שמות וזהות

אנטוליו

New member
דתות לא בשבילי, אבל כל יהודים שאני מכבד -

שמיר, מקוב, האח נתנאל - כולם התנצרו ועברו לאמונה יוונית-פרבוסלבית.
 

SupermanZW

Well-known member
התנצרותם גורמת לי לזלזל בהם

מי שלא מסוגל לבחור באמונה שעומדת בקנה אחד עם דעותיו ומרגיש חייב להצטרף ל"עדר" כלשהו כדי לקבל הכרה הוא אדם עלוב שלא מאמין בעצמו. אגב, אם אתה מאמין שהנצרות ה"יוונית" "פרבוסלבית" היא הדת הנכונה למה אתה לא מתנצר?
 

אנטוליו

New member
כתבתי כבר שדתות הן לא בשבילי, אבל

בזמנו, כשהייתי צעיר יותר, טיילתי הרבה, ביקרתי במנזרים שבדרך ליריחו והתרשמתי עמוקות מאורח חייהם. במיוחד התרשמתי מהמנזר מר סבא ואף לנתי בסביבתו כמה ימים. בחזרה אפילו לקחתי לטרמפ נזיר יווני והוא הזמין אותי לבקר בארץ המנזרים ביוון, חצי אי בצפונה ששמו פרח לי כרגע. זה חבל אוטונומי ויפה במיוחד. בניגוד ליהדות שבזה לדתות אחרות, אני מכבד דתות אחרות ובהן נצרות והינדואיזם ואף עשיתי בזמנו עלייה לרגל לאחד האשרמים בהודו בגאנשפורי, מדינת מהרשטרה ואהבתי לשיר את המנטרות שלהם כמו אום נמה שיווייה:
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=g59fsl7iZjc[/URL]
 

TaL53

New member
איך לא בשבילך?! הרי אתה כבר בעל "תואר במדעי היהדות"

ועם כל האובססיה והפרנויה שלך ליהדות מפתיע איך לא הלכת בצעדי הדיסידנטים הגדולים, מוריך ורביך ולא התנצרת בעצמך! ועוד הרי אתה דורש מאחרים להתנצר.. די צבוע מצדך, טוליק.
 

RubberSoul92

New member
זו אפילו לא פרנויה

זה רק טמטום, חוסר אובייקטיביות וחוסר רצון ללמוד עובדות מהשטח. חבל לבזבז את הזמן , הוא ממילא לא פתוח לדיון בלי קישוריו. מעניין מה היה עושה ללא אינטרנט אם היה מוזמן לדיון בפורמט ראיון.

למרות שחוסר הביסוס שלו לפעמים בהחלט נשמע כמו פרנויה, כשהוא מגיע לשיא שלו עצמו, כמו פה:


אולי טוליק ירצה סוף-סוף להסביר לנו איך הגיע למסקנה מגוחחת כזו?
 

TaL53

New member
כשטוליק היה פחות פחדן

הוא לא הסתתר מאחורי כל מיני "אתרים עלומים"..
&nbsp
http://www.israelshamir.net/Hebrew/Heb2.htm
&nbsp
אגב, מעניין שבאתרו של שמיר יש רק עוד כותב אחד זולת שמיר עצמו וזה "אנטוליו". צירוף מקרים?
 

RubberSoul92

New member
שמיר התנצר? חשבתי שהוא ברח לגולה

מעניין למה הוא שמר על זהות ישראלית ולא החליף את שמו החד משמעי.
 

TaL53

New member
לשמיר לא מפריע הרבה דברים

למשל, פורסם ששמיר סירב להכיר בהשמדה שנעשתה באושוויץ, תמך במכחיש השואה דיוויד אירווינג ובאתרו של שמיר יש הפנויות לאתרים של מכחישי שואה.
 

TaL53

New member
פאנאטים יש בכל דת

אבל לטאות ירוקות מהחלל ששולטות באנושות יש רק ביהדות
 

beatman

Member
ועוד איך שיכול

בין היתר בזכות התנגדות לנישואי תערובת ודגילה בתורה.
הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל זאת זכות בסיסית ובלעדית.
זה מה שכל כך מרגיז אותך וגורם לך להעריץ כל מיני אנטישמים ולהביא את דבריהם לפורום, מה שגורם בתורו לנקיטת עונשים.
 
אבל ההגדרה שלך לזהות מרוקנת את המושג מכל משמעות ותוכן.

אם זהות היא לא דת, לא השתייכות לאומית, ולא תרבותו של האדם, אלא אך ורק ארץ הלידה שלו, אז המושג הזה בעצם לא קיים. אולם, בעולם המודרני נהוג מאוד להאמין שזהות היא ארץ הלידה, וכך אנשים שאין להם דבר וחצי דבר עם המקום בו יצאו לאוויר העולם, מתאימים בכוח את זהותם התרבותית לארץ הלידה שלהם. אבל זה, כאמור, לא חוק טבע אלא אמונה שיש לה קונסנזוס רחב (ולפיכך היא שייכת לתחום המציאות הביינסובייקטיבית) בעידן המודרני. האמונה הזאת נכנסה לקונסנזוס העולמי כי זו בעצם ההגדרה לזהות המקובלת בארה"ב, איפה שאדם שעזב, נגיד, את גרמניה, בגיל שנה, לא דובר גרמנית, לא מכיר שום דבר בתרבות הגרמנית ואפילו אין לו חברים גרמנים, עדיין נחשב גרמני, ואפילו חימשים של מהגרים אירים שעזבו את אירלנד בתקופת הרעב הגדול במאה ה-19, עדיין נחשבים לאירים, למרות שבעיני האירים עצמם, האיריות היא לגמרי מהם והלאה.
 

SupermanZW

Well-known member
זה בדיוק העניין, תוכן יש רק לדברים סובייקטיבים

משמעות היא כל דבר שניתן להגדירו. מכיוון שזהות היא דבר טעני ואובייקטיבי (נקבעת על פי ארץ הלידה בלבד) אין לה תוכן. האדם הוא דינמי, משתנה ומתפתח, זהות היא דבר קבוע.
 
אבל אנשים נוטים להתאים את עצמם בכוח

להגדרות מקובלות. למשל, אדם שמוגדר רוסי ע"פ ארץ לידתו בלבד, וזה הדבר היחיד שמקשר אותו למושג "רוסי", יתחיל למוד רוסית ולצרוך תכנים מהתרבות הזאת, יאמץ לאצמו מרכיב תרבותי רוסי, וירגיל את עצמו לראות את עצמו כרוסי, בגלל ההגדרה הרווחת הזאת.
 

SupermanZW

Well-known member
בצ'כיה ובהונגריה אנשים הניחו שאני ספרדי

יודעי הספרדית אפילו פנו אלי בספרדית לפני שהוצאתי מילה מהפה. אמנם אני יודע ספרדית אבל איני מזהה עצמי כספרדי, האם בגלל שאני נראה ספרדי לאנשים מסוימים אומר שאני צריך לאמץ את התרבות הספרדית או לאמץ שם ספרדי?
 
יהודים ישראלים רבים מאוד נראים כספרדים,

כנראה שיש בך דם של מגורשי ספרד, ואנשים רבים מגדירים אותך כספרדי. אני מניח שהם חווים דיסוננס קוגניטיבי קטן כשאתה מבהיר להם שבין לספרדים אין ולו דבר וחצי דבר. בדיוק באותו האופן רבים בישראל סבורים שאני אמור לחיות כרוסי כי כשמסתכלים עלי ושומעים אותי אי אפשר לטעות איזו שפת אם יש לי.
 

SupermanZW

Well-known member
לא ידוע לי דבר כזה

לפי מה שסיפר לי הוריי וסביי מוצא משפחתי ממזרח אירופה לפחות באלף השנים האחרונות.
 

SupermanZW

Well-known member
בהחלט מובן, אך אני מכיר דוגמאות הרבה יותר קיצוניות לאנומליה

אמה של בת זוגי נראית אינדיאנית במידה מסויימת בגלל תווי פניה למרות שאינה ממוצא אינדיאני כלל, בארגנטינה שאלו אותה מי במשפחתה אינדיאני והיא תמיד ענתה "אף אחד" כי אינה ממוצא אינדיאני, האם המראה שלה אומר שבהכרח חלק מאבותיה היו אינדיאנים? ממה שידוע לה מוצאה פולני ואיטלקי.
 

SupermanZW

Well-known member
אגב זהות תרבותית - התייחסתי לכך בתגובתי הראשונה לשרשור

אני לא רואה טעם לנסות להתאים בכוח את התרבות לארץ הלידה או לארץ כלשהי, היופי ברב תרבותיות הוא שאפשר לאמץ כל מה שמזדהים איתו מכל תרבות שרוצים. הגיוון התרבותי הוא מה שיפה בחברות פלורליסטיות. זה אחד הדברים שאני הכי אוהב בקנדה.
 
הלוואי והרוב היו מבינים את הרב-תרבותיות כמוך

אבל לדאבונינו, רוב האנשים מבינינים אותה ככה שהתרבות שלך אמורה להיות מותאמת לקבוצה אליה אתה שייך, ושייכות לקבוצה מסויימת היא מובנת מאליה ונקבעת ע"פ קריטריונים שאינם בשליטתך, כגון ארץ הלידה, המבטא והחזות. וחלילה לך לזנוח את תרבות קבוצתך ולאמץ תרבות (וזהות עצמית) שהיא "לא שלך", זאת כפירה בעקרון הרב-תרבותיות וחטא גדול היא.
 
למעלה