לא יודע בדיוק לאן לדחוף את התגובה הזאת
אבל מכיוון שהיא כללית אז כאן נראה לי גם טוב וזאת תהיה התגובה היחידה שלי בדיון המעט הזוי הזה.
יש משהו שצריך להבין בנושא של עדשות, בעיקר בעולם ה DSLR.
העדשות היקרות, אלו שנחשבות למקצועיות ומסומנות בפסים שונים ואותיות שונות מיועדות לצלמים מקצועיים.
מכיוון שזה היעוד שלהם, מעבר לרמה האופטית שהם מציגים, הם בעיקר מציגים יכולות פיסיות גבוהות, בניה מאסיבית, חזקה ואטומה שאמורה לשרוד מכשולים רבים בשטח.
לרוב, צלמים חובבים וכאלו שרק מצלמים את הנכד שלהם לא זקוקים למאסיביות הזאת.
פעם עדשות חובבים היו דרעק, היום משקיעים בהם יותר. לכן אתה יכול לקבל עדשות חובבים, עם אופטיקה טובה ורמת בניה נמוכה יותר ובמחיר זול יותר.
בתוצאה בתנאי צילום הנכד, או כל שימוש חובבני לא תרגיש בהבדל, בתפעול אולי כן לטובה או לרעה, תלוי מה אתה מחפש.
ההגיון שאתה מנסה להבין בקניית עדשה "זולה" על גוף יקר ולא מצליח זה בגלל חוסר הכרה והבנה שלך וגם קצת חוסר ניסיון בתחום. עדשה זולה היא לעיתים זולה במחיר ובמבנה שלה אבל ממש לא זולה בהיבט האופטי. צריך לבדוק כל מקרה לגופו אבל יש כאן כמה משתמשים ותיקים עם הרבה ניסיון שאפשר לסמוך עליהם.
הגישה של הכי יקר הכי טוב, היא סוג של ללכת על בטוח כשלא מבינים ולא רוצים להשקיע את הזמן במחקר ולימוד, כי דיי בטוח שתקבל מוצר שהוא טוב גם אופטית.
לפני כמה שנים העלתי כאן מבחן השוואה בין הניקון 24-70 המהוללת שעלתה בזמנו כ 10,000 ש"ח, לבין עדשת קיט ישנה מתקופת הפילם 28-80G שעלתה $100 באיביי לבין עדשת 50mm f/1.8 (גם מתקופת הפילם) שעלתה 500 ש"ח.
לא תאמין לתוצאות...
ראה כאן
having said that, קנה מה שבא לך, כי כל עוד לא צריך להצדיק את הרכישה כלכלית (כמו צלם מקצועי עצמאי) צריך לעשות את מה שעושה טוב בנשמה.