לא כתבתי תחנת נעמן, כתבתי נעמן, שם המסילה לכרמיאל מתחברת
היא לא מחברת את כרמיאל עם נעמן כי תחנת נעמן היא לא תחנת
נוסעים אלא תחנת תחזוקה של רכבת ישראל.
מסילת עכו-כרמיאל מחברת בין תחנת כרמיאל לתחנת סביוני-ים שנמצאת בקצה הצפוני של הקריות (בצפון קריית מוצקין) בסמוך למסוף התחבורה "מרכזית הקריות" (מסוף שמשלב בין המטרונית לאוטובוסים לרכבת ישראל).
הקו כרמיאל-סביוני ים יהיה קו חשמלי (לא מיד). בתחנת סביוני ים הנוסעים יוכלו לקחת קו נסיעה אחר לנהריה או לחיפה.
תחנת נעמן רק משמשת, בין השאר, לחיבור בין המסילה לכרמיאל לבין מסילת החוף אבל היא לא משמשת לעליית/ירידת נוסעים.
אין חיבור באמצעות קשת מסילתית מצפון למזרח (וההיפך) ולכן תחנת סביוני ים תשמש כתחנת המעבר בין קו עכו כרמיאל לשאר הקוים (מאד דומה למצב שהיה פעם בין מסילת הירקון למסילה המזרחית. שם לא היתה קשת מצפון למערב וההיפך ולכן תחנת ראש העין-דרום שימשה כתחנת המעבר בין הקוים).
תחנת סביוני ים תהיה למעשה מעין "תחנת נעמן לנוסעים" לפי תפקידה.
לא כתבתי תחנת נעמן, כתבתי נעמן, שם המסילה לכרמיאל מתחברת
עם מסילת החוף הקיימת.
תחנת סביוני ים לא קיימת ולא תהיה קיימת בשנים הראשונות להפעלת הקו לכרמיאל.
ואין סיכוי שנוסעים ברכבת בין כרמיאל לחיפה יצטרכו להחליף רכבת באיזושהי תחנה בקריות.
גם סביר להניח שתחנת סביוני ים, כאשר תהיה, לא תהיה תחנת קצה אלא תחנת ביניים.
הן תחנת סביוני ים והן תחנת זכרון יעקב לא מתוכננות לפעול בחמש השנים הקרובות ולא נמצאות בתוכנית החומש של רכבת ישראל. הן ייכללו רק בתוכנית החומש הבאה של הרכבת למחצית הראשונה של העשור הבא.
(ואתה יכול לראות שהתחנה גם לא נכללת במפת קווי הרכבת המתוכננים לשנת 2020)