BI לא במסגרת פרוייקטים

מ9010

New member
BI לא במסגרת פרוייקטים

היי,
נתקלת בהרבה חברות השמה ל-BI ולא כל כך מעוניינת לעבוד בפרוייקטים... יש חיה כזאת לעבוד בחברה ולא בפרוייקט?
 

מ9010

New member
חידוד

אני עובדת בתחום ה-BI בבית תוכנה בשביל לקוחות שלהם, בהתאם לדרישה. אחרי חצי שנה בעבודה מול לקוחות החברה, הגעתי למסקנה שאני לא מתחברת לאופי העבודה בפרוייקטים, בהשוואה לעבודה בחברה כעובדת חברה, אז יודעים מול מי עובדים וכבר בראיון יודעים (יחסית) האם יהיה נעים לעבוד תחת מנהל כזה או אחר, בצוות מסויים וכו'. כרגע אני מרגישה במין צומת דרכים כי אני רואה הרבה מאוד משרות של חברות השמה ל-BI. משמע, עבודה פרוייקטים. זה גורם לי לתהות האם פרוייקטים זו צורת ההתנהלות של כל התחום הזה (בדגש לא על תפקידי אנליזה. אני יודעת שאנליסטים הם תמיד עובדי חברה ולא עובדי פרוייקט) או לא.
 

beky1

New member
למיטב נסיוני

כמעט כל חברות ההשמה בעצם משכירות את העובד שלהם לחברה אחרת, זה יכול להיות לצורך פרויקט מסויים אבל ברוב רובם של המקרים לעבודה רגילה בחברת חוץ פשוט משום שהחברה שצריכה את העובד לא רוצה ליצור יחסי עובד מעביד עם העובד ונותנת את האחריות לחברת ההשמה, כך שלאותה חברה קל מאוד להחליף או לפטר את אותו עובד יחסית במהירות ועם הרבה פחות כאב ראש.
אגב, רוב בתי התוכנה עובדים עבור לקוחות המתממשים בצורת פרויקט, כך שגם אם תעבדי בבית תוכנה אחר, לרוב יש סיכוי שתעבדי ב...פרויקטים. כדי לעבוד בחברה קבועה ללא קשר לפרויקט כזה או אחר את צריכה לעבוד מצד הלקוח ולא מצד הספק, כלומר אצל לקוח המקבל שירות אצל בית תוכנה ולפעמים לא כי יש לו אנשים מבית שעושים את הנדרש מבלי להזדקק לשירותי בית התוכנה. מקווה שעניתי.
בהצלחה.
&nbsp
 

מ9010

New member
תודה

אני יודעת שאם אעבור לבית תוכנה אחר זה יהיה אותו סיפור... פרוייקטים. לכן אני תוהה האם בכל זאת יש סיכוי למצוא תקן קבוע.
 

lj101

New member
על תחום ה-BI ועוד תחומים השתלטו חברות קבלניות... ובעידודה...

של המדינה, כך שאם אתה מועסק ישיר ולא לחוץ לעבודה אחרת ובכל זאת מחפש, פשוט שמתקשרים אליך, לומר להם בנימוס לא תודה...
 

מ9010

New member


עדיין עובדת בבית תוכנה שהזכרתי. חשבתי לעבור לתפקיד של פיתוח, אבל הרעיון של מעסיקים לא ישירים לא כל כך עובד בשבילי. מתלבטת אם לצאת לגמרי מהתחום או להמשיך לחפש...
 

lj101

New member
תחפשי טוב, בסוף מוצאים, כמו שעשיתי, עבדתי בגוף ממשלתי...

שהחברה הקבלנית "שכחה" מהעבודים והמשרד הממשלתי גלגל עיניים...
 

גרי רשף

New member
יש כזה דבר

חברות השמה הן לא חברות פרוייקטים, למרות שיש להן כמה מאפיינים משותפים.
יש הרבה כאלו וגם כאלו בתחום, כי כשמדובר בפרוייקט BI - לא לכל חברה יש תשתית כ"א מתאימה.
אם מדובר בפרוייקט BI בחברת הייטק - יש להם מן הסתם אנשי בסיסי נתונים שניתן לנייד אותם ל-BI או להיפך, אבל אם מדובר באוניברסיטה (נניח) - אין להם כח אדם מתאים, וחברת פרוייקטים יכולה להיות פתרון טוב: בהתחלה צוות גדול שיבנה את הפתרון (מנתחים, מפתחים, בסיסי נתונים, ארכיטקט, מנהל פרוייקט..), ולאחר מכן צוות מצומצם שיתחזק אותו.
שוב- יש חברות, בעיקר גדולות או טכנולוגיות, שיש להן צוות BI משלהן. אני עובד בחברת הייטק, שצוות ה-BI שלה מורכב מעובדי החברה.
 

lj101

New member
בכל המקרים, אין לעובד שום קשר למעסיק...

השמה, יועץ או מיקור חוץ, מכבסת מילים
 

גרי רשף

New member
הייתי מתנסח אחרת..

יש עובדים שנהנים מסוג כזה של עבודה: עובדים יומיים בשבוע במקום אחד, יומיים במקום אחר, ועוד יום לפי מה שיוצא; נחשפים לטכנולוגיות שונות, לומדים הרבה וכו'.
אישית - אני מעדיף לעבוד במקום אחד, שתהיה לי הפינה שלי, ושאהנה מסדר יום קבוע. יחד עם זאת - כמעט בכל מקומות העבודה שלי בתור DBA היו דרך חברות פרוייקטים או אאוטסורסינג, ולרוב התייחסו אלי יפה (כולל מקום העבודה הנוכחי).
משיחות עם קולגות אני מתרשם שהמקומות שזה לא כך אלו אירגונים בהם יש ועד עובדים, ההנהלה נעזרת באאוטסורסינג כדי לעקוף את ההסכמים הקיבוציים עם הוועד, הוועד דואג לעובדים "שלו", וכך מרוב דאגה ל"זכויות העובדים" - דואגים לאלו ודופקים את אלו.
 

מ9010

New member
אני איתך

זה נכון. הרבה אנשים מהצוות שאני חלק ממנו נהנים מהעבודה הדינאמית. אני לא מתחברת לרעיון הזה. אני מחפשת לעבוד בחברה שתהיה "בית"; שלא כל יום אני אעבוד במקום אחר, גם אם בכל חברה עושים דברים קצת אחרים, גם אם אני בתחילת הדרך (תפקיד ראשון). אני רוצה לעבוד עם אנשים שאני יודעת מי הם, פלוס מינוס, מראיון. באופן אישי, הלקוחות שציוותו אותי אליהם לא התייחסו אליי יפה. לא הרגשתי שאני לומדת משהו מבחינה מקצועית. מרגישה תקועה במקום.
 
למעלה