אם אתה רואה את המסילה המזרחית כמשהו שמזכיר אפילו בקצת
את Cross Country Trains אז יש פה בעיה..
1.יומם מקריית גת יכול לקבל 4 רכבות לבאר שבע בלי קשר למסילה שישית באיילון(מיותרת).
2.זמן נסיעה מנקודה אחת לנקודה אחרת לא אומר כלום, אם יש קישור פעם בשעה שלוקח 40 דקות וקישור אחר כל רבע שעה שלוקח 50 דקות, בסופו של דבר הקישור התדיר אך האיטי יותר הוא המהיר פה בשורה התחתונה, וזה בדיוק מה שיקרה אם יפצלו את המשאבים בשביל קווים רדיאלים עם תחנות בשום מקום עם כמויות יוממים זעירות בניהן.
אם אתה רואה את המסילה המזרחית כמשהו שמזכיר אפילו בקצתאי אפשר להשוות רכבת עתידית לאוטובוסים.
אפתח דווקא בהסכמה איתך שקו היקפי מרשל"צ או רחובות דרך רעננה יכול לענות על הצרכים הבינפרבריים של גוש דן ולהיות שימוש תדיר יותר לקטע הקיים במסילה המזרחית. באופן מסויים זה מקביל לקו צפון לונדון - כיום חלק מהאוברגראונד.
 
העניין הוא שבמסילה המזרחית מתוכננות 9 תחנות חדשות בין לוד לקיסריה, כאשר הגישה המהירה ביניהן לאיילון היא בהחלפה או בקצות הקו או בראש העין, וכל העסק מתוכנן כסוג של "כביש 6" רכבתי שיהיה אלטרנטיבה לאיילון. אם הקו יופעל באופן פרברי בלבד זה יהיה קו של שום מקום לשום מקום. המסילה המזרחית היא בסיס למשהו שמקביל באופן כזה או אחר לרשת רכבתית בריטית בשם Cross Country Trains שמרכזה בברמינגהאם שמאפשרת נסיעות מכל רחבי הממלכה ללא הצורך להחליף בלונדון - שהיא מרכז המערכת הלאומית. המערכת תורמת הן ביצירת מסלולים ישירים ללא עיקוף ארוך ללונדון (לא הכי רלוונטי כשהמסילה המזרחית קרובה כל כך לאיילון ואין חיסכון משמעותי בזמן או מרחק נסיעה) והן בתיגבור התדירות בשלוחות השונות כך שלנסיעה האזורית יש תדירות של 4 רכבות בשעה ולא 3 וזאת מבלי להכביד על הקטעים הצפופים יותר בואך לונדון. כך יומם מקריית גת יקבל 4 רכבות לבאר שבע מבלי שתהיה מסילה שישית באיילון. ואז ישנה העובדה הפשוטה שאפשרויות חדשות יוצרות דרישה חדשה. זמן הנסיעה באוטובוס שבו נקבת וודאי מהווה הרתעה מפני שימוש יומיומי בקו. רכבת שיכולה לעדות את אותה הנסיעה בפחות זמן ובאמינות גבוהה יותר תמשוך נוסעים שכיום לא היו חולמים לעשות את הנסיעה הזו, וכן את אלו שכבר עושים זאת כיום (בעיקר החיילים) דרך האיילון תוך הכבדה על קווי היוממים למרכזה העסקי של המדינה.
 
את Cross Country Trains אז יש פה בעיה..
1.יומם מקריית גת יכול לקבל 4 רכבות לבאר שבע בלי קשר למסילה שישית באיילון(מיותרת).
2.זמן נסיעה מנקודה אחת לנקודה אחרת לא אומר כלום, אם יש קישור פעם בשעה שלוקח 40 דקות וקישור אחר כל רבע שעה שלוקח 50 דקות, בסופו של דבר הקישור התדיר אך האיטי יותר הוא המהיר פה בשורה התחתונה, וזה בדיוק מה שיקרה אם יפצלו את המשאבים בשביל קווים רדיאלים עם תחנות בשום מקום עם כמויות יוממים זעירות בניהן.