רפאל ממודיעין
Member
זה יכול להיות פיתרון לא רק ליח"צ
נראה לי רעיון מצוין כדי לא לעכב את פתיחת הקו עד לסיום החשמול מענבה עד הרצליה.
המחיר של כמה דקות לבצע את הניתוק (וחיבור בכיוון ההפוך) של קטר הדיזל, וכן "בזבוז" של מספר קטרי דיזל מתגמד לעומת הצורך בקו.
זה יכול להיות פיתרון לא רק ליח"צאולי קטר דיזל דוחף מצפון שיתנתק במשולש מודיעין ?
האתגר הוא המעבר בין הקטע הפעיל לקטע הייעודי. את הקטע הייעודי קל יותר לחשמל כי לא צריך להשבית את מרכז המערכת אז כדי ליצור מראית עין של "נסיעה לירושלים" אפשר להשתמש בטריק כמו שתיארתי כדי להוציא "רכבת" מת"א מרכז (או מסילות הדיור שלה) או ת"א דרום (כלומר נסיעת יח"צ בלבד) לפני השלמת החישמול ברשת הפעילה ממשולש מודיעין עד הרצליה, ובתחנה תפעולית כלשהי לפני הכניסה ל A1 הקטר החשמלי יתחבר לחישמולת שקל להקים וקטר הדיזל ינותק מהרכבת.
 
כמו כן מה ההינע של ה TBM ורכבי הבנייה שפעלו בקו ובתחנת האומה? אינני חושב שהם היו חשמליים כי אני עוקב אחרי תחום הרכב החשמלי והוא מוגבל כיום למכוניות שנחשבות לפורצות דרך.
נראה לי רעיון מצוין כדי לא לעכב את פתיחת הקו עד לסיום החשמול מענבה עד הרצליה.
המחיר של כמה דקות לבצע את הניתוק (וחיבור בכיוון ההפוך) של קטר הדיזל, וכן "בזבוז" של מספר קטרי דיזל מתגמד לעומת הצורך בקו.