שאלות בנושא הגברת כמות החלב גיל 3 חודשים

m and m 12

New member
שאלות בנושא הגברת כמות החלב גיל 3 חודשים

שלום,

התינוק החמוד שלי בן שלושה וחצי חודשים ניזון מהנקה מלאה. עד עכשיו בכל הביקורים בטיפת חלב היו מרוצים מהעליה שלו במשקל. מהביקור האחרון בטיפת חלב עד היום עבר חודש ושבוע שבמהלכם הוא עלה במשקל 1.100 ק"ג.

בשבוע וחצי האחרונים הוא היה מקורר (שיעול ונזלת) ולכן קיבל אנלציה פעם ביום + מידי פעם טיפות מי מלח לאף. במהלך התקופה של ההתקררות ירד משך זמן ההנקה (דבר שהוא טבעי במצב של התקררות). במהלך תקופה זו שמתי לב כי כמות החלב שלי ירדה בצורה משמעותית, החזה שלי מרגיש ריק (למרות שיוצא ממנו חלב). במהלך תקופת המחלה (וגם לפני כן) אני מקפידה להניק על פי דרישה עד המחלה ההנקה התבצעה כל 2-3 שעות ביום וכל 4-5 שעות בלילה, בזמן המחלה נוצרו מצבים רבים שבהם התינוק אכל קצת כל שעה-שעתיים אך גם היו פעמים שבהם נרדם ולא ינק במשך 3 וחצי -4 שעות. כמות החיתולים ביום תקינה אם כי ישנה ירידה בכמות הפעמים שהתינוק עושה קקי (היה עושה אחרי כל ארוחה וכעת עושה 5-6 פעמים ביום).
עכשיו נראה כי התינוק מתעושש מההתקררות, הוא פחות משתעל, פחות מנוזל (אם כי עדין נשמעים שיעולים ועדין ישנה נזלת אבל בכמות מאוד קטנה יחסית למה שהיה קודם).
על מנת לשנות את מצב החלב התחלתי ב"מסע החזרת כמות החלב" שבמהלכה אני מבצעת את הפעולות הבאות:
1. הפשטת התינוק בזמן הנקה והצמדתו עלי.
2. הצמדת התינוק ללא חלק עליון מספר פעמים נוספות במהלך היום.
3. שאיבה ידנית משני הצדדים לאחר ההנקה (2/3 מהחלב שנשאב עובר למקפיא 1/3 בחלק מההנקות ניתן לתינוק בבקבוק כהשלמה כאשר הוא רעב כשעה לאחר ההנקה על מנת שהחזה "ינוח קצת").
4. הנקה כל 2-3 שעות ביום וכל 3-4 שעות בלילה (לעיתים הוא תופס פער של 4-7 שעות בלילה אבל אז אני תמיד מתעוררת אחרי 5-6 שעות בגלל גודש ושואבת שאיבה ידנית > הכמות השאובה עוברת למקפיא ושווה לכמות ההנקות שפוספסו).
5. ניסיון להרגיע את עצמי ולעשות סוויצ' בראש שזה בסדר שהתינוק לא אוכל כמו פעם ושזה יחזור לעצמו (היו כמה ימים שהייתי בלחץ מזה שהוא לא אוכל טוב ואני בטוחה שזה לא עשה טוב לשנינו).

השאלות שלי הן כאלה:
1. האם הפעולות שאני מבצעת נכונות/טובות.
2. האם יש עוד משהו שכדאי לי לעשות על מנת להגביר את הייצור של החלב.
3. האם כמות החלב "מתעוששת" כאשר התינוק חוזר לעצמו וחוזר לינוק יותר.
4. איך אני יכולה לדעת האם השינוי במשך הזמן שלוקח לתינוק לינוק בכל פעם ירדה בגלל ההתקררות או בגלל שינוי לגיטימי שקשור לגיל (אם בכלל קיים שינוי כזה בטווח של 3-4 חודשים).

אשמח לתשובה
אחת שרוצה להמשיך להניק עוד הרבה זמן
תודה
 

מתמלמלת

New member
מקווה שעדיין יש טעם בתשובה שלי

דבר ראשון, נשמע שהמצב אצלכם נפלא. יש אמא מסורה ויש תינוק שיודע את העבודה.
נשמע שאת יודעת שטבעי שהכמות יורדת בזמן מחלות, ושהתינוק יודע איך להחזיר את ההנקה למסלול אחר כך.
משק החלב שלנו דינמי להפליא.
(אגב, בלי קשר למחלה, צפי להרגיש פחות ופחות מלאות עם הגדילה שלו - לא כי הכמויות שלך מתמעטות אלא כי המנגנון מתייעל והחלב מיוצר ברובו תוך כדי הנקה, הישר מהיצרן לצרכן)
רוב הסעיפים שמנית ממש מצוינים.
לא הייתי טורחת לשאוב. אין צורך בזה. ההנקות הרעבות שלו יעשו את העבודה הרבה יותר טוב. לא כדאי לתת לו בבקבוק את מה שהוא יכול בטיפה יותר מאמץ להוציא ממך. הוא מסוגל לזה, באמת. וזה כדאי - לו, לך, למשק החלב.

האם סתם בטעות נדמה לי או שבמקרה את כמוני - מסתובבת בעולם עם טראומה של תינוק קודם שההנקה איתו לא הצליחה להחזיק לאורך זמן?
חיבוק שלוח לך, בכל מקרה.
 

m and m 12

New member
עדכונים ותשובה לתגובה

קודם כל תודה רבה על התגובה, זה תמיד טוב לשמוע חוות דעת נוספת על מנת ללמוד ממנה דברים חדשים או לחזק משהו שכבר עושים. בנוסף התשובה שלך אולי יכולה לעזור גם לבנות אחרות ככה שהיא בטוח רלוונטית.

בכל מקרה עוד לפני שענית לי הפסקתי עם השאיבות מסביב לשעון והמשכתי רק עם השאיבות בלילה כשהחזה מלא ומתחיל להציק וכן הפסקתי עם הבקבוק השלמה בין הארוחות. עשיתי את זה מכמה סיבות:
1. כי ראיתי שיפור בכמות ובמלאות שבשד בין הארוחות.
2. כי השאיבות מסביב לשעון ממש מעייפות.
3. כי הרבה יותר נעים/קל ונכון שהתינוק יינק ממני במקום שאני אוציא לבד.

התינוק שלי הוא הבכור אבל זיהית נכון לחץ כללי שלא קשור רק למחלה. הלחץ שלי מכמות החלב נבע מכמה סיבות:
1. מהעבודה שאחרי שהתינוק ינק כמה דקות (ועשה גרפס והוחלף לו חיתול) הוא עדין הראה סימני רעב אבל לא ינק אלא התחבר לשניה לשד, עזב ובכה וחוזר חלילה.
2. מהעובדה שמשך זמן ההנקה פחת משמעותית אז נלחצתי מזה שהוא רעב ולא אוכל מספיק.
3. מהעובדה שבעוד כחודש אני חוזרת לעבודה ולא תהיה לי אפשרות לשאוב במהלך היום (אולי לשחרר טיפה לחץ פעם פעמיים ביום אבל לא לשאוב כמו שצריך) והלחיצו אותי שזה ישפיע משמעותית על כמות החלב ויכול להרוס לי את המשך ההנקה ואני ממש לא רוצה שזה יקרה. אגב בהקשר הזה אני אשמח מאוד לטיפים לגבי חזרה לעבודה והמשך הנקה.

בכל מקרה בנתיים מה שקורה אצלנו זה שהתינוק מרגיש יותר טוב, אוכל יותר טוב (אם כי עדין פחות מקודם), לא מראה סימני רעב מבלי להמשיך לינוק אלא מצליח לינוק כל פעם כשהוא רעב, הוא הרבה יותר רגוע במהלך היום, כמות החלב בשד עלתה ואני מצליחה להמשיך להקפיא חלב למועד מאוחר יותר.

תודה על ההתייחסות וחג שמח לכולם.
 
למעלה