שירותים ציבוריים על פי מגדר

גאיה1323

New member
בחברה המערבית

התכוונתי כמובן לכך שצניעות הגוף תקפה על נשים בחברה המערבית ולא על גברים בחברה המערבית. כלומר אני מדברת כרגע על החברה המערבית.
בנוגע לבגדים חושפניים של נשים, בעיני זה הצד השני של אותו המטבע. היחס לגוף האישה בחברה המערבית הוא יחס לטאבו- האלהה או הסתרה, תלוי איפה ובאיזו סיטואציה.
זה אף פעם לא רק גוף, הוא תמיד בא בקונוטציה מינית. האבסורד ניכר כשמדברים, לדוגמא, על הנקה בפומבי.
 

Berethor

New member
מה הצורך להדגיש את זה שהיא מערבית? אם בחברות אחרות המצב הוא

לא יותר טוב בנושא, ואף הרבה יותר גרוע, טוב חוץ מכמה חברות שבטיות קטנות באפריקה ובאמריקה הדרומית שבהן נשים מסתובבות טופלס מבלי שיעשו מזה יותר מדי עניין. אירופה גם ידועה כיותר ליברלית בנושא הזה מארצות הברית וישראל, משום שבאירופה יש הרבה יותר חופי ים שבהן נשים יכולות להיות טופלס, אם כי זה עלול להשתנות לרעה, אם האסלאם ישתלט על אירופה, ככה שהגישה בנושא הזה היא לא לגמרי אחידה, אפילו במדינות מערביות. זה נכון שבהרבה מקרים גם החשיפה של גוף האישה וגם אי חשיפה של גוף האישה נעשה מסיבות מיניות, ובאופן די אירוני הרבה מהגברים שחשוב להם שהאישה תתחסה הם יותר סוטים, ואלו שיותר מתקשים לשלוט על עצמם אם הם רואים אישה שלא מחסה את רוב/כל גופה. אז כן מהבחינה שקיים שיפוט מיני בשני המקרים זה שני צדדים של אותו מטבע, אבל עדיין אנשים שמאמינים שלאישה מותר ללכת בשמלה קצרה ברחוב ואנשים שמתנגדים לכך, הם אנשים עם אמונות הפוכות בנושא, והחלוקה הכי בולטת היא בין חילונים לבין חרדים בנושא, ככה שלא מדובר באנשים שלא סגורים על עצמם אלא שמדובר באנשים שונים. בכל מקרה לי באופן אישי אין בעיה עם הנקה פומבית וגם לא עם נשים שסתם רוצות ללכת טופלס, אני תומך בGo Topless Day. כן אפשר לראות גוף גם בצורה לא מינית, אלא בצורה ניטרלית, וזה דבר שהוא נכון במיוחד לחזה נשי, לא צריכים הנקה של תינוק כדבר מיני או/ו כדבר רע, אלא מדובר באם שעושה עם החזה שלה בדיוק את הדבר שהוא מיועד בשבילו, חזה של אישה הוא לא באמת איבר מין, היעוד העיקרי שלו הוא להנקה ולא ליחסי מין, וזה שלנשים יש חזה יותר גדול(וגם זה לא תמיד) וקצת שונה מזה של גבר לא אומר שאין צריכות להסתיר אותו בזמן שגבר יכול להיות טופלס בלי יותר מדי בעיות. בכל מקרה במערב עדיין יש הרבה יותר חופש לנשים בהשוואה למזרח, לדוגמה פמן מצליחות לקיים את ההפגנות שלהן הרבה יותר בקלות במערב מאשר במזרח, ופעילות פמן במזרח אפילו אמרו בעצמן שאם הן היו מפגינות במדינה שלהן אז הן היו נאנסות או/ו נרצחות, אבל לפחות לפמן יש את האומץ והתושייה להפגין נגד השריעה, בניגוד להרבה ארגונים פמיניסטים אחרים שלא מעזים להפגין נגד המשטרים הכי שוביניסטים בעולם, ובמקום זה מחפשים מטרות קלות יותר, שהשוביניסטיות שלהם מוטלת בספק או/ו הרבה יותר נמוכה.

"“If we did that demonstration in my country, we [would get] raped, we’re going to be cut with knives, we were going to be killed,” Egyptian protester Aliaa Magda Elmahdy told the Swedish station AftonBladet."

"“FEMEN calls upon the Egyptian women to take an active part in the overthrow of Islamism revenge for centuries of humiliation and slavery… The fire of revolution must burn!”"

[URL]http://www.washingtontimes.com/news/2013/jul/2/no-shariah-topless-femen-activists-protest-swedish/[/URL]
 

Berethor

New member
כן גם לדעתי עדיף היה שתהיה יותר פרטיות בשרותים ובחדרי הלבשה

לא כל האנשים מרגישים בנוח עם להיות בעירום ליד בני מינם, וככה גם לא צריך היה הפרדה במקומות האלו.
 
למעלה