תגובת העיתונים השמאלנים לשואה

בון דוק

Well-known member
" בין מכחישי השואה הראשונים היו זרמים מובילים ב'ישוב' היהודי בארץ, שעשו זאת בזמן אמת,
דוגמא, כך הגיב העיתון "דבר" של מפא"י ב-17.3.1942 על ציטוט דיווחי חיילים הונגריים על השמדת 250,000 יהודים באוקראינה:
"המודיעים הבלתי אחראיים למיניהם מוסיפים במו ידיהם להרוג יהודים. הם קולטים כל שמועה, מחפשים בנרות אחרי כל בשורה רעה, אחרי כל מספר קטלני, ומגישים אותם לקוראים ולעיתונים בצורה ובתוכן המקפיאים את הדם... יודעים אנו מה נאמנה עדותם של חיילים ידועים החוזרים מן החזית ומתפארים במעשי ידיהם הגדולים בהריגת בני אדם, ויהודים בפרט... לאט לכם, מודיעים ועיתונים, ביציקת דם יהודי לתוך שורותיכם
סימלית היא סטירת הלחי שספג אליהו דובקין, בראש מחלקת העלייה של הסוכנות, בנובמבר 1942 מאישה שחזרה מפולין יחד עם 68 אחרים ודיווחה על השואה. דובקין הרוויח את הסטירה ביושר, למעשה עבור כל ה'ישוב', שכן הוא העז לטעון שהדיווח הוא שיקרי, כלומר בכך הציב עצמו בעמדה הרבה יותר חמורה מזו של דיוויד אירווינג.
יותר מהכחשה פשוטה גלומה בדברים שנשא במרכז מפא"י בן-גוריון: "ודאי שישנה כאן אינפורמציה על כל אלו, אבל הדבר הזה איננו עובדה מרכזית בחוויה של היישוב".
זעקתו קורעת הלב של הרב מיכאל דב ווייסמנדל נשארה ללא מענה רציני, קריאה שנמצאת בנוסחה המקורי בעזבונו של נציג 'החלוץ', נתן דרור-שוואלב: "אמנם לכם ספרנו כמה פעמים את הנעשה באמת, האפשר שאתם מאמינים לזה הרשע הרצחן יותר ממה שאתם מאמינים לנו הנרצחים - האפשר זה? הש"י יפקח את עיניכם ויתן לכם את הזכות להציל בשעה האחרונה את שארית הפליטה." (ל"ט למב"י תש"ד). "
 
למעלה