שאלות והתייעצויות לסופש

Kasey

New member
אז קודם כול

יומיים לפני הביוץ זה אחלה זמן להיכנס להריון. למעשה כדי להרות חשוב לקיים יחסים לפני הביוץ, כי הסיכוי להרות הוא הכי גדול ביום-יומיים לפני הביוץ. הזרע חי בגוף לפחות יומיים (ולפעמים אפילו חמישה) ואם יש זרע מוכן בעת הביוץ, יש בהחלט סיכוי טוב להרות.
&nbsp
זה אכן נשמע שהיה לך מחזור, אבל יש גם הריונות שמתחילים בדימומים, כך שאם יש לך תופעות אי אפשר לגמרי לשלול הריון ללא בדיקה, למרות שיכול מאוד להיות שהתופעות נובעות ממשהו אחר - וירוס למשל.
 

cookiii

New member
לי דווקא נשמע שכדאי לעשות בדיקה

קיום יחסי מין יום יומיים לפני מועד הביוץ הוא הכי טוב שיש.
 

rain7

New member
בדיקת ביוץ

היי בנות
תוכלו להמליץ לי איזו בדיקה לקנות באיביי? תוך כמה זמן הן מגיעות?

קניתי משהו בבית מרקחת אבל כתוב שקו חלש להתעלם ורק קו חזק כמו הקו ביקורת זה ביוץ, אז מה זה קו חלש, קצת ביוץ? :) מצרפת את התמונה.

אחרי שנה של נסיונות, בדיקת זרע גבולית שצריך לחזור עליה וההבנה שיש לי מחזור לא כל כך סדיר, 25-27-28-29 כל חודש משהו אחר, אבל תמיד חישבתי את הביוץ אחרי 14 יום (לא בדקתי אף פעם עם מקלונים) עכשיו אני מבינה שצריך להתחיל לבדוק כבר ביום השמיני למחזור בגלל שהמחזור הכי קצר שלי הוא 25. מקווה שעם ההבנות החדשות יגיעו הפסים כבר החודש.

 

Kasey

New member
אין קצת ביוץ, כמו שאין קצת בהריון


קו חלש בבדיקת ביוץ פירושו שלילי. הבדיקות האלו מודדות עלייה בהורמון ה-LH, וכשיש עלייה בהורמון לקראת ביוץ מקבלים קו חזק כמו הביקורת. אבל, לפעמים יש התחזקות הדרגתית של הפס - כלומר אם יש לך היום קו חלש ייתכן שתראי בימים הקרובים קו חזק שמעיד שהביוץ בפתח.
אגב, למרות מה שאמרתי בכותרת, אמנם אין להיות קצת בהריון, אבל בבדיקת הריון גם פס חלש זה חיובי.
 

rain7

New member
שאלה נוספת לגבי בדיקת ביוץ

קודם כל תודה על התשובה :)
כשיש קו חזק בבדיקת ביוץ, זה אומר שהביוץ יגיע תוך כמה שעות, או שהוא כבר פה? מתי להתחיל לעבוד בקיצור?

אתמול כבר היתה לי הפרשה צמיגית, זה אומר שאני לפני או תוך כדי?
מתנצלת על הבורות, יש לי המון אינפורמציה בראש מדברים שקראתי אבל זה עוד לא לגמרי מסודר כמו שצריך.
 

Kasey

New member
אין צורך להתנצל


אני לא מומחית לנושא ההפרשות, בעניין הביוץ, לא מזיק להתחיל לעבוד עוד לפני שהבדיקה חיובית, אם יש מחזור סדיר של 28 יום אז נניח מהיום העשירי יום כן יום לא. כשיש קו חזק הביוץ יתרחש בתוך 48 ואולי אפילו 72 שעות, זאת אומרת אי אפשר לדעת בדיוק - ייתכן שהוא ממש קרוב וייתכן שיהיה רק בעוד יום-יומיים, או אפילו שלושה. אז כדאי לקמפר בכל מקרה. היומיים מקבלת התשובה החיובית הם הכי פוריים לכאורה, ולכן כדאי לעבוד בשניהם. אם קשה בסך הכול גם יום כן יום לא מכסה טוב. בכל מקרה כדאי להמשיך איזה ארבעה ימים מקבלת תשובה חיובית, לא אפשר נניח יומיים כן יום לא יום כן, או כל וריאציה שעובדת לכם, אבל לפחות פעם ביומיים.
 

minime12

New member
בדרך כלל ההפרשות הפוריות מגיעות לפני הביוץ

אבל אצל כל אישה זה משתנה. אני יודעת שאצלי ההפרשות מופיעות יום יומיים לפני הביוץ ומתחילים לעבוד כבר כשרואים את ההפרשות.
 
תמיכת פרוגרסטרון יכולה לעכב את המחזור??

אני לא מבינה את זה, אני עכשיו בסוף יוא"ב 17 ואין זכר למחזור,
ואני לא בהריון, בטא יצאה שלילית ביום שני, ומאז בדקתי כמה (וכמה) פעמים במקלונים (מאיביי, מאוד רגישים, בטא 10).
הייתי אמורה לקבל אתמול בבוקר לכל המאוחר. את תמיכת הפרוגסטרון הפסקתי ביום שלישי, היו לי משלישי עד חמישי הכתמות לפני מחזור ואז גם זה פסק. יכול להיות שהתמיכה מעכבת את המחזור? קרה כאן למישהי?
 
בדיקת דם להורמונים

התמיכה אכן יכולה לעכב את המחזור כיומיים עד 4 ימים אחרי הפסקת התמיכה.
האם עשית את הבטא 14 יום אחרי ביוץ?
הייתי הולכת מחר לעשות בדיקת דם להורמונים כדי לראות איפה את עומדת...
 
עברו כבר יותר מ-4 ימים

למעשה כ-5 ימים עברו מאז סיום התמיכה
את הבטא עשיתי ביוא"ב 11. אני יודעת שזה מוקדם אבל לא היתה לי סבלנות לחכות. התוצאה שללה חד משמעית הריון (לא רק בטא, גם אסטרדיול היה נמוך מאוד).
אוף לא בא לי ללכת להידקר מחר....
 
יוא"ב 11 יכול להיות מוקדם מידי

ומהו ערך אסטרדיול נמוך לדעתך? כי יש לו פחות משמעות בהריון...
בכל אופן אם עברו 5 ימים מהפסקת התמיכה המחזור כבר צריך להגיע, את יכולה לחכות יום נוסף ואם מחר לא מגיע לעשות דם בשני... אני לא הייתי מחכה רק מהסקרנות (;
 
אז זהו שאין לי שום סקרנות

אני יודעת במיליון אחוז שאני לא בהריון
עשיתי אולי 20 סטיקים בשבוע האחרון, מאיביי אבל משלושה משלוחים שונים ומשתי חברות. אין סיכוי שכל הסטיקים כולם לא זיהו, ולכאורה אני כבר באיחור של יומיים פלוס (וגם היום בדקתי עם 3 סטיקים... הכל שלילי). אני מניחה שזה פשוט הקרינון שמעכב, אבל זה באמת תמוה כי גם ההכתמות פסקו.
אסטרדיול היה 160 בערך ביום שני, ממה שקראתי כשיש הריון הוא עולה ועולה ולא יתכן הריון עם ערך כזה נמוך.
פרוגסטרון היה 10 שגם זה די נמוך, אבל יכול להיות שבגלל התמיכה הוא עדיין לא ירד מספיק כדי שהווסת תגיע. בחודש שעבר הווסת הגיעה יומיים אחרי שהפרוגסטרון היה 4.5
 
בכל זאת הייתי מבצעת בדיקה

לפי הערכים שרשמת (פרוגסטרון 10 ואסטרדיול 160) מיום שני - לגמרי היית צריכה כבר לקבל...
יכול להיות שההכתמות שהיו לך הם בעצם המחזור? אם המחזור עדיין לא הגיע הייתי מבצעת בדיקת דם לראות מה קורה, זה באמת קצת מוזר ומצד שני אחרי הורמונים קורים המון דברים מוזרים :)
 
בסוף את צדקת ואני יצאתי אהבלה למדי


עשיתי הבוקר בדיקות דם וגם הייתי אצל הרופא לברר לאן נעלם המחזור
בקצרה, יצאה בטא 7, הרופא ביקש שאחזור על הבדיקה שוב מחרתיים לראות שהיא התאפסה.
לא ברור מה בדיוק זה היה. הריון תקין זה בטוח לא היה, אבל כן ברור שבדקתי והספדתי מוקדם מדי לפני שבוע, ואני מקווה שזה לא זה שהפסקתי את תמיכת הפרוגסטרון ביוא"ב 11 כי חשבתי שזה שלילי, שגרם לנזק. הרופא אמר שהבטא החוזרת מחרתיים נועדה לשלול הריון מחוץ לרחם.
מצד אחד אני מבואסת למדי ויש לי איפושהו התחושה שאולי אם הייתי מחכה ליוא"ב 14 ולא מפסיקה התמיכה ביוא"ב 11 אז אולי היתה תוצאה אחרת.
מצד שני, הריון תקין בטוח לא היה שם, הרי בדקתי עם מלא מקלונים וכולם יצאו שליליים כך שהבטא היתה נמוכה בהכרח.
מצד שלישי, אם אומנם היה הריון כימי, לפחות זה מעודד שיש איזו תגובה של הגוף לטיפול ההורמונלי ולהזרעה.
 
אה ועוד משהו מוזר

האסטרדיול בערך שילש את עצמו לעומת לפני שבוע
מאחר שהוא אמור להיות במגמת ירידה לקראת מחזור, אני מתחילה לחשוב שאולי היתה להם טעות במעבדה בשבוע שעבר והוא בכלל לא היה 160 או מה שזה לא הראה לי אז, אלא יותר. בגלל האסטרדיול הנחתי שהחודש נכשל (כי בטא לבד לא היתה מספיקה בשלב כזה מוקדם) והפסקתי את התמיכה.
 
אוייש איזה מבאס....

אין לך מה לדאוג יקירה, זה שהפסקת את התמיכה ביואב 11 לא השפיע על התוצאה,מפני שכבר ביואב 11 הפרוגסטרון היה נמוך יחסית (אגב להבא עדיף לבדוק פרוגסטרון 5-7 ימים אחרי ביוץ לוודא שהרמות תקינות), גם צריך לזכור שמדובר בכל זאת בביוץ "טבעי" כלומר קים גופיף צהוב שמפריש את הפרוגסטרון, התמיכה נועדה רק לחיזוק...
כנראה שמדובר בכימי קטנטן וטוב שאת מסתכלת גם על הצד החיובי שבזה... והלוואי שזה רק פרומו להריון תקין!
כמה היה היום הפרוגסטרון והאסרדיול?
חשוב חשוב לוודא שהבטא מתאפסת....
 
הבדיקות היום

אסטרדיול נדמה לי 460 שזה פי 3 מלפני שבוע. מוזר.
פרוגסטרון אני כבר לא זוכרת אבל הוא ירד לעומת לפני שבוע. וחום השחר נשאר יחסית גבוה בכל הימים האחרונים, אבל לא גבוה מספיק להריון , פשוט לא מספיק נמוך כמו שהוא לפני מחזור (36.5).
אבל לגבי הפרוגסטרון אני מבינה שהרמה שלו בדם לא בהכרח משקפת את הרמה ברחם. בפעם הבאה אני אבדוק באמת בין יום 5 ל-7. מתי מבין שניהם מומלץ לבדוק? כלומר מתי הוא אמור להיות בשיאו?
אבל כאילו יש תחושה שהגוף קצת השתגע. הכל היה בסדר גמור בתחילת שבוע שעבר, הבדיקה יצאה שלילית ובאותו יום התחילו ההכתמות לפני מחזור שנמשכו איזה יומיים שלושה והיו חריגות מתמיד ודי מגעילות אבל ייחסתי את זה להפסקת התמיכה (קראתי באינטרנט שאכן זה נפוץ הכתמות מוזרות ודוחות אחרי קרינון). ביומיים האלה בערך כל עשר דקות היה לי פיפי, וצחקתי שמזל שבדקתי וזה שלילי, אחרת הייתי משוכנעת שאני בהריון. פתאום אחרי כמה ימים ההכתמות פסקו, וגם הריצות לפיפי פסקו. לא היו שום כאבים, שום תופעות של לפני מחזור ושום כלום. ואז היום את הבדיקה, ואחה"צ שוב חזרו ההכתמות.
 
ערכים

נכון שהפרוגסטרון בדם לא משקף במדויק את הערכים ברחם אבל זה בהחלט נותן אינדיקציה טובה, ערך נמוך מ 40 פחות טוב להתפתחות הריון...
אם יוצא לך תבדקי 7 ימים אחרי ביוץ, אבל אם נניח זה נופל על סופש אז גם 5 ימים זה בסדר גמור.
עושה רושם שהתחיל הריון צעיר מאוד שלא החזיק מעמד.... ובשפתנו, כימי.
ההפרשות הציבעוניות אכן ידועות...
מקווה שבעוד יומיים הכל יתאפס ותוכלי להתחיל כבר חודש חדש...
 
איך מבחינים בין כימי לבין מחוץ לרחם?

יש בכלל דרך להבחין, בהנחה שגם המחוץ לרחם אם היה התפוגג מעצמו?
היום חום השחר צנח, מ-36.5 שהיה לי בימים האחרונים (שבשבילי בעבר זה היה חום גבוה של אחרי ביוץ, אבל החודש עם ההורמונים החום עמד אחרי הביוץ על 36.7) ל-36.2 שזה כבר החום הרגיל שלי לפני מחזור ובתקופה שלפני ביוץ. כמובן שאבדוק מחר בבדיקת דם, אבל אני משערת שזה מעיד שהבטא מתאפסת?
מעניין שדווקא בחודש הראשון של ההורמונים משהו נתפס, אחרי כ-8 ניסיונות טבעיים שלא היה כלום. אני מניחה שזו ההזרעה (שהביאה הזרע למקום הנכון) אולי שאחראית לכך ולא ההורמונים, יש בכלל דרך לשער / לדעת?
תודה רבה על כל המידע, העצות והתמיכה
 
למעלה