שאלות על המטרונית ותח"צ בחיפה
אגב, אולי הסיבה היא
לאחד תחנות עם קו 17?
שאלות על המטרונית ותח"צ בחיפה
בתור נוסע קבוע בתח"צ - כמה שאלות:
1. מישהו יודע איזה קווים ימשיכו לנסוע על נתיבי המטרונית, אם בכלל?
2. מישהו יודע מתי פותחים את כביש נחל הגיבורים (גרנד קניון-עיר תחתית) והאם מתוכננים לנסוע בו גם אוטובוסים?
3. קבלו את נתיב הנסיעה הבא:
מוצא: קרית אתא (איזור שהמטרונית לא עוברת בו), יעד: טכניון (מסלול שאני עושה מידי פעם)
מסלול שברכב לוקח כ-15-20 דק' דרך העוקף או דרך יגור.
כיום, באוטובוסים המסלול הנ"ל לוקח כ-40 דקות בשעות הבוקר (כ-25 דק' בקו 62, 5 דק' בממוצע המתנה במכזית המפרץ, ועוד כ8-12 דק' ב 142), או, אם אין 142, לוקחים 16 לזיו ו 17 או 19 לטכניון, סכה"כ 3 אוטובוסים, 50-60 דקות.
קראתי את כל השינויים המתוכננים ולתחושתי המצב בנתיב הנ"ל הולך להיות גרוע אף יותר:
אפשרות א' : קו 20 ומשהו לצומת קרית אתא (20-25 דק'), החלפה (5 דק') מטרונית למרכזית המפרץ (5 דק') החלפה (5 דק') קו 142 לטכניון (8-12 דק') סכה"כ 3 אוטובוסים, 50-60 דקות. בעסה.
אפשרות ב' (כשאין 142): קו 20 ומשהו לצומת קרית אתא (20-25 דק'), החלפה +המתנה (10 דק') קו 123 לזיו (45 דק'), החלפה (5 דק'), קו 17-19 לטכניון (10 דק'). סכה"כ 3 אוטובוסים, כשעה וחצי נסיעה. עוד יותר בעסה
אפשרות ג' (כשאין 142): קו 20 ומשהו לצומת קרית אתא (20-25 דק'), המתנה (5 דק') מטרונית למרכזית המפרץ (5 דק') המתנה במרכזית המפרץ (5 דק') קו 16 למרכז זיו (10 דק'), המתנה במרכז זיו (5 דק') קו 17 או 19 לטכניון (10 דק'). סכה"כ 4 אוטובוסים, כשעה נסיעה, בעסה בריבוע
יוצא שכדי לנסוע לטכניון אני אצטרך להחליף לפחות 3 כלי תחבורה (בשעות הטובות כשיש 142), או אפילו ארבעה, זמן הנסיעה מתארך ויהיה בין שעה לשעה וחצי, שזה בממוצע פי 4 מהזמן שלוקח לנסוע ברכב והרבה הרבה טרטור. אני לא רואה איך המטרונית משפרת את השירות באיזור...