תחבורה ציבורית בראש השנה - באילו ימים ושעות יהיו אוטובוסים?

מצב
הנושא נעול.
הרמזורים והמצילים בים בהחלט רלוונטים כאשר המטרה היא

הערה לגבי הרמזורים ועוד כמה דברים
ממך הייתי מצפה לדעת שרמזורים עובדים באופן אוטומטי, כלומר - מחשב גולם הוא זה שמפעיל אותם על פי תוכנית מסונכרנת ומוכתבת מראש שאנשי בקרת הרמזורים הכתיבו לפני חודשים או שנים. (הרי אתה מכיר את נהגי המוניות והאוטובוסים שיודעים כבר לחמם מנועים שעדיין האור האדום דולק. הם רואים מי בצומת קיבל עכשיו אור אדום ויודעים מה הסדר של הרמזורים).
יש לא מעט רמזורים (לרוב לפניות שמאליות או לבאים מכביש משני בצומת) שחיישנים על פני הכביש מאותתים למחשב הרמזור האם יש מכוניות שממתינות לרמזור, וכמה מכוניות כאלה משתרכות בטור מאחור. גם במחסומי רכבת מודרניים יש את החיישנים הללו.
אבל גם בצמתים כאלה - החיישנים הללו לא גורמים לאיזה אדם שיושב איפשהו ללחוץ על כפתור כדי להפעיל את הרמזור, אלא זה מבטל אור ירוק שאמור להתרחש אם אין מכוניות שממתינות או מאריך את האור הירוק אם יש הרבה מכוניות ממתינות. בסופו של דבר - שלד מבנה התחלפות הרמזורים נקבע על ידי מהנדסי תחבורה מראש.

כך שדוגמת הרמזורים לא רלוונטית.

לגבי הדברים הבאים: משטרה, כבאים, אחיות, רופאים, מצילים בחוף - כל אלו מצילי חיים והם באמת חיוניים ומהווים פיקוח נפש גם על פי ההלכה היהודית, ויש המון דתיים שאני מכיר שיש להם משמרת בשבת. מה שאין כן בתחבורה ציבורית, שכל מטרתה בשבת הוא לבקר את הקרובים או החברים או ללכת לים. כך שהדוגמאות של הרמזורים לא דומות לדוגמאות של השירותים הבאמת חיוניים ומצילי החיים שהזכרתי, וכל אלה לא דומות לרדיו, טלוויזיה, אינטרנט, ותחבורה ציבורית בשבת.

אני לא בא לומר את דעתי לגבי תחבורה ציבורית בשבת, אלא בא לעשות סדר ולהפריד למען ההגינות בין כמה קטגוריות של אנשים (או גלמים עשויי מתכת) שעובדים בשבת, והם לא דומים אחד לשני כמו שאתה מנסה להציג.
הרמזורים והמצילים בים בהחלט רלוונטים כאשר המטרה היא
לכפות אורח חיים מסויים על כולם.
אם לא רוצים שיסעו בשבת לחופי הים, לא צריכים חופי ים פתוחים וכשאין חופי ים פתוחים לא צריכים מצילים והם ממילא לא מצילי חיים שלא מגיעים. חופי ים פתוחים בשבת זה לא פיקוח נפש.
ואם לא רוצים שיסעו בכבישים, גם אין צורך ברמזורים פועלים גם אם אלה פועלים אוטומטית.
בשביל אמבולנסים אין צורך ברמזורים פועלים (אמבולנסים שפועלים בחירום ממילא נוסעים גם באדום). כך שגם פעולת רמזורים אינה פיקוח נפש וכשלא רוצים נסיעות בכבישים, אי הפעלת רמזורים רצויה, כחלק ממהלכי כפיית אורח החיים על כולם.

מי שסבור שאלה שרוצים למנוע תחבורה ציבורית ושיתופית בשבתות וחגים לא ימנעו תחבורה פרטית כאשר יוכלו - שוגה באשליות.
המטרה של הליצמנים, גפנים, דרעים וגם אריאלים היא שכולם יחיו כמוהם.
בתחבורה הציבורית פשוט קל להם יותר לעטוף את זה באיזו איצטלה סוציאלית.

דרעי כבר אמר לתקשורת החרדית בנימה מתנצלת שאי אפשר לכפות על כל אחד לשמור את השבת. כלומר, אם היה אפשר הוא בהחלט היה עושה זאת.

היום שבו החילונים יצטרכו להקים מפלגה חילונית שתגן עליהם מפני החרדים ותשמור על האינטרסים שלהם הולך ומתקרב, כי כיום אין שום מפלגה כזו.
ואם יש שלוש מפלגות חרדיות, מפלגה חרד"לית ומפלגה דתית, אז אף אחד לא יכול לטעון נגד מפלגה לחילונים, שגם להם יש זכות לשמור על האינטרסים שלהם.
והאינטרס הזה כולל גם תחבורה ציבורית. אם החילונים לא ייאבקו על התחבורה הציבורית, החרדים יכו אותם גם בתחבורה הפרטית.
 
והנה עוד דוגמה שממחישה את הצביעות המשוועת בהתייחסות לתחבורה

הערה לגבי הרמזורים ועוד כמה דברים
ממך הייתי מצפה לדעת שרמזורים עובדים באופן אוטומטי, כלומר - מחשב גולם הוא זה שמפעיל אותם על פי תוכנית מסונכרנת ומוכתבת מראש שאנשי בקרת הרמזורים הכתיבו לפני חודשים או שנים. (הרי אתה מכיר את נהגי המוניות והאוטובוסים שיודעים כבר לחמם מנועים שעדיין האור האדום דולק. הם רואים מי בצומת קיבל עכשיו אור אדום ויודעים מה הסדר של הרמזורים).
יש לא מעט רמזורים (לרוב לפניות שמאליות או לבאים מכביש משני בצומת) שחיישנים על פני הכביש מאותתים למחשב הרמזור האם יש מכוניות שממתינות לרמזור, וכמה מכוניות כאלה משתרכות בטור מאחור. גם במחסומי רכבת מודרניים יש את החיישנים הללו.
אבל גם בצמתים כאלה - החיישנים הללו לא גורמים לאיזה אדם שיושב איפשהו ללחוץ על כפתור כדי להפעיל את הרמזור, אלא זה מבטל אור ירוק שאמור להתרחש אם אין מכוניות שממתינות או מאריך את האור הירוק אם יש הרבה מכוניות ממתינות. בסופו של דבר - שלד מבנה התחלפות הרמזורים נקבע על ידי מהנדסי תחבורה מראש.

כך שדוגמת הרמזורים לא רלוונטית.

לגבי הדברים הבאים: משטרה, כבאים, אחיות, רופאים, מצילים בחוף - כל אלו מצילי חיים והם באמת חיוניים ומהווים פיקוח נפש גם על פי ההלכה היהודית, ויש המון דתיים שאני מכיר שיש להם משמרת בשבת. מה שאין כן בתחבורה ציבורית, שכל מטרתה בשבת הוא לבקר את הקרובים או החברים או ללכת לים. כך שהדוגמאות של הרמזורים לא דומות לדוגמאות של השירותים הבאמת חיוניים ומצילי החיים שהזכרתי, וכל אלה לא דומות לרדיו, טלוויזיה, אינטרנט, ותחבורה ציבורית בשבת.

אני לא בא לומר את דעתי לגבי תחבורה ציבורית בשבת, אלא בא לעשות סדר ולהפריד למען ההגינות בין כמה קטגוריות של אנשים (או גלמים עשויי מתכת) שעובדים בשבת, והם לא דומים אחד לשני כמו שאתה מנסה להציג.
והנה עוד דוגמה שממחישה את הצביעות המשוועת בהתייחסות לתחבורה
הציבורית לעומת דברים אחרים:
[URL]https://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/16557[/URL]
ממשלת ישראל הנוכחית עומדת להכשיר חילול שבת הרבה יותר גדול והרבה פחות מוצדק, מהפעלת תחבורה ציבורית מצומצמת בשבתות וחגים.
חילול שבת שמלבד העובדה שגורם להרבה מאוד אנשים (והרבה מעבר לעוסקים בכדורגל עצמו) לחלל שבת מכורח, גם מדיר את שומרי השבת מלקחת חלק באותו ענף.
אז מי שגורם לחילול שבת המוני ולא מוצדק שכזה, שבינו לבין חיוניות והצלת חיים אין דבר וחצי דבר, לא יכול לשכנע מדוע דווקא תחבורה ציבורית מצומצמת אסור שתהיה בשבת.

מצד אחד רוצים לשנות את החוק כך שיגדיר משחקי כדורגל כצורך חיוני ומצד שני שר התחבורה באותה ממשלה ממליץ לשנות את אותו חוק כך שיגדיר שצריך להתחשב במסורת ישראל על מנת למנוע עבודות תשתית חיוניות מלהתבצע בשבתות וחגים ובכך לשבש את חיי המשתמשים ברכבת במהלך השבוע.

הממשלה הזו, על כל שריה, פשוט מאבדת את הזכות המוסרית להסביר מדוע אין להפעיל תחבורה ציבורית מצומצמת בשבתות וחגים.
אם כדורגל זה צורך חיוני, אז לא רק תחבורה ציבורית זה צורך חיוני, אלא עוד הרבה דברים אחרים שהחרדים ושותפיהם בקואליציה נלחמים נגדם, כמו הפעלת מרכולים.
דברים, שבניגוד להכשרת הכדורגל בשבת, לא באמת פוגעים בציבור שומרי השבת.

כדורגל בשבת - כן, תחבורה ציבורית ואפילו תחבורה שיתופית - לא.
רק בצורה אחת אפשר להגדיר זאת: גועל נפש.
 

Ccyclist

Well-known member
הייתי מצפה ממך לדעת שבקרת רמזורים זה לא ברמת המיקרו.

הערה לגבי הרמזורים ועוד כמה דברים
ממך הייתי מצפה לדעת שרמזורים עובדים באופן אוטומטי, כלומר - מחשב גולם הוא זה שמפעיל אותם על פי תוכנית מסונכרנת ומוכתבת מראש שאנשי בקרת הרמזורים הכתיבו לפני חודשים או שנים. (הרי אתה מכיר את נהגי המוניות והאוטובוסים שיודעים כבר לחמם מנועים שעדיין האור האדום דולק. הם רואים מי בצומת קיבל עכשיו אור אדום ויודעים מה הסדר של הרמזורים).
יש לא מעט רמזורים (לרוב לפניות שמאליות או לבאים מכביש משני בצומת) שחיישנים על פני הכביש מאותתים למחשב הרמזור האם יש מכוניות שממתינות לרמזור, וכמה מכוניות כאלה משתרכות בטור מאחור. גם במחסומי רכבת מודרניים יש את החיישנים הללו.
אבל גם בצמתים כאלה - החיישנים הללו לא גורמים לאיזה אדם שיושב איפשהו ללחוץ על כפתור כדי להפעיל את הרמזור, אלא זה מבטל אור ירוק שאמור להתרחש אם אין מכוניות שממתינות או מאריך את האור הירוק אם יש הרבה מכוניות ממתינות. בסופו של דבר - שלד מבנה התחלפות הרמזורים נקבע על ידי מהנדסי תחבורה מראש.

כך שדוגמת הרמזורים לא רלוונטית.

לגבי הדברים הבאים: משטרה, כבאים, אחיות, רופאים, מצילים בחוף - כל אלו מצילי חיים והם באמת חיוניים ומהווים פיקוח נפש גם על פי ההלכה היהודית, ויש המון דתיים שאני מכיר שיש להם משמרת בשבת. מה שאין כן בתחבורה ציבורית, שכל מטרתה בשבת הוא לבקר את הקרובים או החברים או ללכת לים. כך שהדוגמאות של הרמזורים לא דומות לדוגמאות של השירותים הבאמת חיוניים ומצילי החיים שהזכרתי, וכל אלה לא דומות לרדיו, טלוויזיה, אינטרנט, ותחבורה ציבורית בשבת.

אני לא בא לומר את דעתי לגבי תחבורה ציבורית בשבת, אלא בא לעשות סדר ולהפריד למען ההגינות בין כמה קטגוריות של אנשים (או גלמים עשויי מתכת) שעובדים בשבת, והם לא דומים אחד לשני כמו שאתה מנסה להציג.
הייתי מצפה ממך לדעת שבקרת רמזורים זה לא ברמת המיקרו.
חלק מז'אנר התוכניות התיעודיות על ענף התחבורה עוסק בכבישים ומראה מה מתרחש בחדרי הבקרה השונים המפקחים עליהם. קודם כל תתפלא לדעת שאפילו כדי להפעיל אטוטסטרדה ממוחלפת ללא רמזורים בכלל צריך חדר בקרה מאוייש כדי לשלוח צוותי פינוי במקרה הצורך וכדי לנסות להתמודד עם עומסי תנועה. בלונדון כל שידורי הטלוויזיה במעגל סגור שבין הרמזורים לחדר הבקרה פתוחים לציבור וניתן לצפות בהם באינטרנט כי הממשל העירוני בעידן ליווינגסטון החליט שזו צורה של שקיפות ועדיף שמידע רב כל-כך יהיה פתוח לציבור לצד חדרי הבקרה. כאשר יש עומסים או תאונות בכבישים העירוניים המרומזרים מי שמחליטים אם לעבור בין תוכנית רימזור אחת לאחרת או איזה כבישים להעדיף במערכת כדי להתמודד עם הנסיבות הם בני אדם. הם גם אחראיים על שליחת צוותי תחזוקה וכוחות חירום. הם בהחלט נמצאים שם וזה חדר מצב שלם, אז גם כשנכנסים לרכב הפרטי חייבים שירות ציבורי פעיל בשבת וחג שינהל עבורך את הכבישים.
&nbsp
גישה לבית מרקחת תורן באמצעות תח"צ היא פיקוח נפש דוחה שבת.
&nbsp
גישה לחדר מיון באמצעות תח"צ היא פיקוח נפש כפול משום שלא רק שהיא מביאה אדם אחד במצב בינוני לבית החולים - היא משחררת אמבולנס עבור אדם שני במצב חמור יותר.
&nbsp
גישה לקשישים היא פיקוח נפש כי היא מאפשרת למי שמטפל בהם להגיע אליהם.
&nbsp
הגישה לבתי חולים למטופלי יום היא פיקוח נפש כפול, היא מאפשרת טיפול וגמישות למטופל (לדוגמה: מטופל דיאליזה שחייב להיות שם כל יומיים שלושה אך במצב הנוכחי וודאי יש עומס בלתי במחלקה זו בימי ראשון בגלל בעיות הנגישות בשישי ושבת) וכן משאירה מיטה פנויה למאושפז כי מטופל היום חוזר הביתה במקום להתאשפז.
&nbsp
יכולת לחזור הביתה בתח"צ אחרי בילוי במקום להסתכן בנהיגה בגילופין היא פיקוח נפש ויעידו הכותרות על הקטל בדרכים בערבי שישי.
&nbsp
היכולת לקנות אוכל היא פיקוח נפש עבור חולי סכרת שזקוקים לארוחות קבועות בזמנים קבועים.
&nbsp
מניעת הגישה במקרים אלו היא בפירוש סיכון חיים בשם אנשים שבכלל מבלים את השבת בבתי כנסת בשכונות דתיות וישובים דתיים שלא יראו אוטובוסים בשבת גם אם יופעלו ביום מן הימים. החברה הדתית מעדיפה סממן שליטה על החילונים בגלל הקיצוניות אליה הידרדרה ובניגוד מוחלט לעקרון פיקוח הנפש ביהדות.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
הנה האתר לצפייה במצלמות, ולגבי פיקוח הנפש:

הייתי מצפה ממך לדעת שבקרת רמזורים זה לא ברמת המיקרו.
חלק מז'אנר התוכניות התיעודיות על ענף התחבורה עוסק בכבישים ומראה מה מתרחש בחדרי הבקרה השונים המפקחים עליהם. קודם כל תתפלא לדעת שאפילו כדי להפעיל אטוטסטרדה ממוחלפת ללא רמזורים בכלל צריך חדר בקרה מאוייש כדי לשלוח צוותי פינוי במקרה הצורך וכדי לנסות להתמודד עם עומסי תנועה. בלונדון כל שידורי הטלוויזיה במעגל סגור שבין הרמזורים לחדר הבקרה פתוחים לציבור וניתן לצפות בהם באינטרנט כי הממשל העירוני בעידן ליווינגסטון החליט שזו צורה של שקיפות ועדיף שמידע רב כל-כך יהיה פתוח לציבור לצד חדרי הבקרה. כאשר יש עומסים או תאונות בכבישים העירוניים המרומזרים מי שמחליטים אם לעבור בין תוכנית רימזור אחת לאחרת או איזה כבישים להעדיף במערכת כדי להתמודד עם הנסיבות הם בני אדם. הם גם אחראיים על שליחת צוותי תחזוקה וכוחות חירום. הם בהחלט נמצאים שם וזה חדר מצב שלם, אז גם כשנכנסים לרכב הפרטי חייבים שירות ציבורי פעיל בשבת וחג שינהל עבורך את הכבישים.
&nbsp
גישה לבית מרקחת תורן באמצעות תח"צ היא פיקוח נפש דוחה שבת.
&nbsp
גישה לחדר מיון באמצעות תח"צ היא פיקוח נפש כפול משום שלא רק שהיא מביאה אדם אחד במצב בינוני לבית החולים - היא משחררת אמבולנס עבור אדם שני במצב חמור יותר.
&nbsp
גישה לקשישים היא פיקוח נפש כי היא מאפשרת למי שמטפל בהם להגיע אליהם.
&nbsp
הגישה לבתי חולים למטופלי יום היא פיקוח נפש כפול, היא מאפשרת טיפול וגמישות למטופל (לדוגמה: מטופל דיאליזה שחייב להיות שם כל יומיים שלושה אך במצב הנוכחי וודאי יש עומס בלתי במחלקה זו בימי ראשון בגלל בעיות הנגישות בשישי ושבת) וכן משאירה מיטה פנויה למאושפז כי מטופל היום חוזר הביתה במקום להתאשפז.
&nbsp
יכולת לחזור הביתה בתח"צ אחרי בילוי במקום להסתכן בנהיגה בגילופין היא פיקוח נפש ויעידו הכותרות על הקטל בדרכים בערבי שישי.
&nbsp
היכולת לקנות אוכל היא פיקוח נפש עבור חולי סכרת שזקוקים לארוחות קבועות בזמנים קבועים.
&nbsp
מניעת הגישה במקרים אלו היא בפירוש סיכון חיים בשם אנשים שבכלל מבלים את השבת בבתי כנסת בשכונות דתיות וישובים דתיים שלא יראו אוטובוסים בשבת גם אם יופעלו ביום מן הימים. החברה הדתית מעדיפה סממן שליטה על החילונים בגלל הקיצוניות אליה הידרדרה ובניגוד מוחלט לעקרון פיקוח הנפש ביהדות.
&nbsp
&nbsp
הנה האתר לצפייה במצלמות, ולגבי פיקוח הנפש:
http://livetrafficuk.com/?from=ltl
&nbsp
להגיד למדינה שלמה להצטייד מראש או להתנייד מראש זו אי התחשבות בעובדה שבחיים תמיד יש התפתחויות בלתי ניתנות לציפוי. זו קיצוניות שלא שונה במאומה מנשים "דתיות" הרות ומניקות שבוחרות לעבור על חובתן לאכול ולשתות למען העובר או התינוק כי מחמת קיצוניותן או בורותן הן מקדשות את הצום ולא את חייהן וחיי ילדיהן, שהם העדיפויות הראשונה לפי היהדות. נשים יהודיות במצבים אלו תמיד אכלו ושתו בימי כיפור אם כי המנהג היהודי כשחייבים לאכול מטעמי בריאות הוא לשתות מים בלבד ולאכול משהו בסיסי כמו לחם. מתנגדי התח"צ מסיבות כאילו יהודיות לא שונים מנשים אלו משום שהם מקדשים סממן חיצוני ומראית עין ומתנגדים לשירות מציל חיים (כפי שהדגמתי בתגובה הקודמת) בניגוד מוחלט לערכי היהדות.
 

Ccyclist

Well-known member
ההבדל הוא שמתכונת זו בנוייה לפי צרכי האוכלוסייה ולא העובדים.

חברת חשמל /מקורות / רופאים
רובם עובדים במתכונת מאוד מאוד מצומצמת שדרושה על מנת לשמור על בריאות וחיי האוכלוסיה.
מי שינסה לשלם חשבון חשמל עם נציב שירות בחג או לקבוע תור לרופא המשפחה שלו צפוי להתאכזב.
&nbsp
&nbsp
ההבדל הוא שמתכונת זו בנוייה לפי צרכי האוכלוסייה ולא העובדים.
לא יעלה על דעתם של ראשי חברת החשמל, מקורות או בזק והוט לנתק ישובים מרשתות החשמל, המים או התקשורת בשבתות וחגים כדי לתת חופש לעובדיהן, ולא יעלה על דעתם של צה"ל, מד"א או המשטרה שלא לכסות חבלי ארץ מסויימים ואזורי גבול נידחים ככל שיהיו באותם הימים ואותן הטענות. כמו כן מישהו מפעיל את מוקדי הרמזורים העירוניים והארציים אז משרד התחבורה פעיל גם פעיל בשבת.
&nbsp
כל המערכות האלו מתכננות את היערכויותיהן לשבת ולחג לפי צרכי האוכלוסייה, ניסיון השנים שעברו כולל מקרי חירום שדורשים היערכות מיוחדת (מד"א למשל צריכה יותר צוותי אמבולנס ביום כיפור בגלל שצריך לפנות מספר צמים לבתי החולים, המשטרה צריכה היערכויות מיוחדות לפקקי ליל הסדר וערב ראש השנה) כאשר צרכי האוכלוסייה הם המטרה הראשית וכל שאר המערכת - המשמרות, החופשות האפשריות הן פונקציה של המטרה הזאת.
&nbsp
בכל העולם המערבי מצליחים להפעיל תח"צ בשני ימי סוף השבוע ובחגים תוך שמירה על זכויותיהם הסוציאליות של הנהגים, זאת כששבוע העבודה המערבי הוא בן 5 ימים בלבד. אין סיבה כלשהי שנהגים מוסלמים או נוצרים לא יפעילו שירות לו"ז ו' ולו"ז ש' הבנוי לפי צרכי האוכלוסייה החילונית בדיוק כמו שיש מי שעובד בשבת כדי שהחרדים המקפידים ביותר יפתחו את הברז, הדתיים לאומיים יפעילו שעוני שבת ופלטות שבת וחילונים והמסורתיים יגלשו באינטרנט ויצפו בטלוויזיה, וכולם חיים בביטחון הודות לשירותי החירום.
 

Ccyclist

Well-known member
זו לא הפעם הראשונה שהיו 3 ימים ללא תח"צ בעשור האחרון.

תחבורה ציבורית בראש השנה - באילו ימים ושעות יהיו אוטובוסים?
שלום רב,

האם ביום חמישי 21.9 או יום שישי 22.9 ייפעלו האוטובוסים?
אם כן - באילו שעות?

אני שואל מכיוון שיום חמישי זה "ראש השנה א" ויום שישי זה "ראש השנה ב".

תודה רבה מראש לעוזרים!
זו לא הפעם הראשונה שהיו 3 ימים ללא תח"צ בעשור האחרון.
הנושא עלה לפחות פעם קודם בפורום כשאותו צירוף תאריכים עלה. ישנם כללים לעיבור השנה וניהול לוח השנה העברי כדי להמנע מחגים מסויימים בימים מסויימים (פסח או יום כיפור ביום א' לא מאפשרים הכנות) ומסיבה זו של ניהול לוח השנה הצירוף של ראש השנה שמתחיל ביום חמישי ויום כיפור שחל בשבת הוא צירוף תדיר יותר מיחס רנדומאלי.
&nbsp
ומשום שזוהי תוצאה ידועה וניתנת לחיזוי של לוח השנה העברי היעדר היערכות משנית של סיבסוד מוניות ושירותי הסעות לאוכלוסיות תלויות תח"צ בעדיפות גבוהה כמו קשישים, נכים וחולים שאינם שומרי שבת היא תעודת עניות לרשויות המדינה.
&nbsp
כמובן ששיבוש התח"צ במשך 4 ימים, כאשר סוף השירות בלו"ז שישי הולך ומקדים ותחילת השירות בלו"ז מוצש אינה קיימת בלו"ז של מספר קווים הולך וגדל הוא פשע נגד חופש התנועה של כמיליון ישראלים לא שומרי שבת שתלויים בתח"צ, אבל חוסר ההיערכות המוחלט לצרכי אוכלוסייות העדיפות שמניתי מראה עד כמה שלילת החופש הזו שרירותית ופוגענית.
 
רוב הנדפקים הם מצביעי ליכוד וימין אז למי אכפת

זו לא הפעם הראשונה שהיו 3 ימים ללא תח"צ בעשור האחרון.
הנושא עלה לפחות פעם קודם בפורום כשאותו צירוף תאריכים עלה. ישנם כללים לעיבור השנה וניהול לוח השנה העברי כדי להמנע מחגים מסויימים בימים מסויימים (פסח או יום כיפור ביום א' לא מאפשרים הכנות) ומסיבה זו של ניהול לוח השנה הצירוף של ראש השנה שמתחיל ביום חמישי ויום כיפור שחל בשבת הוא צירוף תדיר יותר מיחס רנדומאלי.
&nbsp
ומשום שזוהי תוצאה ידועה וניתנת לחיזוי של לוח השנה העברי היעדר היערכות משנית של סיבסוד מוניות ושירותי הסעות לאוכלוסיות תלויות תח"צ בעדיפות גבוהה כמו קשישים, נכים וחולים שאינם שומרי שבת היא תעודת עניות לרשויות המדינה.
&nbsp
כמובן ששיבוש התח"צ במשך 4 ימים, כאשר סוף השירות בלו"ז שישי הולך ומקדים ותחילת השירות בלו"ז מוצש אינה קיימת בלו"ז של מספר קווים הולך וגדל הוא פשע נגד חופש התנועה של כמיליון ישראלים לא שומרי שבת שתלויים בתח"צ, אבל חוסר ההיערכות המוחלט לצרכי אוכלוסייות העדיפות שמניתי מראה עד כמה שלילת החופש הזו שרירותית ופוגענית.
רוב הנדפקים הם מצביעי ליכוד וימין אז למי אכפת
מבחינת מפאי והמערך בזמנו מדובר ממילא בליכודניקים שלא צריך לדאוג להם ומבחינת הליכוד והימין זה קהל שבוי אז למה לדאוג לו
 

Ccyclist

Well-known member
ריתוק לבית זו אג'נדה של החזרה בתשובה.

רוב הנדפקים הם מצביעי ליכוד וימין אז למי אכפת
מבחינת מפאי והמערך בזמנו מדובר ממילא בליכודניקים שלא צריך לדאוג להם ומבחינת הליכוד והימין זה קהל שבוי אז למה לדאוג לו
ריתוק לבית זו אג'נדה של החזרה בתשובה.
כאשר אוכלוסיות עולים או מסורתיים מרותקות לביתן והדבר הפעיל היחיד במרחק הליכה הוא בית הכנסת אי הפעלת התח"צ בשבת מחלישה את הסיכוי שימשיכו לנהל אורח חיים מקפיד פחות ודוחפת אותם לזרועות הפרשנות הדתית המחמירה הנהוגה בישראל.
&nbsp
אני מכיר את זה די מקרוב, בקהילה היהודית בבריטניה באי בתי הכנסת האורתודוקסיים קרובים יותר למסורתיים הלא מקפידים בארץ מאשר לדתיים. הייתי בארועים משפחתיים בבתי כנסת אורתודוקסים שבהם אחרי הקידוש והארוחה בבית הכנסת המשפחה המורחבת, למעלה מ50 איש המשיכה ברכב לבית אחד הקרובים להמשך פחות פורמאלי של הארוע. כולם צופים בטלוויזיה בשבת והרוב יסעו לבלות בה מדי פעם (ע"ע מועדון הכדורגל טוטנהאם ומקורותיו היהודיים). כיסויי ראש כמו של הדתיות בארץ לא קיימים מחוץ לקהילה החרדית אבל כשאנשים בוחרים להקפיד זה על בשר כשר (אבל יהפכו מסעדת פיש אנד צ'יפס לא כשרה שנמכרים בה גם שרצי ים וגם דגים בציפוי קמח מצה מיוחד לדרישת הלקוחות היהודיים ללב הקהילה בעירם) או סיכסוכים משפחתיים אם "נישאים החוצה" כהגדרתנו.
&nbsp
בארץ אני מכיר עולות אנגלוסקסיות מהחוג החברתי של הורי שהגיעו במצב דתיותמסורתי כפי שהסברתי מבריטניה ומארה"ב ואם הן עלו כחד הוריות או רווקות או נפרדו בארץ הרי שהרצון החברתי שלהן להיות חברות בבית כנסת כפי שהיו במדינות המוצא גרם להן ללכת לבתי כנסת של הדתיים לאומיים ותפיסת הדת המחייבת שלהם והיה קל לראות את ההדתה במקרים אלו כי הילדים היו רגילים לאורח חיים חופשי יותר ותמיד רטנו על האיסורים הדתיים שלא היו קיימים כשביקרו את סביהם או שלפעמים אם לא היו להן ילדים הן היו צופות בטלוויזיה בשבת למרות שסגנון הלבוש שלהן היה מאד דתי כולל כיסוי ראש. עם זוגות היה קשה יותר לדעת מה היה בארצות המקור כי שני בני הזוג רצו לחזק את מעמדם הנוכחי בקהילות אליהם השתייכו. כמו כן כשיש זוג ורכב קל יותר לנסוע לבית כנסת קונסרבטיבי או רפורמי תוך חצייה של הגדרות פורמאליות לעומת נשים בודדות שיותר תלויות בתחבורה הציבורית ובמה שיש ליד הבית.
&nbsp
אז נכון שזה פחות רלוונטי עולי רוסיה היהודים מצד האב וגם אלו היהודים מצד האם בעלייה זו ישארו חילוניים יותר בגלל אופי הקהילה היהודית רוסית בארץ שלא כולה יהודי הלכתי אבל מסירת אוכלוסיות שלמות שיכלו להיות מסורתיות לא מקפידות לידי הדתיים היא בעיה חברתית שמשפיעה על עתיד המדינה.
&nbsp
כשהשמאל מפקיר את השכבות האלו לימין הוא הורס את סיכוייו.
 

aryeri

Member
פסח בהחלט יכול לצאת ביום ראשון

זו לא הפעם הראשונה שהיו 3 ימים ללא תח"צ בעשור האחרון.
הנושא עלה לפחות פעם קודם בפורום כשאותו צירוף תאריכים עלה. ישנם כללים לעיבור השנה וניהול לוח השנה העברי כדי להמנע מחגים מסויימים בימים מסויימים (פסח או יום כיפור ביום א' לא מאפשרים הכנות) ומסיבה זו של ניהול לוח השנה הצירוף של ראש השנה שמתחיל ביום חמישי ויום כיפור שחל בשבת הוא צירוף תדיר יותר מיחס רנדומאלי.
&nbsp
ומשום שזוהי תוצאה ידועה וניתנת לחיזוי של לוח השנה העברי היעדר היערכות משנית של סיבסוד מוניות ושירותי הסעות לאוכלוסיות תלויות תח"צ בעדיפות גבוהה כמו קשישים, נכים וחולים שאינם שומרי שבת היא תעודת עניות לרשויות המדינה.
&nbsp
כמובן ששיבוש התח"צ במשך 4 ימים, כאשר סוף השירות בלו"ז שישי הולך ומקדים ותחילת השירות בלו"ז מוצש אינה קיימת בלו"ז של מספר קווים הולך וגדל הוא פשע נגד חופש התנועה של כמיליון ישראלים לא שומרי שבת שתלויים בתח"צ, אבל חוסר ההיערכות המוחלט לצרכי אוכלוסייות העדיפות שמניתי מראה עד כמה שלילת החופש הזו שרירותית ופוגענית.
פסח בהחלט יכול לצאת ביום ראשון
כלומר - במוצאי שבת.

מה שגורם לאילוצי הלוח הללו זה שיום כיפור לא יכול לצאת ביום שישי או ביום ראשון והושענא רבה (היום השביעי של סוכות) לא יכול לצאת בשבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה