תכנונים- המסילה המזרחית

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
אם אתה רואה את המסילה המזרחית כמשהו שמזכיר אפילו בקצת

אי אפשר להשוות רכבת עתידית לאוטובוסים.
אפתח דווקא בהסכמה איתך שקו היקפי מרשל"צ או רחובות דרך רעננה יכול לענות על הצרכים הבינפרבריים של גוש דן ולהיות שימוש תדיר יותר לקטע הקיים במסילה המזרחית. באופן מסויים זה מקביל לקו צפון לונדון - כיום חלק מהאוברגראונד.
&nbsp
העניין הוא שבמסילה המזרחית מתוכננות 9 תחנות חדשות בין לוד לקיסריה, כאשר הגישה המהירה ביניהן לאיילון היא בהחלפה או בקצות הקו או בראש העין, וכל העסק מתוכנן כסוג של "כביש 6" רכבתי שיהיה אלטרנטיבה לאיילון. אם הקו יופעל באופן פרברי בלבד זה יהיה קו של שום מקום לשום מקום. המסילה המזרחית היא בסיס למשהו שמקביל באופן כזה או אחר לרשת רכבתית בריטית בשם Cross Country Trains שמרכזה בברמינגהאם שמאפשרת נסיעות מכל רחבי הממלכה ללא הצורך להחליף בלונדון - שהיא מרכז המערכת הלאומית. המערכת תורמת הן ביצירת מסלולים ישירים ללא עיקוף ארוך ללונדון (לא הכי רלוונטי כשהמסילה המזרחית קרובה כל כך לאיילון ואין חיסכון משמעותי בזמן או מרחק נסיעה) והן בתיגבור התדירות בשלוחות השונות כך שלנסיעה האזורית יש תדירות של 4 רכבות בשעה ולא 3 וזאת מבלי להכביד על הקטעים הצפופים יותר בואך לונדון. כך יומם מקריית גת יקבל 4 רכבות לבאר שבע מבלי שתהיה מסילה שישית באיילון. ואז ישנה העובדה הפשוטה שאפשרויות חדשות יוצרות דרישה חדשה. זמן הנסיעה באוטובוס שבו נקבת וודאי מהווה הרתעה מפני שימוש יומיומי בקו. רכבת שיכולה לעדות את אותה הנסיעה בפחות זמן ובאמינות גבוהה יותר תמשוך נוסעים שכיום לא היו חולמים לעשות את הנסיעה הזו, וכן את אלו שכבר עושים זאת כיום (בעיקר החיילים) דרך האיילון תוך הכבדה על קווי היוממים למרכזה העסקי של המדינה.
&nbsp
אם אתה רואה את המסילה המזרחית כמשהו שמזכיר אפילו בקצת
את Cross Country Trains אז יש פה בעיה..
1.יומם מקריית גת יכול לקבל 4 רכבות לבאר שבע בלי קשר למסילה שישית באיילון(מיותרת).
2.זמן נסיעה מנקודה אחת לנקודה אחרת לא אומר כלום, אם יש קישור פעם בשעה שלוקח 40 דקות וקישור אחר כל רבע שעה שלוקח 50 דקות, בסופו של דבר הקישור התדיר אך האיטי יותר הוא המהיר פה בשורה התחתונה, וזה בדיוק מה שיקרה אם יפצלו את המשאבים בשביל קווים רדיאלים עם תחנות בשום מקום עם כמויות יוממים זעירות בניהן.
 

Rubim88

New member
קטע משעשע מהמסמך..

תכנונים- המסילה המזרחית
מצאתי מסמך שבו מפורטות תכניות בנוגע להסדרת דרכים שחוצות את המסילה, כמו ביטול הפרדה מפלסית עילית שמתוכננת ע"י הרכבת והפיכתה למעבר תת קרקעי.
במסמך בין היתר נראה שתוואי המסילה הולך להשתנות במספר נקודות, כמו באזור מפגש 121 (ברקת): תוואי המסילה יוסט ותוקם הפרדה מפלסית. אני לא יודע אם התכניות אושרו לגמרי אבל בכל זאת החלטתי לשתף אותו כאן.

http://www.hozeisrael.co.il/download/files/תתל_22_ג_-_חוות_דעת_סביבתית_18 5 15.pdf
קטע משעשע מהמסמך..
הנתונים הח(ה)זויים.

יש גם דברים תמוהים, כמו הציטוט הנ"ל של חברת הנדסת האקוסטיקה "רעש הנגרם על ידי רכבת משא תלוי במהירות הרכבת, עקום רעש הרכבת כתלות במהירות הינו בצורת בננה כלומר הרעש גבוה במהירויות נמוכות וגבוהות ונמוך, יחסית, במהיריות ביניים." או תרשים עם רמת רעש ממוצעת כשמדובר ברכבות..

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה