שרשור תצפיות צילומים ועזרה בזיהוי 24.12.16

דורסים במנוחה , ועוד באזור פ"ת רבתי

בתצפיות השבוע בכפר הבפטיסטים נראתה עלייה במגוון מיני עופות המים בשלולית החורף הראשונית - גם בחופמאים וגם בברווזים. לחופמאים הצטרפו השבוע לוחמים ומהברווזים הצטרפו שרשירים.
בשדות פ"ת נראתה נץ מצוי נקבה עומדת על עץ פקאן זמן רב, כשהיא מוקפת עורבים. הבז הנודד עמד בחלונו הקבוע.
בתחילת השבוע עם שוקי חלד באזור סובב פ"ת חזרנו לאוח העיטי שנתקלנו בו לראשונה בתצפית קודמת לפני מספר חודשים, ומצאנו אותו באותו מקום עומד על משמרתו..
כמו כן נראו כמויות עצומות של אוכלי זרעים בכל מקום , חלקם מעורבים במגוון מינים.
מלבד זאת נראה עקב מזרחי מדגם Fox-red יפהפה מסתתר מהגשם, עקב נוסף חורף או מזרחי צעיר עם משהו מוזר שגדל במקורו, ועקב עיטי.















 
כל הכבוד על התמונות היפות. שאלה בבקשה, מהיכן כה הרבה דורסים?

שלום ליהודית,
נהניתי מההסבר על החוורנית, אני צפר מתחיל ונדמה לי שראיתי בז בכפר ביאליק ליד אזור מגורי. מהיכן כל הדורסים אותם צילמת - מהרבה מקומות שונים?
תודה,
 

aetos

New member
ברשותך יהודית אענה לו ,סלחי לי על ההתפרצות ..

אנחנו כבר משתפים פעולה לטובת ״צפר חובב״.
צפר חובב וחביב , כמו שאפשר לקרוא כמובן מדובר פה על כמה מקומות שבעיקר מהווים בתי גדול שונים . השדות והמטעים מזמנים תצפית בדורסים כמו העקבים . ניצים מחבבים במיוחד עצים כמקום מנוחה ,מארב ומסתור . הברווזים צולמו בשלוליות חורף או בנחלים .
ה״היילייט ״ פה הוא כמובן האוח- דורס לילה ענק ,מרשים ונדיר , עוף יציב מטבעו ולכן מיקומו עדיף שיישאר בסוד למי שמכיר אותו . ברור שזה באיזור סלעי וטרשי ,כלומר בסביבות פתח תקווה זה יכול להיות רק בהדום השומרון באיזור אגן הניקוז של הירקון -הנחלים שילה ,נטוף ורבה ,או באחת המחצבות הרבות באיזור.
הבז שראית מן הסתם בז מצוי -הדורס הנפוץ בארץ ובכלל אחת מ10-15 הציפורים הנפוצות בארץ .אחד היתרונות הבולטים שלו שהקנו לו את ההצלחה הביולוגית והדמוגרפית שלו הוא היכולות לפעול במגוון בתי גדול .
 
שכי זה בסדר תרגיש חופשי

לך אני סולחת על הכל. שמחה על השת"פ.

אבל פטור בלי כלום אי אפשר.. לצפר החובב - בכל תמונה אתה יכול לראות היכן צולמה. מלבד כמובן האוח העיטי שמיקומו אינו לפרסום.
 

PagoPago

New member
גבתוני סוף עקב עיטי ומשורטטת בהמעפיל

שישי בבוקר
סוף סוף סוף!!! 3 גבתוני סוף אחרי שנים שאני מחפש אותם.
עקב עיטי ועקב חורף
אנפה משורטטת
עיט צפרדעים
מספר זרוני סוף
חופזים זהובים
3 דאות ש.כ.
מספר ברווזים אפורים
ושאר הרגילים









 
למעלה