שלג ברמת הגולן ולא רק בחרמון .

WarDog

New member
I rest my case

שטח החתך הקטן של הדוקרן מקטין את המגע של הצמיג עם הכביש (בשלג/קרח זה לא בעיה שכן הם חודרים את השטח ומאפשרים אחיזה טובה יותר, מה שלא קורה באספלט/בטון) מה שמוביל לאחיזה נמוכה יותר עם הכביש. (אישית מעדיף להישאר בבית כאשר יש קרח על הכביש מאשר לנסוע עם דוקרנים בקיץ).
&nbsp
החוק לא קשור לענין שכן יש מספיק חוקים מטומטמים בעולם.
 
אף אחד לא משאיר אותם לאורך זמן

אבל הטענה על הקטנת המגע מגוכחת כאילו האספלט הוא משטח חלק .
זה בסך הכל כמה ראשי סיכה בודדים .
 

selalerer

New member
הנחת את המזוודה שלך על הראש של חוקי הפיזיקה

אותו משקל על פחות שטח אומר יותר חיכוך לא פחות.
זה חלק מאוד גדול מהסיבה שדוקרנים או שרשראות עוזרים.
דוגמה טובה לזה היא פטיש טיפוס שיש לו חוד קטן וחזק שמחזיק את כל המשקל של המטפס.
 

WarDog

New member
אל תתבלבל בין לחץ לבין חיכוך

יותר משקל על פחות שטח = לחץ גדול יותר ולא יותר חיכוך.
&nbsp
&nbsp
 

selalerer

New member
חיכוך הוא הכח שמתנגד לתנועה של שני גופים שנוגעים זה בזה

ככל ששטח המגע גדול יותר יש פחות כח שמתנגד לתנועה.
זה העיקרון שפועלת במצעותו מזחלת. משטח גדול שמפזר את המשקל שלה ושל היושבים עליה על שטח יותר גדול.
&nbsp
בצמיגים לגמישות יש תפקיד גדול באחיזה. העצירה נעשית לא מעט בעזרת התעוותות של הצמיג כאשר משקל הרכב נזרק קדימה ולוחץ עליו. הצמיג נהיה פחות עגול ויש לו יותר התנגדול לגלגול.
החלקה של צמיג על הכביש היא לא הדרך היעילה ביותר לעצור.
ABS מונע את זה אבל גם משחרר את המעצור לפרקים.
העצירה האידיאלית היא בנקודה שבה הלחץ של המעצור הוא הגדול ביותר אבל שהצמיג עדיין מתגלגל על הכביש ולא מחליק עליו
 

enigo

New member
עשית סמטוכה - או בהבנה של חוקי הפיזיקה או בניסיון להסביר

אותם.
ככל ששטח המגע גדול יותר יש פחות כח שמתנגד לתנועה? מה?! תחשוב מה רוחב הצמיגים במכונית ספורט ומה הרוחב במכונית קטנה וחלשה, ותבין לבד שכנראה שטעית.
המזחלת לא קשורה לעניין - במזחלת שלג שטח המגע הוא גדול כדי לפזר את המשקל ולא לשקוע לתוך השלג. במזחלת לקרח שטח המגע יהיה קטן מאוד.
לגמישות של הצמיג יש תפקיד באחיזה בגלל שפני השטח לא אחידים. לכן, למשל, על כביש נוהגים בלחץ אוויר גבוה (כדי למנוע עיוות של הצמיג - שמקטין את שטח המגע), בעוד בתוואי סלעי בשטח נוהגים בלחץ אוויר נמוך כדי לאפשר לצמיג להתעוות בהתאם לפני השטח.
ההתנגדות לגלגול כאשר הצמיג נמעך היא לא בגלל שהצמיג פחות עגול, אלא בגלל שנדרש כח כדי לעוות אותו כאשר הצמיג מתגלגל.
&nbsp
בקיצור, עשית סמטוכה שלמה...
 

selalerer

New member
אני עדיין עומד מאחורי זה שמעט שטח עם אותו משקל זה יותר חיכוך

למזחלת על קרח סכינים בכדי למנוע ממנה להחליק לכיוון שאינו רצוי, לצדדים.
בתמונת חתך קידמי שלה שטח המגע הוא קטנצ'יק ובתמונת חתך צידי שטח המגע הוא מקסימלי.
&nbsp
מזחלת שלג תחליק טוב גם על סלע קשיח בגלל פיזור המשקל על שטח גדול והקטנת החיכוך בכל נקודה ונקודה.
&nbsp
בכדי למנוע ממשהו להחליק מקטינים את שטח המגע שלו. יש כיורים עם מקום לסבון מחורץ במקום חלק.
 

enigo

New member
החירוץ במעמד הסבון הוא כדי לאפשר ניקוז של המים ולמנוע מצב

שבו הסבון טבול בשלולית.
ולגבי מה שאתה עומד מאחוריו - אפשר להתייחס לזה משני כיוונים:
1. הפיזיקה הקלאסית, שבה במשוואות החיכוך בכלל לא מופיע אלמנט של שטח מגע. תאורטית, לא משנה בכלל אם כל משקל נתון מונח על ראש סיכה או על כל יבשת אסיה. כח החיכוך יהיה זהה. משוואות אלו רלוונטיות לחישוב החיכוך בין אלמנטים קשיחים, או לפחות קרובים לזה מאוד. מתכת על מתכת, למשל.
2. המשוואות ההרבה יותר מסובכות הנוגעות להתנהגות של גומי (ונגזרותיו) בתחום החיכוך, שכוללות את ההתנהגות בנקודת המגע עם המשטח של מולקולות הגומי, מאמצי גזירה ועוד הרבה מאוד מרכיבים. במשוואות הללו שטח המגע כן בא לידי ביטוי, אבל בכך שכמה שיותר - יותר כח חיכוך.
לכן צמיגים של מכוניות מרוץ הם רחבים מאוד (ואם אין גשם - גם חלקים לחלוטין, ללא חריצים). כאמור, עובדה זו לבדה צריכה היתה לשכנע אותך שכנראה התאוריה שלך לא נכונה. אם היית צודק, כל מכוניות הפורמולה 1 היו נוסעות על צמיגי ברוחב של צמיגי אופניים...
 

selalerer

New member
הממ..אז אולי זה באמת רק בגלל מניעת שקיעה/חירוץ שהשטח עוזר

אני מניח שאם תשתמש בשפיץ קטן מספיק מחומר חזק מספיק תחתוך אל תוך החומר השני והכח שמונע תזוזה כבר לא ינבע מחיכוך
 

enigo

New member
עקרונית, אם תרכז כח גדול מספיק בשטח קטן מספיק, אפשר לחדור כל

חומר (או שהשפיץ יתעקם. שזה בעצם אותו דבר). וכן, ברגע שהשפיץ חודר אל החומר השני אתה מקבל כבר משוואות אחרות לחלוטין. כל משוואות החיכוך מתייחסות למגע בין משטחים שטוחים (בחומרים מוצקים. נוזלים וגזים זה משהו אחר).
&nbsp
 

enigo

New member
אפילו עם צמיגים לכל העונות יש בעיה לנסוע בקיץ. הם מרעישים

הרבה יותר, אוחזים טוב פחות ויוצרים בעית יציבות במהירות גבוהה (אם כי מדובר על מהירויות אוטובאן). בחלק מהמקרים יש אפילו הגבלת מהירות רשמית מהיצרן (של הצמיגים או של הרכב).
 
יש צמיגים שמרעישים , נקודה . גם ממותג טוב

רעש מיותר במהירות נמוכה , זה גם תלוי במצב האספלט
הם לא מרעישים בכל כביש .
 

enigo

New member
כל הצמיגים מייצרים רעש. צמיגי 4 עונות, ככלל

מיצרים יותר רעש מצמיגי קיץ. יכול להיות שאם תיקח את הקצוות - צמיג הקיץ הכי רועש מול ה-4 עונות הכי שקט, אז הם ירעישו ברמה דומה, אבל בצמיגים מאותה חברה או ברמה מקבילה - צמיג ה-4 עונות ירעיש הרבה יותר.
ונדמה לי שגם יפגע בצריכת הדלק, אבל צריך לוודא את זה.
 
למעלה