איך היה השבוע שלי

danakama10

New member
לגבי סעיף 2

את טועה ובגדול.
בתי ספר פרטיים (כולל גם כאלו עם מבחני קבלה) ידועים בכך שמגיעים לשם ילדים עם בעיות שקשה להם להשתלב בבי"ס אחרים. למשל, אוטיזם, בעיות התפתחות, בעיות למידה. חלק מבתי הספר האלו מצהירים בגלוי שהם מיועדים גם לילדים עם בעיות, חלקם לא מצהירים על כך אבל הם לא יסרבו ולא יסלקו ילד עם בעיות בגלל הכסף (ולפעמים הפרסטיז'ה) שהם מקבלים מהוריו.
הרבה פעמים שכר הלימוד לילדים כאלו משולם ע"י ה- school district שלהם כך שלהורים זה עולה מעט מאוד או כלום. כך גם ילדי עשירים יכולים למצוא עצמם לומדים בצוותא עם ילדים עם בעיות ממשפחות בלי הרבה כסף.
 

danakama10

New member
ואגב, אפילו הבן של טראמפ לומד בבי"ס פרטי

שמחשיב עצמו כידידותי לכאלו עם learning differences...
מנהל אותו בי"ס מעריך שבביס פרטיים 15%-25% מהתלמידים נזקקים לשירותי תרפיסטים ומורי עזר.
 

debby12

New member
מנהל
וואו - תודה רבה


לא היכרתי את הכתבה הזו והנושא הזה - מעניין לקרוא. הציטוט הבא משם הוא נכון. ואגב, בתי ספר תיכון יהודיים עולים יותר מיסודי/חטיבה (הסכומים שכתבתי נוגעים ליסודי/חטה"ב):

"יהודים אמריקאים מכל הזרמים שולחים את ילדיהם לבתי ספר יהודיים (שהם פרטיים, בשל ההפרדה בין דת למדינה הנהוגה בארה"ב). במקרים רבים דווקא בתי הספר הקונסרבטיביים יקרים יותר מהאורתודוקסיים. זה נס שמשפחה יהודית עם כמה ילדים מצליחה לשלוח ילדים לבתי ספר יהודיים ועדיין לחיות עם הסכום שנשאר".

אבל יש הפרדה חוקתית בין דת ומדינה בארה"ב. אסור/בלתי אפשרי יהיה להעביר תקציבים ממשלתיים לחינוך דתי כלשהו - וזה 100% מבחינתי. עדיף ככה
כך שהתחזית שם של תמיכה ממשלתית בבתי ספר דתיים בארה"ב היא לחלוטין לא ריאלית.

מה שכן - אולי יוכלו לשנות את כללי ההכרה במס לתשלומים במוסדות חינוך - למשך לקבל עליהם credit לצרכי מס להבדיל מהוצאה מוכרת או משהו כזה, או קרדיט חלקי [בקיצור שבמקום 30% נגיד זה יהיה 50% הורדה ממס].

קחו בחשבון אגב שבתי ספר ציבוריים ממומנים ממסי המקרקעין (property tax - משהו שהוא כמו ארנונה בארץ, אבל הרבה יותר יקר, ורק בעלי הרכוש משלמים, לא שוכרים). כך שמי שגר פה ושולח ילדים לבי"ס פרטי בעצם משלם עבור בתי הספר הציבוריים של ילדי השכנים אבל לא "מקבל" בחזרה חינוך לילדיו. והארנונה היא בשמיים באזורים של בתי ספר ציבוריים טובים.
 

בחייאת8

New member
אשמח לתרום מהידע הצנוע שלי

אתם במרילנד אם זכור לי נכון, גרנו באיזור תקופה מסוימת.
מוזמנת לכתוב לי בפרטי.
 
ברובו עבר שגרתי למעט יום שלישי בו התנגשו ברכב שלי

עצרתי ברמזור וזאת מאחורי המשיכה לנסוע......
החצופה המשיכה עשתה מהר רוורס קטן והמשיכה לדבר בטלפון (בלי דיבורית כמובן) ואפילו לא יצאה מהרכב לבדוק מה הנזק שלה !
בהתחלה אפילו לא הייתי בטוחה שהיא התנגשה בי בגלל המרחק בין המכונית אבל אנשים מסביב אמרו לי שראו ושמעו את הרעש.... (אני רק הרגשתי בגב...).
בסוף לשמחתי זה נגמר ללא נזק (לא לי ולא לרכב) אבל עם הרבה עוגמת נפש ומרירות כלפי החוצפה והאדישות של אותה נהגת.

ביום רביעי הסייעת במועדונית היללה את ההתבגרות של הצעיר, כמה השנה הוא אחראי ובוגר. והוא כנראה כדי להוכיח, למחרת בגן "דיבר עם הידים" והחטיף לילדים שלעגו לו (לדבריו הוא פנה לגננת שלא הפסיקה אותם וגם עבר מקום והם הלכו אחריו והמשיכו להקניט- אז הוא דאג להשתיק אותם....) הכי עצוב לו היה שהם לא נענשו. השיחה איתו בבית על שאסור לפתור דברים באלימות היתה ארוכה.... אבל כשהגננת לא מטפלת במה שצריך לזה לא היתה לנו תשובה בשבילו.....

ובשישי - חזרה ליגת הכדורעף לנשים !
הלכתי למשחק עם הצעיר ונהנו מנצחון של הקבוצה המקומית.
מעניין שעל אף שהקבוצה היא קבוצת נשים, רוב הקהל מורכב מגברים.
 

עדיקים

Active member
שבוע
מבחינה בריאותית

חטפתי התקררות קשה והיה שבוע קשה.
עבדתי (קצת פחות), הילדים לא אירחו/התארחו, לא היה לי כח להקפיץ או לארח.
היום חוזרים לשגרה.
 
למעלה