oshri1987sg
Active member
תולדות כפילות מספור קווי האוטובוס במדינת ישראל
תולדות כפילות מספור קווי האוטובוס במדינת ישראל
בשרשור זה אביא לפניכם/ן,את תולדות הכפילות במספרי קווי האוטובוס במדינת ישראל,ואת ההתפחות ההיסטורית של תולדות
אותם קוים שהביאה בסופו של דבר למצב בו יש שני קווי אוטובוס
שמסלולם שונה לחלוטין,ושניהם עוברים באותו רחוב/אתר או בסמיכות לאותם/רחובות ולהמרות זאת לאותם שני קוים יש אותו
מספר קו(לרוב כל אחד מאותם שני קווי אוטובוס שייך למפעיל שונה)
שני קווי אוטובוס בעלי מסלול שונה אך שניהם בעלי אותו מספור
קו ושייכים לאותו מפעיל.
א.שני קווי 12 של מטרופולין בצומת רעננה.
בצומת רעננה יש שני קווי 12 בעלי מסלול שונה אחד מהשני ששניהם מופעלים ע"י חברת מטרופולין.
ההיסטוריה מתחילה עוד בשנות ה70,אולי קודם לכן,באותה תקופה
נפתח קו 12 אשר מסלולו היה מתחנה מרכזית הרצליה אל אזור
הרצליה פיתוח ומלון השרון,מאוחר יותר נוספו לקו זה חלופות רבות,כולל החלופה מכפר סבא(זו שעוברת דרך:צומת רעננה )
ובאותם ימים,הייתה כפילות עם קו אחר שהופעל אז בידי אגד
קו 12 מכפר סבא לבקעה אל גרביה,ששונה אחר כך מספרו ל92
ומאוחר יותר בוטל,לפני מספר שנים עם העברת קווי אגד הפנימיים
של אזור השרוטן למטרופולין,הועבר קו זה למטרופולין,כעבור כמה שנים נפתח קו 12 מצומת רעננה להוד השרון,ובכך נוצרה הכפילות
הנוכחית של שני קווי 12 בעלי מסלול שונה ששניהם עוברים במסוף
צומת רעננה ושניהם מופעלים בידי אותו מפעיל.
ב.שני קווי 89 באזור תחנה מרכזית פ"ת,אחד מתחנה מרכזית פ"ת
לקיבוץ נחשונים והשני מבני ברק דרך פ"ת לעמנואל.
ההיסטוריה של הקו לנחשונים החלה בתחילת שנות החמישים אם
פתיחת קו זה שיצא תחילה מגן המייסדים בפ"ת(ב1957 עברה
תחנת המוצא לתחנה מרכזית פ"ת) לקיבוץ נחשונים,ב1.1.1989
בוטל קו 62 שפעל עד מתל אביב ופתח תקוה,ובמקומו נפתח קו 82
ממסוף כרמלית למסוף בית רבקה בפ"ת,ואילו קו 61 זרוע בני ברק
קיבל את המספר 62 ,וקו לנחשונים שעד אז נקרא 82,שונה ל77ג
בשנות התשעים קיבל את המספר 93 שהיה עד אז פנוי במספור קווי
דן ובעיר פ"ת,עם מעבר הקו לחברת קוים ב1.4.06 שונה המספר
ל89,שכבר אז קו 89 שהיה מבני ברק לעמנואל והיה אז מופעל ע"י
דן נסע דרך:רחוב אורלוב ממול לתחנה מרכזית פ"ת.
היסטוריית הקו של עמנואל-מתחילה בשנת 1983 עם הקמת עמנואל,בשנה זו החלה חברת להפעיל את קו זה מהחל לפעול מהתחנה הישנה בת"א אל עמנואל תחת המספר 81 כביכול
כחלופת קו 81 שהחל לפעול בשנת 1980 לכן מתחנה ישנה בת"א אל אלון מורה,הקו לעמנואל יצא כמו הקו לאלון מורה מתחנה ישנה בת"א ונסע גם הוא דרך:דרך בגין(אז דרך פ"ת),ז'בוטינסקי בר"ג
מכון מור,שם הקו לעמנואל,נכנס לתוך בני ברק(בניגוד לקו לאלון
מורה שנסע בב"ב עד ציר ז'בוטינסקי בלבד)ומרחוב השומר המשיך
לצומת גהה,ומשם כמו הקו לאלון מורה,המשיך דרך:פתח תקוה,כביש 40,כביש רמתיים,כפר סבא,כביש 55 ובתוך השומרון
התפצלו שני הקוים ביו"ש למסלולים שונים,במהלך שנות ה80
הקון לעמנואל שונה מספרו ל89 שהיה עד אז מספר פנוי בדן
ובאותו עשור הפך להיות קו בני ברק-עמנואל,ב19.10.09 עבר
לחברת אפיקים,מאוחר יותר בשנת 2016,קו 89 מפ"ת לנחשונים
עבר גם הוא לחברת אפיקים ובכך מלבד שהייתה כבר זה מספר שנים כפילות במספור הקוים,נוצר מצב שבאותו אזור יש שני קוים ללא קשר אחד לשני שלשניהם אותו מספר קו ושניהם שייכים
לאותו מפעיל.
תולדות כפילות מספור קווי האוטובוס במדינת ישראל
בשרשור זה אביא לפניכם/ן,את תולדות הכפילות במספרי קווי האוטובוס במדינת ישראל,ואת ההתפחות ההיסטורית של תולדות
אותם קוים שהביאה בסופו של דבר למצב בו יש שני קווי אוטובוס
שמסלולם שונה לחלוטין,ושניהם עוברים באותו רחוב/אתר או בסמיכות לאותם/רחובות ולהמרות זאת לאותם שני קוים יש אותו
מספר קו(לרוב כל אחד מאותם שני קווי אוטובוס שייך למפעיל שונה)
שני קווי אוטובוס בעלי מסלול שונה אך שניהם בעלי אותו מספור
קו ושייכים לאותו מפעיל.
א.שני קווי 12 של מטרופולין בצומת רעננה.
בצומת רעננה יש שני קווי 12 בעלי מסלול שונה אחד מהשני ששניהם מופעלים ע"י חברת מטרופולין.
ההיסטוריה מתחילה עוד בשנות ה70,אולי קודם לכן,באותה תקופה
נפתח קו 12 אשר מסלולו היה מתחנה מרכזית הרצליה אל אזור
הרצליה פיתוח ומלון השרון,מאוחר יותר נוספו לקו זה חלופות רבות,כולל החלופה מכפר סבא(זו שעוברת דרך:צומת רעננה )
ובאותם ימים,הייתה כפילות עם קו אחר שהופעל אז בידי אגד
קו 12 מכפר סבא לבקעה אל גרביה,ששונה אחר כך מספרו ל92
ומאוחר יותר בוטל,לפני מספר שנים עם העברת קווי אגד הפנימיים
של אזור השרוטן למטרופולין,הועבר קו זה למטרופולין,כעבור כמה שנים נפתח קו 12 מצומת רעננה להוד השרון,ובכך נוצרה הכפילות
הנוכחית של שני קווי 12 בעלי מסלול שונה ששניהם עוברים במסוף
צומת רעננה ושניהם מופעלים בידי אותו מפעיל.
ב.שני קווי 89 באזור תחנה מרכזית פ"ת,אחד מתחנה מרכזית פ"ת
לקיבוץ נחשונים והשני מבני ברק דרך פ"ת לעמנואל.
ההיסטוריה של הקו לנחשונים החלה בתחילת שנות החמישים אם
פתיחת קו זה שיצא תחילה מגן המייסדים בפ"ת(ב1957 עברה
תחנת המוצא לתחנה מרכזית פ"ת) לקיבוץ נחשונים,ב1.1.1989
בוטל קו 62 שפעל עד מתל אביב ופתח תקוה,ובמקומו נפתח קו 82
ממסוף כרמלית למסוף בית רבקה בפ"ת,ואילו קו 61 זרוע בני ברק
קיבל את המספר 62 ,וקו לנחשונים שעד אז נקרא 82,שונה ל77ג
בשנות התשעים קיבל את המספר 93 שהיה עד אז פנוי במספור קווי
דן ובעיר פ"ת,עם מעבר הקו לחברת קוים ב1.4.06 שונה המספר
ל89,שכבר אז קו 89 שהיה מבני ברק לעמנואל והיה אז מופעל ע"י
דן נסע דרך:רחוב אורלוב ממול לתחנה מרכזית פ"ת.
היסטוריית הקו של עמנואל-מתחילה בשנת 1983 עם הקמת עמנואל,בשנה זו החלה חברת להפעיל את קו זה מהחל לפעול מהתחנה הישנה בת"א אל עמנואל תחת המספר 81 כביכול
כחלופת קו 81 שהחל לפעול בשנת 1980 לכן מתחנה ישנה בת"א אל אלון מורה,הקו לעמנואל יצא כמו הקו לאלון מורה מתחנה ישנה בת"א ונסע גם הוא דרך:דרך בגין(אז דרך פ"ת),ז'בוטינסקי בר"ג
מכון מור,שם הקו לעמנואל,נכנס לתוך בני ברק(בניגוד לקו לאלון
מורה שנסע בב"ב עד ציר ז'בוטינסקי בלבד)ומרחוב השומר המשיך
לצומת גהה,ומשם כמו הקו לאלון מורה,המשיך דרך:פתח תקוה,כביש 40,כביש רמתיים,כפר סבא,כביש 55 ובתוך השומרון
התפצלו שני הקוים ביו"ש למסלולים שונים,במהלך שנות ה80
הקון לעמנואל שונה מספרו ל89 שהיה עד אז מספר פנוי בדן
ובאותו עשור הפך להיות קו בני ברק-עמנואל,ב19.10.09 עבר
לחברת אפיקים,מאוחר יותר בשנת 2016,קו 89 מפ"ת לנחשונים
עבר גם הוא לחברת אפיקים ובכך מלבד שהייתה כבר זה מספר שנים כפילות במספור הקוים,נוצר מצב שבאותו אזור יש שני קוים ללא קשר אחד לשני שלשניהם אותו מספר קו ושניהם שייכים
לאותו מפעיל.