שוב עובדים על אלוהים בעיניים!

itor

New member
מישהו כאן טען

אי שם למעלה בשרשור שכל מה שאינו רבים הוא יחיד, ואני טוען שלא כך. לדוגמה יש דברים כמו "מים" שלא ניתנים למספור ולכן הם לא יחיד ולא רבים (מים אמנם ניתנים למדידה אך לא לספירה. יחידות מדידה של מים ניתנות לספירה).
 

Hameln

New member
מישהו כאן כתב,

אי שם למעלה בשרשור, לגבי מים את המושג 'מולקולה'. 'מים' זה רבים אלא אם מדובר במולקולת מים אחת או ביחידת מידה אחת ושניהם דרכים לכמת מים. לכן משפטים שתכתוב על מים ביחיד (ללא ציון יחידת מידה למשל) יקראו כעילגות. אני בשום אופן לא מתכוון לומר שאתה עילג (כי איני סובר כך) אלא שכדי להדגים איזשהו עקרון (בלתי נתפס...?) על דבר בלתי נתפס, "נתפסת" על מים ביחיד.
 

BravoMan

Active member
אבל אפילו בספר בראשית מכמתים מים

כשמפרידים בין "מים" ל-"מים", יוצרים שניים מהם שאפשר בהחלט לספור.
&nbsp
אז, למה בתפילת שמע ישראל לא אומרים:
אדוני אלוהינו, אדוני לא כמותי?
הרי לומר כל פעם "אחד" יבלבל כל אדם סביר, שיודע את המשמעות המילונית של המילה "אחד"!
 

itor

New member
תבדיל

בין מים במשמעות מקווה מים או מקום עם מים (אפשר לכמת) ובין מים במשמעות החומר (ואז אי אפשר לכמת).

שאלה יפה. אם המטרה היתה לשלול בלבד, אכן הדרך הצעתך הייתה טובה.
מכיוון שהמטרה היא לא רק לשלול, אלא לבטא ולהפנים עמדה נפשית, הדרך הנכונה היא על בלשון חיוב תוך מודעות לכך שאין כאן תיאור.
השימוש הכפול במילים עלול לבלבל כמו שכתבת, והפתרון לכך הוא לימוד.
 

BravoMan

Active member
אז רגע,

המים מעל הרקיע הם חומר או מקום עם מים?
&nbsp
ומקום עם מים זה לא מקום שיש בו חומר שנקרא מים, H2O, אלא איזה מקום מיוחד שיש בו משהו כמותי, אבל שאי אפשר להתרחץ בו או לשתות אותו?
&nbsp
אם חומר יכול להיות לא כמותי, אז יקום חומרי יכול להיות לא מוגבל, וכל מה שכתבת בענף אחר, על כך שאתאיסטים מוגבלים בחשיבה ש-"יקום זה כל מה שיש" מתבטל!
&nbsp
הרי אפילו האדם החומרי ביותר, שאינו מאמין ברוח, או נפש, עדיין מאמין במשהו לא כמותי בדיוק כמוך!
&nbsp
כשאדם מן השורה רוצה להפנים משהו, הוא דואג להציג את זה בצורה כמה שיותר ברורה ולא משתמעת לשני פנים.
איזה סוג אדם מעוות ינסה להפנים משהו ע"י מילה הכי מטעה שאפשר?
ואיזה אדם מעוות ינסה לבטא עמדה שלו עם מילה שהוא יודע מראש שתתפרש בצורה לא נכונה ע"י הסובבים אותו?
&nbsp
ואיך אפשר ללמוד משהו, אם כל המילים בספרי הלימוד חסרות משמעות כי הן "לא מצביעות ולא מתארות"?
&nbsp
ועוד אחד לסיום:
אם המילה לא מצביעה, למה זה משנה באיזו מילה משתמשים?
 

itor

New member
הא?

כבר תיקנתי את דבריי, ואמרתי שמים אינם ספירים אבל כן מכומתים (מידה). ומי דיבר על מים שאי אפשר לשתות או לרחות בהם?

לגי שאלתך האחרונה, המילה היא אותה מילה. השימושים שונים (הצבעה, לעומת הבעת עמדה לא מילולית). מה שהופך אותן לאותה מילה למרות השימוש השונה הוא המכנה המשותף הצדדי - למשל המילה "אחד" שוללת ריבוי גם כאן וגם כאן. המילה אחד גם נושאת מטען נפשי מסוים.
 

BravoMan

Active member
אוקיי, אז במילון המונחים שלך יש הבדל בין

משהו שניתן לספור למשהו שניתן לכמת.
&nbsp
כלומר, 3 יחידות עיפרון ו-3 ליטר מים, אלא דברים שונים לחלוטין?
רק בגלל שבמקרה אחד סופרים "יחידות" ובמקרה אחר סופרים "ליטרים"?
(ואובי למי שחושב שליטר הוא סוג של יחידה!)
&nbsp
עיפרון ניתן לכימות?
כמה זה עיפרון אחד?
זה:
http://www.long-live-pitmans-shorth...cil-1002-9517-long-live-pitmans-shorthand.jpg
&nbsp
או זה:
http://www.weddingbee.com/wp-content/uploads/2009/05/13/pencil.jpg
&nbsp
למה עמדה לא מילולית חייבים להביע עם מילים?
זה לא כמו להביע עמדה לא אלימה עם כלי נשק?
&nbsp
אי אפשר לשלול ריבוי אם לא מעלים על הדת אפשרות של ריבוי

&nbsp
אגב, אצל אנשים שפויים המילה "אחד" לא שוללת ריבוי. היא מציינת כמות. זה המובן שלה כפי שהוא רשום במילון השפה העברית ומוכר ע"י אקדמיה ללשון.
&nbsp
אז היא לא יכולה להיות מכנה משותף!
 

itor

New member
כבר תיקנתי

שמיים אינם ניתנים למספור. כן ניתנים לכימות.

עמדה לא מילולית לא חייבים להביע המילים.

נכון. שלילת הריבוי כאן באה לשלול ריבוי של דבר שניתן להעלות על הדעת - ריבוי של אלילים (רק אלוהים לא ניתן לכימות. אלילים ניתנים).

אצל כל האנשים, שפויים ושאינם שפויים, המילה "אחד" שוללת ריבוי, היא עושה אולי עוד דברים אבל גם שוללת ריבוי
שלילת הריבוי היא המכנה המשותף של כל שימושי המילה.
 

BravoMan

Active member
למה מיים לא ניתנים למספור?

בחיאת, יש לך בטח ארון ספרים גדול ומפואר בבית, למה שלא תשקיע ותוסיף לו מילון עברי עברי?
זה יחשב לכפירה עבורך?
&nbsp
מה הבעיה למספר מים?
אם אני אכתוב מספר על בקבוק מים, זה לא יהיה מספור מים?
אם אני אשים פתק עם מספר ליד שלולית מים, זה לא יהיה מספור מים?
&nbsp
אם עמדה מילולית לא חייבים להביע במילים, למה זה מה שאתה וכל הדתיים עושים?
למה דווקא במילים?
&nbsp
האם אתה לא מבין שאם תפילה מבטאת עמדה לא מילולית כפי שאתה טוען, הרי לומר מילים בזמן תפילה זה כמו לירות בנשק בהפגנה למען שלום עולמי?
&nbsp
אם אלוהים שלך ואלילים זה מושגים שונים לחלוטין, מה עוזר לך לשלול ריבוי אלילים?
אז יש אלילים שניתן לכמת, איך זה מפריע לאלוהים שלך?
הרי הוא בעצמו לא אליל.
באותה מידה היית צריך לשלול ריבוי של כוכבים בשמיים כדי להצדיק את האלוהים שלך, אבל אתה לא עושה זאת, למה?
&nbsp
האם יש מכנה משותף בין אלוהיך לאלילים הרבים, שמצריך לשלול אותם?
 

itor

New member
1. לא.

זה יהיה מספור של בקבוקי מים. מים זה לא מילה ספירה.
2. אנחנו לא מביעים את העמדה הזו רק במילים אלא גם ברגשות ומעשים.
3. לא הבנתי למה לי לשלול ריבוי כוכבים בשמים. הרי יש כוכבים רבים בשמיים. לעומת זאת יש סיבה טובה להצדיק שלילת דברים שאנשים רגילים להתבטל בפניהם (אלילים) ולומר שאין בהם ממש, ואין ריבוי דברים בעולם שראוי להתבטל בפניהם/להתפלל אליהם/לעבוד אותם. המשותף הוא אצל בני האדם - עובדי האלילים מתפללים אל אלילהם, משתחווים לאליליהם, ומתבטלים בפני אליליהם, ואת זה אנו שוללים.
 

BravoMan

Active member
אז:

1. בעברית פשוטה, כוונתך היא שהמילה מים לבדה אינה מציינת שום יחידה או כמות ספציפית של מים, כמו למשל המילה אדמה.
&nbsp
אז למה בחרת רק במילה מים? כי היא כבר בצורת רבים ואין לה הטיה נפרדת?
האם אדמה לשיטתך ניתנת למספור? כמה זה "אדמה אחת"?
&nbsp
כמה זה "אוויר אחד"?
&nbsp
2. לא ענית על החלק השני של השאלה: למה כן במילים אם זו עמדה לא מילולית?
ולמה עיקר הביטוי הוא במילים, שהרי תפילות הן חלק משמעותי ביותר מהדת היהודית, מבחינת כמות וזמן שהן תופסות, ולפי מה שראיתי גם מבחינת חשיבותן.
&nbsp
3. א) בעבר אנשים היו "מתבטלים" בפני כוכבים.
עבודת "כוכבים ומזלות" מוזכרת במפורש בתנ"ך.
&nbsp
3. ב) טענת שנוצרים רבים מתפללים לישוע, שגם הוא אליל, אבל מבחינתם יש רק אליל אחד, והם לא מתפללים ולא מאמינים בשום אליל אחר.
&nbsp
אז, למה אתם לא מבטלים גם את האחידות, אלא מאמצים אותה, אם יש בעולם יותר ממיליארד אנשים שמתבטלים בפני אליל אחד ויחיד וגם הם טוענים שמה שמיוחד בו, בניגוד לדתות אחרות, זה שהוא אחר ויחיד?
 

itor

New member
נכון. אותו דבר לאדמה ואוויר. מים זו רק דוגמה.

2. כי גם מילים יכולות להיות תגובה לעמדה לא מילולית.
3א. נכון. ולכן נכון לשלול מהכוכבים כל כוח אלוהי.
3ב. ברגע שהם מתפללים אל מישהו שהיה לו גוף - זו כבר עבודת אלילים. כי הגוף הוא אובייקט. אובייקט נתפס ומוגבל.
 

BravoMan

Active member
אה, אבל הרי אומרים "אדמות".

נו, פתאום זו דוגמה לא טובה?
מה ההבדל בין אדמה לאדמות?
&nbsp
2. רגע, זו תגובה לעמדה, או ביטוי עמדה?
כי משפט הגיוני יהיה: "ירי מנשק הוא תגובה של חמס לעמדה שלך שלום".
במצב כזה, אפשר באמת להחליף את המשפט ב-"שימוש במילים רבות הוא תגובה של דתיים לעמדה לא מילולית".
&nbsp
אז, בעצם אתה ודתיים אחרים נגד עמדות לא מילוליות?
&nbsp
3. א) למה רק כוח ולא ריבוי? הרי מאלילים שוללים דווקא ריבוי ולא כוח?
3. ב) אוקיי, אבל הוא עדיין יחיד, אז חייבים לבטל את האחידות, הרי לא ביטלו את גוף האלילים (הפסלים) אלא ביטלו את הריבוי!
 

itor

New member
לא שמעת רק משום

שלמילה "אלילים" נוצקה קונוטציה שלילית, אז ברור שעובדי אלילים לא ישתמשו במונח הזה.
אבל פוליתאיסטים מאמינים בריבוי אלים וממילא באלים הניתנים לכימות (זו המשמעות של הקידומת פולי).
 

Hameln

New member
כלומר, זאת מיסרפרזנטציה

המחויבות והתלות שלכם לא הופכת את המילה 'קיים' לנכונה בהקשר הזה.
 

itor

New member
המחויבות והתלות

הם המשמעות של המילה. ברור שהמילה "קיים" כפי שהיא משמשת לאובייקטים בעולם אינה שייכת לכאן.
חשוב לא לייחס חשיבות רבה למילים, אלא לעמדות לא מילוליות ולמגמות חיים, המילים הן רק ביטוי של מגמות אלה.
 

Hameln

New member
המילה 'קיים' משמשת לאובייקטים בעולם. נקודה.

למילה 'מחויבות' יש את ההגדרה שלה והמשמעויות שלה, למילה 'תלות' יש את ההגדרה שלה והמשמעויות שלה ואף לא אחת מהמשמעויות וההגדרות של שתי המילים האלה תואמות להגדרה ולמשמעות של המילה 'קיים'. מה לעשות.


לא לייחס חשיבות רבה למילים? אני לא קורא מחשבות. אחת הדרכים העיקריות שלי להבין בני אדם אחרים היא תקשורת מילולית (זאת אומרת, עד שמישהו מבקש ממני להבין מה זה 'קיים' שלא קיים).
 

itor

New member
נכון

לכן המילה "קיים" כמו כל המילים המתייחסות לאלוהים היא מושאלת.
המילים בשדה הזה הם פעולה, תוצר של עמדה לא מילולית. הן לא מסמנות את שלא ניתן לסימון.
 
למעלה