תהייה בנוגע לנתיבי איילון והמסילה הרביעית

מצב
הנושא נעול.
זה לא התכנון כיום

אחרי חישמול י-ם-כרמיאל ות"א-לוד-ב"ש החישמול יהיה מהיר.
האתגר הגדול ביותר הוא חישמול הקו הראשי. כל עוד התיכנון הוא להשלים את החישמול לבאר שבע אחרי החישמול בין כרמיאל לירושלים כדי שהקו הראשי לא יהיה חסם ואתגר כל השלוחות למיניהן הן כסף קטן ופרוייקטים משניים.
&nbsp
במסילה המזרחית נראה שיצטרכו לחשמל את הקטע מלוד ללולאת השרון אם רוצים לאפשר תנועה תפעולית, הקו הארצי היחיד שאני יכול לחשוב עליו שאולי יביא רכבות דיזל לאיילון הוא קו טבריה דרך המסילה המזרחית ולולאת השרון וגם אז יתכן שתלונות תושבי השרון על רכבות הדיזל יגרמו לקידום החישמול. יש מקומות בעולם שרכבות דיזל פועלות על מסילות מחושמלות בין רכבות חשמליות אם מסלוליהן כוללים קטעים לא מחושמלים וקטעי מסילה חשמלית עתירת נוסעים. השלוחות של חברת Great Western (כחול כהה) לפורטסמות' ובקו רדינג-גאטוויק שמדרום ללונדון פועלות כך.
זה לא התכנון כיום
לפני קצת יותר משבוע ימים פרסמתי כאן את הלו"ז המתוכנן לחישמול כפי שהופיע בספר תוכניות הממשלה לשנים 2017-2018.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181957737/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

זה מה שכתבתי אז על מה שמופיע בספר תוכניות הממשלה לגבי החישמול:
"
מופיעים שם למשל מועדי סיום מיועדים לחישמול קווים שונים של הרכבת בעמ' 618:
קו ירושלים - הרצליה מרץ 2018
קן בנימינה - אשקלון דצמבר 2019
קו הוד השרון - תל אביב - אשקלון דצמבר 2019
קו תל אביב - באר שבע דצמבר 2020
קו כרמיאל - חיפה דצמבר 2021
קו כרמיאל - ת"א - ירושלים דצמבר 2021
קו נהריה - באר שבע דצמבר 2021

אפשר לראות שכל הקווים שקשורים לחיפה נדחקים למטה בסדר הצפי לסיום החישמול.
"
 
המסילות במנהרות לא מיועדות לקווים פרבריים אלא לקווים

ל26 רכבות לכיוון לשעה אין צורך ביותר מ4 מסילות מחושמלות
הקיבולת המקסימלית של זוג מסילות מחושמלות עם רציף אחד למסילה היא 24 רכבות לשעה בהפעלה פרברית. הקיבולת של שני זוגות מסילה היא 48 רכבות לכיוון לשעה. התיכנון ל2040 הוא 26 רכבות לכיוון לשעה וזה אומר שבארבעה מסילות באיילון יוותרו 22 סלוטים לא מנוצלים לכיוון לשעה. תחנות מרובות רציפים כמו ת"א מרכז וההגנה יאפשרו עצירות ארוכות יותר ללא סטייה מהסלוטים. אין צורך כלשהו במסילות 5-6 תת קרקעיות בתוואי האיילון לרכבת פרברית שמסלולה בגוש דן חופף לאיילון הנוכחי. השימוש היחיד למנהרה שחופפת בחלקה את האיילון הוא אם היא תוביל רכבות פרבריות אל תוך העיר בקטעים ממונהרים שיסטו מתוואי האיילון ויגיעו למקומות שאי אפשר להביא אליהם מסילה עילית או להקים בהם תחנת רכבת עילית על תוואי האיילון.
המסילות במנהרות לא מיועדות לקווים פרבריים אלא לקווים
בינעירוניים מהירים שיעצרו רק בחלק מתחנות ת"א.
ריבוע מסילות החוף יפריד בין קווים בינעירוניים לקווים פרבריים והמסילות במנהרות מיועדות להיות המשך למסילות החוף של הקווים הבינעירוניים.
כך ש:
הזוג הקרקעי המזרחי ישמש לקווים הפרבריים במסילות הירקון, השרון והחוף הדרומי
הזוג הקרקעי המערבי ישמש לקווים הפרבריים במסילות החוף ומסילות ת"א-לוד/נתב"ג.
הזוג במנהרות ישמש לקווים בינעירוניים.
 

Ccyclist

Well-known member
עולם הפוך. רק"ל בלב המערכת, מנהרות בינעירוניות, ירוקים דיזל.

המסילות במנהרות לא מיועדות לקווים פרבריים אלא לקווים
בינעירוניים מהירים שיעצרו רק בחלק מתחנות ת"א.
ריבוע מסילות החוף יפריד בין קווים בינעירוניים לקווים פרבריים והמסילות במנהרות מיועדות להיות המשך למסילות החוף של הקווים הבינעירוניים.
כך ש:
הזוג הקרקעי המזרחי ישמש לקווים הפרבריים במסילות הירקון, השרון והחוף הדרומי
הזוג הקרקעי המערבי ישמש לקווים הפרבריים במסילות החוף ומסילות ת"א-לוד/נתב"ג.
הזוג במנהרות ישמש לקווים בינעירוניים.
עולם הפוך. רק"ל בלב המערכת, מנהרות בינעירוניות, ירוקים דיזל.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

XrayCharlie

New member
תשובה אחת כבר קיבלת.

מדוע צריך גם לתכנן את החמישית והשישית?
הרי 4 מסילות מספיקות יפה לתעבורה בשנים הקרובות, לאחר מכן יהיו פתרונות אחרים כמו מסילה בכביש 4, או מעבר לשיטות תחבורה מתקדמות.
תשובה אחת כבר קיבלת.
מעבר לזה אחת הבעיות הקשות במדינה זה חשיבה לטווח קצר.
ראה את תחנת נתב"ג. תחנה חדשה שנבנתה בתקופה שהרכבת כבר הייתה בתנופת פיתוח ועדיין סללו שם רק שתי מסילות והיום שוברים את הראש בגלל זה.

אגב, מסילה בכביש 4 זה גם פרוייקט מסובך (ויקר) מאוד. יש שם מקומות צרים שלא ניתן להרחיב ומי יודע איזה תשתיות יש מתחת לכביש (חוץ מהמוביל הארצי שזה סיפור בפני עצמו להזזה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה