תואר ראשון במתמטיקה

S h a r k 1 8

New member
אז בוא תסתכל:

http://academic.openu.ac.il/CS/computer/program/AF.aspx
&nbsp
בקורסי החובה יש 7 (!) קורסים מתמטיים. גם חלק מקורסי החובה מדעי המחשב אלה קורסים שהם במהותם מתמטיים כמו אלגוריתמים, מבנה נתונים ומבוא לאלגוריתמים, חישוביות וסיבוכיות וכו'...
&nbsp
אלה רק קורסי החובה. בין קורסי הבחירה יש קורסים מתמטיים טהורים כמו אנליזה נומרית או משוואות דיפרנציאליות וקורסים מדמ"חיים-מתמטיים כמו קריפטוגרפיה, אלגוריתמיקה ותורת הקודים.
&nbsp
אז, כן, אני מרגיש בנוח להגיד שבתואר במדעי המחשב יש המון קורסים מתמטיים.
&nbsp
 

vinney

Well-known member
שוב, אני עשיתי את התואר הזה. אני יודע בדיוק מה יש שם.

הנה רשימת כל הקורסים במתמטיקה שנלמדים בשנה הקרובה באו״פ:
&nbsp
http://academic.openu.ac.il/cs/math...semesterfrom=2016%u05D2&semesterto=2017%u05D2
&nbsp
אז נכון, מדמ״ח לוקחים 7 מהם.
&nbsp
שים לב לדרישות התואר: http://academic.openu.ac.il/CS/mathematics/program/18.aspx
&nbsp
רוב התואר במתמטיקה מורכב מקורסים במתמטיקה ומדעי המחשב. קורסי חובה במתמטיקה הם כמובן בעיקר מתמטיים, אבל זה בהחלט לא סותר קורסים תכנותיים אפילו, שלא לדבר על כל מיני קורסים כמו ״מבני נתונים״ ו״אלגוריתמים״. למה אתה חושב שהוא לא יכול לקחת אותם במסגרת התואר שלו?
&nbsp
 

S h a r k 1 8

New member
אני העליתי לפה קישור של תוכנית הלימודים לתואר ראשון במתמטיקה

הנה זה - http://academic.openu.ac.il/CS/mathematics/program/18.aspx

יש פה חובה לקורס אחד (!) בלבד במדעי המחשב. זהו. סה טו. אז להגיד שרוב התואר במתמטיקה מורכב מקורסים מתמטיקה ובמדעי המחשב זה לא רציני. הקורסים "מבני נתונים" ו"אלגוריתמים" בכלל לא מופיעים ברשימה, גם לא כקורסי בחירה.

הוא אולי יכול לקחת אותם כ"בחירה של הבחירה", אבל זה עדיין לא הופך אותם לחלק אינטגרלי מתואר במתמטיקה.
 

vinney

Well-known member
נו, זה אותו הקישור כמו בהודעה שלי

קורסי הבחירה לא מפורטים בדף שקישרת אליו, רק קורסי חובה (יש בחירה בתוך החובה, למשל - חובה לקחת קורס אחד מתוך רשימת קורסים מסויימת - זה כן מופיע).
&nbsp
לא אמרתי שהם "חלק אינטגרלי". הדיון הזה התפתח מזה שהציעו לבחור להחליף את מסלול הלימודים, והטענה שלי - שאין שום צורך, הוא עושה תואר מצוין. אתה טענת שבלי להחליף את מסלול הלימודים לא יכול להיות שהוא יקבל את הידע הנדרש לבוגר מדמ"ח, ואני הראתי לך שכן יכול להיות. זה הכל.
 

Avri0

New member
לצורך שלמות השרשור

אני אגיד שבאמת אני יכול לקחת כבחירה עוד כמה קורסים במתמטיקה,
ושקיים המסלול - לימודי מתמטיקה עם חטיבה במדמ"ח שאותו אני גם שוקל ומאפשר ללמוד את רוב קורסי הליבה של מדמ"ח.

תודה על ההתיחסויות.
 

S h a r k 1 8

New member
העדר התואר במדעי המחשב/הנדסת חשמל

הוא הבעייתי כאן.
&nbsp
כפי שנאמר כאן, אין המון משרות אמבדד למתחילים, ועל התחום הזה מתחרים ממילא הרבה בוגרי הנדסת חשמל (שאצלם המצב הוא די בקנטים מבחינת תעסוקה), ולכן זה אמור למצב אותך בעמדה בעייתית.
 

vinney

Well-known member
אני עדיין לא מבין אם הוא רוצה חומרה או תוכנה

אם הוא רוצה חומרה - הוא רוצה תואר בחשמל, חד וחלק.
&nbsp
אם הוא רוצה תוכנה - מתמטיקה זה תואר מצויין. אין בו שום דבר בעייתי, אין לי מושג מאיפה אתה מביא את הדברים האלה.
 

Avri0

New member
זאת באמת הבעיה

אני לא מספיק סגור על מה אני רוצה... דחיתי את זה במשך כל לימודי המתמטיקה, אבל כנראה שהגיע הזמן להחליט.

תודה לכולם על התגובות.
 

andthisistheme

New member
תואר ראשון במתמטיקה + ממוצע טוב + נסיון מעשי בתכנות

= מעט מאד "מחסומים" אם בכלל. לא רואה סיבה לשנות משהו במצבך.
בשביל לפתח תוכנה בתחום של RT embedded אין צורך ללמוד חשמל. מיותר.

מה שכן תצטרך ללמוד 2 דברים אחד זה ++C והשני זה לינוקס אז בזה תשקיע קצת.

#C בעקרון לא קיימת בתחום למרות שבתיאוריה יש דבר כזה NETMF ויש WinCE.
 

S h a r k 1 8

New member
עוד משהו...

כתבתי על עצמי פה שאני בוגר הנדסת חשמל שהחלטתי לעבור לתחום התוכנה. לא-מעט חברות סירבו לראיין אותי כי אין לי תואר במדעי המחשב (באמבדד לא הייתה לי בעיה, אבל בתחומים אחרים נתקלתי בזה). לדעתי, באותו מחסום אתה עלול להיתקל אם תגיע עם תואר שהוא "רק" מתמטיקה.
&nbsp
 

vinney

Well-known member
הוא לא יתקל באותו המחסום

מדעי המחשב, אחרי הכל, זה ענף של מתמטיקה. אני לא חושב שמישהו בר דעת יסנן בוגר מתמטיקה כי הוא רוצה בוגר מדעי המחשב. לא נתקלתי במקרה כזה, ועבדתי עם לא מעט בוגרי מתמטיקה בחיי.
 

S h a r k 1 8

New member
אבל זה בדיוק מה שאתה מסרב להבין

החברות לא מתעניינות בקורסי המתמטיקה התואר, אחרת הן היו שואלות עליהם בראיון.
&nbsp
כתבתי איזה קורסים רלוונטיים לתחום האמבדד ואת כולם לומדים בהנדסת חשמל.
מבוא למדעי המחשב, מבני נתונים ומערכות ספרתיות הם קורסי חובה בהנדסת חשמל.
&nbsp
מבנה המחשב ומערכות הפעלה הם קורסי חובה עבור מי שלוקח מסלול מחשבים (לפחות ככה זה בטכניון ובאוניברסיטת ת"א).
&nbsp
כאן יש את תוכנית הלימודים במתמטיקה בפתוחה: http://academic.openu.ac.il/CS/mathematics/program/18.aspx
&nbsp
הקורסים האלה ממש לא מופיעים כאן למעט מבוא למדעי המחשב בשפת Java (מהנדס אמבדד חייב לדעת C על בורייה).
&nbsp
אז עם כל הכבוד, מי שסינן בוגר הנדסת חשמל יסנן גם בוגר מתמטיקה. למה? כי מעסיק כזה לא מסתפק רק ב"בחור טוב עם ראש טוב", אלא הוא גם רוצה בוגר של תואר שמקנה ידע ספיציפי בתכנות/מדעי המחשב.
&nbsp
&nbsp
 

vinney

Well-known member
אתה פשוט לא מבין למה מחפשים אנשים עם תואר

תואר לא נותן לך מקצוע, הוא נותן לך ידע ותשתית. ללמוד C זה שטויות, אף אחד לא מגייס בוגרים מאוניברסיטה כי הם לקחו קורס בC.
&nbsp
הסיבה שאתה, כבוגר חשמל, התקשית היא כי התשתית שקיבלת בתואר שלך לא תואמת את התשתית שמצפים ממישהו שעוסק בתוכנה. יכול להיות שזאת סטיגמא לא מוצדקת, אחרי הכל הרבה בוגרי הנדסת חשמל משתלבים נהדר בפיתוח תוכנה. אבל זאת הסיבה.
&nbsp
מי שסיים תואר במתמטיקה טהורה קיבל ידע תשתיתי הרבה יותר קרוב (או אפילו הרבה יותר מקיף, תלוי בקורסים) למה שבוגרי מדעי המחשב באים איתו. אם תסתכל על ההשכלה של אבות מדעי המחשב - כמעט כולם באו מרקע של מתמטיקה טהורה. הסיבה היא כי שפות תכנות אלה שפות מתמטיות (שפות במובן המושג המתמטי, לא הלינגוויסטי, של המילה). אלגוריתמים אלה בעצם פונקציות שמקבלות קלט ומוציאות פלט ומעבירות טרנספורמציות כלשהן. כל תחום מדעי המחשב הוא חלק מה שפעם היה נקרא "מתמטיקה יישומית". אנחנו למעשה מיישמים את העקרונות המתמטיים התאורטיים.
&nbsp
נכון שיכול להיות שתהיה איזו סיגי מטומטמת איפשהו שתגיד "כתוב לי מדעי המחשב, מתמטיקה לא מתאים", אבל אלה יוצאי הדופן ולא הכלל. ככלל, שום חברה, ובטח לא חברות כמו מייקרוסופט או אינטל, לא יעלו על דעתן לסנן בוגרי מתמטיקה לתפקידי מדמ"ח.
 

S h a r k 1 8

New member
הנקודה היא שברוב המקרים התאוריה של מדעי המחשב

לא ממש שימושית בעבודה.
&nbsp
יש המוני דוגמאות למתכנתים מעולים שהם בכלל חסרי השכלה אקדמית. גם החברות לא חושבות שהידע המתמטי התיאורטי הוא חיוני לעבודה, אחרת היו שואלים שאלות במתמטיקה טהורה (אינפי, לינארית וכו'...) בראיונות עבודה. אז כנראה שמעסיקים מצפים שתואר ייתן גם קצת ידע מקצועי.
&nbsp
בכלל, פרקטיקה של כתיבת קוד היא מאד שונה מפרקטיקה של כתיבת הוכחה במתמטיקה. אתה צריך לדעת לדבג, למצוא בעיות טכניות, לעבוד בשיטה של ניסוי וטעיה והפקת מסקנות, להבדיל מחשיבה מתמטית-תיאורטית שהיא חשיבה לוגית גרידא. אני חושב שקורסי התכנות שיש בתואר מאד מפתחים את הצד הזה, וזה משהו שלא בהכרח קיים אצל בוגר מתמטיקה.
&nbsp
אם כבר בסיגי עסקינן, נניח שבוגר מתמטיקה יזומן לראיון וישאלו אותו שאלה על פוינטרים בשפת C או סיבוכיות חיפוש במבנה נתונים וכו'... הוא לא יצליח לעבור את הראיון. הרי שואלים על הדברים האלה בכל ראיון לתפקיד אמבדד.
&nbsp
&nbsp
 

vinney

Well-known member
למה שלא יצליח?

שוב, אף אחד לא מצפה מבוגר לדעת את שפת C על בוריה. אם אתה חושב שלקחת קורס של 3 נ״ז בC עושה אותך מומחה - צר לי לאכזב אותך. שפת תכנות זה משהו לחלוטין טכני ולא מעניין, ואני תמיד ממלייץ לסטודנטים לא לבזבז את הזמן שלהם על קורס של שפה.
&nbsp
לגבי פרקטיקות כתיבת קוד... אל תתחיל עם זה אפילו. אם אתה חושב שכסטודנט אתה לומד משהו על כתיבת קוד, שוב - צר לי לאכזב אותך.
&nbsp
אף אחד לא מצפה מבוגר טרי לדעת שום דבר טכני. פשוט לא. מי שמצפה - מתאכזב. כל השטויות שמוכרים לך עסקנים של מכללות ש״תלמד יותר קורסים מעשיים״ אצלם - לא קשורים לעולם המציאות. פשוט לא. ככל שאתה צובר יותר נסיון בתעשיה, אתה תבין את זה יותר טוב.
 

S h a r k 1 8

New member
אני אסביר

לגבי "ידע טכני" - התכוונתי שבראיונות עבודה מצפים לידע שנלמד בתואר במדעי המחשב אבל לא נלמד בתואר מתמטיקה. הידע הזה *יחסית* רלוונטי לעבודה ביחס לשאר הקורסים.
&nbsp
לגבי "פרקטיקה של כתיבת קוד" - נכון, לא ממש נכנסים לאיך לכתוב קוד נכון בלימודים וחבל. אבל! סטודנט למדמ"ח משתפשף בכתיבת קוד, בהתמודדות עם באגים, בבדיקה של הקוד שהוא כתב. אלה ניצנים ראשוניים שבוגר מתמטיקה לא מקבל, והם כן חיוניים למתכנת.
&nbsp
והוא לא יצליח - פשוט מאד כי הוא לא יודע את החומר עליו הוא נבחן. נכון, לא מצפים להיות מומחה בשפת C, אלא דברים בסיסיים. מצפים שתדע מה זה פוינטר ומה זה רשימה מקושרת. בוגר מתמטיקה לא אמור לדעת את זה.
&nbsp
 

vinney

Well-known member
תיאום ציפיות זה דבר חשוב

אני בהחלט מצפה מכל מי שבא להתראיין, בוגר טרי או לא, לדעת כל מיני דברים כמו אוטומטים (הכשלתי מישהו עם 10 שנות נסיון לא מזמן בראיון כי לא ידע להשתמש באוטומטים נכון), אלגוריתמים (חבר שלי עם 15 שנות נסיון התלונן ששאלו אותו שאלות DFS בראיון - למה שלא ישאלו?), וכד׳. בוגר מתמטיקה ידע כל זה.
&nbsp
פוינטרים בC? אם בוגר טרי ירשום לי שהוא מכיר את שפת C על בוריה כי הוא לקח קורס אחד בתואר, הסיבה היחידה שתהיה לי לשאול אותו על פוינטרים בC זה כדי שיכשל וילמד שהוא לא יודע כלום. ואני עושה את זה לפעמים, במיוחד כשמגיעים אליי בוגרים יהירים במיוחד (הרוב אומרים ״מכיר C״ וכד׳, וזה בסדר, אבל לפעמים באים אליי כל מיני ״מומחה בC++״ שמתבאסים אחרי זה מאוד).
&nbsp
״סטודנט למדמ"ח משתפשף בכתיבת קוד, בהתמודדות עם באגים, בבדיקה של הקוד שהוא כתב. אלה ניצנים ראשוניים שבוגר מתמטיקה לא מקבל, והם כן חיוניים למתכנת. ״ - סלח לי, בולשיט. למה אתה חושב שסטודנט למתמטיקה לא יכול לתכנת? ולמה אתה חושב שסטודנט צריך לתכנת ולהתנסות רק בקורסים בתואר? הרי זה הולך להיות הלחם והחמאה שלך - תדאג לכתוב קוד גם מחוץ למסגרת. קישור לgithub לבוגרים טריים הפך למאין סטדנרט.
&nbsp
בכל אופן, אתה לא יכול להתנסות בתואר בכל השפות ובכל הטכנולוגיות. אז ניסית JAVA, ניסית C - מה קרה, משרות NET. סגורות בפנייך? לא תוכל להתמודד עם פייתון לעולם? אין לזה סוף.
 
למעלה