רכיבה עירונית היא בעלת משתנים רבים
שאחד מהם שלא דובר עליו הוא יכולת פיזור חום שנמוכה משמעותית בעיר לעומת מחוצה לה. בנוסף רצף ההאצות והאטות (בלימת מנוע ובלאי הפוך) + עבודה מרובה בסל"ד סרק אינם עדיפים בשום צורה מבחינת חיי המנוע (אלא אם מדובר במנועי דיזל מסחריים למשל, שמתמודדים טוב יותר עם סל"ד סרק ממושך).
לעומת זאת רכיבה בינ"ע בסל"ד 60-70 אחוז נחשבת "בריאה" למנוע שנמצא באזור הסל"ד האידאלי מבחינת עומס ושחיקה כתוצאה ממנו, ולכן מצריכה את תדירות החלפת השמנים הנמוכה ביותר. גם אם הק"מ הנצברים פר שעת עבודה הם גבוהים יותר כפועל יוצא של מהירות ממוצעת גבוהה יותר.
 
זה מה שאני למדתי עד היום.
 
שאחד מהם שלא דובר עליו הוא יכולת פיזור חום שנמוכה משמעותית בעיר לעומת מחוצה לה. בנוסף רצף ההאצות והאטות (בלימת מנוע ובלאי הפוך) + עבודה מרובה בסל"ד סרק אינם עדיפים בשום צורה מבחינת חיי המנוע (אלא אם מדובר במנועי דיזל מסחריים למשל, שמתמודדים טוב יותר עם סל"ד סרק ממושך).
לעומת זאת רכיבה בינ"ע בסל"ד 60-70 אחוז נחשבת "בריאה" למנוע שנמצא באזור הסל"ד האידאלי מבחינת עומס ושחיקה כתוצאה ממנו, ולכן מצריכה את תדירות החלפת השמנים הנמוכה ביותר. גם אם הק"מ הנצברים פר שעת עבודה הם גבוהים יותר כפועל יוצא של מהירות ממוצעת גבוהה יותר.
 
זה מה שאני למדתי עד היום.