מזכירות הפורום
New member
תעריפי ביטוח החובה ב"פול" הוזלו מ-1 במרץ, אבל לא לדו"ג
משרד האוצר עידכן את מחשבון ביטוח החובה שלו.
לפי המחשבון, תעריפי ה"פול" למכוניות (אולי גם לעוד סוגים של כלי רכב, לא בדקתי) לביטוחים המתחילים ב-1/3/16 יורדים באופן משמעותי בהשוואה לביטוחים שמתחילים לפני כן*, אך התעריפים לדו"ג נותרו ללא שינוי.
למיטב זכרוני, MORM כתב פה לפני כמה חודשים משהו על יוזמה או הבטחה של כחלון להוזלת התעריפים, ועל פגישות של איזה ועד שהוא חבר בו עם אנשי האוצר בעניין זה.
אולי הוא יכול לדווח או לברר מה הסיפור?
האם לא מתכוונים להוזיל לנו את הביטוחים, או שזה מתוכנן לשלב מאוחר יותר?
* האמת שגם בזה יש אחיזת עיניים.
מכמה דוגמאות שבדקתי במחשבון עבור מבוטחים "טובים", תעריף ה"פול" החדש עדיין גבוה יותר מהתעריפים הרגילים שחברות הביטוח מציעות למבוטחים אלה. כך שמי שירוויח מההוזלה הזו זה רק כאלה שמהווים סיכון גבוה יחסית (לא כולל דו"ג), והנהגים בעלי הסיכון הנמוך ימשיכו לשלם אותו דבר.
(האמת 2: גם לגבי שאר כלי הרכב זה עוד לא סופי, כי רודפי הבצע מחברות הביטוח, שמיליארדי השקלים בשנה שהם מרוויחים רק מביטוח החובה (לאחר קיזוז הפסדי ה"פול") לא מספיקים להם, פנו לבג"ץ נגד החלטת משרד האוצר להוזיל את התעריפים, בטענות חסרות שחר על תנאי התחרות הבלתי הוגנים שמשיתים עליהם, ועל ההפסדים הגדולים שזה יגרום להם (ולכולנו, דרך הכספים של כולנו שמושקעים, בין השאר, במניות חברות הביטוח). נקווה שהשופטים לא ילכו שולל.)
משרד האוצר עידכן את מחשבון ביטוח החובה שלו.
לפי המחשבון, תעריפי ה"פול" למכוניות (אולי גם לעוד סוגים של כלי רכב, לא בדקתי) לביטוחים המתחילים ב-1/3/16 יורדים באופן משמעותי בהשוואה לביטוחים שמתחילים לפני כן*, אך התעריפים לדו"ג נותרו ללא שינוי.
למיטב זכרוני, MORM כתב פה לפני כמה חודשים משהו על יוזמה או הבטחה של כחלון להוזלת התעריפים, ועל פגישות של איזה ועד שהוא חבר בו עם אנשי האוצר בעניין זה.
אולי הוא יכול לדווח או לברר מה הסיפור?
האם לא מתכוונים להוזיל לנו את הביטוחים, או שזה מתוכנן לשלב מאוחר יותר?
* האמת שגם בזה יש אחיזת עיניים.
מכמה דוגמאות שבדקתי במחשבון עבור מבוטחים "טובים", תעריף ה"פול" החדש עדיין גבוה יותר מהתעריפים הרגילים שחברות הביטוח מציעות למבוטחים אלה. כך שמי שירוויח מההוזלה הזו זה רק כאלה שמהווים סיכון גבוה יחסית (לא כולל דו"ג), והנהגים בעלי הסיכון הנמוך ימשיכו לשלם אותו דבר.
(האמת 2: גם לגבי שאר כלי הרכב זה עוד לא סופי, כי רודפי הבצע מחברות הביטוח, שמיליארדי השקלים בשנה שהם מרוויחים רק מביטוח החובה (לאחר קיזוז הפסדי ה"פול") לא מספיקים להם, פנו לבג"ץ נגד החלטת משרד האוצר להוזיל את התעריפים, בטענות חסרות שחר על תנאי התחרות הבלתי הוגנים שמשיתים עליהם, ועל ההפסדים הגדולים שזה יגרום להם (ולכולנו, דרך הכספים של כולנו שמושקעים, בין השאר, במניות חברות הביטוח). נקווה שהשופטים לא ילכו שולל.)