בשיטת האיתות המכני עובדים עם שרביטי קטע
מדינת עולם שלישי! להפריט!!1
האמת שזה באמת הזוי שבאירופה יש עדיין מקומות שמשתמשים בנהלי איתות מהמאה ה- 19.
בשיטת האיתות המכני עובדים עם שרביטי קטע
כאשר רכבת יוצאת מתחנה א' לכיוון תחנה ב' נהג הרכבת מקבל שרביט המסמן לו שקטע המסילה עד התחנה הבאה פנוי מרכבת. כאשר השרביט נמצא אצל הנהג לא ניתן להוציא שרביט נוסף עבור רכבת נוספת אלא לאחר הגעת הרכת לתחנת היעד ומסירת השרביט לאתת. כל עוד נהג הרכבת לא מסר את השרביט לאתת, קטע המסילה תפוס לחלוטין ואין כל אפשרות לשלוח רכבת נוספת הנוסעת בעקבות הרכבת וגם לא רכבת בכיוון הנגדי. כך אגב פעלה שיטת השרביטים בישראל. בשיטת האיתות החשמלי השרביט הוחלף במיחסם חשמלי שלמעשה משולב בתוך מערכת האיתות (הסימנורים) וכאשר סימנור אתנעה נמצא במצב סע (ירוק או צהוב) הדבר מסמן לנהג את מה שמסמן שרביט הקטע שקטע המסילה אליו הוא נכנס פנוי מרכבת.
וכמו שבאיתות מכני לא ניתן להוציא יותר משרביט אחד, באיתות חשמלי נעילת המיחסם המבוצעת אוטומטית על ידי נעילת מסלול יציאה לרכבת, נועלת את המיחסם ולא מאפשרת לבצע נעילת מסלול לרכבת נוספת בעקבותיה ובוודאי ובוודאי שלא לבצע נעילת מסלול עבור רכבת בכיוון הנגדי שלצורך כך צריך גם לבצע שינוי כיוון מיחסם, אלא אם כן הרכבת הגיע בשלמותה (יש גם מונה צירים) לתחנה ופינתה את הקטע. כל עוד הקטע לא פנוי המיחסם נעול. כמובן שאפשר לבצע ביטול נעילת מיחסם אבל זה כבר קרימינלי.... פעולה שכזו מבוצעת רק כאשר יש תקלות במערכת האיתות או כאשר יש את מה שהיה לפני כמה חודשים בתאונה בדימונה.
האם אתה רוצה לומר שגם שרביטים אין באיטליה?
אם אין שרביטים אז טבעי הדבר שיהיו תאונות שכאלה. את השרביטים המציאו במיוחד בשביל למנוע תאונות רכבת שכאלה. יתכן גם שהיתה תקלה במתקן השרביטים ואז נאלצו לתפעל את הרכבות בשיטה המבוססת על שיחות טלפונים בין אנשים שהיא לא אמינה לתפעול רכבות.