קיללתם בפורום? צפו לשלם ביוקר

ivgy1980

New member
עוד המשך

לדעתך - התחכמות, לדעתי - פרשנות.
לא מכיר את הפירושים של גורדון, כשאקרא - אוכל להגיב.
יהודים רצחו או גירשו? כמה רצחו וכמה גירשו? אתה מצדיק ת'גויים???
המקרה של הגוי החיובי והטוב הוא נקודתי בהחלט, ורובם הוכיחו את עצמם לרעה.
 
מה, לא קראת את ספרי יהשע, מגילת אסתר,

ועוד ועוד ועוד? להציג לך ציוני מקומות?
באשר לימינו, גם כן היו המקרים של דיר יאסין, כפר קאסם, "ברוך הגבר", דוואבשה, ברנדוט.
הכרתי הרבה מאוד "גויים" - רוסים, אוקראינים, ליטאים, ערבים ועוד, וכלל לא התרשמתי שאחוזי "החיוביים/שליליים" ביניהם שונים מאלה שבקרב יהודים.
ואם קיימים הבדלים סטטיסטיים אלו או אחרים, הרי הם נובעים מסיבות אובייקטיביות אלו או אחרות, ולא מהמוצא הלאומי או הדת.
 

ivgy1980

New member
מגילת אסתר בת כ-2000 שנה

לפני שבעים שנה הגויים השמידו בצוותא בערך שישה מיליון - מחצית מכל היהודים בכל העולם.

לא מוצע לעשות דבר דומה למי מהגויים - אלא רק שייפנו את שטחי איו"ש, הנמצאים בשטח ארץ ישראל.

כשעזבנו את ברה"מ לפני 25 שנה, לא יכולת להוציא כ-ל-ו-ם. ה"פלסטינים" צריכים למכור הכל במחירי השוק וללכת עם הכסף. יש יותר טוב מזה? לא!

אם אחרי 40 יום העם היהודי עשה לעצמו עגל, אז מה לדבר על 70 שנה... הזכרון קצר, וחבל! צריך ללמוד מהעבר, בשביל זה הוא קיים....
 
המשך הודעתי הקודמת

מאידך, אינני בטוח שתאהב את הדרך המעמיקה ללימוד תנ"ך, למשל לפי פירוש ש.ל.גורדון: הצד הלשוני, סגנון הכתיבה המעיד על תקופת כתיבת ספר זו או אחר, שלגמרי לא מתאימה להצהרה שבפתיחתו ("משלי דוד", "קוהלת בן דוד מלך בירושלים"), השוואת מילים קשות עם שורשים ערביים, ארמיים, בבליים ואכדיים; ניתוח אובייקטיבי של הפן המוסרי של פרשיה זו או אחרת. סקירת הרקע ההיסטורי הידוע או המשוער של ספר זה או אחר; מה אפשר לקרוא בין השורות. חקר התנ"ך הוא נושא מדעי אדיר, ולגמרי לא מהבחינה הדתית. אגב, היו אישים מהשמאל, רחמנא ליצלן, אתיאיסטים ברמ"ח אבריהם, שנחשבו למורים מעולים לתנ"ך.
 

ivgy1980

New member
לעניין "אנשי השמאל", תמיד רציתי להבין

מדוע אנשי השמאל האתאיסטים ממשיכים לחיות בארץ ישראל, במדינה היהודית, אם אינם מאמינים בתורת ישראל ואינם שומרי מצוות - במקום ללכת לחו"ל ולחיות בכייף בין הגויים?
 
כי הם נולדו כאן, גדלו כאן,

והסתדרו מצוין בלי מצוות תורת ישראל. למה שירצו לנסוע למקום אחר? בגלל שגונבים להם את המדינה?
 

ivgy1980

New member
גם אני נולדתי באוקראינה. האם עלי לחזור?

הם נולדו כאן כי הוריהם הגיעו לכאן, כנראה בגלל שסביהם שמרו תורה ומצוות. רק לפני מאה שנה מרבית היהודים חיו עפ"י המסורת - במה אנחנו חכמים יותר? בכלום.

היה פעם סיפור על רב ופרופסור גוי שטסו לישראל. בנו של הרב כל חצי שעה בא לאביו ושואל לשלומו והאם חסר לו משהו. אחרי שעתיים הפרופסור לא התאפק ושאל את הרב: "כיצד זה שבנך מכבד אותך כ"כ ודואג לך? אמנם הסטודנטים מכבדים אותי, אך ילדיי לא שמים עלי". ענה לו הרב: "לשיטתינו, כל דור קודם קרוב יותר להתגלות ולמתן תורה, לכן הם מכבדים אותנו. לשיטתכם, כל דור קרוב יותר לקוף שממנו נוצרתם. אז למה שילדיך יכבדו אותך?"

לא מבין את ההיגיון בלא ליישב שטחים שכבשת במלחמות שנכפו עליך. מעבר שלכך שמו"מ על שטחי ארץ ישראל הוא נגד התורה. ושוב פעם עולה השאלה: אם פלוני אינו מכיר בתורה ומצוות, מה "יהודי" באותו פלוני ולמה הוא חי בישראל?
 
אז למה אתה רוצה לגרש מכאן את מי שבאו לפניך

ואינם מקבלים את מה שאתה רוצה להכתיב להם?
החלוצים שבאו לכאן, במקום לחכות למשיח, עשו זאת בניגוד לדת.
עכשיו בא אתה אל המוכן ומעז ברוב חוצפתך לומר להם שכאן לא מקומם?
צ'מע, גם דאע"ש מסתמכים על כל מיני דברים בשביל לכפות רצונם על אחרים.
 

ivgy1980

New member
צריך לגרש הגויים הערסים היושבים באיו"ש

הנזק שהם עושים בלתי סביר, אף מדינה בעולם לא הייתה סובלת את זה כ"כ הרבה זמן. החלוצים, לעומת זאת, כבודם במקומו מונח!
 
היאורה השליכם

ואם הם יתנגדו, תכניס אותם לתאי גאזים?
ולדעתך, דבריך מהווים "אור לגויים"?
 

ivgy1980

New member
חלילה, אנחנו לא ברברים. לגרום להם ללכת - זה ממש לא לרצוח.

יותר נכון, אם ישראל תתחיל ליישב כמו שצריך את איו"ש - הם יילכו מיזמתם.
לא לשכוח, למוסלמים יש עשרות מדינות - ליהודים יש רק אחת.
 
"לגרום למישהו ללכת" מאדמתו,

בה ישב מדורות, רק בגלל שחמדת את אדמתו, זו בהחלט ברבריות.
עליך להחליט: או שאתה דמוקרטי, או לא. אם לא, אז אין מה לדבר על "ברברי" או "לא ברברי".
לפלסטינים אין מדינה אחרת. נכון לעכשיו אין להם בכלל מדינה.
 

ivgy1980

New member
צריכה להיות עקביות, והיא פשוטה כשמש

החלטתו של יהודי לחיות בארץ ישראל נגזרת מהתורה. התורה גם מכתיבה את ההתייחסות לעמים זרים שיושבים פה ולקרקע עצמה. עובדה, משך 2000 שנה אף אחד לא התיישב פה כראוי - רק היהודים נקלטו. אז יהודי שיושב בארץ ומתנגד לתורה - כיצד מתממשת יהדותו, ולמה אינו עוזב? אגב, הפלסטינים לא צריכים ללכת רחוק - רק להתרחק 50 ק"מ מהירדן מזרחה... שלא לדבר על ההיבט הצבאי - לעולם לא מוותרים על שטחים חיוניים, וכשכובשים שטח - חובה ליישב אותו.

לכן, במקרה זה, הדמוקרטיה ממני והלאה. או שנגמר העניין הפלסטיני והם מקבלים את מרות השלטון היהודי במלואו - או שהם הולכים בחוץ. עדיף שיילכו!
 
אתה לא יכול להיות דמוקרטי ונאור ביחסים עם ברברים.

עם ברברים אפשר לדבר רק בשפת הברבריות. התנהגות דמוקרטית ונאורה מתפרשת על ידיהם כחולשה, ובחלשים מזלזלים, במושגי הברבריות חלשים קיימים כדי לשרת את החזקים ומצווה לנצלם על תום לזרוק בבוז כמו קונדום משומש.

לערבים יש 22 מדינות, לפלסטינים אין מדינה, ליהודים יש מדינה אחת, נכון לכרגע, וליהודי רוסיה, או ארגנטינה, או פולין, בכלל אין מדינה. ואף אחד לא מעלה על דעתו להקים ליהודים-פולנים, או יהודים-רוסים, או יהודים-ארגנטינאים, מדינה בארץ יושבם, כל מה שהם יכולים לעשות בנידון זה או לקבל על עצמם באופן מלא ומוחלט שלטונו של לאום הכותרת במדינת יושבם (מבחינה לאומית כמובן, לא אזרחית), או לקום ולהתפנות למדינה היהודית האחת והיחידה. ההבדל האתני בין יהודי רוסי ליהודי אתיופי ממוצע (במצבם המקורי בארצות המוצא, לא בדור השני בארץ) גדול הרבה יותר מההבדל האתני בין פלסטיני (ארצ)ישראלי לפלסטיני ירדני. אז למה יהודים אמורים להיות מופלים לרעה?
 

ivgy1980

New member
ברשותך, בוא נעמיד דברים על דיוקם

למוסלמים הערבים יש 22 מדינות ענקיות. הערבים ה"פלסטינים" הם מוסלמים.
הדת והלאום המוסלמי קיימים 1500 שנה לערך.

ליהודים יש רק מדינה אחת קטנטנה.
הדת והלאום היהודי קיימים 3700 שנה לערך.

אגב, הקוראן שלהם מכיר בייחודו ומובחרותו של העם היהודי.
על כן, הם אמורים לעשות ככל שביכולתם להטיב עימנו.

האם יש חברת הייטק "פלסטינית" מונפקד ב-NASDAQ? כי לא מצאתי...
 

lEchoesl

New member
יש מצב שכן באמת צריך לבדוק את זה. המשפט שלו פגע

ברגשותיי והשפיל את ההיסטוריה של העם שלי, את האמונות של העם שלי ואת המסורת של העם שלי. במשפט הזה הוא ירד על מעמד הר סיני, משה רבינו, דוד, הבית הראשון והבית השני, על יציאת מצרים, על אברהם אבינו, על הארץ שלנו שנלחמו על אדמותיה מימי התנ"ך. במשפט אחד הוא ירד על כול הדברים האלו כי מבחינתו זה בסך הכול חויינה אחת גדולה,...... במקום לגנות אותו את באה ואומרת שוואלה הבחור לא עשה שום דבר [ושהוא ממש קורבן מסכן]. נכון! הוא רק השפיל אותנו [את היהודים] ותורה שלנו! ממש כלום. כול הכבוד! מחיאות כפיים...... וכן לי זה נראה מוזר שאת תומכת במשפט אנטישמי כזה שכול הכוונה שלו הייתה ללגלג ליהודים ולא רואה בו משהו פסול. לי זה נראה מוזר שזה לא הדליק נורה אדומה אצלך, לי זה מוזר שאת מזלזלת בתנ"ך ומרחמת עליו. ולכן נראה לי שיש מצב שיש לך נטיות אנטישמיות.
 
לא צריך להגזים

היא כנראה לא כל כך מבינה רוסית, ולכן לא קלטה את הגסות שלו
זכותה להיות אתיאיסטית ולא להאמין בסיפורי התנ"ך. גם אני אתיאיסט ואינני מאמין ב"מעמד הר סיני". אני די מכיר את התנ"ך, ומתייחס בהערכה רבה ליצירה ספרותית זו, לרעיונות רבים הגלומים בה, לתרומתה החלקית להכרת התקופה. אני גם "מתייחס בסלחנות" לפרשיות מסוימות המתוארות בתנ"ך, אשר אינן מחמיאות בעיני האדם של ימינו.
 
למעלה