שאלת התמודדות

שאלת התמודדות

לילדונת יש ביום רביעי מבחן מיצב בחשבון.
היום פתחתי את המייל לחזרה שקיבלנו מהמורה וחשכו עיניי- לגמרי.
המיצב הוא מן הסתם חזרה על כל השנה, לילדונת יש קשיים רבים בתחום החשבון אבל מאוד התקדמה השנה. לפני כל מבחן נקודתי למדנו ביחד ומציונים של אפס עברנו לציון של 70.
אבל אין שום סיכוי שתתמודד מול כמות כזו של חומר, וגם שתתמודד מול יכולת הריכוז הנדרשת ממנה לשבת במבחן כזה ארוך.
במקרה המיצב יוצא ביום רביעי שהוא היום החופשי שלי. שוקלת לגמרי לעשות איתה את המבחן בבית אבל לא לשלוח אותה ביום הזה לביה"ס.
ברור לי שזו התמודדות שלה ושלי אבל חושבת שלא נותנים לה בביה"ס בפרט ובמשרד החינוך בכלל (בעיות קשב וריכוז וקשיי למידה בתחום החשבון) את הכלים להתמודד עם כזה מבחן
אשמח לשמוע את דעותיכן, לכאן ולכאן.
 

סודקטן1

New member
נשמע מבהיל

אנחנו עדיין לא בבי"ס, כך שהתשובה שלי לא באה מנסיון עם הנושאים האלה
.. ואני גם לא ממש יודעת מה ההשלכות של מיצב, מעבר לסטטיסטיקות של ביהס.
אני שונאת את ההרגשה התעשייתית הזו של תכניות הלימודים,
במיוחד כשהלמידה לא תואמת את ההבשלה של הילדונת,
ובדיוק מתנגשת בקשיים הספציפיים שלה.
קשה לי גם עם נושא הלחץ הנוראי הזה שהילדים עומדים מולו.

אז נראה לי שבשורה התחתונה יש כאן בחירה שלך / שלכן איך לתת לה להתמודד-
אפשר לתת לה לגשת בגישה רגועה של תעשי את הכי טוב שאת יכולה,
יהיו שם גם הרבה שאלות מהסוג הזה והזה שאת לא יודעת, ואת יכולה פשוט לדלג עליהן
או משהו כזה. וכמה שאפשר להוריד את הלחץ שהיא חייבת להצליח בזה.
ואם באמת זה אפשרי, לעשות איתה בבית נשמע לי רעיון ממש טוב.

.. בעצם אני לא זוכרת באיזו כיתה הילדונת, מקווה שהתשובה שלי מתאימה :)

בהצלחה !
 
בכיתה ד

תודה העלת הרבה דברים שמטרידים אותי ומקופלים בתוך המבחן הזה.
 

סודקטן1

New member
האמת היא ש..

זה נושא קצת מורכב אצלי, כי התגובות האלה עולות מצלקות הילדות שלי.
אני למדתי בביס שנחשב בזמנו טוב, אבל הם בכלל לא ראו אותי ואת הקשיים שהיו לי.
שם למדתי שאני גרועה בחשבון, ובכלל שלימודים זה בכלל לא בשבילי. שאף פעם לא אצליח בזה.
רק כשהגעתי לפסיכומטרי ולאוניברסיטה, אחרי הרבה שנים,
למדתי איך טוב לי ללמוד, וכנראה שדברים קצת הבשילו ואיזשהו אסימון נפל,
ופתאום - הצלחתי. אפילו במקצועות הנוראים ההם.
והיום, כבר מאד מטריד אותי איך אתמודד עם הנושא כשהילדון יגיע לבי"ס...
בהצלחה לילדונת !
 
למען האמת

גם לי היו קשיים לא מעטים במקצועות הריאלים מכיתה ג ועד כיתה י"ב . אבל הילדונת שונה ממני בכ"כ הרבה דברים שאני רואה ומקווה שהיא לוקחת את הדברים אחרת ממה שאני לקחתי בזמנו, ויש לה תמיכה אחרת ממה שהיתה לי.
לילדון שעולה בשנה הבאה לכיתה א יש ראש מאוד מתמטי אז אני מקווה שיהיה לו יותר פשוט בלימודים ובכלל במערך הזה שקרוי ביהס.
בכל מקרה שלחתי מייל למחנכת שאני מבקשת לדבר איתה מחר, אני אבקש שיחלקו לה את המסה המבהילה הזו לשני חלקים.
נראה לי שלא לתת לה להתמודד יהיה לא נכון, זה לא המבחן הכבד האחרון שמחכה לה....תודה
 

s p r i n g1

New member
בכתה ד כבר מיצב?

באמת בעייתי , ולדעתי הרבה תלוי במורה ובגישה שלו,
האם היא חייבת לעשות את הבחינה? נדמה לי שהמשמעות היא רק לדרג את בית הספר לא? או שיש משמעות גם אישית לילדים עצמם? ואם לא תעשה את המבחן זה ישנה משהו? אם זה כל כך מלחיץ אותה שלא תעשה את המבחן, לא שווה את ההיסטריה והלחצים,
ומה עם שיעורי תגבור בבית הספר?
 

אנדי75

New member
נטיית הלב שלי היא לחסוך ממנה את התסכול

אני לא יודעת מה הייתי עושה במקומך, אך כ "back sit driver" - מקומם אותי שהיא צריכה שלם מחיר עבור משהו שלא תורם לה.
מצד שני אני מניחה שהתמונה רחבה יותר ואת צריכה להלך בין הרבה טיפות כאן כדי מצד אחד לשמור עליה ומצד שני לשמור על מחוייבות צוות בית הספר כלפיכן.
 

אמאנחל

Member
מנהל
תראי תשמעי

המיצב הוא מבחן של בית הספר ולא של הילדה. הציון הוא של בית הספר ולא של הילדה.
&nbsp
גם אם הם מכניסים את זה לציון המחצית שלה או מה שלא יהיה זה לא משנה את זה.
בואי נזכיר לעצמנו שהציון שיש לילד כלשהו במבחן כלשהו בכתה ד' הוא חסר משמעות לחלוטין בקורות חייו, בעתידו, באושרו, במצבו החברתי, בידע שלו, במקצוע שלו, ועוד ועוד. זה בסך הכל ציון בבחינה אחת במקצוע אחד בכתה ד'!!!
הרי לחטיבת הביניים היא תתקבל בכל מקרה.
&nbsp
הבן שלי עשה מבחן מיצב פנימי באנגלית וקיבל 40. ועשה מבחן מיצב במתמטיקה וקיבל 57. אז מה?? למי בכלל אכפת? הסברתי לו, ועשיתי את זה גם בבית בפרטיות וגם מול המורה שלו ביום הורים, שכשיש לו מבחן על חומר שהוא למד בכתה אז זה מעניין אותי. כשיש לו מבחן על חומר שהוא לא למד, אז לא אכפת לי כמה הוא מקבל. ואני מבטיחה לו שעד שיגיע לבגרות בכתה י"ב הוא ידע אנגלית יופי!! (גם אצלנו הוא עלה מ 50 ל 83 במבחנים שלמד אליהם, אבל המיצב הזה הוא לא על חומר שנלמד בכתה ולא התכוננו אליו).
&nbsp
חוץ מזה לפי מיטב הבנתי מיצב בכלל עושים בכתה ה' אז מה זה המבחן הזה שיש לה?
&nbsp
אם את חוששת שאי הצלחה במבחן הזה תערער את הביטחון שלה בהישג שהיא השיגה עד עכשיו, אז אולי באמת לא כדאי שהיא תגיע לבית הספר ביום הזה. אם את מצליחה להשיג מבית הספר אישור שהם לא יכניסו לה את זה לממוצע, אז יכול להיות שלטובת המשוב הפנימי של בית הספר לעצמו על איכות ההוראה כן כדאי שהיא תעשה את המבחן כדי שהמורים יקבלו תמונת מצב אמיתית על רמת ההוראה שלהם.
את תדאגי קודם כל לילדה שלך.
 

מ ור

New member
מבחני המיצב כאן בחשבון הם לכתה ה', זה לא כלל ארצי ? בהצלחה

 
לא הייתי שולחת

אבל צריך לוודא שלא יעשו לה אותו ביום אחר.
הבעיה במיצ"ב הוא שלא הוא מחובר על ידי המורים, ולכן אין בו הדגשים של המורה, ובהחלט יכולים להופיע נושאים שדולגו.
אבל לא ברור לי למה יש מיצ"ב בכיתה ד' (חשבתי שבכיתה ב ו-ה בלבד), וגם למה ההתאמות שיש לה לא באות לידי ביטוי במבחן. אני יודעת שהממוצעים שמפורסמים באינטרנט הם לנבחנים משוללי ההתאמות.
שווה בדיקה.
ועם זאת הייתי מעלה הילוך בחשבון, ומנצלת את הקיץ להתקדם קדימה. אישית הייתי מלמדת בקיץ לפחות חצי שנה מהשנה הבאה. אם יש לה קשיים טוב יהיה שתלמד אתך או עם מורה פרטי שמודע לקשיים ומוצא את הדרך הנכונה שתבין. אולי לא מתאים לה ללמוד עם 30 ילדים ביחד.
זה יכול ליצור תחושת הצלחה שתהיה משמעותית מאוד להמשך הדרך. גם הוראה מתקנת יכולה לעזור מאוד. לא לעד תוכלי לגונן עליה מחוויות של כישלון.
 

אד י

New member
אני הייתי שואלת אותה

קודם כל מסבירה לה מה מטרת המבחן.
להבנתי מטרת המבחן היא לבדוק איפה נמצאים ילדי בית הספר בלימודי החשבון יחסית לשאר המדינה.
מראה לה שזה מבחן מאוד גדול ושיש בו חלקים שהיא לא למדה עדיין, וזה בסדר.
&nbsp
הייתי אומרת לה שאני חושבת שחשוב לדעת להתמודד בחיים גם עם דברים שאנחנו לא לגמרי טובים בהם בלי לפחד.
וזו הזדמנות להתאמן על זה.
ובאמת אין ממה לפחד, כי התוצאה לא משנה.
&nbsp
ואז נותנת לה להחליט מה דעתה לגבי זה.
&nbsp
&nbsp
 

dafnapo

New member
המיצב במתמטיקה הוא בכיתה ה'

אומרת את זה בוודאות כי לבתי הצעירה יש מיצב ארצי ביום רביעי.
לדעתי מישהו "תפס טרמפ" אצלכם על העניין.
עקרונית, המיצב הוא עבור ביה"ס ולא עבור התלמיד, אבל ברוב בתי הספר שאני מכירה, המורים מכניסים את ציון המיצב לשקלול בתעודה. לא הוגן במיוחד, אבל זה המצב.
לגבי כמויות החומר - לפי מה שאני ראיתי הכמויות מטורפות.
גם הבת שלי (שהבטחון העצמי שלה במתמטיקה ירד לגמרי עם המורה החדשה) די מבועתת מהעניין.
לדעתי יש לך שתי אפשרויות - ללמוד איתה למבחן על סמך מבחני מיצב שיש ברשת ולשלוח אותה להתמודד עם המבחן או לוותר על המבחן ולהשאיר אותה בבית.
אני מתכוונת לבחור באפשרות הראשונה, גם כי הבת שלי בטוחה בזה שהיא הולכת למבחן וגם כי אני מרגישה צורך להכין אותה להתמודדויות מהסוג הזה שהיא תיתקל בהן גם בעתיד.
יחד עם זה כבר הסברתי לה ואמשיך לשנן באוזניה שמיצב בכיתה ה' מעניין אותי כשלג דאשתקד והוא לא קובע כלום לגבי המשך החיים שלה. שצריך להתייחס אליו כהתנסות ולא כמכריע גורל. אני גם אומרת לה שדווקא עכשיו ההתנסויות האלה טובות, כי אין משמעות עתידית מבחינתנו לציון. אם תקבל 70 או 100 זה היינו אך - המסלול שלה לתיכון מובטח ולכן זו התנסות טובה ללא השלכות לעתיד. אותי מעניין שתעשה הכי טוב שהיא יכולה בלי להילחץ.
&nbsp
 
דפנוש

מבאס לשמוע שהמורה החדשה למתמטיקה מערערת את הביטחון של הצעירה שלך, ולגבי המיצב והשפעתו את צודקת לגמרי ולכן התלבטתי בין המקום של לחנך מבחינת התמודדות עם אתגרים לבין לגרום למבחן לערער את הביטחון העצמי.
האמת, אני מניחה נמצאת אי שם באמצע.
הכי זכור לי מבחן בחשבון שלא התכוננתי אליו בכיתה ה או ו וניסיתי להשאר בבית בתירוצים של כאבי בטן ואבא שלי אמר לי: לא התכוננת אז תלכי ותעשי הכי טוב שאת יכולה, תתמודדי ותזכרי את זה לפעם הבאה....זה עבד, אבל אפילו לא זוכרת איזה ציון קיבלתי.
והציונים של הילדונת... אני יודעת מה היא מסוגלת, אני תומכת הכי בעולם איפה שאפשר, נותנת לה את כל מה שצריך ואח"כ לא ממש משנה לי המספר בתעודה, הכי חשוב לי שהיא תרגיש את התהליך ואת יכולת ההשקעה שלה.
חיבוק לצעירה.
 

אופירה10

New member
המורה אצלנו בהיסטריה

היא העבירה את התלמידים אינספור תרגילים והעתקי מיצבים משנים קודמות.
היום בבוקר עשתה להם מיצב מדומה ולקחה הביתה לבדוק.
שלחה להם חוברות תרגילים הביתה שיתאמנו. הלחיצה אותם כהוגן!
הבטיחה להם שאחרי המיצב היא תתן להם 'להתפרע' ולעשות כרצונם.
 
אוי זה נשמע לא טוב

ההיסטריה של המורה.
אפילו מזעזע משהו. בטוח שצעירתך מוכנה היטב
 

אופירה10

New member
ועוד איך...

עד כדי כך שאין לי כוונה לבקש ממנה לתרגל בבית. מספיק התרגול בכיתה.
למזלה, אמרה שהמיצב המדומה היה לה קל.
כמו אחותה, גם לה יש נטייה למתמטיקה.
נראה לי שבזמנו בילבלו תינוקות בבית חולים ובאיזה בית אחר יש שתי ילדות שדומות לי וגרועות כמוני במתמטיקה. אחרת, לא ברור לי איך שתיהן טובות במקצוע הזה. אני הייתי איומה!
 
מיצ"ב במתמטיקה

כמורה למתמטיקה בכיתות ה' מעולם לא חשבתי לשלוח מייל ובו כל הנושאים...
אומנם המיצ"ב הוא על כל הנושאים שנלמדו בשנות ביה"ס היסודי, אך בעיקר על הנלמד בכתה ה'.
לא כל הנושאים נכללים במבחן ולמרות שנראה כי ישנו מס' גדול של עמ', המרווח בין כל שאלה לשאלה / לתרגיל הוא גדול ולכן המבחן מתפרס על יותר עמ'.
&nbsp
לא יודעת איך נוהגים בביה"ס בו ילדתך לומדת, אולם את המבחן איו אפשרות לעשות בבית ומי שנעדר ביום הבחינה בכיתות אותן אני מלמדת, משלים אותו במועד אחר.
&nbsp
בביה"ס בו אני מלמדת כל התלמידים שיש להם אבחון מקבלים לעשותו בקבוצה קטנה עם מורת ההכלה, כל אחד לפי התאמותיו.
בררי זאת בביה"ס בו ילדתך לומדת.
&nbsp
בהצלחה!
 
תודה לכולכן

מסתבר שזה לא מיצב אלא מבחן סוף שנה שנתנו לו שם מפוצץ. דיברתי עם המחנכת ומה שהיא שלחה הוא דגם של מבחן שכולל בתוכו את כל החומר אבל היא אמרה שיהיו פחות שאלות במבחן. בכל אופן סיכמנו שהיא תשים לב במשך המבחן לילדה ואם תראה שהיא מאבדת את יכולת הריכוז או כל יכולת אחרת, היא תפסיק לה אותו באמצע והן ימשיכו ביום אחר.
בכל מקרה, לקחתי לידיעתי את כל מה שכתבתן ואת כל העיצות החכמות וכנראה שאשתמש בהן בשנה הבאה.
היום למדנו אחהצ כ חצי שעה שאחריה הילדה התפוצצה מכל הכיוונים. אולי נחזור לקום ב 5 בבוקר ללמוד, אלו השעות שהיא הכי קולטת ואלו היו השעות בהן למדתי לבגרויות.
בעעעעעע......
 
למעלה