לכל תומכי הרפורמה במשק הדלק
לא אוסיף על כל מה שכבר נאמר לגבי תחנות דלק - אשמח להדגיש כמה נקודות - הסיכון למי התהום הוא קריטי - ועמדת אנשי המקצוע במשרד לאיכות הסביבה נחרצת מאוד בעניין זה - מאות תחנות, ולו קטנות (מבחינת זיהום אין הבדל בין תחנה קטנה לגדולה, מספיק חריר בגודל ראש סיכה) - הן איום של ממש על האקוויפר, ונאמר רבות על המצב החמור הקיים כבר כיום! ברחבי הקהילה הארופית נסגרו בשנות התשעים עשרות אלפי (זו לא טעות!) תחנות דלק, בעיקר תחנות קטנות, לאחר שהן לא יכלו לעמוד בסטנדרטים סביבתיים נדרשים. יש מדינה (איני זוכרת איזו) שהקמת תחנה חדשה בה מחייבת סגירת 3 קיימות. הנתונים אמינים מהפיננשיאל טיימס, והוצגו ופורסמו על ידי כלכלן ארגון בעלי תחנות הדלק. אנו כרגיל מאמצים את המודה שאחרים מזמן הבינו שאין לה מקום! גם מבחינה כלכלית, בוודאי כאשר מחשבים עלויות של פיקוח, מניעת זיהום וכו' - לתוספת תחנות חדשות יש עלות הנופלת בסופו של דבר על הצרכן, וזה לפני שדיברנו על עלויות חיצוניות אין מחסור בתחנות דלק בארץ, בטח לא כזה שמצריך הליכים מקוצרים. יש מקומות שפשוט לא יאומן כמה תכניות חדשות לתחנות יש! הביקוש לדלק קשיח יחסית, והתוצאה של ריבוי התכניות היא הסבת הקרקע המושבחת לדברים אחרים (בעיקר בשטח הפתוח). במקומות שאותרו כבעלי מחסור, מעולם לא התנגדנו לתחנות זעירות, רק בדרך המלך בבקשה, לא בקיצורי דרך. לכל תחנה יש מחיר. וגבוה. כמו בנושאים סביבתיים רבים, יש תחושה של אכול ושתה, ואת הצרות משאירים לדורות הבאים.