סיפורי זוועה של מלצרים
מתוך שרשור בפייסבוק - מאחר ומדובר בקבוצה סגורה מחקתי את שמות הכותבים:
זוג מגיע, מבקש פינה שקטה ואינטימית לדייט. כמה דקות אחרי שמקבלים את המרק שהזמינו, קוראים לי ומראים לי פילטר של סיגריה (חדש) שלטענתם היה במרק. אני לא יודע איפה לקבור את עצמי,לא מבין איך זה קרה, ועדיין הם מקבלים את רוב הארוחה ללא תשלום.
אחרי שלושה שבועות עושים את זה שוב. כניראה שכחו שכבר עשו את זה אצלנו. עצרתי את ההזמנה שלהם והוצאתי אותם מהמסעדה.
מקרה שני:
מגיע זוג הורים עם ילד בן 5 בערך, מזמינים מנות שהטעמים שלהם שונים מהמוכר, אני מסביר זאת והם מתעקשים שהם "מבינים יותר ממני כי הם אוכלים במסעדות בכל העולם". כשמגיעים המרקים הם מתחילים לטעון (אחרי שאכלו חצי) שהשרימפס רקוב ולא טרי. אני מסביר שבעל הבית קונה טרי כל בוקר, אז לא ייתכן, אולי זה התיבול ומציע להחליף. הם מזמינים מרק עם קלמארי. אני מסביר שזה אותו תיבול, הם מתעקשים. שוב אוכלים חצי וטוענים שהקלמרי מקולקל. אני מסביר שהקלמרי זה כמו השרימפס - טרי מהבוקר. הם מסכימים שאחליף למרק תירס (שיהיה סולידי). בשלב הזה הילד מתחיל לחזור בלי הפסקה על מנטרה "האוכל פה מסריח, האוכל פה מסריח...). ותנחשו מה? גם התירס מקולקל. עצרתי את שאר ההזמנה שלהם במטבח, הסברתי שכניראה התיבול שלנו לא לטעמם והוצאתי אותם מהמסעדה. הם עמדו בחוץ והתחילו להגיד ללקוחות שמגישים אצלנו אוכל מקולקל. הזמנתי משטרה, אבל הם הלכו לפני שהניידת הגיעה.
מקרה שלישי: (מסעדה אחרת, חלבית כשרה ברמת כשרות גבוהה מאוד)
לקוח מביא מהבית בקבוק יין ומבקש לפתוח אותו, אני מסביר שסוג הכשרות של הבקבוק נמוך מרמת הכשרות של המסעדה ולכן אסור לפתוח את הבקבוק, כי זה יפגע בכשרות. הלקוח מחכה שאלך, פותח את הבקבוק ומוזג לכל הסועדים בשולחן. המלצרית מבועתת קוראת לי, אני מבקש מהם לעזוב, הבחור מאיים וצועק שישבור לי את העצמות ומתחיל לזרוק עליי דברים.
אני אומר לו שיאללה, בוא נלך מכות, אבל בחוץ. הוא יוצא בסערה החוצה, ואני סוגר ונועל אחריו את הדלת לקול מחיאות הכפיים של שאר הסועדים.
מקרה רביעי: אירוע בחדר VIP, תפריט מוזמן מראש, גם משגעים את המלצריות באלף בקשות, וגם מחכים כל פעם שהמלצריות (שצמודות רק לחדר הזה) יצאו כדי לבוא להתלונן שאין מלצרית (לא היה מצב שזה היה פחות מדקה), יושבים עם העתק של ההזמנה שלהם ומסמנים מה יצא ומה לא (המנות מוגשות למרכז השולחן ואין הגבלת כמות - מה שנגמר ממלאים). במקרה פישלנו ולא הוצאנו להם את אחד מסוגי הסלטים. חיכו עד לסוף הארוחה, הזמינו את כל המנות שוב, לא נגעו, התלוננו שלא קיבלו את אחד הסלטים, הצעתי שנוציא מייד והתגובה הייתה - לא! זה מאוחר מדיי. תשדרגו לנו את הקינוחים! שידרגנו קינוחים, הם ביקשו לארוז את כל מה שהזמינו לפני הקינוחים ולא נגעו (סידרו לעצמם אוכל לשבוע בבית). ארזנו. בסוף בתשלום לא הסכימו להשאיר טיפ כי לא קיבלו את הסלט בזמן....
מקרה חמישי:
אירוע בריתה ל 90 איש, סגרנו לטובת האירוע 3/4 מסעדה, מגיעים 120 איש... אנחנו באטרף מרכיבים שולחנות מהמחסן שיהיה לאנשים איפה לשבת. בעלת האירוע מתעצבנת שלוקח למנות הרבה זמן לצאת, אני מסביר לה שהגיעו עוד 30 איש ואנחנו לא ערוכים לכזאת כמות, היא מגיבה "מה הבעיה שלכם - זאת מסעדה" ובסוף רצו לשלם רק על 80 איש כי המנות התעכבו. הודעתי לה שאם הם לא משלמים הכל כולל טיפ למלצרים יקבלו תביעה. בסוף שילמו, ואחרי 3 חודשים באו ורצו לעשות במסעדה את הבר מצווה של הבן. הודעתי לבעל הבית שאני לא מוכן לעבוד איתם ואני בחופש ביום האירוע. הוא לא הסכים לסגור איתם אירוע...
לקוחה קבועה במסעדה שעבדתי בה, תמיד מגיעה ועושה בעיות. הגיעה עם חברים מחו"ל, התקשרה לפני זה להזמין מקום ונאמר לה שהמסעדה מלאה אז השיבה "אני קבועה פה אתם תמצאו לי מקום." מצאנו. אחת האורחות הזמינה מנת פסטה אלי אוליו, מה שאומר שלמנה אין ממש רוטב, אלא זה על בסיס שמן זית. הלקוחה מתלוננת שהמנה יבשה. מחזירים למטבח מוסיפים לך נוזלים ועוד ירקות. מתלוננת שהמנה עדיין יבשה. מסבירים לה שזה הרוטב של המנה וממליצים לקחת משהו אחר. לא מסכימה, מכינים לה את אותה מנה מחדש. לפני שהמנה יוצאת בפעם השלישית לשולחן, הקבועה צועקת עליי שמה זה אמור להיות וכולם סיימו כבר לאכול, מסבירה לה שאין מה לעשות וכשמחזירים מנה 3 פעמים זה לוקח זמן. מקבלת את המנה ה3, עדיין לא מרוצה. בסוף הארוחה האחמשית שלחה אותי להציע להם פינוק של למונצ'לו, שאלתי אותם "תרצו אולי צ'ייסר של למונצ'לו?" הקבועה מסתכלת עליי במבט מזלזל, קורצת לי ועושה "on the house?"
הייתי אחמ"ש. שולחן של 8 חברה' בסביבות גיל 25, אחת מבקשת ארוחת ילדים, אחרי ויכוח עם המלצרית המלצרית קוראת לי לעזור. אני מסביר שארוחות ילדים זה עד גיל 12 (ממש רואים שהיא לא...). היא מתעקשת שהיא בת 12... ביקשתי לראות תעודת זהות של ההורים, ואז היא הודתה שהיא בעצם לא כל כך רעבה. המלצתי לחלוק מנה עם מישהו אחר או לאכול רק ראשונות. ואז היא ביקשה שאאשר את זה חד פעמית.
כשסירבתי אמרה שהאחמ"ש שבוע שעבר אישר לה.
עניתי שאני האחמ"ש היחיד במסעדה, יש חוץ ממני רק אחמ"שיות, ואם אישרו לך בשבוע שעבר אז כבר אישרו לך חד פעמית.
עבדתי בבית קפה, בדיוק הבאתי עוד בורקסים מהמטבח, והם התקררו קצת, העלתי אותם על הפלאטת חימום, מישהו ביקש ממני כמה בורקסי פיצה, ולפני שהספקתי לשאול אותו אם היא רוצה שאחמם לו אותם הוא שילם ונגס בהם. הוא עוד לא סיים לבלוע והוא מסתכל עלי כולו מזועזע כאילו נתתי לו לאכול רעל או אוכל מהרצפה או אני לא יודעת מה ואומר, את רצינית? קרח!! קרח יותר חם מזה!! והוא אשכרה זורק עלי את הבורקסים ואני מנסה בנועם לשאול אותו למה הוא מדבר אלי ככה והוא ממשיך להתווכח איתי שאני אוכל את זה ולצרוח עלי שאחמם לו את זה (מה שרציתי לעשות מלכתחילה). כלכך רציתי לזרוק עליו את הבורקסים חזרה להביא לו את ה8 ומשהו שקל שלו ולבעוט אותו מהבית קפה.
שבת, אני מנהל חדש במסעדה אסיאתית שבה כל המנות העיקריות מגיעות עם אורז לבן מאודה. נכנסת משפחה שהמלצריות מזהירות אותי שהאבא בעייתי, זכיין של רשת אופנה של מותג מוכר וחבר של בעל הבית.
הם מזמינים, ומבקשים להחליף במנות העיקריות את האורז המאודה באורז מוקפץ עם ירקות. המלצרית מסבירה שאורז מוקפץ זה מנה נפרדת ואי אפשר להחליף את האורז. הוא מתווכח והמלצרית קוראת לי. אני מסביר את אותו דבר, ואז הוא אומר "אתה יודע מי אני? אני [מספר מי הוא בהתנשאות] ואני חבר של בעל הבית".
אני עונה לו שזה לא רלוונטי ועדיין אין אפשרות להחליף. הוא פוקד עליי להתקשר לבעל הבית ולשאול אותו.
התגובה שלי: בעל הבית שכר אותי לנהל את המסעדה כדי שהוא יוכל לעשות מה שהוא רוצה בשקט בלי הפרעות, במיוחד בשבת. אם אני אתקשר אליו בכל עניין - בשביל מה אני מנהל מסעדה? אם אתה רוצה - תתקשר אליו ותבקש ממנו. אם הוא יתקשר אלי ויאשר לי - אחליף לך את האורז המאודה באורז עם ירקות".
כמובן שהוא לא התקשר, והם הזמינו את האורז עם הירקות בנפרד. מאז לא היו איתם בעיות.