שאפו ענק למעיין, שעולה למקום הראשון הערב בדירוג שלי

יש מצב שאתה צודק

זה היה פשוט הזוי, ענבר נותנת למעיין את המשחק על מגש ומעיין לא נותנת לה כלום בתמורה! לא משא ומתן, כלום, ענבר פשוט מתנדבת. אז בטסטות ענבר אומרת שזה בקטע אסטרטגי וזה מחושב, אז בחרתי להאמין לה שיש היגיון מאחורי הפעולות שלה, אבל אולי אתה צודק ומעיין פשוט נתנה לה את התחושה שגם היא יכולה להיות אסטרטגית דגולה כמוה ויחד שתי הנשים החזקות של הישרדות יעשו מהלכים היסטוריים וכל הבבל"ת הזה. אבל אפילו מעיין עצמה הייתה בשוק בעצמה מההתמסרות הטוטאלית הזו של ענבר. אם זה הכל בגלל הויתור של מעיין על הרמז אז ענבר היא הפתי הכי גדול שהיה בהישרדות (ואתה צודק לגמרי לגבי נתי, הוא באמת הקריב הכי הרבה בשביל הרגלו).
 

פרארי1

New member
כל המשחק של ענבר עד עכשיו, היה פתי

כל מי שאמר לה משהו, היא מייד "קנתה" את זה ודיברה בטסטות בעינים מצועפות.
היא לא איימה על אף אחד ולכן, מלבד סצינת מבחן האש מול מעיין, גלשה על גלי "הערכים" שלה עד לשלב הגבוה בו היא נמצאת.
כרגע היא חברה בברית החזקה שנותרה ולמעיין אין ברירה אלא לחבור אליה, כדי להמשיך להתקדם אחרי שכל חבריה התעופפו להם.

למרות שלא סבלתי את מעיין בימים בהם הייתה בברית השולטת של ליגאוו וההתנשאות שלה הייתה בלתי נסבלת, חייבים לפרגן לה על האינטליגנציה והיכולת לנצל מצבים ואנשים לתועלתה.
היא ללא ספק השחקנית הטובה ביותר העונה, בפער.
אגב, עם כל הדמעות (האמיתיות או המזוייפות, היא הרי כבר התפארה בכך שהיא ראויה לפרס על משחק) על חבריה שהודחו, אין ספק שהיא עושה את החשבון של המושבעים והיא נמצאת במצב מצויין בחשבון הזה - יש לה את שגיא, יוסי ובר בתור באנקרים, שזה הרבה יותר ממה שכל אחד מהאחרים יכול לזקוף לזכותו.
 
המשחק של מעיין השתפר פלאים כשהיא עברה לעמדת נחיתות

בהתחלה לא התפעלתי ממנה כשחקנית, כי כשהיא הייתה בעמדת החוזק היא הייתה יהירה ותוקפנית, לא בדיוק הדרך לרכוש חברים והשפעה על מושבעים... שגיא נחשב ל"בחור הטוב" בעוד שמעיין הייתה הביץ' השנואה.

אבל אז... מעיין הפכה לאנדרדוג. מהקטע שהיא באה לבנות ובכתה להם על שגיא היא עשתה סוויץ' מדהים ושאפו לה. פתאום מיכל מתרככת כלפיה, ורד מחבקת אותה (!) וענבר בכלל שפוטה שלה. מעיין מצאה את הנישה שלה.

יתרה מכך, אנשים מאוד אוהבים סיפור של "תהליך", גם הצופים אבל גם השורדים עצמם. גם למעיין וגם לענבר יש סיפור של תהליך, ענבר מהבחורה התמה, מדריכת הצופים הנאיבית שהפכה לשחקנית אסטרטגית (נניח, אבל היא באמת הפכה משחקנית פסיבית לאקטיבית), ומעיין מהביץ' הכוחנית שכולם שונאים לאישה החזקה והשורדת שכולם מעריכים, גירל פאואר וכל זה.

הבעיה הגדולה של מעיין כשחקנית, היא שהיא עדיין נהנית מה"כייפוש" שלה יותר מידי, אם היא תתן לחדוות רמיסת אויביה יותר מידי מקום, היא עלולה לאבד את האהדה כלפיה בקרב חבריה החדשים.

כרגע מעיין היא האדם האחרון שהייתי רוצה לראות איתי בגמר והאדם הראשון שהייתי רוצה להדיח בשלב הנוכחי. יש לה את שלושת הבאנקרים שהזכרת בעוד שכל מי שיהיה מולה הוא מאותה הברית ולכן יאלצו להתחלק בקולות. מה גם ששחקן כמו אמיר אולי יעדיף להצביע למישהי כמו מעיין ששיחקה את המשחק לדעתו יותר טוב מאחרים ושאין לדעת עד כמה אנשים עוד יפגעו זה מזה במהלך ההדחות. למעיין יש 3 קולות בטוחים בגמר והם עלולים להשפיע על אנשים אחרים שיגיעו לוילה.
 

פרארי1

New member
מה שכתבת בפסקה האחרונה

הוא עוד הוכחה לכך שענבר לא ממש ניחנה בחשיבה אסטרטגית אמיתית, לנהל הדחות כשאתה ברוב ברור ואף אחד לא מאיים עליך, זו לא אסטרטגיה.
 
אז זהו, שאני אמביוולנטית עדיין כלפיה

אני כן חושבת שהיא חושבת, אני פשוט חושבת שהיא חושבת לא נכון...
זה נכון שורד ונתי יכולים להוות איום באם הם שוב ישיגו וטו, זה לא חסר בסיס, אבל לראות בנתי ובורד איום ולהתעלם מהפיל הגדול על האי שזה הכוח של מעיין בגמר והיכולות שלה כשחקנית פיזית ואסטרטגית... זה מוזר
. לשחק עם מעיין זה לשחק באש.

אם מעיין בגמר אז מעיין זוכה. נגיד שמעיין, ענבר ומיכל בגמר והגמר הוא היום (כי אין לדעת אלו עוד יריבויות ומשקעים יצוצו), אז זה יראה ככה:

מעיין: שגיא, יוסי, בר. אולי גם אמיר.
מיכל: אולי רז, ורד, נתי.
ענבר: אולי רז, אולי אמיר.

אם ענבר הייתה מצליחה לג'נגל את העיניינים ככה שמעיין תעוף לפני הגמר מבלי לחוש טינה כלפיה (לא כמו לירון רביבו כלפי מושיק), אלא רק הערכה שעשתה בשבילה מה שהיא יכולה - אז ענבר קיבלה את הקול של מעיין. אבל... גם אם מעיין הייתה מודחת בשבת בלי שענבר הייתה מתנדבת ללחום למענה אז יוסי היה מצביע לענבר שאותה הוא מחבב בניגוד לשאר, בר הייתה מעדיפה להצביע לה ולא למיכל או לורד/נתי וגם מעיין עצמה הייתה מעדיפה את ענבר או את רז על כל אחד מהאחרים (ולענבר יש יתרון על רז בגלל הפסיביות שלו במשימות, על האי ובכלל), כנ"ל שגיא. אז בעצם הרווח של ענבר מהמהלך המסוכן שלה הוא... מיותר.
 

סטילהוק

New member
נהפוכו, מעיין לא בגדה מעולם במי שכרתה איתם ברית

ונתנה להם את מילתה. אלא אם כן הם בגדו בה קודם ובכך הפרו את הברית ביניהם, כמו שעשה אמיר הבוגדני שתקע להם סכין בגב וחשף את פרצופו האמיתי.
יותר מזה, מעיין אפילו היתה מוכנה לסכן את עצמה כמה פעמים בשביל להציל את בני בריתה. מה שאי אפשר לאמר על אף אחד מהשורדים הנותרים במשחק. זאת גם הסיבה שענבר כל כך מעריצה אותה והתחברה אליה. לא רק האסטרטגיה וההצלחה הגדולה במשימות, וגם לא הויתור שלה בריגלו והבחירה שלה בענבר לבילוי בריזורט, אלא גם העובדה שמעיין, למרות האסטרטגיה שלה וההצלחות שלה במשימות, מעולם לא בגדה בבני בריתה ובמי שנתנה לו את מילתה, אפילו לא עכשיו שהיתה לה הזדמנות לחזור ולשלוט במשחק ביחד עם ורד ונתי ולהדיח את הברית המשולשת בזה אחר זה מהמשחק, היא לא בגדה בענבר ולא עשתה זאת.
 
מעיין לא "בגדה" בענבר כי זה משתלם לה מאוד

וכי היא שונאת את ורד, זה הכל. מעיין לא סיכנה את עצמה אף פעם כדי להציל בני ברית, נהפוך הוא, היא שמה את שגיא ואת יוסי על הגריל כשהיא הציעה לבנות הסכם שאף בת לא תודח בהדחה הבאה. יוסי הבין יפה מה היא עשתה ולא קנה את ההתממות שלה.
 

סטילהוק

New member
תצפי שוב בפרקים של מעיין ושגיא לבדם בשבט בוהאיי

עלק 'מעיין לא סיכנה את עצמה אף פעם כדי להציל בני ברית'....
 
תן דוגמא לפעם אחת שמעיין סיכנה את עצמה

כדי להציל בני ברית. אחת תספיק.

לא שאכפת לי באופן אישי אם היא סיכנה את עצמה או לא, כי שורדים שמסכנים את עצמם למען בני ברית (היוש אמסלם!), זו לא בדיוק מטרת המשחק, וגם כל הדיבור על הזה על "בגידות", "סכינים בגב", "שקרנות" וכו... זה לא האח הגדול, זו הישרדות, וחבל מאוד שחלק מהשורדים שוכחים את זה כשמישהו עושה נגדם מהלך (אבל נזכרים פתאום כשהם עצמם עושים מהלך...), שלא לדבר על הצופים. אבל מכיוון שטענת שמעיין עשתה זאת אני אשמח לקבל דוגמא.
 

סטילהוק

New member
אתן לך שתי דוגמאות

בשביל להציל את בר ויוסי מעיין הפסידה ליוסי במשימת האוכל המגעיל והיא ושגיא סיכנו את עצמם בהדחה, ורק בזכות ניצחונם במשימות חסינות + ווטו ניצלו מהדחה בטוחה שניהם. ואחר כך בשביל להציל שוב את בר אחרי הדחתו של יוסי שמיכל בגדה בו כשזהבי התארח בליגאו, מעיין ושגיא שוב סיכנו את עצמם ומעיין ניצלה רק בזכות ניצחונה בדו-קרב אש מול ענבר, ושמאותו רגע הפכה למעריצה שלה.
 
כששגיא ומעיין הפסידו בכוונה במשימה הראשונה

כל המהלך הזה נועד לא כדי להציל בני ברית (יוסי ובר הדיחו את אלון ומיכל נטתה אז לצד שלהם ולכן לא היו בסכנה), אלא כדי להראות לכולם שהברית של הארבעה התפרקה ולכן אין לראות במעיין ושגיא איום בבוהאיי. ורגע, תזכירו לי, לא היתה למעיין שרשרת חסינות שקיבלה במשימה?

בהדחה בה ענבר הודחה מעיין ושגיא הרגישו בטוחים לחלוטין עד זחוחים גבה גלי כי הם היו בטוחים שאמיר איתם והם הברית החזקה במשחק מול רז וענבר, אז גם אז מעיין לא הסתכנה עבור אף אחד, היא הייתה בטוחה שענבר הולכת.
 

סטילהוק

New member
עשית סלט שלמה מכל העונה, הדחתו של אלון היתה הרבה לפני זה

באותה הדחה הודחה טניטה. לכי צפי שוב בפרקים.
 
דיברתי על ההדחה של טניטה, לא של אלון

כתבתי שאלון כבר הודח אם לא הבנת: "יוסי ובר הדיחו את אלון ומיכל נטתה אז לצד שלהם ולכן לא היו בסכנה". הדיחו - לשון עבר.
 

סטילהוק

New member
שימי לב איך את סותרת את עצמך פעם אחר פעם בכל פעם מחדש

אם 'מיכל נטתה אז לצד שלהם ולכן לא היו בסכנה', כדברייך, אז איך זה שכבר בהזדמנות הראשונה שהיתה למיכל להצביע במועצת השבט של שבט ליגאו היא הדיחה את יוסי ולא את נתי, ועוד אמרה בטסטות שעשתה את זה כנקמה על הדחתו של אלון? ובהזדמנות השנייה את בר?

יותר מזה, אם כבר הספקת לשכוח, כשבר נשלחה משבט ליגאוו ושגיא נשלח משבט בוהאיי לבקתת המשא ומתן, בר ביקשה משגיא במפורש שיבקש ממעיין שתפסיד ליוסי במשימת החסינות השבטית בכדי להצילה מהדחה בטוחה. או שאולי גם את זה פספסת?

כך שאו שאת צופה בעונה אחרת לגמרי ביקום מקביל או שאת פשוט לא מבינה מה שאת רואה.
 
אתה כנראה לא ממש צפית בפרקים או שאתה ממש שכחן

הרי למה יוסי האשים את מיכל בבגידה ההו כה גדולה? כי הוא האמין שהיא בצד שלו ואז, אחרי שזהבי הגיע ואחרי השיחה שלהם, ממש לפני מועצת השבט, היא החליטה לעבור סופית לנתי וורד. הקטע עם אלון היה קשקוש, כי הייתה מחוממת נורא על יוסי אחרי שהיצרים התלהטו במועצה. לו מיכל הייתה מראש רוצה לנקום את הדחת אלון היא הייתה מראש עם נתי ווורד בנקר ואז אין ליוסי מה לבוא בטענות, אבל אחרי הדחת אלון מיכל הייתה קרובה חברתית ליוסי ולבר יותר, אז רק לפני המועצה הוא התחיל להרגיש את האדמה בוערת. כשמיכל הבינה שהיא נספרת אצלו רק אחרי שגיא ומעיין היא החליטה לעבור צד. וזה היה אחרי ההצגה של משימת האוכל.

בתור מי שמכנה את מיכל "בוגדת" כל הזמן הייתי מצפה שתזכור את זה.

זה לא משנה מה בר ביקשה משגיא, מה שמשנה הוא שמעיין לא הייתה בסיכון לדעתה כשהיא ושגיא הפסידו בכוונה כי הם היו הברית החזקה על האי עם אמיר מול זוג. זה שאמיר יחצה את הקווים לצד השני - זה משהו שלא היא ולא שגיא תיארו לעצמם ולכן הם האשימו אותו בבגידה.

באף אחד מהמקרים מעיין לא סיכנה עצמה במודע עבור אף בן ברית. נקודה. אלו העובדות, כל מה שנשאר עכשיו זה להתמודד איתן.
 

סטילהוק

New member
את טועה. מעיין בעצמה אמרה לשגיא שהיא ממש לא סומכת על אמיר

ואפילו אמיר בעצמו שמע את זה במו אזניו. מעיין וגם שגיא סיכנו את עצמם בכדי לשמור על בני הברית שלהם בשבט ליגאוו, וזה שמיכל הבוגדנית נתנה את מילתה ליוסי ואף לחצה יד איתו שהם לא מדיחים זה את זה לפחות עד האיחוד, ואז בהזמנות הראשונה שניתן לה לבחור, הצביעה נגדו והדיחה אותו, ועוד בטענה שזה נעשה כנקמה על הדחתו של אלון, רק מוכיח שלא רק שהיא שקרנית ובוגדנית, אלא שמלכתלחילה היא לא נטתה לצידם של יוסי ובר. וההוכחה העוד יותר טובה לכך, היא התחברותה לוורד. חוץ מזה, שעובדתית מעיין השורדת שהיתה בסכנת הדחה יותר מכל השורדים שנותרו במשחק. וכל אלה לא רק עובדות, אלא אף עובדות מצולמות ומתועדות, כך שכל מה שנשאר לך עכשיו זה להתמודד איתן.
 
עובדה שהם היו בשוק וכעסו עליו

אי אפשר לאחוז את החבל משני קצוותיו, אי אפשר שאמיר יהיה גם בוגד וגם תוקע סכינים בגב ובו בעת להגיד שמעיין ושגיא היו מוכנים למהלך הזה, כי ברור שלא היה להם מושג ובאותה העת הם היו כל כך זחוחים ובטוחים בעצמם שהם לא ראו את זה מגיע ולכן לא נערכו בכלל לאפשרות הזו. לכן הם הרשו לעצמם להפסיד במשימה, כי הם הרגישו בטוחים ולא בסיכון.

כנ"ל לגבי מיכל, אם היא בוגדנית ובלה בלה אז זה סימן שיוסי הרגיש בטוח עד שהיא הסתכסכה איתו ולכן לא היה בסכנה.

לפעמים לא מספיק שיש עובדות ברורות מול העיניים, צריך גם לוגיקה בסיסית. התמודדות נעימה!
 

סטילהוק

New member
ברור שהם היו בשוק וכעסו עליו. זה שאני לא סומך על מישהו

ומוכן לקחת את הסיכון שהוא יבגוד בי ויתקע לי סכין בגב, לא אומר שזה בהכרח יקרה. אבל כשזה קורה זה סיפור אחר לגמרי, גם אם חששת שזה עלול לקרות. וזה ממש לא אומר שלא הסתכנת בזה שהפסדת בכוונה בתחרות על החסינות השבטית.

וכנ"ל לגבי מיכל שהתחברה מהתחלה לוורד, ובהזדמנות הראשונה שהיתה לה להצביע הצביעה עם וורד ונתי ולא עם יוסי ובר. וזה אחרי שהיא לחצה איתו ידיים והם הסכימו שעד האיחוד אף אחד מהם לא מדיח אחד את השני. הרי יוסי ובר יכלו בקלות לשים את השם של מיכל הבוגדנית, והם לא עשו זאת בגלל שהיה להם הסכם איתה. אבל האם את בכלל זוכרת למה היא עשתה את ההסכם הזה איתם אחרי שאלון הודח? ולמה לא עם ורד ונתי? אז בואי אני אזכיר לך אם הספקת כבר לשכוח, כי לי תודה לאל יש זיכרון מצויין. באותו פרק מיכל נבחרה ע"י שבט ליגאוו ללכת לבקתת המשא ומתן, שם היא פגשה את אמיר שנשלח מטעם שבט בוהאיי, שאמר לה שהוא חבר לשגיא ומעיין, והציע לה לחבור ליוסי ובר עד האיחוד. מה שאומר שמיכל כבר אז התגלתה כבוגדנית שהיתה מוכנה לבגוד בבני בריתה.
 
אם הם היו חוששים ממהלך כזה הם לא היו מסכנים את עצמם

והם לא היו מופתעים כל כך במועצת השבט, בפועל מעיין ושגיא היו בשוק. הם מספיק בטחו באמיר באותה נקודה כדי לספר לו על כך שהם הולכים להפסיד בכוונה במשימה.
אם הספקת לשכוח, כי נראה שזכרונך בוגד בך לא פעם ולא פעמיים, הם היו זחוחים מאוד כל הפרק, ענבר התלוננה לא פעם במהלכו על השחצנות והיהירות שלהם, מעיין ושגיא ניגשו למועצת השבט בתחושה שזה אצלם בכיס.

אני אתן לך דוגמא נוספת. מנגיסטו. מנגיסטו הפסיד במשימה בכוונה כי הוא רצה להדיח את מעיין או שגיא. הוא כמובן אמר שזה כנקמה על אלון, אבל הוא לא הרגיש שהוא מסתכן באמת כשהוריד את שרשרת החסינות ושם אותה על טניטה, הוא חשב שאין מצב שיודח, הוא הרי עומד בראש הברית החזקה והגדולה. באמת, אם אמיר לא היה שולף פסלון חסינות, מעיין הייתה הולכת הביתה. מנגיסטו במבחן התוצאה הקריב את עצמו למען טניטה אבל הוא לא עשה את זה במודע. לכן זו איננה הקרבה.

בהישרדות אדם בטוח במאה אחוזים רק עם שרשרת חסינות עליו או פסלון חסינות וזה גם תקף למועצת שבט אחת. עם זאת, אנשים הרגישו עצמם בטוחים בהרבה מועצות שבט בהיותם בעלי הרוב במועצה.

טענת שמעיין סיכנה את עצמה למען חברי ברית, הוכחתי שלהד"ם. מעיין מבחינתה לא הרגישה בסכנה בפעמים שבהם הפסידה בכוונה במשימות, היא עשתה את זה כשהרגישה מוגנת ובטוחה.

יתרה מכך, כשלא הרגישה מוגנת ובטוחה היא סיכנה במודע שני חברי ברית, את שגיא ויוסי, כשהציעה לבנות שאף בת לא תודח, מה שהשאיר בודדים בצריח את שני בני בריתה - יוסי ושגיא. יוסי הבין את זה מצויין והתעמת איתה במועצת השבט על זה. מעיין טענה שזה היה מ"תמימות", ממש. מעיין ותמימות אלו קווים מקבילים. גם יוסי לא קנה.

לגבי מיכל, כל הסיפור שלך (שגם בו סדקי הזיכרון הסלקטיבי ניכרים), רק מוכיח שאכן יוסי לא היה בשום סכנה מצד מיכל עד שהם הסתכסכו לפני מועצת השבט, ולכן לא היה שום צורך "להציל" אותו, הוכחת את דבריי ממקודם.
 

סטילהוק

New member
נו באמת, מה שהיה למעיין עם הבנות היה בצחוק, והיא גם ביטלה

בשביל שלא יהיו שום אי הבנות שזה לא היה בצחוק.

ולגבי מה שכתבת על 'אם הם היו חוששים ממהלך כזה הם לא היו מסכנים את עצמם' זה בולשיט, בהישרדות כמו בהישרדות בכל מהלך שעושים לוקחים סיכון, ואם זה מהלך אסטרטגי אז בכלל, אם מדובר בסיכונים מודעים או לא מודעים זה בולשיט. את לא יכולה לדעת אם זה סיכון במודע או לא במודע, כי את לא בתוך הראש של אף אחד מהם, וגם אף פעם לא התמודדת בעצמך בהישרדות, ולכן את לא יכולה באמת לדעת מה הולך שם. מה שאנחנו הצופים רואים זה פרומיל של הפרומיל מתוך כל 3 ימים שהם נמצאים שם על האי. ואין 100% בהישרדות, ומי שבונה על 100% שפשוט לא יילך להישרדות, כי הוא עשוי להתאכזב ובגדול.

מעיין ושגיא מהרגע הראשון לא בטחו באמיר, ומעיין אפילו הרבה יותר משגיא, אך לא נותרה להם ברירה אלא לחבור אליו בגלל הפסלון חסינות. אחר כך היתה למעיין ושגיא שיחה לגבי אמינותו של אמיר ועד כמה מסוכן לבטוח בו אחרי שהוא כבר בגד במנגיסטו, ובמקרה, ההפקה שלחה אותו באותו רגע להאזין להם והוא שמע את השיחה מחוץ לאוהל. כך שהם ועוד איך לקחו סיכון, ומעיין אפילו ניסתה לשכנע באיזשהו שלב את שגיא שלא לבטוח באמיר שהוא איתם. ולמרות זאת היא ושגיא היו מוכנים לסכן את עצמם ולהפסיד וללכת למועצת שבט. למעשה אם לחשוב על זה, אין מתמודד אחד אפילו העונה שהסתכן יותר ממעיין. מעיין לקחה על עצמה סיכונים שאפילו אלו שהודחו כבר מהמשחק לא לקחו.

ואגב, גם דחיית ההצעה של ורד לחבור אליה ולנתי ולהדיח את ברית השלשה בזה אחר זו, היא סיכון בפני עצמו למעיין, כי מבטיח לה שמי מהשניים שישרוד ורד או נתי במידה וישיג שרשרת חסינות היא לא הבאה בתור לעוף? מספיק שנתי ישיג שרשרת חסינות ואת מי את חושבת תדיח ברית השלושה? בטוח לא את אחד מהם. אז מי נשאר אם לא מעיין שיכלה להפוך ליורה במטווח ברווזים בכל השלושה. נכון שזה היה פוגע בה בגמר, אבל זה היה מביא אותה לגמר. והיא לא הלכה על זה.
 
למעלה