני (כמו שאני יודעת שהוא יעשה לשרלוק, אגב. למרות שעל זה אני כן כועסת עליו. כמה שנים נצטרך לחכות עם הקליף-האנגר הזה?!)

אז מה היה לנו בפרק הזה שהופך אותו, בעיני, לאחד הטובים? קודם כל - מאט סמית'. שוב אני אהיה בעמדת מיעוט, אבל אני מאוהבת בדוקטור שלו. מצד שני, אני אהיה מאוהבת בדמות הזו לא משנה מה יעשו איתה. כריסטופר היה דוקטור מעולה, דיוויד כנ"ל (למרות שהיה צריך להתחלף מוקדם יותר. כמה שאהבתי אותו, איפשהו בין העונה הרביעית למיליון הספיישלים שהיו אחריו, חיכיתי כבר להתחדשות המיוחלת), ומאט... הוא לקח את הדמות לכיוון שלו, ואני אוהבת את הכיוון שלו.

הדוקטור מפחד בפרק הזה. לא מפחד בסגנון "אני יודע מה זה, אבל אין לי תכנית", לא בסגנון "משהו השתבש בגללי". בסגנון "אין לי שמץ של מושג מה הולך פה", וזה חדש (יחסית). ראינו את זה גם ב Doctor's wife, אבל שם הייתה לו את אידריס-טארדיס. פה אין לו מושג מה הולך, ואנחנו רואים את זה פעמיים - בפעם הראשונה, בסיור שהוא עושה בבית עם קלרה. פרייסלס. בפעם השנייה - ביער, כשהוא מתמודד עם היצור. ראיתי שהזכרתם את הסצינה הזו, את הפחד ה"לא אמין" שלו, אבל בעיני זה היה אמין במיוחד. ומעבר לאמין, זו הייתה תגובה דוקטורית טיפוסית. "רוצה אותי? אני פה. אתה לא בא? אני אעשה את מה שאני עושה הכי טוב - אני ארוץ".

הסצינה בטריילר בה הדוקטור מצלם שפירית, זרקה אותי משום מה לסרט Photographing Fairies ובכלל לנושא של צילום פיות/רוחות, מה שכבר הכניס אותי לאווירה הנכונה בשביל הפרק.

נכון, זה לא היה פרק מושלם, ונכון, היו בו חורים, ונכון, לא גילינו משהו חדש על קלרה - אבל בחייאת, כמה כייף זה לראות פרק בלי לנתח כל תנועה ולחפש כל חור עלילתי!

מופאט כן עשה טעות עם הסדרה, והיא שהוא זורק אותנו, הצופים, יותר מדי לכיוון התיאוריות. אם את באד וולף בקושי ראינו בעונה הראשונה, ואת סקסון היה לנו קשה למצוא בעונה השלישית, אנחנו עכשיו מחפשים בכוח (ואולי צודקים). אני זוכרת שבעונה הרביעית עקבתי אחרי כל פריים בשביל לנסות לתפוס את הקו המקשר. כל שלט פרסומת, כל מדבקה על רכב (מי אמר אטמוס?), הכל הפך ל"הווו, זה בטוח בכוונה", מה שדי הוציא את הכייף מהצפייה.
אז זהו, התייאשתי ונכנעתי להנאה. להישען אחורה, ולצפות בהרפתקאות של הדוקטור ברחבי החלל והזמן. ככה צריך לראות את הסדרה, וככה צריך לשפוט אותה. לדעתי.
 

Lhuna1

New member
מסכימה איתך גם על מאט

וגם על כל מה שכתבת בסוף...
 

נטאשKה

New member
מסכימה חלקית ומחשבות על מה שכתבת


בכל מקרה, גם באי ההסכמות - נהנתי לקרוא אותך, אז תכתבי יותר


אני לא חושבת שזה אחד הפרקים הטובים בסדרה שהעמידה פרקים כמו דאלק, בלינק, פרקי הספריה ומסע הארורים (אין לי כח לעבור בסלולארי לאנגלית, סורי), אם להזכיר בודדים בלבד, אבל זה בהחלט היה פרק טוב עם רגעי מצוינות ודיאלוג אחד ישאר איתי עוד הרבה-הרבה זמן (בין קלרה לדוקטור, בטארדיס). אני די בטוחה שגם כתבתי את זה כבר ואני בהחלט אצפה בו שוב.

מתפתחת שנאה למופאט - זה משהו בינ"ל, לא פה בפורום. אני לא חולקת אותה וכמו שכבר כתבתי אני חושבת שאצל חלק מהאנשים נוצרו ציפיות לא ריאליות וכגודל הציפיות...

גם אני סומכת על מופאט שיפתור את הכל.

הדוקטור של מאט ושאר הדוקטורים - אין דוקטור שאני לא אוהבת. ביום שאני לא אוהב יותר את הדוקטור, אני אפסיק לצפות בסדרה. יש דוקטורים שאהובים עלי יותר מאחרים. דיוויד בהחלט מוביל. זה לא גורע מאהבתי לדוקטור של מאט. היופי בסדרה הזאת הוא שכל שחקן וכותב ראשי מביאים לסדרה את "הדוקטור שלהם", תוך כדי שמירה על הגרעין האישיותי ההמשכי החשוב. בעיני זה נהדר.

הפחד של הדוקטור - אני זאת שהפריע לה הפחד "הלא אמין" של הדוקטור. לדעתי אני בדעת מיעוט מוחלטת פה אם לא לבד בכלל
אין לי בעיה עם זה שהדוקטור מפחד, לא יודע ולא מבין מה קורה. להפך. יש לי בעיה עם הצורה שזה שוחק ואני לא רושמת את הבעיה הזאת לחובת מאט, לדעתי הוא קיבל פה הוראות בימוי ותסריט מאוד מדויקות. לדעתי המחוות המוגזמות הן מכוונות.

דווקא לא דברתי על הקטע ביער כשהוא פונה אל המפלצת. זה דווקא קלאסי דוקטורי, כמו שכתבת, כשהוא מפסיק להיות חסר אונים בפחד ומתחיל לפעול בצורה דוקטורית ביותר (רוצה אותי? בוא קח אותי וכן הלאה ותוך כדי ריצה הוא גם קולט מה קורה כאןץ דוקטור וואן און וואן כמו שאומרים).

אני לא חושבת שמופאט עושה טעויות עם הסדרה בזה שהוא זורק אותנו לתיאוריות. יכול להיות שכשצפית בעונות הקודמות היית פחות מודעת לעולם הזה, אבל הסדרה מלווה לאורך שנותיה הארוכות בתיאוריות והתעסקות בכל מילה. זה מפני שהיא מורכבת, מרובת שכבות, ארוכת שנים ועמוסה ברפרנסים (גם לעצמה). זה טבעי, זה כיף, מעניין וחלק מהעניין.

אפשר גם לראות כל פרק ולא להתעסק בשום תיאוריה, זה היופי שבה. בעיני זה חלק מהכיף. אבל בכל מקרה מופאט לא זורק לנו רמזים יותר או פחות מדיוויס, או מהכותבים הראשיים בסדרה הישנה. יתכן שאת רוצה לומר שהוא עושה את זה יותר בתחכום ואז זאת כבר שאלה של טעם ואני עשויה להסכים איתך
 
חוק חשוב- להנות

צפייה ראשונה רק להנות. אני מקפידה!
אני שמחה שהחכמת (התעשתת) וזו החוויה שלך
צפייה נוספת יכולה להיות מוקדשת לחיפוש תובנות (או סתם שוב להנאה)
 

May2112

New member
מסכימה לגמרי

חח אני עושה בדיוק מה שאמרת עכשיו- אני רואה את את הפרר בתור פרר שממש כיף לי לראות (כי בכל זאת אני מחכה שבוע שלם עד שאני יכולה לראות אותו) ורק אז באה לפה לפורופ לקרוא תיאוריות שחלקן פסיכיות בטירוף וחלקן פתאום מאירות לי את הפרק למשהו אחר לחלוטין.
אני ממש מסכימה עם זה שאין מה להיכנס יותר מדיי לפרטים כי אז מאבדים משו כשסופסוף רואים למה התכוון המשורר באמת (כי בדרך כלל זה פחות ממה שחשבנו)..
חח הראיה הכי טובה לזה זה הקטע שריבר היא בעצם הבת של הפונדס שאותי הפתיעה ממש אבל כשנכנסתי לפה ראיתי שכולם ממש התבאסו כי הם כבר חשבו על זה
 

timetraveler900

New member
טוב נו מה יהיה?


גם את הפרק הזה אהבתי... :) מאוד.

אוי קלרה...
- זה כעיקרון תמצית הדברים.

איזה כיף לצפות בפרק עם כל כך מעט דמויות (רוב הפרק היה רק עם הדוקטור, קלרה, הפרופסור ואמה) ועדיין להרגיש שהוא מלא.
הסיפור של הנוסעת בזמן - לא צפוי, מאוד מקורי, ומאוד יפה ואלגנטי.
הפרק היה מלא בקריפיות. הצרחות, הלחישות, החריקות, הטריקות, המשחק עם האור - הכל היה מאוד מאוד נכון ובמידה הנכונה.
המפלצת ב"יקום שבכיס" (
) שבסוף רק רוצה להתייחד עם אהובה\תה (אין לי באמת מושג מה המגדר שלה) לאורך הפרק הייתה טובה, בסוף קצת ירד לי ממנה בגלל התשובה שנתנו לנו עליה.. אבל ניחא.
רק הדרך שבה הדוקטור הגיע לגילוי עליה הייתה קצת מוזרה (ולא שזה חדש, כן? פשוט נראה לי מופרך מהרגיל) "איך כרישים עושים ילדים?" -"בשמחה" כאילו להראות שגם למפלצות יש את הצורך הזה בבן זוג? טוב...

שחקנים מעולים ודמויות שאהבתי מאוד - הפרופסור ואמה, אני חושבת שבאיזשהו שלב יתברר שהם כן קשורים איכשהו לסיפור של קלרה - או שהיא הייתה בבית הזה לפניהם או לא יודעת מה..

ניל קרוס באמת נראה מאוד מבטיח
 
הסדרה גם לילדים

המון ילדים צופים בה ויתכן שזו הסיבה לכל מני קטשיות או אמירות כמו "איך כרישים.."
הילדות שלי צופות.
הרבה אנגלים (כולל שחקני הסדרה) מדברים על איך שגדלו על הסדרה= סדרה לכל המשפחה.
בגלל זה אין דם, לא מתים בסגנון קיל ביל. גם סקס אין. אני עדיין לא יודעת איך איימי נכנסה להריון
 

AvivZ41

New member
אחלה פרק


אחלה של פרק סה"כ, אנחנו במגמת עלייה :)
היה נחמד אם מישהו בעונה 7b הזאת יפסיק עם העודף רגשות האלה, יותר מדי רגשות, יותר מדי love ושטויות כאלה בעונה אחת.
אהבתי את קלרה וצחקתי המון בפרק הזה (מה שלא ציפיתי שיקרה, ציפיתי לפחד יותר) - מאט תמיד היו לו יציאות טובות בפרקים ועכשיו גם קלרה אומרת המון דברים אדירים, שימשיך ככה מהבחינה הזאת


זהו, אני מחכה בציפייה לפרק הבא עם הטארדיס עוד מאז שיצא השם של הפרק, אז יאללה עוד שבוע וגם זה מגיע :D
 

AvivZ41

New member
אה ואהבתי ממש את כל הדברים שדומים לתקופת רוז

החליפת אסטרונאוט בהתחלה, כמובן
כל הפרק הזה, אף אחד לא נזכר בפרק עם הגלת'? (הפרק השלישי, עם צ'ארלס דיקנס)
קלרה הזכירה את ghostbusters - בדיוק כמו שטננט ורוז הזכירו בArmy of Ghosts (הפרק שלפני Doomsday)
בכלל, משהו שמגיע מיקום אחר (נו אז מה אם פוקט יוניברס הוא לא בדיוק יקום אחר) ונראה כמו רוח כי הצורה שלו לא ברורה אבל בסוף הוא לא רוח - Doomsday
הקושי של קלרה עם המוות של כדור הארץ - כמו שלרוז היה קשה בthe end of the world
ואני חושב שהיו עוד כמה, תכף אני אראה את הפרק שוב ואעדכן.

בכלל, מאז שקלרה הגיעה יש אזכורים לרוז, אני מתחיל להתעניין
 

Ayelet 363

New member


גם אני נזכרתי בגלת'.

אני חושבת שהקושי של קלרה עם המוות של כדור הארץ והקושי של רוז לא בהכרח קשורים, כי אני חושבת שזו התנהגות שמתאימה להרבה אנשים. גם איימי העירה משהו על זה שהיא מזמן מתה בתחילת The Beast Below, לא?

גם אותי מסקרנים האזכורים לרוז. אני ממש רוצה לדעת כבר...
 
למעלה