יותר מדי יקר... לא ממש מדויק. ומניסיון.
בתור בעלים של רכב יוקרה ישן (E350 אוונגרד מ 2008 עם 170K ק"מ) אני יכול מניסיוני לציין מספר נקודות.
כן, תחזוקת רכב יוקרה ישן יקרה יותר. הטסט, הביטוח, החלפים והמתכלים יקרים יותר. אחרי הכול, הכל יותר גדול יותר ברכב שכזה, הצמיגים רחבים ויקרים יותר, מנוע של 3.5 ליטר דורש יותר מ 7 ליטר של סינטטי בכל טיפול קטן למשל. אפילו המצבר גדול...
אלא מה, זה לא עד כדי כך יקר... עשיתי מספר תחשיבי הוצאות (אפשר לראות ב CF) לאורך החמש שנים האחרונות ויצא לי כי העלות המוספת בהשוואה לרכב חדש במחיר דומה (בחרתי במאזדה 6 חדשה Signature סדאן אוט' 2.5 (195 כ''ס) לצורך החישובים) היא כ 400 ש"ח לחודש בממוצע חמש השנים האחרונות.
שווה לשלם את ה 400 ש"ח כל חודש? לטעמי כן. הנעה אחורית שמעבירה 270+ כ"ס לאספלט, שלדה ומתלים ספורטיביים (אוונגרד אחרי הכל...) המאפשרים נהיגה מאתגרת בכבישים מסויימים, שיוט חרישי ב 170+ שמאפשר לדבר ללא הרמת קול, מרחב מספיק למשפחה של 5 אנשים לנסיעה בנוחות לאילת הלוך/חזור יחד עם תא מטען שיכול לאכסן ציוד לשינה על החוף, פאר וגימור ששום משפחטומטית יפנית נותנת...
כן, זה שווה את זה.
מנקודת המבט של כדאיות כלכלית, הענתיקה בת 12 הנוכחית שווה פחות ממשפחטומטית משומשת, נותנת הרבה יותר מרוב המשפחטומטית החדשות הנמכרות ב 200+ אש"ח ותוספת עלות האחזקה (כמובן, בהשוואה למשפחטומטית חדשה) נסבלת.
בנוגע ל BMW740... אני לא סבור כי רמת האמינות של הבימר משתווה לזו של מרצדס וכמות המוסכים האיכותיים אינה רבה כך שהייתי נמנע. בכל מקרה אם אתה חובב המותג הייתי ממליץ לך להסתכל יותר על סדרה 5, סדרה 7 (כמו ה S-Class במרצדס) מיועדת יותר לנוסע במושב האחורי מאשר לנהג.
בתור בעלים של רכב יוקרה ישן (E350 אוונגרד מ 2008 עם 170K ק"מ) אני יכול מניסיוני לציין מספר נקודות.
כן, תחזוקת רכב יוקרה ישן יקרה יותר. הטסט, הביטוח, החלפים והמתכלים יקרים יותר. אחרי הכול, הכל יותר גדול יותר ברכב שכזה, הצמיגים רחבים ויקרים יותר, מנוע של 3.5 ליטר דורש יותר מ 7 ליטר של סינטטי בכל טיפול קטן למשל. אפילו המצבר גדול...
אלא מה, זה לא עד כדי כך יקר... עשיתי מספר תחשיבי הוצאות (אפשר לראות ב CF) לאורך החמש שנים האחרונות ויצא לי כי העלות המוספת בהשוואה לרכב חדש במחיר דומה (בחרתי במאזדה 6 חדשה Signature סדאן אוט' 2.5 (195 כ''ס) לצורך החישובים) היא כ 400 ש"ח לחודש בממוצע חמש השנים האחרונות.
שווה לשלם את ה 400 ש"ח כל חודש? לטעמי כן. הנעה אחורית שמעבירה 270+ כ"ס לאספלט, שלדה ומתלים ספורטיביים (אוונגרד אחרי הכל...) המאפשרים נהיגה מאתגרת בכבישים מסויימים, שיוט חרישי ב 170+ שמאפשר לדבר ללא הרמת קול, מרחב מספיק למשפחה של 5 אנשים לנסיעה בנוחות לאילת הלוך/חזור יחד עם תא מטען שיכול לאכסן ציוד לשינה על החוף, פאר וגימור ששום משפחטומטית יפנית נותנת...
כן, זה שווה את זה.
מנקודת המבט של כדאיות כלכלית, הענתיקה בת 12 הנוכחית שווה פחות ממשפחטומטית משומשת, נותנת הרבה יותר מרוב המשפחטומטית החדשות הנמכרות ב 200+ אש"ח ותוספת עלות האחזקה (כמובן, בהשוואה למשפחטומטית חדשה) נסבלת.
בנוגע ל BMW740... אני לא סבור כי רמת האמינות של הבימר משתווה לזו של מרצדס וכמות המוסכים האיכותיים אינה רבה כך שהייתי נמנע. בכל מקרה אם אתה חובב המותג הייתי ממליץ לך להסתכל יותר על סדרה 5, סדרה 7 (כמו ה S-Class במרצדס) מיועדת יותר לנוסע במושב האחורי מאשר לנהג.