עמוד השדרה
New member
הרמזורים והמצילים בים בהחלט רלוונטים כאשר המטרה היא
לכפות אורח חיים מסויים על כולם.
אם לא רוצים שיסעו בשבת לחופי הים, לא צריכים חופי ים פתוחים וכשאין חופי ים פתוחים לא צריכים מצילים והם ממילא לא מצילי חיים שלא מגיעים. חופי ים פתוחים בשבת זה לא פיקוח נפש.
ואם לא רוצים שיסעו בכבישים, גם אין צורך ברמזורים פועלים גם אם אלה פועלים אוטומטית.
בשביל אמבולנסים אין צורך ברמזורים פועלים (אמבולנסים שפועלים בחירום ממילא נוסעים גם באדום). כך שגם פעולת רמזורים אינה פיקוח נפש וכשלא רוצים נסיעות בכבישים, אי הפעלת רמזורים רצויה, כחלק ממהלכי כפיית אורח החיים על כולם.
מי שסבור שאלה שרוצים למנוע תחבורה ציבורית ושיתופית בשבתות וחגים לא ימנעו תחבורה פרטית כאשר יוכלו - שוגה באשליות.
המטרה של הליצמנים, גפנים, דרעים וגם אריאלים היא שכולם יחיו כמוהם.
בתחבורה הציבורית פשוט קל להם יותר לעטוף את זה באיזו איצטלה סוציאלית.
דרעי כבר אמר לתקשורת החרדית בנימה מתנצלת שאי אפשר לכפות על כל אחד לשמור את השבת. כלומר, אם היה אפשר הוא בהחלט היה עושה זאת.
היום שבו החילונים יצטרכו להקים מפלגה חילונית שתגן עליהם מפני החרדים ותשמור על האינטרסים שלהם הולך ומתקרב, כי כיום אין שום מפלגה כזו.
ואם יש שלוש מפלגות חרדיות, מפלגה חרד"לית ומפלגה דתית, אז אף אחד לא יכול לטעון נגד מפלגה לחילונים, שגם להם יש זכות לשמור על האינטרסים שלהם.
והאינטרס הזה כולל גם תחבורה ציבורית. אם החילונים לא ייאבקו על התחבורה הציבורית, החרדים יכו אותם גם בתחבורה הפרטית.
הרמזורים והמצילים בים בהחלט רלוונטים כאשר המטרה היאהערה לגבי הרמזורים ועוד כמה דברים
ממך הייתי מצפה לדעת שרמזורים עובדים באופן אוטומטי, כלומר - מחשב גולם הוא זה שמפעיל אותם על פי תוכנית מסונכרנת ומוכתבת מראש שאנשי בקרת הרמזורים הכתיבו לפני חודשים או שנים. (הרי אתה מכיר את נהגי המוניות והאוטובוסים שיודעים כבר לחמם מנועים שעדיין האור האדום דולק. הם רואים מי בצומת קיבל עכשיו אור אדום ויודעים מה הסדר של הרמזורים).
יש לא מעט רמזורים (לרוב לפניות שמאליות או לבאים מכביש משני בצומת) שחיישנים על פני הכביש מאותתים למחשב הרמזור האם יש מכוניות שממתינות לרמזור, וכמה מכוניות כאלה משתרכות בטור מאחור. גם במחסומי רכבת מודרניים יש את החיישנים הללו.
אבל גם בצמתים כאלה - החיישנים הללו לא גורמים לאיזה אדם שיושב איפשהו ללחוץ על כפתור כדי להפעיל את הרמזור, אלא זה מבטל אור ירוק שאמור להתרחש אם אין מכוניות שממתינות או מאריך את האור הירוק אם יש הרבה מכוניות ממתינות. בסופו של דבר - שלד מבנה התחלפות הרמזורים נקבע על ידי מהנדסי תחבורה מראש.
כך שדוגמת הרמזורים לא רלוונטית.
לגבי הדברים הבאים: משטרה, כבאים, אחיות, רופאים, מצילים בחוף - כל אלו מצילי חיים והם באמת חיוניים ומהווים פיקוח נפש גם על פי ההלכה היהודית, ויש המון דתיים שאני מכיר שיש להם משמרת בשבת. מה שאין כן בתחבורה ציבורית, שכל מטרתה בשבת הוא לבקר את הקרובים או החברים או ללכת לים. כך שהדוגמאות של הרמזורים לא דומות לדוגמאות של השירותים הבאמת חיוניים ומצילי החיים שהזכרתי, וכל אלה לא דומות לרדיו, טלוויזיה, אינטרנט, ותחבורה ציבורית בשבת.
אני לא בא לומר את דעתי לגבי תחבורה ציבורית בשבת, אלא בא לעשות סדר ולהפריד למען ההגינות בין כמה קטגוריות של אנשים (או גלמים עשויי מתכת) שעובדים בשבת, והם לא דומים אחד לשני כמו שאתה מנסה להציג.
לכפות אורח חיים מסויים על כולם.
אם לא רוצים שיסעו בשבת לחופי הים, לא צריכים חופי ים פתוחים וכשאין חופי ים פתוחים לא צריכים מצילים והם ממילא לא מצילי חיים שלא מגיעים. חופי ים פתוחים בשבת זה לא פיקוח נפש.
ואם לא רוצים שיסעו בכבישים, גם אין צורך ברמזורים פועלים גם אם אלה פועלים אוטומטית.
בשביל אמבולנסים אין צורך ברמזורים פועלים (אמבולנסים שפועלים בחירום ממילא נוסעים גם באדום). כך שגם פעולת רמזורים אינה פיקוח נפש וכשלא רוצים נסיעות בכבישים, אי הפעלת רמזורים רצויה, כחלק ממהלכי כפיית אורח החיים על כולם.
מי שסבור שאלה שרוצים למנוע תחבורה ציבורית ושיתופית בשבתות וחגים לא ימנעו תחבורה פרטית כאשר יוכלו - שוגה באשליות.
המטרה של הליצמנים, גפנים, דרעים וגם אריאלים היא שכולם יחיו כמוהם.
בתחבורה הציבורית פשוט קל להם יותר לעטוף את זה באיזו איצטלה סוציאלית.
דרעי כבר אמר לתקשורת החרדית בנימה מתנצלת שאי אפשר לכפות על כל אחד לשמור את השבת. כלומר, אם היה אפשר הוא בהחלט היה עושה זאת.
היום שבו החילונים יצטרכו להקים מפלגה חילונית שתגן עליהם מפני החרדים ותשמור על האינטרסים שלהם הולך ומתקרב, כי כיום אין שום מפלגה כזו.
ואם יש שלוש מפלגות חרדיות, מפלגה חרד"לית ומפלגה דתית, אז אף אחד לא יכול לטעון נגד מפלגה לחילונים, שגם להם יש זכות לשמור על האינטרסים שלהם.
והאינטרס הזה כולל גם תחבורה ציבורית. אם החילונים לא ייאבקו על התחבורה הציבורית, החרדים יכו אותם גם בתחבורה הפרטית.