מעניין למה הוא דורש ניסיון בהפעלת רק"ל ולא מטרו.
העמדת תנאי של ניסיון בהפעלת רק"ל מונעת למעשה מחברות עם ניסיון בהפעלת מטרו את היכולת להשתתף. ישנן חברות כמו MTR ההונג - קונגית שמפעילה או שותפה בהפעלת מספר מערכות מטרו ברחבי העולם או RATP הפריזאית שעוסקת גם היא בהפעלה מחוץ לפריז אך אם הניסיון המסילתי העיקרי שלהן הוא ברכבות ולא ברק"לות הן יודרו מההתמודדות. הבעיה הכך היא שמשום שבעולם הרחב מערכות המטרו הן הגרעין ומערכות הרק"ל הן משלימות מטבען לשותפה בגוש דן לא יהיה הנסיון של מפעילת מערכת עירונית ראשית (שכאמור לא תוכלנה להשתתף במכרז) אלא של שירות שולי או פרברי משלים בלבד.
 
לגבי אמירתו של השר שלפני 50 שנה בנו קווי מטרו בלונדון ופריס - זו חצי אמת. טכנית בנו אמנם קווים אלו ואחרים ( בשנה הבאה קו הויקטוריה יחגוג 50 וקו היובל 40 וכך גם RER A ו RER B ) אבל כל זה התבצע כהשלמה והרחבה של מערכות קיימות מהמאה ה19. התחתית העמוקה של לונדון נפתחה ב 1890, שנתיים לפני קו יפו ירושלים והמטרו הפריזאי ב 1900. (אני עושה הנחה מסויימת מול קווי התת שטח בלונדון שנפתחו ב 1863).