תם עידן הרבנות. פרשיית הרב מוטי אלון היא הקש

yaakii

New member
אחד מהציווים הוא "עת לעשות לה'-הפרו תורתך"

ומעל לכל, יש את השכל שניתן לנו מה' ומעולם לא נאסר עלינו להשתמש בו.
 

tamarhp

New member
אתה עצמך

לא למדת תורה כמו הרבנים, אתה בור בנושא וחסר ניסיון. איך אתה מסוגל להתיימר לשנות מה שהתורה אומרת?
 

yaakii

New member
כי יש לי שכל. ויש לי ציווי בגמרא

"עת לעשות לה'-הפרו תורתך"
 

yaakii

New member
הרב קוק דיבר בגנות המקטלגים

תקרא לזה רפורמי, תקרא לזה נוצרי או שתקרא לזה קראי. לא אכפת לי איך תקרא לזה. אני באופן אישי משייך את עצמי לציבור הדתי-לאומי, אבל לעולם לא אוכל להגדיר מיהו דתי אמיתי. זה שמתפלל 3 תפילות ביום? יש הרבה ילדים בכיתתי שמגדירים את עצמם דתיים ולא טורחים לקום בכל בוקר לתפילת שחרית לפני סוף זמן קריאת שמע, אם בכלל. ואני לומד בישיבה תיכונית... אני נוהג בשכל ישר. השכל הישר מורה לי שציות לחכמים במקום שבו זה עלול לגרום ליותר נזק מאשר תועלת-הוא דבר שלילי, דבר שה' לא חפץ בו.
 

רוני13

New member
אין לך חשש סביר

כמה רבנים שנחשפו בתשקורת לא הופך ל"חשש סביר", כמו שכל המקרים שנחשפו עד היום אודות בני אדם שרצחו, אנסו, גנבו, חטפו, התעללו, הכו או פשעו בצורה כזאת או אחרת [והיו מליונים כאלה מסביב לעולם] לא אמורים לגרום לנו לחשוד שכל אחד ברחוב הוא פושע פוטנציאלי, אלא אם כן אתה פרנואיד ואת זה הייתי ממליץ לך לבדוק.
 

yaakii

New member
אני אשאל אותך את מה ששאלתי את תמר:

אם לאדם חולה יש 2 אופציות: 1. להיוועץ באדם שיש סיכוי שהוא רוצח ויש סיכוי שהוא רופא, איזו תרופה ליטול 2. לנסות להחליט לבד איזו תרופה ליטול מתוך ספר התרופות, על-פי הידע המצומצם שיש לו ברפואה. מה עדיף?
 

רוני13

New member
אין לך ציווי כזה!

אתה לא בדרגה לעשות שינויים מרחיקי לכת ואין לך מציאות בה יש חשש שהתורה תישכח.
 

רוני13

New member
כמה אירוני

אתה מבקש לבטל את הרבנים בטיעון של "עת לעשות לה'-הפרו תורתך", אבל הרבנים עצמם באו כפתרון למציאות כשכתבו את התורה בע"פ [למרות שאסור היה לעשות זאת] ע"פ אותו טיעון! הרי למה נאסר עלינו לכתוב את התושב"ע? כי מהותה היא שהיא דינאמית ומשתנה, מותאמת לכל דור ודור, מספקת לו את תשובותיו, הרי ה' לא יכל לתת לנו בהר סיני ספר תורה המורה לנו איך את דרך החיים הטובה המתאים לכל אחד ואחד מתוך מיליארדי האנשים שחיו בעולם מאז ומעולם, ["והרי לפרטים אין סוף ואין יכולת לצפות או להכניסם לתורה אחת שתתן את הפתרונות לכל מקרה ומקרה." מתוך הרמח"ל] אז הוא נתן את התושב"ע שתאפשר להתאים זאת לכל דור ודור מתוך התורה שבכתב שהיא הקווים הכלליים. אך אז הגיעה תקופה קשה לעם ישראל, תקופה כל כך קשה שהיה צורך אפילו לכתוב את התושב"ע ולעבור על איסור חמור, שנועד להגן על מהותה של התושב"ע, לכן התחדד תפקידם של הרבנים שנדרשו לענות לעם ישראל ולמלא את מקומה של התושב"ע.
 

yaakii

New member
העיתים משתנים ואיתם הפתרונות משתנים.

ייתכן בעבר ברב היווה פתרון מתאים למציאות הקיימת. לא עוד.
 

yaakii

New member
פעם הפתרון הוא רב שיינחה מה לעשות

ופעם הפתרון הוא להעיף את הרב כי הוא עלול לגרום ליותר צרות מאשר ייתרונות
 
למעלה