לפי מה שאתה אומר גם מוניות ספיישל
לא נחשבות לתח"צ עבורך. הן פועלות רק לפי שיקולים כלכליים, אין להן תכתיבים ממשרד התחבורה למעט רשיון להפעלת מונית והן בוודאי שלא באות למען הציבור. ואם כבר מדברים על לבוא למען הציבור, אני לא חושב שאיזושהי חברת אוטובוסים כיום באה למען הציבור למעט אם זה משרת אינטרסים כלכליים של עצמה (הפעלת תחבורה ציבורית בלילה במסלולים בעלי ביקוש גבוה כמו קו ת"א-ירושלים/ת"א-רחובות שבהם מוניות השירות "חוגגות" על חשבון הנוסעים, למשל?). נבחרי הציבור צריכים לדרוש מהחברות לבוא למען הציבור על מנת שהן תוכלנה לקבל רשיון להפעיל קו (למשל סקר דעת קהל שכישלון בו יגרום לאובדן הזיכיון על הקו?). כאשר יש לך מצב מעוות כל כך שבו לחברות מסויימות יש זכות היסטורית על למעלה מ- 80% מקווי האוטובוסים במדינה ללא מכרז פתוח לשוק וללא יכולת של משרד התחבורה לקחת מהידיים שלהן את הקווים בוודאי שלא ניתן לדרוש מאותן החברות לבוא למען הציבור. למה אני אמור לדרוש מקבוצות קטנות יחסית של נהגי מוניות שהתאגדו לקבלת רשיון להפעלת קוי תח"צ להתנהג טוב יותר מארגון של אלפי נהגי אוטובוס שיש לו את כל הכוח הכלכלי והפוליטי כולל סבסוד ממשלתי?