תובנות קצרות על כרטיסי זיכרון

שטויות במיץ

היכולת של הכרטיס לכתוב ולקרוא אינה זהה.

דוגמא ראשונה: כרטיס Lexar Professional 633x. לאורך כל הדף מדברים על read transfer speed up to 633x, ובסוף באותיות הקטנות מכניסים Up to 95MB/s read transfer, write speeds lower.

דוגמא שנייה: כרטיסי SANDISK EXTREME PRO. אין אפילו אותיות קטנות, הם רושמים בגדול SPEEDS OF UP TO 300MB/S READ AND 260MB/S WRITE.

דוגמא שלישית: כרטיסים של Transcend. באותיות גדולות R95, W85MB/s.

מהירות הכתיבה המקסימלית של כרטיסי זכרון בדרך כלל נמוכה יותר ממהירות הקריאה המקסימלית שלהם.

גורם נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא שכרטיסים מהירים מתוכננים לעיתים קרובות לעבוד מהר כאשר מקליטים או פורקים נתונים באופן סדרתי ורציף (= כותבים או קוראים בלוקים מהכרטיס אחד אחרי השני לטובת צילום ברצף או וידיאו, או פריקה למחשב), על חשבון מהירות הגישה האקראית (= גישה לתמונה להצגה על המסך במצלמה).

[תחסוך לי בזיוני שכל על "זה לא כמו דיסק קשיח, אין ראש שצריך לזוז מכנית". יש מעגל שמפענח את הכתובת שאליה המצלמה רוצה לגשת ולהתחבר לחלק הרלוונטי של הזכרון. הוא מטפל ב"גש לכתובת הבאה" מהר יותר מ"גש לכתובת X".]

למיטב זכרוני, זאת לא הפעם הראשונה שמציינים בפניך שאתה כותב בטון סמכותי על דברים שאתה לא באמת מבין בהם.
 

LiorDrZ

New member
כרטיסי זיכרון ופוג'י

עוד מהימים של ה X100 וה X-Pro 1 המצלמות של פוג'י דרשו את כרטיס זיכרון הכי מהיר בשוק על מנת לתת זמני כתיבה סבירים.
ב X-Pro 2 המצלמה שלך תומכת בכרטיסי הזיכרון החדשים UHS-II והם אלו שיתנו לך את הביצועים הטובים ביותר שיש.
ב X-Pro 2 שלי אני משתמש בסלוט הזיכרון הראשון שתומך ב UHS-II עם הכרטיס של Lexar ה Lexar Professional 2000x UHS-II U3
ובסלוט השני אני משתמש בכרטיס של סאן דיסק SanDisk Extreme Pro 95MB/s SDXC UHS-I U3.
שני הכרטיסים באותו נפח של 64GB ויש הבדל משמעותי בכל מה שקשור למהירות כתיבה, צילום ברצף, ניקוי באפר, וידאו וצפיה בתמונות לטובת ה Lexar בפער משמעותי.
אם אתה רוצה את הביצועים הטובים ביותר בשביל ה X-Pro 2 קנה כרטיס זיכרון UHS-II רק קח בחשבון שתצטרך קורא כרטיסים חדש כי לכרטיסים אלה יש שורת מגעים שניה נוספת שאינה קיימת ב UHS-I על מנת שתוכל לנצל את המהירות של כרטיסי UHS-II בפריקת התמונות למחשב.
ליאור
 

dudi4321

Member
לי ידוע שיש כן הבדל בזמן התגובה (מהירות)

בין כתיבה ובין קריאה מכרטיס זכרון. יש הבדלים גם בגודל. יש אפשרות לכתוב או לקרוא לסגמנט קטן במהירות גדולה.
במצלמה הכל מתערבב עם הBUFFER שמאיץ כמו שה-CACH למחשב.
כל זה שונה בתצורת SD למינהם לבין CF. בCF בגלל כמות החיבורים העצומה מתקבלות מהירויות גבוהות ביחס ל-SD.
&nbsp
ולתזכורת כואבת, CF של טרנסנד שהתקלקל לי בזמן מעבר מהיר בין תמונות בתצוגה במסך המצלמה. לרוע המזל קניתי מcamera4less והם לא נותנים יותר משנה אחריות - יצרן.
ב2click החליפו לי לחדש בעלות המשלוח לתיקון להונגקונג של כ90 ש"ח.
 

sagiKor

New member
לאחר בדיקה נוספת של הנושא

א. יש הבדלי מהירות בין קריאה לכתיבה, פשוט מהירות הכתיבה לא מצויינת על הכרטיס... הייתה פעם טעות מושרשת שהקלאס מציין את מהירות הכתיבה והמהירות הרשומה או המכפלה מציינת את מהירות הכתיבה אך כאמור זה לא נכון אלו מהירויות מינימום ומקסימום (מכאן הבלבול שלי).
ב. בבדיקה של נתוני הכרטיסים, ללקסר יש מהירות כתיבה מקסימלית (מגוכחת) של 20Mb/sec בעוד שלסנדיסק יש מהירות כתיבה מינימלית של 30Mb/sec ומקסימלית של 90Mb/sec
זה מסביר היטב את הבדל הביצועים וחווית המשתמש שקיבלתי בין הכרטיסים.
הסיבה שבכרטיס קודם של לקסר לא הרגשתי בעיה היא שמהירות הכתיבה שלו היא 75Mb/sec (לכרטיס עם מהירות קריאה של 150Mb/sec).

אז תובנות חדשות....
1. לחפש את המפרט המלא של הכרטיס אותו רוצים לקנות, מהירות הכתיבה לא רשומה על הכרטיס אבל רשומה באתרים רציניים כמו B&H
2. לקנות רק סנדיסק
כי בבדיקה מדגמית שעשיתי של כרטיסי 64GB ושל 128BG ל extreme pro יש ביצועי כתיבה טובים יותר וזה אמנם מתבטא בהפרש מחיר אך אם רוצים מהירות כתיבה דומה אז הפרש המחיר מתקזז כי צריך לקנות כרטיס מהיר יותר של לקסר.
 

חכםפסח

New member
אני חושב שצריך לחדד כמה נקודות

א. הקלאס מציין את מהירות הכתיבה המינימלית המובטחת. הכרטיס עשוי לאפשר כתיבה במהירות גבוהה יותר. המהירות הרשומה על הקופסה \ כרטיס היא בדרך כלל מהירות הקריאה המקסימלית, שאינה מובטחת.

ב. חברת Lexar מייצרת כרטיס שמהירות הכתיבה המקסימלית שלו היא 20MB/Sec? נשמע לי מוזר, איזה כרטיס זה?

ג. כן, צרכן חכם קורא specs, מבדקי ביצועים, וביקורות באינטרנט, ומתייחס למידע באופן ביקורתי. לדוגמא, הבקורות באמזון מוטות לטובת רושם ראשוני, והבקורות עם כוכב אחד מוטות לטובת תלונות לא ענייניות, כמו לקוחות שקיבלו את המוצר הלא נכון או שעשו שגיאות בהפעלת המוצר.
 

sagiKor

New member
---->

א. אתה צודק, רק תיקון קטן, הקלאס מציין את מהירות הכתיבה המינימלית המובטחת עבור וידאו בלבד (ראה כאן)
ב. כל הכרטיסים שמהירות הקריאה שלהם 95Mb/sec שגם רשום עליהם X633, הנה דוגמא
ג. כמובן שאתה צודק רק שאני טעיתי בכך שחשבתי שאין הבדל בין מהירות כתיבה וקריאה של כרטיסים, כך שהנתון של מהירות הקריאה ונפח הכרטיס סיפק אותי עד היום... שים לב שסנדיסק בליין ה Extreme Pro (שתמיד רכשתי) מהירות הכתיבה המקסימלית מאד דומה למהירות הקריאה המקסימלית, כמו כאן למשל, כך שהנתונים הנ"ל סיפקו אותי על מנת לגבש קניה, סיפקו לי ביצועים טובים וכמובן עזרו להטעיה שהמהירויות זהות כי הממוצע שתקבל עם כרטיס כזה בכתיבה וקריאה עם קורא כרטיסים איכותי מול מחשב יהיה דיי זהה (ניסוי שעשיתי בעבר על מנת לבחון את הבדלי הביצועים עם קורא איכותי בתקן USB3).
 
לסיכום

שלום
לאחר שראינו שיש הבדל בין מהירות כתיבה וקריאה, נותר החלק ה-"סוביקטיבי".
אז לצורך הדיון, באופן שבו אתה בודק מהירות, נכנסים משתנים נוספים, כמו החומרה סביב, הצינור שדרכו המידע עובר (BUS ישיר במצלמה, USB 2/3 וכו') וגם מהירות הכתיבה או הקריאה של המחשב עמו נעשית הבדיקה.
אם הבדיקה נעשית ע"י תחושת הזמן הסוביקטיבית של הבוחן, הרי שלכל אילו נוסף מרכיב שערכו וגודלו יכולים להשתנות במנעד רחב, ואינם מופיעים לעולם במבחני השוואה או מפרט נתוני היצרן!
למשל, מגבלות של יצרני מצלמות (כמו שהוזכר לגבי הפוג'י) או בעיות תאימות.
עבור אילו, יש לכתוב שהם יוצאים מהכלל, ע"מ לא ליצור אי הבנה אצל הקורא.
אם להתיחס למבחן בכלל (בדיקת מהירות) או מבדק השוואתי (בין כמה כרטיסים מיצרנים שונים), שיטתך אינה קבילה ואינה עומדת בסטנדרטים הנהוגים בפרסומים שברשת.
מפרט ונתוני יצרן מחייבים.
בשוק בתחרות, ליצרנים יש עניין להציג את המספרים המיטביים. ברם יצרנים מכובדים (כמו סאנדיסק) לא יכולים להרשות לעצמם לתת מספר מרשים שהמוצר אינו עומד מאחוריו. הם גם יודעים שהמוצרים נבדקים כיום ע"י סוקרים וכתבים.
אז המפרט והנתונים מחייבים את היצרנים ולכן הם אמת מידה טובה לצרכנים.
ראוי להתיחס למידע זה, לאור האמור ולא לייצר התנגדות לקבל מידע ממפרטים כעיקרון. החל ממהירות כתיבה וקריאה לכרטיס SD וכלה במכלולים ומצלמות.
החלק הסוביקטיבי, כבודו במקומו מונח, אך הוא לא רלוונטי במקרה של ה-SD.
 

sagiKor

New member
מצטער אבל אתה טועה ובענק

1. אנו עוסקים כאן בצילום ולכן הבדיקה הרלוונטית היא קריאה וכתיבה של קבצי תמונות הן על ידי המצלמה והן על ידי מחשב כאשר חווית המשתמש היא בעיקר סביב המצלמה.

2. מהירויות הכתיבה והקריאה כיום כבר כל כך גבוהות שכתיבת קובץ בודד לא אמורה כלל להשפיע על תחושת הזמן האנושית. אם משתמש מרגיש השהייה עם מוצר X ולא עם מוצר Y אז זה כלל לא מעניין מה בדקו בצורה מעבדתית. בדיקות מעבדה אפשר לבצע בצורות שונות על מנת שיפיקו תוצאות שונות...
חד וחלק, ההתנסות האישית שלי חשובה יותר מכל מה שאתר כזה או אחר מנופף בו... יש כאן גם תחושה שאם מישהו כותב בלוג באנגלית אז הוא יודע יותר טוב ממי שכותב בפורום זה בעברית... אז תן לי לחדש לך משהו, לא כל מה שכתוב באינטרנט הוא נכון ובפורום זה יש אנשים שמבינים עניין או שניים


3. היצרנים מספקים נתוני מהירות מקסימליים ומציינים בפירוש שהם מייצגים מבחן מעבדתי בתנאים אוטימליים ורוב השימושים בעולם האמיתי, לפחות בתחום הצילום לא מייצגים את אותם תנאים מעבדתיים. וזאת סיבה נוספת לכך שאין תחליף לניסיון אישי.

התובנות שלי הן שלי, אתה ואחרים יכולים לקבל אותן ויכולים שלא.
בעקבות הדיון שנוצר כאן ולאחר שחקרתי קצת יותר את הנושא ולפחות אם מסתמכים על נתוני יצרן של מהירות כתיבה וקריאה מקסימליים, נפח הכרטיס ומחיר, מבחנתי אני נשאר עם סדרת Extreme Pro של סנדיסק
 
ב-2 דרכים שונות הגענו לאותו מוצר ואותה בחירה

Extreme Pro של סנדיסק.

הפן הכי סוביקטיבי שלי היה מפני שאהבתי את עיצוב האריזה
 
למעלה