125 סמ"ק, 30 ק"מ כל כיוון, נסיעה ישרה, 4 ימים בשבוע. אפשרי?

baaraak0

New member
125 סמ"ק, 30 ק"מ כל כיוון, נסיעה ישרה, 4 ימים בשבוע. אפשרי?

טוב אני מניח שכבר יצא לכם מהתחת שאלות מסוג זה אבל אני חייב :)
אז ככה אני שוקל לעבור לקטנוע, 125 הכי זול מבחינתי וזה הדבר שהכי חשוב לי..
אני רוצה לשאול אם אפשר למצוא קטנוע יד שנייה (במחיר של 6,7 אם זה משנה..)
שיהיה מסוגל להחזיק מרחק כזה, ולכמה זמן?..
אני לא מחפש מהירות, לא מחפש הנאה ולא מחפש נוחות..
רוצה להגיע ממקום למקום אין לי בעיה גם באמצע הדרך לעשות עצירת סיגריה ל-10 דקות לתת למנוע להירגע והמשיך הלאה
הדרך היא רק כבישים ישרים אין עליות אין ירידות ברובה דרך מהירה (שוב אני לא מחפש לטוס על הכביש, רק לחסוך בדלק ופקקים..)
הבעיה שלי עם רכב זה נטו הדלק ותחזוקה שבקציב שיש לי עם רכב כל חודשיים אני אמצא את עצמי במוסך
מבחינתי השאלה היא כזאת
1. אם יש אופנוע שיכול להחזיק לי את הלפחות שנה וחצי, שנתיים במחיר ובנסיעות כאלו (אני מתחיל ללמוד והשנה ראשונה היא חשובה לי, שנה שנייה אני מאמין שכבר יהיה לי יותר זמן לעבוד ויוכל אולי לשדרג ל-250).. וכמובן איזה סוגים של קטנועים אתם ממליצים?
2. אם באמת לדוגמה באמצע הנסיעה אחרי 15 ק"מ אני אעשה עצירה ל-10 דקות לתת למנוע להירגע (אם הוא באמת יירגע בזמן כזה), זה יעזור במשהו?
 

אם פי 3

New member
לדעתי, לא מומלץ

הבעיה היא פחות המנוע (אם זה לא כלי "שחוט" לגמרי, הוא יעמוד בזה) ויותר הקצב שלך ביחס לתנועה.
אתה אולי לא מחפש מהירות, אבל כשאתה איטי וקטן בתנועה מהירה, זה פשוט מסוכן. מכוניות יחתכו אותך, ועלולות לפגוע בך בלי שבכלל ראו אותך - ובניגוד לכלים חזקים יותר - אין לך הרבה מה לעשות.
&nbsp
אם מדובר על משהו חד פעמי, אולי אפשר לסחוב את זה - אבל באופן קבוע - זו סכנה גדולה מדי, לטעמי - בוודאי אם אתה הולך על אחד הכלים הזולים, שזו מטרתך (יתכן שהכלים החזקים יותר בקטגוריה, מסוגלים איכשהו לעמוד בקצב התנועה). אם בשעות שאתה נוסע, הכל פקוק, לכל אורך הדרך - אז אולי בכל זאת אפשר.
&nbsp
אני לא חושבת שיש צורך בהפסקה בדרך. שוב - הבעיה היא לא המנוע, אלא ההתמודדות שלך עם התנועה.
&nbsp
 

anigodin

New member
תלוי בכלי ובכבישים.

אם תרכב על כלי מקורר מים ולא תבלה את רוב הדרך על כבישים מהירים שהתנועה בהם נעה במהירות של 100 וצפונה, זה אפשרי.
הכלים הפשוטים יותר, מקוררי האויר בד"כ גם פחות נוחים לרכיבה ממושכת (אם כי שליחים בד"כ מבלים שעות רבות על הכביש על כלים כאלה אבל לנסיעות קצרות יותר ובתוך העיר לרוב). אתה אולי לא מחפש נוחות אבל הגב שלך ירגיש היטב את ההבדל בין מתלים של כלי פשוט כמו קימקו מובי למשהו קצת יותר מפנק כמו נגיד ג'וימקס 125 (אפילו מהדור הקודם) או איזו הונדה ישנה.
&nbsp
אבל מבחינה כלכלית, אם הכבישים שבהם אתה נוסע חופשיים מפקקים לא בטוח שקטנוע יוזיל לך בהרבה את ההוצאות.
אולי הדלק יעלה לך הרבה פחות אבל קח בחשבון שנסיעה של 60 ק"מ ביום, 4 פעמים בשבוע זה כמעט 1000 ק"מ בחודש וטיפול כל שלושה חודשים (ואפילו קודם) בהנחה שהכלי דורש טיפול כל 3000-4000 ק"מ. זה אומר שכל טיפול שני, בכלים הפשוטים הוא טיפול גדול וזה מצטבר להוצאה לא קטנה בחישוב עם הוצאת ביטוח חובה של 4000 ש"ח בשנה.
רכב קטן, משומש, עם מנוע חסכוני יכול להיות יותר חסכוני בטווח הארוך.
&nbsp
אם אתה בכל זאת נעול על קטנוע, אולי עדיף שתעשה מאמץ ותשדרג את הרשיון עכשיו כך שתוכל לרכוש כלי בנפח 250 סמ"ק מה שיתן לך יותר בטחון בכבישים פתוחים.
&nbsp
 

baaraak0

New member
תודה רבה על התגובות!

אני אגיד לכם מה הבעיה.. את הדרך עצמה אני לא מכיר זה ראש העין - ראשון לציון
דרך כביש 471 ו-4..
יש אפשרות דרך המפות של גוגל לחשב מסלול נסיעה ללא כבישים מהירים אבל זה מאריך לי את הדרך ב-10 ק"מ (כל כיוון) וגם לפי מה שראיתי זה בכל זאת לוקח אותי בכבישים מהירים
הבעיה שלי עם אופנוע זה הכי אמיתי, אני פחדן וללא ניסיון
אני חודש עם רישיון לרכב עדיין לא תפסתי ביטחון מלא על הכביש ונראה לי שעל אופנוע גם אם זה יהיה כביש מהיר אני לא אגיע ל-100 קמ"ש בחיים (גם אם האופנוע יהיה מסוגל)
מצד שני כמו שאמרתם זה מסכן אותי כי כל הרכבים עוקפים אותי..

בכל מקרה נראה לי אני צריך לשבת לעשות חושבים עם עצמי אם בכלל מתאים לי הכלי הזה
שוב תודה! עזרתם..
 

rusti james

New member
מראשל"צ לראש העין - סע דרך 431 ו444

ב431 הצמד לנתיב הימני והזהר במחלפים מהרכבים המשתלבים פנימה והחוצה.
לדעתי אם אתה משתמש במראות תדיר ומוכן נפשית לדרך ארוכה באיטיות - מגגם 125 (עדיף מקורר נוזל) יוכל להתאים.
&nbsp
 

anigodin

New member
שני הכבישים שציינת די עמוסים בשעות הבוקר.

אם הבנתי נכון, אתה צריך להגיע מראשון לציון לראש העין. במקרה כזה:
כביש 4 לכיוון צפון הוא פקק עד השעות האלה (ממש לפני חצי שעה עברתי שם והתנועה זוחלת).
כביש 471 לכיוון מערב (תל אביב-חיפה) עמוס מאוד מהמחלף של קרית אונו ועד המפגש עם כביש 4.
בכיוון ההפוך, מזרחה, הוא פנוי כמעט לחלוטין ודי ריק, כך שאם אתה נוסע עליו עד המחלף שנפגש עם כביש 40 (לא זוכר את השם) בנתיב הימני, תהיה די לבד על הכביש. מה שכן, יש ימים שתיסע ממש מול הרוח. זה בעיקר מטרד ורעש אבל עדיף מרוח צד..
הבעיה היחידה במסלול הזה היא שבסוף תצטרך לעלות על כביש 5 לכיוון מזרח לראש העין וזה כיוון שהתנועה בו בשעות הבוקר זורמת די חופשי ובמהירות עד ראש העין. בתוך ראש העין יש עומס בכניסה לאיזור התעשיה
 

ch561

New member
אני פחות או יותר עושה את המסלול שאתה מתאר

על בסיס יומיומי כבר מעל שנה (אני על 125 סמ"ק).
פ"ת - רחובות: כביש471 ו 4 (גם 30 ק"מ לכיוון).
אני מרגיש שם די בטוח בגלל ריבוי הנתיבים, ובעצם תמיד קיים נתיב פנוי שנהג ממהר יוכל לעקוף אותך (הפקקים הם בכיוון ההפוך, כך שאם אתה מצפה לפקקים זה לא המצב).
מלבד פעם אחת עם נהג שהתעקש לעקוף את כולם דווקא במסלול הימני שאני רכבתי בו, אני לא זוכר אירוע מיוחד.

רק כמה סייגים:
עדיין ללא ספק עדיף 250 סמ"ק.
אני רוכב על 125 סמ"ק מקורר מים- רכיבה ב 90 קמ"ש
אתה חייב להגדיל את תקציב. מקוררי מים יקרים יותר, וב 6-7K ש"ח קשה למצוא משהו טוב.

והכי חשוב לבדוק אם אתה בכלל רוצה את זה. רכיבה בטוח יותר מסוכנת מנהיגה ברכב.
 
למעלה