שאלה של מתחילים - שילובים אפשריים של קראנק וקסטה
אני רוכב בעיקר על כביש (פה ושם על שבילים לבנים). אופני עיר פשוטים לגמרי עם רכיבים בסיסיים (קוויק 4 של קנונדייל) שסחבו אותי מאד טוב עד עכשיו.
במקביל למאמצי לקנות אופני כביש שיתאימו לרכיבה לסגנון הרכיבה שלי, אני רוצה לנסות "לשדרג" קצת את האופניים שיש לי. על גלגלים אשאל בנפרד. אבל אני רוצה גם לשדרג את מערכת ההינע, ותוהה איזה קראנק יתאים עם איזה קסטה (ועם איזה מעבירים), בהנחה שאני לא הולך לקנות גרופסט שלם.
קודם כל, אם מישהו יכול לסכם את כל התורה על רגל אחת (או לתת לינק טוב לעניין) זה יהיה נפלא.
שנית הכיוון שלי הוא לנסות לשים קראנק קומפקט של כביש (50-34) ומאחורה קסטה של 11-32 לפחות (אבל מעדיף 11-34 ואולי אפילו 11-36, אני זקוק להם בעליות).
האם יש הבדל או משהו שצריך להסתכל עליו בהתאמה שכזו? האם הקראנק צריך להיות מתואם למספר גלגלי השיניים בקסטה (כלומר אם הקראנק בא מגרופ של 2X11 אז הקסטה חייבת להיות של 11)?
האם אפשר לערבב מערכות כביש (הקראנק) ושטח (הקסטה - אין קסטות 11-34 ומעלה במערכות כביש סטנדרטיות)?
בקיצור כל עצה תתקבל בברכה.
אני רוכב בעיקר על כביש (פה ושם על שבילים לבנים). אופני עיר פשוטים לגמרי עם רכיבים בסיסיים (קוויק 4 של קנונדייל) שסחבו אותי מאד טוב עד עכשיו.
במקביל למאמצי לקנות אופני כביש שיתאימו לרכיבה לסגנון הרכיבה שלי, אני רוצה לנסות "לשדרג" קצת את האופניים שיש לי. על גלגלים אשאל בנפרד. אבל אני רוצה גם לשדרג את מערכת ההינע, ותוהה איזה קראנק יתאים עם איזה קסטה (ועם איזה מעבירים), בהנחה שאני לא הולך לקנות גרופסט שלם.
קודם כל, אם מישהו יכול לסכם את כל התורה על רגל אחת (או לתת לינק טוב לעניין) זה יהיה נפלא.
שנית הכיוון שלי הוא לנסות לשים קראנק קומפקט של כביש (50-34) ומאחורה קסטה של 11-32 לפחות (אבל מעדיף 11-34 ואולי אפילו 11-36, אני זקוק להם בעליות).
האם יש הבדל או משהו שצריך להסתכל עליו בהתאמה שכזו? האם הקראנק צריך להיות מתואם למספר גלגלי השיניים בקסטה (כלומר אם הקראנק בא מגרופ של 2X11 אז הקסטה חייבת להיות של 11)?
האם אפשר לערבב מערכות כביש (הקראנק) ושטח (הקסטה - אין קסטות 11-34 ומעלה במערכות כביש סטנדרטיות)?
בקיצור כל עצה תתקבל בברכה.