תלוי בין שמים וארץ ומעמדו אינו ידוע

yalyal2

Member
אנוכי מתגורר בדירה, שנרכשה ע"י אבי המנוח, ע"פ צוואתו, עד ליומי האחרון, ללא תשלום שכר דירה ליורשים - אחי ואחותי. לא שנעלמתי או נשכחתי, פשוט אבי לא אהב את הכלה ובחר לנשל אותי. אני מתגורר בדירה זה 25 שנה ועד 2021 הייתי שותף לניהול הבית ואחזקתו לרבות הוצאות מיוחדות. אלא שהבית מרשם בטאבו באיחור של 20 שנה ופתאום ראתה נציגות הבית את שמם בנסח הטאבו, וגם אחי ואחותי החלו לנפנף בנסח ולהשתמש בו כקרדום לחפור בו. נחסמה השתתפותי באסיפות הבית וקבלת מידע שותף על ניהולו.לטעמי, הזכות הבלעדית שנתנה לי להתגורר בדירה ע"פ צוואה,ללא אפשרות סילוק וללא זכות כניסה ללא רשותי עד שאתפנה מן העולם, חזקה היא, ומעמדי איננו בדין שוכר זר הגר בנכס של מנדהו על פי חוזה ומשלם לו שכר דירה.לפנינו זכות שהעניק אב לבנו בצוואתו. אחי ואחותי בעלי הדירה הפקידו בידי יפוי כח לעניין ניהול הבית ואחזקתו ואף זכות לייצגם באסיפות ואף להבחר למציגות הבית. אלא שזו באמצעות עורך דין תבעה אשרור נוטריוני של יפוי כח. כאן החליטו השניים כי נוטריון זה חותמת גומי והלכו לעורך דין,ספרו עלי כי אני אופוננט לנציגות ומפרסם גילויי דעת המכעיסים את הנציגות וכיו"ב והוציאו אותי כלקוי (רק חסר היה מינוי אפוטרופוס).עורך הדין הדריכם למשוך ממני את יפוי הכח שנחתם חתימה רגילה ולנהל בעצמם את הנכס וטען שדיני כדין שוכר שאינו משלם שכירות ומתגור בחינם.
וכאן אני שואל:
1. מהן זכויותי בנכס?
2. כיצד אני מוגדר?
3. האם לא הייה על יורשי הדירה לזמן אותי יחד עימם לעורך דינם שיחזה בי במו עיניו ולגבש חוזה/הסכם משולש לניהול הבית ואחזקתו?
4. השניים מסרבים לבקר בבית מחוסר עניין (כאשר אינם נהנים מדמי שכירות) ומנהלים את התקשורת עם הנציגות בשלט רחוק, בשיחות טלפון שתמיד באות אחרי ששאסיפות הבעלים כבר התקיימו והחלטות נחתכו.
5. לאן אני חותר? להכרה בזכותי מתוקף צוואה במעמד שווה ערך או כמעט שווה ערך לבעלים לתקופה קצובה (ע"פ דין שמים) ושאוכר כבר זכות להיות שותף מלא בניהול הבית ואחזקתו,השתתפות באסיפות כלליות וזכות הצבעה, אפילו נגד רצונם של אחי ואחותי. עובדה. כמו כן,הזכות להגיש תביעה בהליך שיפוטי אצל המפקחת על רישום מקרקעין, שזו גם אחת הסיבות שיפוי הכח נמשך מידי, שלא אוכל לתבוע,או שאתבע אך לא אהנה מפסק הדין כחסר מעמד בבית, והם חוששים שהוצאות שכר טירחה יפלו על ראשם למרות שכתבתי וחתמתי שבמקרה כזה אני אשא בכל ההוצאות. כנ"ל הצהרתי כי אני אשא בהוצאות מיוחדות של אחזקת הבית והם על אף היותם בעלי הנכס, יהיו פטורים.
6. אציין שדחקתי בעורך הדין שרשם את הבית להוסיף הערת אזהרה בנסח הטאבועל זכותי בבית ע"פ צוואה, אחרי שהאחראית במשרדו התעלמה מפניותי וטרפדה את הוספת ההערה בנסח.

לתשובה מלומדת אודה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה