תשובת שר התחבורה לשאילתה בנושא מכרז ההפעלה של הקו האדום:

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
בקרתי שם בשנים האחרונות

בשיכונים בצפון הטריטוריה - טואן מון והאיזור
הנה, מצאתי קישור: https://en.wikipedia.org/wiki/Light_Rail_(MTR)
&nbsp
זה היה קיים עוד ב-1995 כשגרתי שם חצי שנה.
בקרתי שם בשנים האחרונות
מבחינת הנוסע המטרו בקאולון (תשעת הדרקונים) הוא כמו באי הונג קונג אין הבדל.
מה שכן רכבת הפרברים לסין די איטית, תהיה כמו הרקלת העתידית מחיפה לנצרת.
 

Bus Nerd

Active member
ניחוש שלי

מעניין למה הוא דורש ניסיון בהפעלת רק"ל ולא מטרו.
העמדת תנאי של ניסיון בהפעלת רק"ל מונעת למעשה מחברות עם ניסיון בהפעלת מטרו את היכולת להשתתף. ישנן חברות כמו MTR ההונג - קונגית שמפעילה או שותפה בהפעלת מספר מערכות מטרו ברחבי העולם או RATP הפריזאית שעוסקת גם היא בהפעלה מחוץ לפריז אך אם הניסיון המסילתי העיקרי שלהן הוא ברכבות ולא ברק"לות הן יודרו מההתמודדות. הבעיה הכך היא שמשום שבעולם הרחב מערכות המטרו הן הגרעין ומערכות הרק"ל הן משלימות מטבען לשותפה בגוש דן לא יהיה הנסיון של מפעילת מערכת עירונית ראשית (שכאמור לא תוכלנה להשתתף במכרז) אלא של שירות שולי או פרברי משלים בלבד.
&nbsp
לגבי אמירתו של השר שלפני 50 שנה בנו קווי מטרו בלונדון ופריס - זו חצי אמת. טכנית בנו אמנם קווים אלו ואחרים ( בשנה הבאה קו הויקטוריה יחגוג 50 וקו היובל 40 וכך גם RER A ו RER B ) אבל כל זה התבצע כהשלמה והרחבה של מערכות קיימות מהמאה ה19. התחתית העמוקה של לונדון נפתחה ב 1890, שנתיים לפני קו יפו ירושלים והמטרו הפריזאי ב 1900. (אני עושה הנחה מסויימת מול קווי התת שטח בלונדון שנפתחו ב 1863).
ניחוש שלי
בגלל שלמפעילי מטרו אין ניסיון בלהפעיל מערכת שיש בה קונפליקטים עם רכבים פרטיים בצמתים?
&nbsp
לדעתי היו צריכים לדרוש מפעילים עם ניסיון בהפעלת רק"ל *או* מטרו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה