Ccyclist
Well-known member
לצערי רחובות נמצאת על קו חצי היקפי ללוד ולא קו ישיר לתל-אביב
הקו לרחובות בנוי על צומת המסילות הבריטי בלוד ולא על קו החוף הדרומי שמשרת את צרכי היוממות במדינת ישראל. עם צוואר הבקבוק באיילון אי אפשר להקצות עוד רכבטת לעוד סיבובים, והסיבוב ההגיוני ביותר - תוספת קשת למדולש פלשת - תאריך את הנסיעה עוד יותר מהקו הקיים ללוד.
 
לצערי אוטובוס יעיל לתחנות לולאת רשל"צ (או בימינו - לרשל"צ משה דיין) ולחץ להארכת אחד מקווי נת"ע העתידיים כך שיהיה במסלול הגיוני וישראלי מתל-אביב לרחובות דרך רשל"צ הגיוני יותר מניסיון לכופף את הקו הקיים ללוד.
 
יש גם תחנת רכבת רחובות בנמיביה... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rehoboth_Railway_Station
לצערי רחובות נמצאת על קו חצי היקפי ללוד ולא קו ישיר לתל-אביבשיפור השירות הרכבתי לרחובות
רחובות זוכה לשירות-בחסר מבחינה רכבתית: למרות שהיא מהתחנות הכי עמוסות בארץ (מיד לאחר תחנות ת"א ומרכזית חוף הכרמל) היא מקבלת שירות מקו אחד בלבד, וגם בתכנית הרכבת ל-2020 השירות לא משתפר: אף לא תחנה אחת נוספת מקבלת חיבור ישיר לעיר. כיצד ניתן לשפר את המצב?ההצעות שלי לכך מתחלקות לשניים: על גבי תשתית קיימת, ועל גבי תשתית חדשה.
על גבי תשתית קיימת: (1) ב-2020 יהיו שתי רכבות בשעה שיעשו את הסיבוב ראשל"צ - השרון - ראשל"צ. אפשר להעביר את אחת הרכבות האלו לסיבוב רחובות-השרון-רחובות (2) העברת חלק מהרכבות דרך נתב"ג במקום דרך גני-אביב/כבר חב"ד (3) הארכה פשוטה של הקו לחיפה.
על גבי תשתית חדשה (אבל לא מאסיבית): (1) הוספת קשת קטנה לחיבור רחובות למסילה ב-431 לכיוון מערב, וחיבור ראשל"צ הראשונים למסילות איילון (שוב, ב-431) - ויצירת החיבור הישיר בין רחובות לראשל"צ / חולון / בת-ים (2) הוספת קשת קטנה בין רחובות לרמלה מיד מדרום לתחנת לוד. הדבר יאפשר רכבות מרחובת לכל דרום הארץ וכן לבית שמש וירושלים-מלחה. (3) השמשה של המסילה המזרחית לנוסעים: קו אשקלון-רחובות-לוד-ראש העין-שרון למשל.
מה דעתכם? האם יש לכם הצעות נוספות?
הקו לרחובות בנוי על צומת המסילות הבריטי בלוד ולא על קו החוף הדרומי שמשרת את צרכי היוממות במדינת ישראל. עם צוואר הבקבוק באיילון אי אפשר להקצות עוד רכבטת לעוד סיבובים, והסיבוב ההגיוני ביותר - תוספת קשת למדולש פלשת - תאריך את הנסיעה עוד יותר מהקו הקיים ללוד.
 
לצערי אוטובוס יעיל לתחנות לולאת רשל"צ (או בימינו - לרשל"צ משה דיין) ולחץ להארכת אחד מקווי נת"ע העתידיים כך שיהיה במסלול הגיוני וישראלי מתל-אביב לרחובות דרך רשל"צ הגיוני יותר מניסיון לכופף את הקו הקיים ללוד.
 
יש גם תחנת רכבת רחובות בנמיביה... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rehoboth_Railway_Station