תם עידן הרבנות. פרשיית הרב מוטי אלון היא הקש

רוני13

New member
אזה מן פתרון זה?

הרי הרב בא לספק את הפתרון, אתה בא "להעיף" רב שמספק את הפתרונות ומצפה לפתרון כלשהו? אתה פשוט יצאת מדעתך. אולי נבטל את התורה-ככה לכולם יהיה ממש קל, כולם יוכלו לענות לעצמם על שאלות, לבנות לעצמם עולם שלם של חוקים והלכות שעל פי דעתם ה' רוצה שנחיה עלפיהם. ממש תוכנית "יהדות כבקשתך"[או שמא אני צריך להגיד "יהדות כראות עינייך"?], האמת? הרפורמים כבר מיישמים זאת יופי.
 

yaakii

New member
סדר בדברים:

המטרה הראשית היא לעשות כטוב בעיניי ה'. במצב בו איננו יודעים כיצד לנהוג בפרטי הלכות, טוב שיהיו את הרבנים שידריכו אותנו מה לעשות. אך במידה ורואים שמוסד הרבנות מוליד גם רע וגורם לאנשים להישמע לעצות רעות ש רבנים, יצא שכרנו בהפסדנו ועדיף לבטל את הרבנות.
 

רוני13

New member
די, אתה מגזים

כל דבר יש לו את החסרונות שלו, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, יכול לקרות מצב של אנשים שסרחו-הרבנים הם בני אדם, אך דבריהם דברי תורה. זה שיש רבנים כאלה לא אומר שאין צורך באנשים שיענו תשובות לשאלות של הדור, מי יענה על התשובות ללא רבנים? אתה? זה שמעיד על עצמו כבור?
 

yaakii

New member
כן, אני. זה שמעיד על עצמו כבור.

או אולי אלישע בן אבויה שיודע את הש"ס ישר והפוך (טוב הוא לא, אבל הרעיון הובהר..)
 

רוני13

New member
זה מצב הרבה יותר מסוכן

כי אז נגלה כמה מהר הופך מה שמר "בור יודע כל" רוצה לעשות ל"לעשות הטוב בעיני ה'" או במילים אחרות: ככה הפכנו את רצון האדם לרצון אלוקים.
 

yaakii

New member
לא מבין איך קשור לנצרות..

אני אומר שידע הלכתי זה לא הכל בעבודת ה'. הבסיס הוא הרצון לעשות את רצון ה'! הרב יכול להיות גאון עצום אבל לא לרצות לפסוק כמו שצריך ואז אסור להקשיב לו!
 

רוני13

New member
רצון ה' הוא שיהיו רבנים

אחרת ישרור המצב הנוראי אליו אתה חותר של איש הישר בעיניו יעשה, לא משנה מה תגיד ומה תאמר-זה המצב הגרוע ביותר, נקודת השפל הנמוכה ביותר של עם ישראל והמוזכר בתנ"ך בתור הנקודה השפלה ביותר אליה הגיע עם ישראל-היא המקרה המזעזע של פילגש בגבעה.
 

yaakii

New member
עדיף איש הישר בעיניו ייעשה, מאשר

הרב הישר בעיניו יעשה.... הנקודה השפלה ביותר הייתה חטא העגל בה עמ"י סמך על מנהיגי שקר שהינחו אותו לעשות אלוהים חדשים...
 

רוני13

New member
לא, עמ"י לא חטא שם

לומדים זאת ממספר האנשים הקטן שה' המית אלא הערב רב שהצטרף אליו ממצרים ומעטים מאוד מתוך עם ישראל ובמקרה הנ"ל לא שמענו על מנהיגי שקר, אלא על קהל. ד"א אגב, הרב הוא גם איש, כך שאין פה מה "עדיף", זה הרי מקרה פרטי של "איש הישר בעיניו יעשה".
 

yaakii

New member
עמ"י חטא ועוד איך על פי שיטות מסויימות

והסיבה שמעט נענשו זה כי משה התפלל. ה' תיכנן לכלות את העם אתה צודק, משום מה היה זכור לי שהיה מנהיג לדבר...נזכרתי שהם ביקשו מאהרון והוא סירב. בכל מקרה, לא נתחיל לדרג את הצרות של עמ"י בתנ"ך ולפי זה להחליט מה עדיף הרב הוא איש משודרג שמשפיע גם על אחרים
 

רוני13

New member
די, עכשיו אתה פשוט משנה את מה שאמרת?

חזרנו לסיפור המזעזע של פילגש בגבעה שמבטא מציאות של איש הישר בעיניו יעשה-התורה מתנגדת לכך. זה לא מעניין את אף אחד איך אתה מגדיר רב, רב מספק תשובות לאנשים שיש להם שאלות הלכתיות, ללא הרבנים אנשים רבים היו חוטאים, עושים דברים בצורה שגויה, מתקשים לקיים מצוות כהלכתן, זה היה גורם למרמור וויתור על היהדות. אם מישהו מתייחס לרב יותר מזה זוהי כבר בעיה אישית שלו ולא של הרבנים.
 

yaakii

New member
אתה הצלחת לכתוב "אם" כשהתכוונת ל"עם"

אז גם לי מותר להתבלבל בגלל השעה המאוחרת... גם מנשה הטעה את העם לעבודה זרה וכאן זה היה מקרה שהקשיבו למנהיג. זה מגוחך ולא שייך להביא סיפורים מהתנ"ך ולהחליט מה הכי גרוע ולפי זהלהחליט מה לעשות...זה לא קשור פשוט.. ללא רבנים, אנשים היו עושים את ההלכה כפי שהם מבינים ולא היה שום מירמור כי אף אחד לא היה יודע שהוא טועה. זה כמו תנורו של עכנאי. זה לא היה בידי שמיים כי זה ניתן לבני האדם. כך יש מקרים שלא יאשימו את האדם שטעה, כי הוא עשה את המקסימום והדבר הנכון שהיה יכול לעשות. הרבנים עלולים להיות כופרים ולהורות הלכה שגויה כדי להטעות
 

רוני13

New member
זה בכלל לא אותו דבר

אם במקום עם זאת רק טעות כתיב-אתה שינית משמעות, זה עניין אחר לגמרי, תפסיק להתחכם. אנחנו לא מדברים על מנהיגים, אלא על אנשים שמספקים תשובות הלכתיות לאנשים ששואלים שאלות, מילא היית מביא דוגמה על נביא שקר[שגם עליו התורה אוסרת], אבל כאן בא התנ"ך להזהיר אותך מפני מציאות של "איש הישר בעיניו יעשה" אזהרה חמורה. סליחה? אי ידיעת החוק פוטרת אותך מעונש? תנורו של עכנאי לא רלוונטי פה, ברור שיאשימו אדם שטעה, אינך יכול לפטור עת עצמך מעונש על חטאיך בגלל שלא ידעת על המצוות וההלכות איך אמרת קוראים לזה? "לזה קוראים "לפטור את עצמך בקלות"‬"[כותרת של אחת מההודעות שלך] , זה אפילו איסור מדאורייתא:"ואם-נפש, כי תחטא, ועשתה אחת מכל-מצוות ה', אשר לא תיעשינה; ולא-ידע ואשם, ונשא עוונו". הרבנים הם הפתרון הכי טוב שיש למציאות שנגרמה לנו, עלייך לקבל זאת וזהו.
 

tamarhp

New member
התועלת רבה מה"נזק".

הסיכוי שרב ינצל את גדולתו הוא קטן לעומת התועלת שהוא מביא בהנחיית אנשים, פסיקה, הדרכה, ייעוץ, החזרה בתשובה, חיזוק רוחני, ועוד. אתה בטח תביא לי דוגמאות לרבנים - אבל זה לא משנה, זה תמיד יהיה אחוז קטנטן מכמות הרבנים שיש היום ומהחשיבות שלהם.
 

tamarhp

New member
ומה שאתה מציע

זה שכל אחד ילמד לבד. אבל מה לעשות, שהלכה זה לא שחור לבן, ולא כל אחד יודע לפתוח ספר הלכה, ולפעמים הנושא הרבה יותר מורכב. זה בדיוק כמו שתגיד שבגלל שיש רשלנות רפואית נעיף את כל הרופאים וכל אחד יפתח בעצמו ספרי רפואה ויטפל בעצמו/במשפחה שלו כי ככה בטוח הוא לא יתרשל.
 

yaakii

New member
ואולי עדיף?

שנטעה פה ושם בהלכות, מאשר שנשמע לרבנים שאיננו יודעים מה מנחה אותם? העניין הוא שברפואה משנה התוצאה, בהלכה לא. בהלכה מצופה מאיתנו לעשות את המקסימום לקיים את רצון ה'. לעיתים קיום רצון ה' הוא דווקא "הפרו תורתך", הוא דווקא החיוב לחלל שבת כדי לעזור ליולדת.
 

tamarhp

New member
אתה מאמין בקב"ה?

אתה אומר שבהלכה לא משנה התוצאה? שלא ללכת עפ"י הרב, שמא בסתר הוא עושה דברים שהשתיקה יפה להם, זה רצון ה'?
 
למעלה