תגידו, מה המצב בבית הספר שלכם מבחינת אלימות

כאמור, ממש לא העברתי מסר כזה בתור הורה.

זו הייתה התייחסות להצעה להחזיר ומה שאני חושבת שזה יגרום - לא תאור של מה שאני מסבירה לילדות או משהו כזה. מה שאני מסבירה לילדות הוא שאלימות היא לא בסדר בשום מקרה, ושאם מישהו מרביץ להן הן צריכות לפנות למורה.
אם יתברר שזה ממשיך לא לעזור על אף ההתערבות שלי, נעבור הלאה לצעדים הבאים. זה לא אומר שהן נותנות לילד לתת להרביץ לו, אלא שקודם כל ממצים את הצעדים העומדים לרשותנו. אני מניחה שגם את, כשאת בבעייה, לא מרימה ידיים (או יד) אחרי שהדרג הנמוך ביותר לא עוזר לך, אלא פונה הלאה לדרגים הבאים.
 

kagome10

New member
אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה מישהו הרביץ לי

אבל כשזה קרה פעם אחרונה עשיתי משהו שהוא לא לפנות למורה (חסר תועלת) ולא להרביץ, אלא התנהגות אחרת כלשהי שמעידה שנעבר פה גבול ושאני לא מכתוונת לעבור על זה לסדר היום.
או שצעקתי עליו, או שקיללתי (וכולם נורא התפלאו, כי אני מקללת לעיתים רחוקות מאוד מאוד), לא זוכרת.
&nbsp
בכל מקרה, כשאני בבעיה, אני לא נתונה באיום פיזי. אם מישהו יבוא וינסה להרביץ לי, אז אני אנסה להתגונן פיזית, ולתקוף חזרה, אם אפשר. למען האמת, כנראה שאני ארסס עליו גז מדמיע שאני נושאת בתיקי.
&nbsp
ואני לא רואה שום סיטואציה שבה מצפים ממני לבוא למקום בו ידוע שרביצו לי. זה פשוט לא דבר שמצפים ממבוגרים לסבול!
&nbsp
והמסר שאת מעבירה הוא שאלימות כלפיהן זה משהו שאפשר לעבור עליו לסדר היום, ולטפל בו בכלים המקובלים, תוך כדי שממשיכים להרביץ להן...
לדעתי, זו לגיטימציה. לא לגיטימציה חזקה, אבל בהחלט לגיטימציה חלשה. כזו שאומרת "זה בסדר את הולכת למקום שבו מרביצים לך. עובדה! אני, אמא שלך, שולחת אותך לשם. ולא משאירה אותך בבית או באה איתך לבית הספר או כל אפשרות אחרת, כי האפשרות שבה אני שולחת אותך למקום בו מרביצים לך פשוט לא קיימת."
 
מה שאמרת נכון אם את ממשיכה לשלוח את הילד לביה"ס

ורק מדברת עם המורים.

אם הילדה שלי היתה מותקפת באופן תדיר, או שהיה ילד אלים בכיתה שלה, מין שור מועד, הייתי טורחת להיות שם כל הזמן, עד שהבעיה היתה נפתרת.
 

kagome10

New member
זה נראה לי סביר בהחלט

אם כי אני עדיין חושבת שאם מישהו מרביץ לי, אני אתגונן, וטוב שכך.
&nbsp
אבל חייבתלהגיב לא הולכת עם הבת שלה לבית הספר. כלומר, מבחינתה זה לגיטימי לשלוח את הבת שלה למקום בו אלימים כלפיה מידי פעם...
 
לא הבנתי מה שאמרת לגבי חיזור

מישהו אמר שזה לגיטימי? מהתחלה כתבתי שלא משנה לי למה ההצקות האלה קיימות - בכל מקרה חשוב שהן תיפסקנה. אסור להציק או לגעת באף אחד בשום מקרה, בוודאי שלא בחיזור.
כל מה שאמרתי בהקשר הנוכחי הוא שאם באלימות "רגילה" לא כדאי להחזיר, בוודאי שלא אם אתה בעמדת נחיתות - באלימות מהסוג הזה של ילד "מחזר" עוד פחות כדאי להחזיר כי סביר שזה רק יעודד את ה"מחזר". לא אמרתי שזה מה שאני אומרת לילדות (אני אומרת להן לא להחזיר בכל מקרה - כשהן בבית הספר הן צריכות לפנות למורה) - אלא הסברתי למי שאמרה שזה מה שצריך לעשות למה זו עצה מאוד גרועה במקרה הנוכחי, ולמה להערכתי זה יגרום. זה לא אומר שצריך לתת להצקות להימשך ושהן "בסדר" (ממש לא!), אלא שצריך להפסיק את זה בדרך אחרת.
 

סביון1

New member
אגב זה נכון גם לגבי בנים

גם לבנים לא מגיע שיחזרו אחריהם באלימות. וגם להם זה קורה.
&nbsp
כשהבן שלי היה בכיתה ב-ג, הבנות היו מציקות לו מידי פעם, פיזית ומילולית, עד שהיה בא הביתה ובוכה לי. מתאור הנסיבות היה לי די ברור שכל מה שהן רוצות זה את תשומת ליבו של החתיך הקטן שלי (בלי עין הרע ילד יפה). אבל ההסברים שלי לא שיכנעו אותו ולא ניחמו אותו. היום כשהוא בכיתה ו', הוא אמר לי לא מזמן שבדיעבד הוא מבין שבאמת הן הציקו לו כי ניסו לחזר אחריו. היום הן סתם מציפות אותו בהצעות חברות

&nbsp
 
לא הייתי מאיימת על ילד ולא הייתי מאפשרת לילד שלי "להחזיר"

אבל לגמרי הייתי מערבת את כל הגורמים בבית הספר וכקו שני, אם אני מעריכה שלא עושים דבר - את גורמי הרווחה.
 
איזה גורם רווחה נראה לך שאת יכולה לערב?...

הדבר היחיד שאת יכולה לעשות הוא לדבר ללמפה
 

Ani15

New member
ליגה, את ליגה, בחיי

נדמה לי שכל יפות הנפש הן אמהות שהילד שלהן מעולם לא היה קורבן לאלימות.
 

שקדיייה

New member
בתור יפת נפש שהילד שלה מעולם לא היה קורבן לאלימות...

אני נוטה להעריך בזהירות שבמידה והילד שלי כן היה נופל קורבן לאלימות, היתה יוצאת ממני האמא של העארסית,
ולא הייתי בוחלת בשום אמצעי כדי למגר את העניין הזה- וזה כולל את כל קשת הפתרונות שאני מוצאת כבעלי סבירות להיות אפקטיביים...
החל מהאמא שיש מאחוריה סוללת עורכי דין והולכת לתבוע את כל מי שזז - את ביה"ס, את משרד החינוך, את המנהלת והמחנכת באופן אישי.
כולל תלונה במשטרה נגד ביה"ס ונגד הורי הילד המכה
כולל איומים ממשיים על הילד המכה שיגרמו לו להשתין במכנסים
כולל לשלוח אח/ בן דוד גדול לתקף את האיומים באיזה ליטוף המחשה.

וכמובן כל עוד הבעיה בעינה עומדת לא חושבת שהיתי שולחת את הילד לביה"ס.

מנסה לחשוב על עצמי כבן אדם מבוגר להסתובב במקום בו בכל רגע יכול לקום עליי מישהו גדול וחזק ולתקוף אותי...... לא נעים בכלל.
 
חברה שלי עובדת רווחה בעיריה ולדבריה

הם מטפלים במשפחות שהבעייה היחידה שלהן היא שהילד אלים במסגרת החינוכית, בדיוק אותה אלימות בינונית שסיפרתי לה שיש בשכבה שלנו. (ילד עם סוג של הפרעת קשב, שכאשר מקנטרים אותו מגיב באלימות - בצעקות, במכות, בדחיפות).
 

kagome10

New member
זה נורא!

ואף על פי שברור לי האינטרס האישי, אני לא בטוחה שהייתי מוכנה להתעלל כך במשפחה - לשסות בה את הרווחה.
 
חברה שלי מנהלת את כל העובדות הסוציאליות בעירייה

ובמקרה גם היתה אמא באותה כיתה מדוברת
שטויות
הרווחה לא יכולה לעשות כלום
במיוחד כאשר הילד מגיע ממשפחה נורמטיבית
והבעיה היחידה היא שהוא "קצת משתולל בכיתה"
ומדיי פעם מושך בצמה לאיזו ילדה

ממש ממש לא יטופל על ידי הרווחה
.
 
אני מניחה שזה תלוי בעיריה

התפיסה היא שילד שנוהג באלימות באופן סיסטמתי הוא ילד , שצרכיו לא נענים באיזשהו אופן. זה יכול להיות ילד שנוהגים בו באלימות בבית, או ילד עם הפרעה נפשית או נוירולוגית לא מטופלת. בכל אחד מהמקרים - אם הילד לא מטופל המשמעות היא שהילד מוזנח . לכן יש הצדקה מלאה להתערבות והיא אכן נעשית.

אני יכולה לומר, שבאופן כללי, הטיפול של הרווחה הוא לא רק במשפחות קשות יום, ולא רק הורים מרקע כלכלי נמוך מתקשים לספק את צרכי הילדים שלהם.
 
יקירתי

את לא קרובה למציאות
ילדים אלימים הם לעיתים קרובות
ילדים של מורות..עובדות סוציאליות
ולנו היה ילד של עורך דין ואחות בית חולים
 
גם עו"ד ואחות יכולים להיות הורים מזניחים

ובוודאי שגם מורות ועובדות סוציאליות.

אין טעם בויכוח - בעיר האמורה רשויות הרווחה אכן מטפלות גם בילדים שכל הבעייה איתם היא אלימות חוזרת בבית הספר. מדובר בילדים שמגיעים ממשפחות שלכאורה אין להם בעיות נוספות.(אבל התפקוד של ההורים, שלכאורה הם "כמונו" מבחינת ההשכלה והמצב הכלכלי, הוא בעייתי והם זקוקים להדרכה, שהם אכן מקבלים).
אין לי מושג אם הדבר נעשה בערים אחרות. אתן אומרות שלא - אז כנראה לא.
 
וואלה, אז אולי כדאי היה

שקודם כל היו מפסיקים לקנטר אותו. הם רוצים לקנטר אותו בשקט?
 

פריZמה

New member
חזון אחרית הימים.....

אין לי מושג היכן את גרה- אבל הרווחה לא מגיעה לזקנים רעבים, חסרי ישע שחווים התעללות בביתם,ילדים שלא ראו חוק חינוך חובה מבפנים שנים.
אבל בילד שמציק/ משתולל בכיתה כן?
מסופקני.
הינה לך כותרת בידיעות היום - הורים השביתו בית ספר בשל אלימות לא מטופלת בשרון.
וזה ילד שכפכף חצי כיתה....
ילד שנטפל לילד בודד אחר יכול לעשות זאת בשלוות נפש מקסימאלית ובמלוא מרחב התמרון והפעולה במערכת החינוך שלנו.
 
ילד אלים נקודתית

אם הילד מציק רק לילדה שלך באופן אישי ואין לו רקע מסובך אולי הכי פשוט זה להרים טלפון להורים שלו. לפעמים שיחה עם הורה מתאים גורמת להורה לדבר עם ילדו ולהסביר לו שזו לא הדרך להתנהג. כמובן כדאי לקבל קצת רקע לדעת שמדובר בהורה רגיל ולא הזן האלים והמתפרץ....
 

סביון1

New member
בגדול הילדים שלי לא סובלים מאלימות בבית הספר

היו תקופות שהם סבלו יותר מאלימות, גם פיזית וגם מילולית. אני מאלה שמנחים את הילדים לגשת בלי דיחוי למורה כשזה קורה, ולהחזיר רק אם אין ברירה ואתה במצב שלא יכול לברוח או לקרוא לעזרה.
בבית הספר של הבנים שלי כן מטפלים באלימות. אני לא אומרת שהכל דבש, אבל בעקרון ממש לא מתעלמים. ילדים אלימים מקבלים דו"חות ארוע, משעים אותם, ומצד שני מטפלים בהם במגוון כלים פסיכולוגים למיניהם כמו תרפיה באמנות, עיצוב התנהגות וכיוצא באלה. וכשקורה ארוע אלימות מלבנים אותו עם המחנכת ולפעמים גם עם המנהלת.
&nbsp
אין לי עצות מיוחדות לגבי הבנות שלך, חוץ מאחת: אל תוותרי. לבנות שלך מגיע להרגיש בטוחות בבית הספר. תהפכי עולמות אם צריך. פני למנהלת בית הספר ובמקביל ליועצת. ואם זה לא עוזר, פני למשרד החינוך, למפקחים מהעיריה, להורים של המציקנים, לועד ההורים הבית ספרי והעירוני, לאן שצריך.
&nbsp
בהצלחה!
 
למעלה