משרד התחבורה קובע את מספרי הקווים.
מספור הקווים בכל מדינת ישראל איבד כל צורה
זה קורה בכל אזור בארץ.
הסיבה היא כזאת: הרבה קווים נוספים עם הזמן והביקוש ולא מיד אחרי מכרז או רפורמה בקווים. יש גם רצון להישאר עם מספרי קווים פופולריים. לדוגמה: ירושלים - קו 1 לכותל (למרות תחנה משותפת בתחנה המרכזית עם הרכבת הקלה שמסומנת גם כקו 1 בקבצים של משרד התחבורה). תל אביב - קו 18. חיפה - קו 37.
בנוסף - בעבר אף פעם לא עברו בקווים עירוניים את המספר 100. היום יש צורך לעוד קווים עירוניים.
אז ככה נוצרו קווי 2XX של מזרח ירושלים, ככה נוצר קו 189 בגוש דן, וככה נוצרו הקווים שהזכרת בתגובתך.
חוץ מזה, אם אני לא טועה, ביחס לקידומות אחרות - המספרים 5XX,6XX,7XX נחשבים יחסית פנויים ביחס למספרים האחרים.
הגיע הזמן לעשות סדר במיספור. צריך שמשרד התחבורה ייתן את המספר לקווים ולא המפעילות שעושות מה שבראש שלהן.
משרד התחבורה קובע את מספרי הקווים.
זה יותר משרד התכנון של המכרז שקובע את מספרי הקווים ואדם אחד בכל מחוז (4 מחוזות במדינה) שאחראי בין היתר מכל הפעילות השוטפת שהוא צריך לטפל בה בכל האשכול, לשים לב שאין איזה מספר חופף באותה העיר.
 
יוצא מצב שמשרד תכנון לא תמיד בודק אם יש קו בעל אותו המספר באותה העיר או באותן הערים (במיוחד כשמדובר על בין עירוני מאסף). לא פעם הקו יוצא מגבולות של האשכול לעבר יעד בין עירוני באשכול אחר ואז צריך לעשות עבודה כפולה על מנת לוודא שאין מספרים חופפים וכל הדברים האלו נופלים בין הכסאות.
 
כך עבור דן באר שבע תוכנן שהאיחוד בין קו 25 ל26 יהיה קו 26 (למרות שכבר שנים היה קו 26 גם במטרודן וגם באגד כשקו 26 נורש מאגד על ידי מטרופולין). התרעתי על כך ולכן נבחר לבסוף קו 25 לדן באר שבע ו26 נשאר בידי מטרופולין.
 
במשך שנים, קו 31 היה של אגד בין באר שבע לחצרים. באה החברה העירונית (באר שבע), בימים שלפני מטרודן ופתחה את 31 שהתבסס על מסלול קו 11 (שלאחר מכן קו 11 בוטל). וככה במשך כמעט 20 שנים היו שני קווי 31 בבאר שבע.
 
עד שבמכרז של דן בדרום בכוונה החליפו את 31 לחצרים ל40,41 על מנת לפתור את הבעיה הזאת. מה לא ידעו? שגם ככה 31 שבאותן ימים הופעל על ידי מטרודן, יבוטל בפעימה השניה של דן באר שבע, ישנה מעט את מסלולו ויקרא קו 5.
 
במכרז של באר שבע עירוני תיכננתי קו אוטובוס שלא תוכנן במסגרת התכנון של קווי האשכול. לא הצעתי לו מספר, השארתי את זה לחברת התכנון, רק תכננתי את המסלול שלו ואת הדרישה שלפחות יפעל בהתחלה כקו יוממים במסלול בוקר בלבד. הוא קיבל את המספר 40, אחרי שכבר כחצי שנה התחיל לפעול קו 40 של דן בדרום לחצרים.
 
רק בפעימה השנייה בוצע תיקון עקב התפנות מספר 23 בבאר שבע כך ש40 של דן באר שבע הפך ל23.
 
תראה איזה בלאגן עשו, אומנם יכלו להשאיר את 31 לחצרים כפי שהוא ובמקום מספר נוסף עבור החלופה שלו, לשלט אותה 31א (כי 30 נוסע ללקיה ו32 למחנה נתן). ואז לא הייתה בעיה כי 31 של דן באר שבע היה הופך ל5 גם ככה ו40 בדן באר שבע היה ממשיך להיות 40.
 
ועדיין, אין בבאר שבע קו 1. פעם, לפני שנים רבות זה היה הקו לאיזור התעשיה, הוחלף ב14,14א שאח"כ 14א הוחלף ב17 ואח"כ שונה מסלול 17 כך שפוצל ל17 ו32.
 
רק את מספר 1 שכחו